بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

امضای تفاهمنامه برای گسترش حمل‌ونقل عمومی شهری

امضای تفاهمنامه برای گسترش حمل‌ونقل عمومی شهری

تین نیوز | وزرای نفت و کشور در حضور شهردار تهران با امضای تفاهمنامه مشترک جهت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، خصوصی و ریلی یک گام بلند روبه‌جلو برداشتند تا دست‌کم کلانشهرهای ایران از مشکلات مصرف بالای انرژی و آلاینده‌های ناشی از آن رهایی یابند.
 
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم مهم‌ترین چالش‌شهرهای بزرگ را آلودگی هوا اعلام و تصریح کرد: با اراده وزارتخانه‌های نفت و کشور مشکلات حمل‌ونقل قابل برطرف شدن است.

در این مراسم بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کرد: وزارت نفت از اجرای پروژه‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و به‌خصوص توسعه ظرفیت مترو حمایت می‌کند و بر ضرورت استقرار سامانه‌های CHP در ساختمان‌ها تأکید دارد.

وی روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارتخانه‌های نفت و کشور افزود: مصرف انرژی در ایران، خارج از قاعده است و این معضل، صرفا با اعمال سیاست‌های قیمتی حل نخواهد شد و باید از مجموعه متعادلی از سیاست‌های قیمتی، غیرقیمتی و روش‌های بهینه‌سازی‌ مصرف انرژی استفاده کرد.
 
وزیر نفت گفت: در سال گذشته با درنظر گرفتن اختلاف قیمت حامل‌های انرژی کشور با قیمت‌های خلیج‌فارس، بالغ بر ٨ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت کرده‌ایم، درصورتی‌که می‌توان با کمی صرفه‌جویی، از این درآمد به نحو شایسته‌تری استفاده کرد. وزیر نفت افزود: بر همین اساس وزارت نفت، از طرح‌ها و پروژه‌های کاهش شدت مصرف انرژی استقبال می‌کند و از آنجا که قالب کار، بیع متقابل است، هزینه‌های صرف شده پس از حصول نتیجه و به میزان حصول نتیجه پرداخت خواهد شد.
 
خودروها پرمصرف و گران هستند
البته زنگنه در این مراسم از خودروسازان هم به صراحت انتقاد و تأکید کرد: خودروهای ما کم‌مصرف نیستند و خودروسازها، خودروها را با انحصار و قیمت بالا به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کنند. زنگنه با تأکید بر ضرورت تولید خودروهای کم مصرف و عرضه این خودروها با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان، تصریح کرد: باید قدرت انتخاب مصرف‌کننده را افزایش داد.
 
نوسازی ١٧ هزار اتوبوس
زنگنه خطاب به شهردار تهران که در این مراسم حاضر بود، از آمادگی وزارت نفت برای حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، برقی‌کردن اتوبوس‌ها، حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و حتی بهبود ناوگان وانت بارها و موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: ١٧‌هزار اتوبوس بر مبنای تفاهمنامه وزارت نفت و وزارت کشور، نوسازی می‌شود.

زنگنه حضور شهرداران کلانشهرها را در این مراسم غنیمت دانست و از آنها برای راه‌اندازی جایگاه‌های CNG تک‌پمپ به‌منظور صرفه‌جویی در زمان، مکان و انرژی مساعدت طلبید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.