بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
وزیر راه و شهرسازی در ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران عنوان کرد:

◄ لزوم اخذ گواهینامه های QC و QA قبل از افتتاح پروژه های راه

◄ لزوم اخذ گواهینامه های QC و QA قبل از افتتاح پروژه های راه

تین نیوز | وزیر ر اه و شهر سازی بر لزوم اخذ گواهینامه های QC و QA تاکید کرد و گفت: آزادراهی که هر متر آن هزینه ای معادل 10 میلیارد تومان در بر دارد باید از گواهی کیفیت، ایمنی، مدیریت راه برخوردار باشد و نباید بدون اخذ این گواهینامه ها، پروژه افتتاح گردد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران، که امروز 27 آبان ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، عباس آخوندی در این همایش اظهار کرد: قیر و آسفالت یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده زیرساخت حمل و نقل جاده ای کشور به شمار می رود.

وی افزود: علیرغم طول عمر 80 ساله حمل و نقل ریلی در کشور، همچنان حمل و نقل جاده ای 95 درصد حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش جاده های کشور به 200 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: این ثروت بسیار بزرگی است، لذا باید در جهت بهره برداری، کارایی و حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

آخوندی با توجه به آمارهای ترافیکی جاده های کشور بیان کرد: میزان تولید خودرو و توسعه شبکه های حمل و نقل نشان از توسعه حمل و نقل و صنعتی شدن آن است و در این راستا وزارت راه و شبکه های حمل و نقلی کشور را به صورت کریدور دیده است.

وزیر راه با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده و طرح جامع حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: 10 کریدور توسعه در ایران به صورت شمال-جنوب، شرق-غرب و یا قُطری برای اتصال نقاط مختلف ایران به یکدیگر پیش بینی شده است که کریدور های درجه یک نیاز به سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد تومانی و کریدورهای درجه دو نیاز به سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد تومانی دارد.

وی در ادامه با اشاره به ارزش 300 هزار میلیارد تومانی کل شبکه راه های کشور اذعان کرد: سمینار قیر و آسفالت از جهت ایمنی، افزایش کارایی، بهره وری و حفاظت از سرمایه ملی حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم وجود گواهینامه های QC و QA برای نظارت بر کیفیت راه های ساخته شده در کشور خاطرنشان کرد: آزادراهی که هر متر آن هزینه ای معادل 10 میلیارد تومان در بر دارد، باید از گواهی کیفیت، ایمنی، مدیریت راه برخورددار باشد و نباید بدون اخذ این گواهینامه ها و بر سر فشار اعمال شده، در زمان پیشرفت فیزیکی 70 تا 80 درصد، افتتاح گردد.

آخوندی در پایان خطاب به فعالان حوزه قیر و آسفالت گفت: تمامی امکانات وزارتخانه در موضوع قیر و آسفالت برای حفاظت از این ثروت ملی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و ما دست یاری و مدد از سوی آنها می طلبیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.