◄ واکنش «فیاض زاهد» به تاخیر ۱۲ ساعته پرواز ماهان
تیننیوز| یک استاد دانشگاه، در صفحه اینستاگرام خود درباره تاخیر پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر (مسکو- تهران) واکنش شدیدی نشان داد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، روز پنجشنبه هفته گذشته (21 تیرماه) رسانهها از لغو شدن یک پرواز به مقصد تهران در فرودگاه «ونوکوو» مسکو خبر دادند و نوشتند: «بروز نقص فنی در موتور هواپیمای ایرباس ۳۲۰ ماهانایر هنگام آغاز پرواز شماره W۵ - ۰۷۸ برگشت از مسکو، این هواپیما را مجبور به فرود کرد.»
در این میان ضعف مدیریت و عدم امکانات رفاهی در فرودگاه مذکور باعث سرگردانی و دلخوری ۳۰۰ مسافر ایرانی این پرواز شد. به گفته مسافران این پرواز، با توجه به عبور مسافران از گذرگاههای کنترل مرزی و همچنین ثبت مهر خروج، امکان ارائه خدمات استراحتی مطلوب فراهم نشد و اعتراضهای مختلف مسافران را در پی داشت.
در همین زمینه فیاض زاهد، در صفحه اینستاگرام خود در این زمینه نوشت: «شاید مرا از خاطر برده باشید اما کافی است از حسین مرعشی و محمدعلی کریمی درباره من سوال کنید. ما از ساعت 10 صبح در فرودگاه مسکو حاضر شدیم و به دلیل ترافیک شهر از ساعت 6 صبح بیدار شدهایم و در این میان تعداد زیادی زن و کودک همراه ما هستند.»
وی میافزاید؛ پرواز به تهران ساعت 12:45 دقیقه بوده است و پس از 2/5 ساعت البته پس از صرف ناهار ما را از هواپیما خارج نمودنند و اعلام کردنند باید هواپیما از تهران بیاید.
طبق گفته وی؛ حدود یکصد مسافر ترانزیتی چینی را به هتل بردند اما هموطنان خود را رها کردهاند. نماینده ماهان پس از 8 ساعت پیدایش شد و اعلام کرد نمیتوانیم شما را به هتل ببریم و نه روسیه اجازه پرواز هواپیمای جدید به مسکو را میدهد.»
او میافزاید؛ ماهان در روسیه زبان روسی نمیداند و جناب عسگری همت، مدیر منطقهای هواپیمایی ماهان با بیمسئولیتی آشکار فرودگاه را ترک کرده است.
در همین رابطه به گفته مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی کشور، هواپیمای جایگزین از تهران و از فرودگاه بین المللی امام (ره) به مسکو رفت و مسافران را به تهران منتقل کرد.
واقعا باید به حال این ایرلاین ها یه فکری کرد… تاسف انگیزه