بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

عملیات نگهداری آزادراه شهید شوشتری مداوم و مستمر انجام می شود

عملیات نگهداری آزادراه شهید شوشتری مداوم و مستمر انجام می شود و برای ۲ تا ۳ کیلومتر خرابی آن در نزدیکی مشهد در مسیر برگشت نیز قرارداد رفع خرابی منعقد شده است.

عملیات نگهداری آزادراه شهید شوشتری مداوم و مستمر انجام می شود
تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: عملیات نگهداری آزادراه شهید شوشتری مداوم و مستمر انجام می شود و برای ۲ تا ۳ کیلومتر خرابی آن در نزدیکی مشهد در مسیر برگشت نیز قرارداد رفع خرابی منعقد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، علیرضا خجسته امروز ۲۱ مردادماه، در نشست خبری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص وضعیت آزادراه مشهد به باغچه (شهید شوشتری) اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته که نگهداری آزادراه شهید شوشتری با اداره کل راه و ترابری، سپس اداره کل راه و شهرسازی و در حال حاضر با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده، بالغ بر ۲۰ قرارداد برای نگهداری آن منعقد شده است و اگر این کارها انجام نمی شد، وضعیت آزادراه این نبود.

خجسته افزود: عملیات نگهداری مداوم و مستمر انجام می شود. درصد خرابی های آزادراه شهید شوشتری قابل توجه نیست، به غیر از ۲ تا ۳ کیلومتر در نزدیکی مشهد در مسیر برگشت، خرابی به خصوص دیگری وجود ندارد که برای آن نیز قرارداد رفع خرابی منعقد شده است. در هفته گذشته نیز ۲ کیلومتر لکه گیری شده و روکش آسفالت آن انجام خواهد شد. عملیات حفاظتی نیز به صورت مداوم انجام می شود تا آزادراه به خرابی نیفتند. در حال حاضر آزاد راه شهید شوشتری به لحاظ رویی وضعیت بدی ندارد.

وی اضافه کرد: آزادراه مشهد به باغچه توسط سرمایه گذار و با مشارکت دولت احداث شده است. عوارض آن یک دوره بازگشت دارد که متولی آن شرکت ساخت و توسعه راه های کشور است و هر محاسباتی که برگشت سرمایه سرمایه گذار صورت بگیرد، آزادراه به دولت واگذار خواهد شد، اما عوارض کماکان دریافت می شود و صرف نگهداری راه می شود.

خجسته یادآور شد: متاسفانه آزادراه مشهد به باغچه در کشور تنها آزادراهی است که از محل عوارض آن هیچ پولی بابت نگهداری به اداره کل راهداری پرداخت نمی شود و تمام کارهای روشنایی و نگهداری رویه راه و خط کشی راه از اعتبارات اداره کل راهداری خراسان رضوی هزینه می شود.

وی در خصوص سرقت تجهیزات راه های خراسان رضوی نیز بیان کرد: تجهیزات راه های خراسان رضوی در یک دوره ۱۸ ماهه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به سرقت رفته است. ما برای جلوگیری از سرقت جنس تابلوها و علائم را تغییر می دهیم و حفاظ های مناطقی که بیشتر مورد سرقت می رود را بتنی قرار می دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.