بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

◄ ابهام در ارایه برگه اسقاط دولتی/ مگر دولت گواهی اسقاط ذخیره دارد؟

همه توجه ها به قیمت ناوگان فرسوده معطوف شده و کسی توجه ای به قیمت سرسام آور وارداتی ها ندارد.

تین نیوز |

یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای گفت: باتوجه به قانون تصویب شده مبنی بر نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور بند (ث) ماده 30، همانطور که از اسم قانون مشخص است رسالت اصلی این قانون نوسازی ناوگان فرسوده بوده نه چیزی غیر  از آن.

به گزارش تین نیوز، مصطفی علیپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این که عده ای هر روز با تجمع غیر قانونی و اعمال فشار بر سازمان راهداری مجلس و دیگر ارگان ها سعی در دور زدن آشکار قانون دارند سوالی را مطرح می کند که آیا این افراد خبر از اصل قانون و ابلاغیه ها نداشته که ملاک اصلی این قانون حذف یک عدد فرسوده درقبال واردات بوده است؟

وی با بیان این که با حذف اسقاط از قانون نوسازی اسم این قانون را به چه چیزی می شود تغییر داد، افزود:   صحبت از ارایه تنفس دو ساله می شود اما آیا با قبول این خواسته و ورود 15 هزار ناوگان به جاده ها شاهد فاجعه ای برای سیستم حمل و نقل نخواهیم بود؟

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر این که ناوگان فعلی کشور کفاف حمل بار را دارد به صورتی که گاهی هر ناوگان چندین روز در نوبت بارگیری کالا منتظر می ماند، عنوان کرد: پرسش دیگری که وجود دارد این است که درخواست ارایه برگه اسقاط پولی توسط دولت به چه معنی است؟ مگر دولت گواهی اسقاط ذخیره دارد؟ ضمن این که انجام چنین عملی به معنی زیر پا گذاشتن اشکار قانون تعیین شده است.

این راننده کامیوندار با تاکید بر این که مقصر مردم گرفتار شده نیستند که زندگی شان تحت شعاع قرار گرفته است گفت: مجری باید رویه صحیح قانونی را انجام می داد و قبل از اقدام به واردات و ثبت سفارش، فرسوده مشمول قانون ثبت و در ازای فرسوده های ارایه شده به همان تعداد واردات انجام می شد.

علیپور در مورد افزایش قیمت ناوگان فرسوده نیز خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه ای مشاهده نمی شود، فرسوده نسبت به تورم افزایش داشته است این که صحبت از قیمت فرسوده به میزان 90 میلیون یا کمتر می شود با یک تحقیق ساده مشخص می گردد چنین ارقامی صحت ندارد.

وی ادامه داد: ناوگان فرسوده احتکار نشده بلکه در دست رانندگانی است که هر کدام 20سال یا بیشتر این ناوگان را تحت تملک دارند و حاضر نیستند به هر قیمتی نسبت به واگذاری آن اقدام نمایند چون وسیله امرار معاش آنهاست. ضمن این که باید توجه داشته باشیم این قانون برای فرسوده سواران تصویب شده است.

او با بیان این که همه توجه ها به قیمت ناوگان فرسوده معطوف شده و کسی توجه ای به قیمت سرسام آور وارداتی ها ندارد، گفت: سوال دیگر این است آیا قیمت ناوگان وارداتی در سال گذشته تغییری نداشته ناوگانی که یک سال پیش با قیمت 1500 واگذار شده حال در کانال قیمتی 6 میلیارد و بعضا بالاتر قرار دارد پس چطور انتظار می رود قیمت فرسوده ساکن باشد؟

به گزارش تین نیوز، علیپور افزود: چه کسی تعیین می کنید ناوگان خریداری شده توسط رانندگان چه تعداد است؟ آیا آماری از تعداد ناوگان وارداتی ترخیص شده، پلاک و اسقاط شده در اختیار است؟

وی عنوان کرد: با توجه به مشاهدات، کسانی که سرمایه راکدی داشته اند اقدام به خریداری بعضا سه تا پنج یا بیشتر از این نوع ناوگان کرده اند این یعنی اجحاف در حق فرسوده دار به واسطه حذف اسقاط و پولی شدن آن. از کجا معلوم افراد سودجو و دلال از این طرح استفاده بهینه نبرده و سودهای کلان به جیب نزنند؟

نامه مجلس - فرسوده
دستور هیئت دولت در مورد ناوگان فرسوده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس مهدوی پاسخ

    تنها نظری که دارم خواهشم از رهبرم هست که ما رانندهای کهنه سوار داره بهمان ظلم میشه و قیر از خدای مهربان و مقام معظم رهبری دیگه به هیچ مسعولین اعتماد نداریم و عاجزانه تقاضا کمک داریم یا حق

  • مصطفی علیپور پاسخ

    از مسولین خواهشمندیم برابر با قانون رفتار شود

  • ناصری پاسخ

    شمابادونفرازمافیاودلال اسقاط مصاحبه کردی کریمی دلال اسقاط وعلیپورهم دلال اسقاط وبرج سازهستن بارانندگان واقعی مصاحبه کنیدنه دلال وبرج سازبااین کارصداقت خبری خودرازیرسوال بردین واقعاجای تاسف داره

    • مصطفی

      اقای ناصری از نظر شما هر کسی حرف منطقی و قانونی بزنه دلال حساب میشه پس کسی که قانون رو تصویب کرده هم دلاله چون صحبتهای این عزیزان مصادق قانون تصویب شده هستش حال اسم کسانی که بدون در نظر گرفتن مبنای قانون که فرسوده و نوسازی هستش رو در نظر نگرفتن و اقدام به خرید کردن و فعل حال در تهیه فرسوده ناتوان رو چی میشه گذاشت ایا باید 110 هزار فرسوده دار شمارو مخلین نظام اقتصادی قلمداد کنن
      لکن توجه داشته باشید هرگونه تهمت نشر اکاذیب قابل پیگرد قضایی بوده و شاید مجبور باشید برای گفته های خود مدارک محکمه پسندی ارایه بدید بدرود

    • فرسوده دار

      مصاحبه های شمارو هم گوش دادیم که می‌گفتید اسقاط رو حذف کنید!چرا در طرح نوسازی ناوگان فرسوده اسقاط بایستی حذف بشه!!! چون فقط در این حالت هست که دلال و بعضی از شرکتها میتونن جولان بدن و نمایشگاه هاشون رو پر از ماشین بکنند و سود کلان از واردات خودرو ببرند!به اسم راننده اما به کام دلال !!! و تعداد کمی از همکاران من که ماشین نو داشتند هم در دام دلالان افتادند , به خودتون بیاید تا مورد غضب خدا قرار نگیرید وحق من بدبختی که عمریه خودم و پدرم با این ماشینهای فرسودمون داریم با مشکلات زیاد امرار معاش میکنیم و پایمال نکنید

  • راننده پاسخ

    آقای علیپور یکی از بزرگترین مافیای اسقاطه !

