بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
لزوم تدبیر مسئولان در تداوم یک افتتاح موفق

◄ عوارض یک عوارضی برای رانندگان

◄ عوارض یک عوارضی برای رانندگان

تین نیوز | جمعی از رانندگان باری با بیان اینکه مبلغ عوارض اخذشده در مسیر آزادراه پل زال - خرم آباد زیاد است، از این موضوع ابراز نگرانی کردند. به نظر آنها اگرچه افتتاح این آزادراه  موجب کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه می شود اما با این وجود اخذ عوارض 18 هزار تومانی زیاد است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان مسیر خرم آباد- پل زال با بیان اینکه "برای استفاده از 50 کیلومتر از این آزادراه باید 18 هزار تومان پرداخت کنند،" اظهار کردند میزان درآمد ما برای حمل هر محموله 30 هزار تومان است. از این رو این عوارض همخوانی با درآمدهای ما ندارد.

این رانندگان ضمن ابراز گلایه نسبت به مبلغ عوارضی این آزادراه می گویند: ما باید از خرم آباد 18 هزار تومان و در مسیر بازگشت نیز همین میزان عوارضی پرداخت کنیم.

به گفته این رانندگان، پرداخت عوارضی 14 هزار تومانی در گذشته نیز زیاد بود و حالا باید برای تنها 50 کیلومتر 18 هزار تومان پرداخت کنیم که با دستمزد ما از حمل بار در این مسیر که 30 الی 40 هزار تومان همخوانی ندارد و در طول روز نهایتا یک تا دو محموله نصیب هر راننده خواهد شد.

این رانندگان خاطرنشان کردند: علی رغم اینکه باید در کنار هر آزادراه باید راه های قبلی و جاده های فرعی وجود داشته باشد، تنها راه رسیدن به مقصد گذشتن از عوارضی بوده و راه دیگری وجود ندارد.

یکی از این رانندگان خطاب به مسئولان یادآور شد: مسئولان یادشان نرود، مردم بومی بودند که املاک و باغات خود را برای ساخت این آزادراه به دولت تحویل دادند. پس فکری هم به حال ما بکنند و حداقل یا از ما عوارضی کمتری دریافت کنند و یا پلاک خودروهای باربری بومی را یادداشت کرده و از این تعداد اندک (کمتر از 100 نفر) عوارضی دریافت نکنند.

گفتنی است آزادراه پل زال - اندیمشک به طول 45 کیلومتر، 23 اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اندیمشک افتتاح شد.  این آزادراه به طول 45 کیلومتر و به صورت چهار خطه و عرض 26 متر و سرعت متوسط حرکت 150 کیلومتر در ساعت با هزینه عملیات اجرایی به میزان 330 میلیارد تومان، ظرف 40 ماه تکمیل شده است. افتتاح این آزادراه نقش مهمی در کاهش زمان سفر، مصرف سوخت، استهلاک وسایل نقلیه و نیز حوادث جاده ای دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.