بازدید سایت : ۲۱۹۷۳

◄ آمادگی شهرداری منطقه ۱۵ برای ساخت خط ۸ و ۹ مترو/ورود اتوبوس های نو به ناوگان اتوبوسرانی منطقه

۱۸ دستگاه اتوبوس جدید در منطقه ۱۵ تهران رونمایی شد

آمادگی شهرداری منطقه ۱۵ برای ساخت خط ۸ و ۹ مترو/ورود اتوبوس های نو به ناوگان اتوبوسرانی منطقه
تین نیوز

آیین بهره برداری و رونمایی از ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید و ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۱۵ شهرداری تهران در راستای خدمت رسانی و تسهیل تردد شهروندان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهردار منطقه ۱۵ روز شنبه در آیین بهره برداری از اتوبوس و مینی بوس های جدید به چرخه خدمت رسانی به شهروندان گفت: طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جایگزینی اتوبوس های نو با فرسوده با عنایت به تاکید مدیریت ارشد شهری مبنی بر بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی بویژه در مناطق جنوبی تهران، در دستور کار قرار گرفت.

محمد شیری با اشاره به اینکه چندسالی بود که اتوبوس های بخش خصوصی در منطقه نوسازی نشده و این عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل موجب گلایه و ناراحتی شهروندان شده بود، افزود: در همین راستا امروز با ورود اتوبوس و مینی بوس های جدید، بخش ملکی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، ناوگان حمل و نقل ۲ خط بخش خصوصی شامل خط پایانه خاوران - پایانه خاورشهر و خط پایانه کوهسار به بهارستان نوسازی شد.

شیری ادامه داد: در این طرح با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید جایگزین اتوبوس های فرسوده این منطقه شد و امیدواریم ورود اتوبوس های جدید باعث تحول در حمل و نقل عمومی منطقه شود.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی یکی از قسمت های مهم خدمت رسانی به شهروندان محسوب می شود، یادآور شد: با توجه به اولویت ارتقای شاخصه های حمل و نقل عمومی، روند نوسازی سایر اتوبوس های این منطقه ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: پایانه خاورشهر در منطقه ۱۵ همراه با ۱۵۰ پروژه شهری دیگر باب الرضای پایتخت اواخر اردیبهشت امسال با امکاناتی نظیر ساختمان اداری، نماز خانه مجزا ویژه آقایان و بانوان، ۲ سرویس بهداشتی ویژه معلولان و افراد عادی و بوفه در زمینی به مساحت ۱۳۰ مترمربع به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

آیین بهره برداری از ناوگان جدید به خطوط اتوبوسرانی در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایانه خاور شهر برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۵ تهران از ورود ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نو به ناوگان این منطقه خبر داد و با اشاره به خطوط جدید متروی تهران گفت: تلاش خود را به کار خواهیم بست که خط ۹ متروی تهران نیز همچون خط هشت کار خود را از منطقه ۱۵ شروع کند و بر همین اساس تمام زمین های مورد نیاز را پیش بینی کرده و آمادگی داریم آن را در اختیار مترو قرار دهیم.

شیری با بیان اینکه در منطقه ۱۵، ۱۷ خط اتوبوسرانی و چهار خط اتوبوس تندروی بی آر تی وجود دارد، گفت: در مجموع ۱۸۴ دستگاه اتوبوس در این خطوط فعال است که در دو سال گذشته ۸۰ دستگاه از این اتوبوس ها نوسازی شده است و صبح امروز نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه مینی بوس به ناوگان این خطوط اضافه شد.

وی با بیان این که امیدواریم ۸۰ دستگاه اتوبوس باقی مانده دیگر نیز در نیمه دوم سال نوسازی شود، تصریح کرد: اتوبوس های وارد شده امروز صبح به خط والفجر – بهارستان تزریق می شود و مینی بوس ها به خط خاورشهر به پایانه خاوران وارد می شود که با ورود این حجم از ناوگان بخش زیادی از ناوگان فرسوده این منطقه نوسازی می شود.

شیری درباره آخرین وضعیت احداث خط هشت متروی تهران اظهار کرد: تمام تلاشمان این بود که خط هشت مترو از منطقه ۱۵ آغاز شود و برهمین اساس سال گذشته تمامی زمین هایی که برای احداث مترو لازم بود را تأمین کرده و در اختیار شرکت مترو قرار دادیم.

شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان اینکه از ۳۸ ایستگاه خط هشت، پنج ایستگاه در منطقه ۱۵ قرار دارد، گفت: برای تکمیل خط هشت مترو حدود ۱۰۰ همت بودجه به نرخ امروز نیاز داریم و دقت داشته باشید که مترو وسیله حمل و نقل انبوه بر و زمانبری است.

شیری اضافه کرد: افق ساخت خط هشت مترو تا ۱۴۲۰ تعیین شده اما شهردار تهران تاکید داشته که تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا سال ۱۴۱۰ خطوط جدید به زیر بار مسافرگیری برود؛ اما این مهم نیز منوط به تامین اعتبار مالی است که امیدواریم این مهم محقق شود.

شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان این که تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که خط ۹ متروی تهران نیز همچون خط هشت کار خود را از منطقه ۱۵ شروع کند و بر همین اساس تمام زمین های مورد نیاز را پیش بینی کرده و آمادگی داریم آن را در اختیار مترو قرار دهیم، اظهار کرد: بر اساس طرح اولیه خط ۹، پنج ایستگاه این خط در منطقه ۱۵ قرار دارد و با افتتاح پنج ایستگاه واقع در خط هشت و سه خط واقع در خط شش مترو می توان گفت که منطقه ۱۵ از نظر حمل و نقل عمومی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.