    • میثم

      ایا مدارکی دال بر حرفهای مطرح شده موجود دارید؟؟
      ما از علیپور خواهشمند هستیم جهت روشن شدن افکار عموم این اقایون رو به دادگاه دعوت کنید تا مشخص بشه
      و یک بار برای همیشه این بساط تهمت تهدید و فحاشیها ریشه کن
      همونجور که خودتون با مدرک حرف میزنید علیپور

    • فرسوده ماک

      اخ که کاش این مملکت 1 میلیون نفر مثل علیپور خزایی خردمند رسولی متقین داشت و حرف حق میزدن و جلوی شما سودجوها نون به نرخ روز خور پر توقع وامیستادن یعنی شرافتا اینا شیر پاک خوردن دل شیر که میگن مصداق همین چند نفره

    • اسدابادی

      تاوان عرق ریختن پیر مرد 50 ساله تو گرمای 55درجه بدون کولر بخاطر روزی حلال پاخور داره دیسک کمرجوان 35 ساله پشت فرسوده بخاطر راه راست و روزی حلال از اه بچه یتیم سنگینتره اگر خیر بردین اگر راست رفتی راست اومدی بدون که قانون جهان دین شریعت درست نیس سلطان واردات خودرو ایران با اون عظمت چیشد کجاس منفعت طلبان روزگار کجا هستند اون کسایی که کسی گاری نداشت 40تا کشنده جلو درشون بود و الان نگهبان گاراژا هستنو ببین وای از روزی که اهی از دلشکستگی از سینه ای در بیاد بترسید از روزی که کارتون باعث حذف فرسوده سوار از جاده و اشکی از چشم بچش بخاطر بیکاری سرازیر بشه فخر نفروشین پولم پولم نکنید ماشین صفر صفر نکنید که همه به مویی بنده برگردین ببینید اینایی که مسخره میکنید و شناسنامه جاده هستن 30سال پیش صفر سوار بودن منو شما رد میشدن زوق میکردیم بوق میزدن فخر نفروختن چند سال دیگه هم منو شما میشیم فرسوده سوار و نسل بعد میاد سرمون میاد بخدا من خودم تا یک سال پیش فرسوده میدیدم خونم به جوش میومد دق میکردم تو گردنه پشت سرشون الانم خوشم نمیاد ولی تحمل حق خوری و حذفشونم به اینصورت ندارم اگر ندارن چون درست کار کردن حلال
      دولت باید دوتا بده بهشون چون به نفعشه به منو تو چرا زور میاد میگیم دولت مگه مال مفت داره پ چرا برا یارانه 40هزار تومنی ده تا بانک رفتی اون مال مفت نبود چرا میری اونجا کفن میپوشی بخاطر حق نداشتت و طلب اسقاط مجانی داری از دولت ولی فرسوده دار میگه جلو دلال رو بگیرید وارداتی 2 تومنی شده 7 تومن مارو حذف نکنید افزایش ناوگان ندین بهتون زور میاد کی علیپور دلال اورده تو لایوش شما هر شب یه دلال تو لایوتونه یه دلال پای ثابت لایو شماس شده پرفسر شما تزمیده که چطور قانون دور بزنید هر شب جمع میشید بر علیه کل رانندها نقشه میکشید اسقاط چطور حذف کنید کی این بدبختها جایی گفتن از راننده واقعی ماشین بگیرید اگر این چند نفر دلال هستند شما رو چی صدا کنیم کم ادا راننده در بیارید این ماشینها شدن نشان براتون که هرجا رفتین نفرینتون کنن مهر بدی زدین با این ماشینها حالا مونده گرفتاریتون ازاسقاط خلاص بشید بدتر از اون میاد سراغتان شما میشید درس عبرت سواستفاده گران و بد نام کنندگان نظام و ولایت مقصر دولته که همون تجمع اول نگفت دنبال کدوم حق اومدی که هر روز بساط نکنید لشکر کشی و شعار و فیلم بفرستید برای منافقها و ابروی ایران رو ببرید عده ای معلوم الحال هم بگن دولت فلان رهبر فلان دیگه نمیدونن اینا همون مخلین اقتصادین که تو هر صنفی مثل قارچ بیرون زدن و اسم نظام رو بدنام میکنن ولی این صنف جای هوچیگری نیست بخواید با مال مردم و ابروی نظام ولایت بازی کنید با یه ملیون راننده طرفید تمام

  • Mehran. khazaei پاسخ

    طرح نوسازی ناوگان عمومی فقط به نام کهنه سواران و بکام دلالان تموم شده ،،،پس ما فرسوده سواران کجای این نوسازی قرار گرفته ایم؟؟؟

  • مجتبی پاسخ

    اقای مصطفی علیپور یکی از زحمت کشان جاده است که سال‌هاست با یک ماک مدل پایین کار می‌کند و هیچگونه واسطه گری و یا حق دلالی در پیگیری مطالبات رانندگان متوجه ایشان نیست دوستانی که به این راحتی انواع تهمت و توهین را به این فرد می‌کنند در پیشگاه خداوند جواب خود را خواهند گرفت مطمئن باشید کسی که به اقای علیپور تهمت میزند از طرف دشمنان این فرد آنتریک شده است در جهت خراب کردن ایشان به هوش باشید فرسوده سواران گرامی بنده سالهاست که علیپور و خانواده ایشان را میشناسم و درست ترین انسان‌ها هستند یا حق

  • مصطفی سرمدی پاسخ

    سلام، بنده راننده کامیون فرسوده هستم واقعا چرا باید ظلم در حق من و همکاران فرسوده سوارم بشه توسط یه عده دلال و شرکت های بازرگانی و ....،مگه نباید طبق قانون مجلس که در قبال یه وارداتی یه فرسوده اسقاط بشه، این ماشینهای وارداتی حق من و امثال من است نه کسی که دنبال سواستفاده از مردم و دور زدن قانون گفته های آقای علیپور کاملا درست بوده و ما خواهان همین قانون هستیم، با تشکر فراوان

  • Moji پاسخ

    اقای مصطفی علیپور یکی از زحمت کشان جاده است که سال‌هاست با یک ماک مدل پایین کار می‌کند و هیچگونه واسطه گری و یا حق دلالی در پیگیری مطالبات رانندگان متوجه ایشان نیست دوستانی که به این راحتی انواع تهمت و توهین را به این فرد می‌کنند در پیشگاه خداوند جواب خود را خواهند گرفت مطمئن باشید کسی که به اقای علیپور تهمت میزند از طرف دشمنان این فرد آنتریک شده است در جهت خراب کردن ایشان به هوش باشید فرسوده سواران گرامی بنده سالهاست که علیپور و خانواده ایشان را میشناسم و درست ترین انسان‌ها هستند یا حق

  • علیرضاخزایی پاسخ

    سلام ضمن خدا قوت به کسانی که در امور حمل ونقل دفاع از راننده وکامیوندار میشه جاداره از کل این عزیزان تشکر وقدردانی بشه چون با همین روش ناوگان فرسوده جلوی سوه استفاده یک عده گرفته میشه ممنون

  • میثم پاسخ

    شنیدن اینگونه نقدها و تهمت ها انرژی فراوانی رو به ادم تزریق میکنه و دال بر راه راست و قانونی که پیمودیم را نمایان میکنه خدارو شاکرم که در جهت منافع 110 هزار فرسوده دار کشور و مصالح نظام و رهبری قدم میزارم
    ضمنا زمان گویای مطالب فوق خواهد بود و دلال و قانون گریز رسوا

  • میثم پاسخ

    مولا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»:
    فرمودند

    الحَجَرُ الغَصبُ فی ‌الدّارِ رَهنٌ عَلی خَرابِها!
    وجود یک آجر غصبی در بنای یک خانه، رهن بر ویرانی آن خانه خواهد بود! (نهج‌البلاغه،

    و خدایی که به شدت کافیست
    حرف حق تهمت هم دارد

  • فرسوده ماک پاسخ

    خریداران ناوگان دست دوم وارداتی‌ تمایل دارند کامیون فرسوده‌ یک فرسوده‌ سوار پیشکسوت که بر اساس تورم بازار، قیمت کامیونش بالا رفته است را مفت و ارزان بخرند.
    ایا این افرادحاضر هستند کامیون وارداتی خود را به قیمتی که برای خودشان تمام شده در بازار بفروشند یا در جواب این تقاضا می گویند هر چه قیمت بازار است؟
    آنچه تا امروز کشور را عقب انداخته و به اقتصاد لطمه زده این بوده است که به سود جویان زیاد بها داده شده است
    حال باید از اقایان پرسید برای چه حق پامال شده ای برنامه کفن پوشی تدارک دیده اند ایا برای سرپیچی و زیر پا گذاشتن قانون هم باید طلبکار بود تعجب ما از برخی مسولین مخصوصا نمایندگان ملت در مجلس است که گاها بعضی از این افراد به صورت طلبکارانه خاستار نقض اشکار قانون تصویب شده توسط خودشان است
    با توجه به دلداری این افراد توسط برخی
    مسولین منبعد کسی سر کسی راشکست باید طلب خسارت و دیه از فرد اسیب دیده هم برای خود قایل باشد

    • خریدار دارداتی

      شما پیشنهاد بدید کسی وارداتی خریده چند ماه و چند سال پیش الان گرفتاره دلال افتاده چکار کنه؟! خودشو بکشه بخاطر اینکه نرفته ماشین چینی بخره که اصلا اسقاط لازم ندارد؟! شما چرا برای ماشین چینی که برای تولید ماشین اسقاط نمیکنن اعتراض نمی‌کنید؟! خدا می‌داند حدف شما چیه وگرنه کهنه سوار چکارش به اون که ماشین سه سال کار خریده که نخاد بزاره ماشینش پلاک بشه
      لعنت بر ظالم

  • ابوالقاسم بکرانی بالانی پاسخ

    سلام من یک راننده هستم با ۲۷سال سابقه باماشین فرسوده به نظر من اگردولت بخواهدکار اسقاط را انجام دهد کلیه اطلاعات ما وکامونهایمان رادارد...اینها دیگر بازیهای کثیف سیاسیه که درگیرش هستند.

  • رضا پاسخ

    طرح مال فرسوده سوارانه نه ارتقاء ناوگان انشالاه همین روزها به دست قانون پرچم دلالان میاد پایین

  • Mart پاسخ

    مالکان کامیون فرسوده نه جهت احتکار یا افزایش قیمت، بلکه به جهت عدم توانایی خرید کامیونی دیگر از فروش کامیون فرسوده خود که تنها دارایی و وسیله ارتزاق خود و خانواده‌ شان است، امتناع می‌ کنند.
    برای حل این مشکل لازم است راهکار دیگری نظیر طرح کلید به کلید یا عدم امکان انتقال گواهی اسقاط به غیر انجام گیرد تا رانندگان و مالکان حقیقی از واردات کشنده‌ های اروپایی استفاده نموده و حمل و نقل را به جریان اندازند.
    در غیر این صورت با اسقاط وانت و سواری نه تنها کامیون فرسوده‌ ای از جاده حذف نخواهد شد بلکه اشتیاق فرسوده‌ سواران جهت بهسازی نیز از بین خواهد رفت.
    از مسئولان و نمایندگان دلسوز انتظار داریم با دیدکلی و بررسی تمامی جوانب اقدام به تذکر و تصویب و اجرای قوانین نمایند تا منافع 40 هزار نفر مالک کامیون فرسوده فدای منافع عده‌ای قلیل دلال و وارد کننده نشود

    • علی

      دورود برشما با اینکه فرسوده سوار نیستم ولی هیچکدوم از رانندهای سیستم حمل نقل راضی به حذف اسقاطو افزایش ناوگان نیستن به شخصه اگر چنین اتفاقی بیوفته همراه هزاران راننده شاغل و فرسوده سواران اقدام به شکایت قضایی میکنیم فکر نکنم خود خریداران وارداتی هم راضی به خواب در بنادر و پایانه ها باشن و باری نباشه به اندازه ناوگان
      یکم منطقی باشید لطفا

  • حامد پاسخ

    سلام
    از مسئولین خواهشمندم طبق قانون عمل کنند تا حق کسی ضایع نشود

  • روح الله سلیمانی پاسخ

    اين طرح تااینجای کاربه اسم فرسوده سوار به کام دلال

    • فرسوده ماک

      جالبه که قانونی که برای نوسازی تصویب شده و مختص فرسوده سوار هستش دارن کاری میکنند همون قانون باعث خونه نشینی فرسوده سوار بشه یکی از مسولین گفتند برید کار کنید باید عرض کنم کدام کار وقتی با هزینه 30 میلیون تومن برای پمپ گازوییل مستقیم از تعمیرگاه با فاکتور مراجعه کردم برای معاینه فنی بعلت الایندگی دو دود ردم کرده 8 ماه نتونستم معاینه بگیرم هر جا میریم میگن به ماشین قدیمی بار نمیدیم و از صد تا بار کم کرایه ترین سنگین ترین و بدترین بار رو با چندین برابر کمیسیون اضافه و خواهش تمنا میگیریم کارکرد ما شده ماهی دو سرویس در مقابل ناوگان بروزتر که که بعضا تا 8 سرویس انجام میدن به محض تخلیه و عودت به شهر خودمون مثل بیمارای قرنطینه ای باید ته گاراژ رو بغل کنیم و کل کرایه رو جهت ابدیت کردن ناوگان برای سرویس بعدی هزینه این چه کار کردنیه ایا خودشون خبر ندارن از وضع موجود شدیم رسد گاه مکانیک و لوازم فروش که الان بار زده کجا داره میاد یارو چک بانکیش میرسه به طلبکار میگه دو روز مهلت بده فلانی با کشنده 18 متریش سالانه سالانه داره میاد پول میاره بیاد گاراژ کرایشو میگیرم چکتو پاس میکنم 😐
      بعد اقایون میفرمایند چرا پله پله نیومدی بالا تو فرسوده موندی

  • روح الله سلیمانی پاسخ

    سلام وارادت
    آقای علیپور یکی از اون مردان نیک روزگاره هم خودش هم پدرش راننده هستند اون عزیزی که خیلی راحت مياد تهمت دلال اسقاط به ایشون میزنه باید با مدرک معتبر و سند این حرفش رو ثابت کنه، ،،تاجایی که ما ازاقای علیپور اطلاع داریم ايشون کاروزندگی خودش رو رها کرده‌ وافتاده دنبال کار فرسوده ها، ومطلب ديگه اینه که دولت طرح نوسازی ناوگان فرسوده روداده اونم با واردات ماشین های سه سال کار، اگه این طرح مال فرسوده سوار است چرا بیشتر ماشین های وارداتی درداخل انبارها و گاراژهای دلالان هستند، زیاد چیز پیچیده ای نیست همه ی ما روزانه‌ میبینیم که اين فرسوده‌ سوارها مثل قبل داخل ماشین های قدیمی خودهستند ومشغول عرق کردن وحسرت خوردن هستند. وماشین های وارداتی زیرپای دلالان و پولداران هستند ،،آقای علیپور چون‌ حرف حساب می‌زنه، چون‌ ازخیلی جاها خيلی هارو رسوا کرده چون‌ پاپیچ دلالان شده‌ وبه نفع کهنه سوار وراننده ها حرف میزنه بهش میگن دلال، آقای علیپور مردی مرد

    • میثم

      عالی درست میفرمایید خیلی زور میاد به دلالا. علیپور جلوشون واستاده

  • کهنه سوار پاسخ

    وقتی مخالفت های این چنینی وعکس العمل های فاقد استدلال و منطق وجود دارد پس معلوم میشود راه را درست میرویم .
    ما اهداف قانون گذار را با سند و مدرک اینجا بیان کردیم و استدلال آوردیم که هدف اصلی نوسازی را فراموش نکنید تعادل درعرضه ونقاضااست.
    کلیپ سخنان سرکار خانم پاشایی نماینده مرند (شهری که اتفاقا برای موضوع واردات طومار جمع کردند و شهرشان رامرکز ورود کامیون اروپایی میدانند) ایشان به دولت هشدار میدهد که آیین نامه اجرایی بند ث ماده ۳۰ق احکام دایمی رااصلاح کند وجای کامیون سواری و وانت را اسقاط کند مستندات بند ۳ مصوبه شورای عالی ترابری که دران به ازای ورود هر کامیون نو به چرخه حمل ونقل باید دو دستگاه فرسوده اسقاط شود .
    مهم ترین موضوع که به آن اشاره شده است این است که دولت هر کامیون اسقاطی را ارزش اش را با یک چهارم مالیات و عوارض ورود کامیون یکسان دانسته است .وشما نمیتوانید آن را ندیده بگیرید ،زیرا بسیاری از همکاران ما بیش از یکسال است وقتی کامیون خریده اند پول اسقاط را به واردکننده داده آند .
    وارد کننده بیش از یکسال است با پول اسقاطی که از رانندگان گرفته ،دهها سرمایه گذاری دربخش های مختلف مثل ساختمان ووو کرده است .امروز مکلف است طبق قانون اسقاط رابه هرقیمتی بخرد وارایه کند وبا ارایه آن از معافیت هم برخوردار شود .
    افرادی که هنگام خرید جریمه دیرکرد را در قرار دادشان پیش بینی نکرده اند قرار نیست جور آنها را جامعه بکشد.
    ما یاد آوری کردیم اسقاط برای واردات قبل از ترخیص از گمرک است و نه پلاک گذاری پس کامیون قبل از ترخیص مانند گنجشک روی دیوار است نه درمشت

    درهیچ کجا گفته نشده است دولت وسازمان راهداری تمهیدات ومحدودیت هایی را برای تردد کامیون های فرسوده ایجاد نکند .
    شما بجای انتقاد بدون استدلال و عدم ارائه راهکار کاش حداقل به این نکته اشاره می‌کردید که سازمان راهداری که به ۵۲۰۰ شرکت وموسسه حمل و نقلی پروانه فعالیت داده است باید برای تمدید پروانه آنها ضوابط تاسیس را که همانا داشتن حداقل ده دستگاه کامیون است را رعایت کند

  • Ariya پاسخ

    آقایان مسعول خواهش میکنم به داد راننده برسین به تاد کهنه سوار برسین که دستشون از همه جا کوتاه هستش اقا اینها کم سواد هستن اینها تمام عمر خودرا در جاده و زحمت برای این کشور عزیز گذرانده اند. اما متعصفانه یک عده انسان خون خوار و از خدا بی خبر از این قضایا سو استفاده میکنند و با حقه و شلوغ کاری و تظاهر نمایی به دنیال سو استفاده از این عرصه هستن
    دلال و نمایشگاه دار و سرمایه دار گروهی هستن که از این قضیه سیری ندارند و عین یک کنه به این جریان چسبیده اند و با دور زدن قانون و سیاه نمایی و تهمت به بقیه به دنبال خوردن حق راننده و مظلوم و زحمت کش هستند

  • راننده گیر افتاده در دام واردات پاسخ

    آقای علی پور شما اگر واقعا فقط یه ماشین کهنه دارید و دلال نیستید ممکنه بفرمایید دقیقا خواسته شما چیه؟! دولت که نیومده ماشین با سن 50 سال رو هم کارت سوخت رو بسوزونه و بزور با قیمت پایین بخره تازه گفته بیاید کارت هوشمند هم میدیم. نکنه انتظار دارید دولت بیاد ماشین ماک رو برداره مابقی هم وام 4 درصد بده یه ماشین صفر بهتون بده؟!؟! فرضا هم ماشین های ترخیص شده رو گواهی اسقاط بده دولت چه ضرری برای شما داره؟!بجز اینکه چند هزار نفر که گیر واردات افتادن نجات پیدا میکنن

    • مصطفی علیپور

      سلام دوست گرامی یک بار دیگه مطالبی که نوشتید رو خودتون مطالعه بفرمایید جواب خودتون رو از نوشته هاتون میگیرید
      اصلا بزارید من بگم شما میگید انتظار دارید دولت به شما کمک کنه و ماک رو بگیره اف اچ بده خو ما این نتظار فعلا نداریم گرچند این قانون اسمش ریاست جمهوری و سوییچ به سوییچه و منافع دولت از طرح سوییچ به سوییچ بیشتره بخاطر هزاران دلیل و ضرر مالی این ناوگان
      خوب ما انتظار نداریم حالا شما چطور انتظار دارید که قانونی که از اسمش پیداس قانون نوسازی و تنها رکن این قانون حذف اسقاط در مقابل واردات هستش رو چشم پوشی بشه و برگه اسقاط مجانی بده
      الان فرق شما با ما چیه ما خارجی هستیم شما انتظار کمک از دولت دارید با وجود زیر پا گذاشتن قانون که ملاکش فرسوده بوده ولی مارو از وام کم بهره هم دارید منع میکنید سوال بعدی اگر این قانون برای ناوگان فرسوده نیست و ربطی به ما نداره چرا تصویب شده ایا برای تفریح این قانون تصویب شده یا نوسازی ناوگان فرسوده و کمک به کاهش الودگی هوا و بار مالی ناوگان فرسوده برای ملت و دولت شما مشمولین اصلی قانون رو مبرا از طرح میکنید بعد خودتون رو ذینفع با منطق باشید شما با کسی درگیر بشید و سرش رو بشکنید و حقی ضایع بشه ایا برای دلجویی یا جلب رضایت دوباره توهین میکنید یامنعش میکنید از شکایت یا با دلجویی یا نرمش گفتار سعی در التیام روحیش میکنید
      اگر فرسوده داری نبود قانونی هم تصویب نمیشد بعدش ایا فرسوده سوار شمارو مجبور کرد بیاید تو این طرح ایا ما گفتیم اقدام به خرید کنید ایا دولت اجبارتون کرد به خرید که الان عالم ادم رو متهم میکنید شمایی که میدونستید الزام به اسقاط چرا بدون فکر وارد شدید غیر از اینه که طمع سود تفاوت قیمت بازار با وارداتی باعث شد سراسیمه هجوم بیارید حالا خریدین مبارکتون باشه ولی چرا یک سال نیمه فرسوده تهیه نکردین بقول خودتون اونموقع سیصد تومن بود چرا اقدام نکردین بدنبال معجزه بودین ایا بازم فرسوده سوار نزاشت بخرین چرا یقه اقایونی که با وجود اطمینان از عدم حذف اسقاط از قانون هر روز با یه ترفندی مشغولتون کردن رو نمیگیرید گیر دادین به ما برگردین به یک سال نیم پیش یک روز ادعای حذف اسقاط کردن و چند ماه دلخوش حذف بودین چندماه بعد تنفس دو ساله بازم رفتین سرکار چند ماه بعد اسقاط 400تومنی چند ماه بعد 750 تومنی و قشنگ که نصبت به تورم قیمت افزایش پیدا کرد الان میگن بفکر تهیه فرسوده باشید کی سود برد اونی که مشغولتون کرد اونی دو سه هزارتا احتکار داره 4 تومن از وارداتی سود دو تومن هم فرسوده الی برکت اله مایی که فرسوده داریم با قیمت 8 برابری حال هم راضی به واگذاری نیستیم چون شغل ماس شما راننده ای ایا حاضر به ترک شغلت هستی ادمی که 20 سال تو بیابون زحمت کشیده با این سن بده به شما ماشینشو بره کجا کار بهش میدن ایا یا بیاد برای شما رانندگی شما میگید کاری به شما ندارن پس فکر کنم راننده نباشی اگر بودی این حرف رو نمیزدی یا فرسوده دار نبودی که بدونی از صدتا بار یکیش به ما میرسه تا میدونن ماشینت فرسودس میگن نه به ماشین جدید بار میدیم زودتر میرسه بالنیه 13/60 میخوام 8 ماه نتونستم معاینه بگیرم 4 بار رد کرده بعد 30 میلیون خرج به پمپ گازوییل بعد خروج از تعمیرگاه با فاکتور رفتم بخاطر دود رد شدم پیش 4 تا خبره کار بردم همه میگن مثل ساعت کار میکنه مرکز رد میکنه اون نامه هم برای صدور کارت هوشمند تخلف هستش و برخلاف قانون هوای پاک و فقط منافع دلال ملاک داخلش وگرنه دخلی به راننده نداره کسی که مشغوله هوشمند هم داره برای دلال خوبه که ته گاراژ کشنده داغون داره که 20 ساله خوابه و الان میتونه کارت بگیره و خدا تومن فروش کنه یا بندازه تو کار و الودگی رو بیشتر گرچند نامه چند ماه پیش موجوده که دستور اعمال هوای پاک صادر شده بود و محدودیت برای تردد ناوگان ما بعدش گیرم شما اومدین تو جاده 20 هزار ناوگان بدون اسقاط وارد شد اصلا 5 هزارتا و خودتونم میدونید تاثیر گذاره رو بار و بار کم شد خواب شد دو هفته ایا اولین نفر خودتون اعتراض نمیکنید به شرایط کمبود بار و فشار به سازمان و دولت بنظرت تیر رس این اعتراض کیه بله فرسوده و اولین اقدام کسر سوخت بعد قطع بعد عدم تمدید هوشمند عدم صدور معاینه و بدبخت شدن 200 هزار خانواده و عودت به ذوب اهن این حاصل بیفکری و منفعت طلبی هزار نفر ادمی میشه که شدن سپر دلال برای اعمال فشار جهت حذف فرسوده و قانونی که برای اسایش ارامش و احیای راننده تصویب شده بود تبدیل میشه به گیوتین بقای راننده بخدا قسم حاضریم بیوفتیم پول جمع کنیم پیدا کنیم فرسوده براتون کارکردمونو نصف کنیم ولی راضی نباشید به حذف ما بقای ما در گروی فرسوده هستش حذف فرسوده یعنی نابودی ما اگر میتونید تاوان گشنگی اوارگی و شرمندگی مارو پیش زنو بچه بپذیرید بسم ا... یک ساله بیکاری کشیدین میدونید چه دردیه البته شما بیکاری شما متفاوت بوده سه برابر رانندهای شاغل تو این یک سال سود داشته خوابیدین ولی ناوگان خریداریتون از دو تومن رسیده به 6 تومن و فکر نکنم با چهارتا راننده شبو روز کار کنی بتونی تو یه سال 4 تومن پس انداز کنی در امد خالص 10 سال رو تو یک سال بیکاری داشتین ولی بدبخت اونی که قانون براش تصویب شد حالا خودتون و وجدانتون میسپاریم به خدا و عاقبت ظلم رو اگر ما اگر شما علی یار نگهدارتون

    • ناشناس

      بله که انتظار داریم وقتی که دولت میگه از رده خارج کردن این ناوگان این مبلغ صرفه جویی در مصرف انرژی داره فقط همین مورد به نفع دولت هم هست و علاوه براین به نفع راننده وقتی با هزینه کمتر بجای دو سرویس در ماه پنج سرویس میره در طی چند سال با همون سرویس اضافه قسط هاشو میده همچنین به نفع کل جامعه هست مثلاً هوای پاک و... حالا این وسط چند تا پولدار که میخوان ماشین رو سه برابر بفروشند ضرر کنن ناراحت بشند و بشی چه اشکالی داره اصل اینه که در طی چند سال به طرح جامه عمل پوشانده بشه بعضی از دوستان طوری از وام صحبت میکنند انگار اونها میخوان وام بدن حالا این وسط وامی هم به قشر زحمتکش داده بشه به من چه ربطی داره مگه اینکه به جیب من ربط داشته باشه

  • اسدابادی پاسخ

    دورود بر شما که طرفدار قشر ضعیف و بی پناه هستید اصل رسالت خبرنگاری و خبرگزاری رو ادا میکنید متاسفانه رانندگان هیچ پشتیبانه مالی و..... ندارند صدای خفته ای دارن دلالان با پولهای کلان اکثر جراید رو تحت سلطه دارن تا به امروز هیچ نماینده و مسولی به 110هزار دارنده ناوگان فرسوده کشور نپرداخته بغیر از نماینده شهر اسداباد جناب سرمدی و برعکس همه در حمایت از این فرصت طلبان و مخلین نظام اقتصادی حرف زدن
    خدارو شکر بلاخره یه روزنامه پیدا شد حرف حق رو انتشار بده تشکر ویژه هم از اقای علیپور که با جان دل پیگیر کارها هستند داریم و همینطور جناب مهران خزایی اقای نوید خیرمند اقای ارش جلیلی اقای محسن جلالی اقای محسن متقین بخاطر صداقت و گفتار حق بدون ترس در مقابل فساد و سودجویان ایستاده اند و دیگر عزیزان که تلاش میکنند

    ممنون از تین نیوز عزیز رسانه مردمی 🇮🇷♥

  • رضا شهریاری پاسخ

    ما رانندگان فرسوده‌ سوار‌تشکر ویژه ای دریم از آقای مصطفی علی پور عزیز که مخلصانه از کار و زندگی خود گذشته و برای احقاق حق ما رانندگان که عمری حقمان ضایع شده تلاش میکند . خدا خیرشان بدهد.

  • عادل بخشنده پاسخ

    چرا هیچکس به داد ما نمیرسه و قانون هم پشت این ناحق ها ایستاده . دو نفر هم که مثل آقای علیپور پیگیر مطالبات ما هستند رو اتهام دلال میزنن . به ولله حق ما خوردن نداره و یه روزی باید تاوان سنگینی بدن

  • مرزبان پاسخ

    والا ما فرسوده سوارها هیچ امیدی نداریم حالا که آقای علی پور برای احقاق حق ما مخلصانه زحمت می‌کشه که شاید راه امیدی برای ما فرسوده سوارها باز بشه باز یک سری که منفعتشون بدبختی مردمه هزار تهمت به آقای علی پور عزیز میزنند . چرا هرکسی که دلسوز مردم هست را تخریب میکنید از خداوند و از قیامت بترسید

  • مرتضی سبزه واری پاسخ

    سلام حرف حق همیشه دردناکه
    به شخصه نه فرسوده دار هستم نه وارداتی گرفتم و یه فاو دارم ولی اجازه نمیدم اینا بدون حذف فرسوده بیان جاده اگر قانون رو زیر پا بزارن از طریق دیوان عدالت اداری شکایت میکنم اینها به فکر گرفتاری و قسط وام ما نیستن همینجور بار نیست حالا این منفعت طلبها هم وارد بشن باید بریم گدایی خدارو شکر تو همه گروهای اعلام باری و رانندگی کل راننده ها صحبت از پیگیری میکنن که در صورت شماره گذاری بدون حذف فرسوده شکایت کنیم کاری هم به فرسوده غیره نداریم اتفاقعا این فرسوده ها مخلین جاده شدن تو جاده ها باید ده کیلومتر صف بکشیم تا اینا گردنه رو برن بالا جمع کنید این بساط رو فکر نکنم بیاید راحت کار کنید با دور زدن قانون یک میلیون راننده رو علیه خودتون نکنید
    این علیپور هم درسته حق میگه ولی نمیدونم کی پشت این آدمه که اینجور بدون ترس افتاده به جون دلال فکر کنم پسر ریسی باشه 😁

    اگر راننده هستش که دمش گرم با این همه دل جرات و این همه معلومات و پرستیژ باعث افتخاره برا ما راننده‌ها ایشالا همه مثل این باشن
    ولی شک برانگیزه یکم ولی اگه دلاله یا آدم گروهی چیزی ایشالا که ...... سپردیم به خدا والا آدم میمونه چون تا حالا ندیدیم کسی بدون پشتیبانی اینجور بیوفته به جان دلال و مافیا تو اکثر گروها میگن این خودش اطلاعاتی یکی میگه اطلاعات پشتشه یکی میگه پدرش سرداره
    ولی هرکسی قدمی برای مردم و مبارزه با فساد ورمیداره خیر میبینه البته اون خزائی هم کم از این نداره اونم خیلی بدون ترس و فعاله و متقین با نوید خیرمند
    ولی این بچه اعجوبه ندیدم مثلش

  • مرتضی سبزواری پاسخ

    تو عمرم تا امروز با کسی اندازه این ماشین کهنه ها بدم نمیومد دست من بود همه رو می‌ریختم دریا البته نه راننده‌اش اونا تاج سر ما هستن ولی بخاطر اینکه شدن معزل جاده و فقط ترددشون ضرره برای مملکت ولی مقصر راننده‌اش نیست باید تعویض کنه دولت البته کسی که درست زندگی کنه با این گرانی نمیتونه پس انداز کنه و تعویض کنه مگه اینکه یا حق بخوری یا سوخت بفروشی یا کارهای دیگه بخدا اگر یه سرویس ماها بتانیم این ماشینهارو ببریم خدا صبرشان بده
    ولی با این همه نفرتم از این ماشین کهنه ها این یه جا کل راننده ها پشتشانیم و نمیزاریم بدون حذف اسقاط ارتقای ناوگان بدن تعاونی ما ۳ هزار عضو داره جلسه کردیم رای گیری هم شده در صورت حذف پولی یا تنفس وکیلمان شکایت کنه خبر هم دارم این فرسوده سوارها هم وکیل گرفتن کل راننده‌های ایران مخالف این جماعت هستن که بیان جاده اینا به قانون رحم نمیکنن بیان جاده به نوبت بار راننده رحم میکنن آدم سراغ دارم ۴ تا گرفته یه نفر سه بار خریده فروخته هر بار ۳ میلیارد سود کرده راننده بدبخت در سال ۴۰۰میلیون پس انداز نداره بعد طلب کارم هستند اینا اگر مرام رانندگی داشتن نمیذاشتن آن بچه به رانندگان و پیشکسوتان فحاشی ناموسی بکند خودشان کل راننده‌ها را تحریک کردن
    اگر دولت به اینا امتیاز بده فردا بی قانونی رواج پیدا می‌کند و همه طلبکار می‌شوند
    مثل این میمانه جاده یه طرفه بری تصادف کردی خسارت هم بخای ندادن کفن بپوشی بری جلوی مجلس خدا شفا بده

  • محمدجواد پاسخ

    این قانون واردات بعداز کلی بدبختی که برای حمایت از فرسوده سوار تصویب کردن که نمونش اون راننده ماک بیچاره وقتی از سرازیری میاد پایین و ماشینش ترمز نمی‌گیره از جونش میگذره و ماشینو به کوه میزنه و کشته میشه و نزاشت ماشینش بره وسط جمعیت و کسی دیگه صدمه بزنه. این قانون برای حمایت از همچین راننده های تصویب شد. ولی تا الان هیچی برای این راننده ها سود نداشت فقط به سود پول داران که و دلالان شد که پول دار با سرمای کلامش چندین کشنده میخره و دلال با مجوزی که برای حمایت از فرسوده سوار گرفته ماشین وارد می‌کنه و سوده کلان به جیب میزنه. و در آخر با شورش و تجمع گسترده راننده پول دار و آدمای پول دار که هر کدام چندین کشنده های وارداتی خریداری کردن در راهداری و مجلس و ارگانهای دولتی میخواهند قانون را دور بزنند و ماشین هارا پلاک گذاری بکنم وحق راننده فرسوده سوار که جونشو کف دستش گذاشته رو بگیرن با پول زیاد با سرمایشون با حمایت دلالان. تورو خدا این کارو نکنید به فکر فرسوده سوار باشید فردا اگر این ماشین هارو پلاک بکنید نه فقط درحق فرسوده سوار ظلم کردید بلکه دیگه بعداز یک عمر کارکردن توی جاده جای ندارد و به پاس خدمات شایسته باید برود پیش کردم راننده کار کند و با از سختی کار پشت فرمان جان بدهد

  • امید پاسخ

    سلام اقا من اف اچ دارم ۱۰سال دارم تو جادها جون میکنم الانم بار به زوری گیر میاد چرا باید بدون اسقاط پلاک بشن ماشینهای وارداتی همش باند بازی همش دلال اگه این ماشینها بدون اسقاط پلاک بشن ما شکایت میکنیم

  • رضا پاسخ

    امیدوارم هرچه زودتر بساط ماشین های قدیمی چیده شود چون این حق رانندگان زحمت کش نیست.

  • ناشناس پاسخ

    آقایان مسئول طبق قانونی که تصویب شده واسه جایگزینی کامیون های فرسوده اجرا بشه
    خواهشن قانون شکنی نکنید
    دلالان خون راننده ها رو کردن تو شیشه

  • رضایی پاسخ

    مسولین لطفاً طبق قوانین باهاشون رفتار کنید متشکرم

  • مصطفی پاسخ

    اقایون منفعت طلب من کاری به فرسوده سوار ندارم چون نه فرسوده دارم نه مثل شما جا مونده بودم حمله کنم ماشینمو بفروشم اهن خالی بخرم کدوم ادم عاقلی پلاک میده بی پلاک بگیره اینقدر طمع کارید که دو خط قانون رو نخوندین اینقدر طمع افتاده به جونتون که اسقاط 300 نخریدی به امید حذف تا رسید به این قیمت بیشترم میشه
    هرچقدر از وارداتی سود کرده بودین یک سال کارکرد عقب موندین این یع تومن یک نیمم باید اسقاط بیاید بالا این 2500 تازه 2 دانگم با شرکتها شریک شدین
    سرک کشیدن تو هر سوراخی بی جواب نیست تو یه سوراخ دیدی افعی خوابیده و نیش زد شده حکایت شما
    خدارو شکر یه اف اچ 86 دارم میرم میام نه طمع کردم این بدبخت فرسوده سوار رو بیچاره کنم و دینش بیاد گردنم نه مالمو دادم دلال و التماس سازمان رو بکنم و برم کارتن خوابی اخه لامصبا این بدبخت فرسوده دار مثل ماشینش فرسوده شده بس که سختی کشیده حق اینم اخه خوردن داره بجای سر خم کردن و کمک گرفتن از رانندها میاید کری میخونید نمیگید اینا بس که پنچر گرفتن سرسخت شدن و لج باز حالا درو کنید محصولتون رو والا اگه از اول از همینا دلجویی میکردین کارتون رو درست میکردن اینا شوفر قدیمین مرام دارن نه اینکه یه بچه تازه به دوران رسیده رو بفرستید بدترین فحاشی رو بکنه که الان کل رانندهای ایران وایستن جلوتون به کاری به این پسر نی قلیون علیپور یا خزایی برج ساز ندارم ولی خودم نمیزارم بدون اسقاط پلاک کنید بعد حرص بی باری بخورم این حرفم حرف همه رانندهای قزوینه اونم مدل بالا که ارتباطی به طرح نداریم

  • رستم ابادی کنگاور پاسخ

    باریکلا احسنت نه به ارتقای ناوگان

  • داریوش پاسخ

    خداوکیلی من یه هوو دارم با کلی قسط بخواید هر گروهی تاثیری تو در امد من بزارید خیر نمیبینید

  • داریوش پاسخ

    ای خیر نبینین که از دیروز اعثابم خورده اخه ما جای کیو تنگ کردیم میخواید بارمون رو بگیرید بار نیست نامسلمانا

  • Hamed پاسخ

    این حق تنها مطعلق به فرسوده دار هست و باید به راننده مظلوم فرسوده دار و زحمت کش برسه چرا باید بچه مایه و دلال از این قضایا سود ببرند یه عده جماعت از خدا بی خبر

    • گردکانه

      جالبه اقا با 35 سال سن اومده اخم تخم که ما پله پله نوسازی کردیم شما خوابیدی خو لامصب هی اندازه سن تو اعتبار گواهینامشه تو با این سن چطور چندتا پله با هم ارتقا دادی این فرسوده سوار 15 سالشم خوابیده باشه بازم نمیخونه با هم

      حالا من زینفع نیستم ولی ضررش برا ما رانندگان معمولی هست اگه بیان جاده این ناوگان

  • محمد پاسخ

    سلام.قرار بر این بود ناوگان فرسوده از رده خارج بشه و با ناوگان نو جایگزین بشه .بعد راننده رو باید یاری بدن که بتونه ناوگان فرسوده اش رو نوسازی کنه نه اینکه طرف اف هاش ۴۸۰ رو بفروشه بره وارداتی بخره.چقدر شما ها هول هستید دلال شرف داره به شماها .این طرح اگر قرار بر این باشه که اسقاط ش حذف بشه یا تنفس داده بشه باید در این شغل رو تخته کرد.تشکر میکنم از آقایان علیپور و خزائی که دلسوزانه پیگیر حق پایمال شده فرسوده سواران هستم.امیدوارم به ناحق کسی این ماشین هارو سوار نشه.

  • خزاعی راننده فرسوده پاسخ

    ۱۴۰۱
    دورود بر جناب مصطفی علیپوربزرگ مرد مبارزه با دلال و مافیا دست حق بهمراهت
    باعث مباهات و دلخوشی 40هزار فرسوده سوار ایران هستی
    بی شک دعای میلیونی خانوادهای ما بدرقه راهت خواهد بود و نام نکوی شما تا سالیان سال به نیکی بر سر در سیستم حمل نقل نقش خواهد بست درود ها برشما شیر مردم کورد و فرزند خلف اسداباد

  • عظیمی پاسخ

    والا خسته شدیم بس که برای خرید ناوگان دهن به دهن شما گذاشتیم خوبه ما دزد خونتون نیستیم .

  • مراد یوسفی پاسخ

    سلام آقای محترم حذف اسقاط برابربابریدن نان چهل هزارفرسوده دار که خدای وارداتی ها متعلق به فرسوده داراست نه دلال ازخدابترسید

  • مراد یوسفی پاسخ

    سلام حدف اسقاط برابر بریدن نان چهل هزار فرسوده دار وارداتی ها حق فرسوددار است تورا به خدا حق این زحمتکشان را زایعه نکنید ازخدابترسید

  • میلاد گنجی پاسخ

    اون دلالی ک بهش فشار اومده تهمت میزنه ب اقای علی پور و اون ک رفته ب جای ماشین چینی وارداتی خریده باید یاد آوری کنم این طرح برای جای گذین فرسوده و نو سازی ناوگان بوده ایم خودم پدرم و مرحوم پدر بزرگم راننده بوده و شغل پدری حست حالا چرا به اسم فرسوده سوار ‌برای فرسوده سوار باشع و بکام دلال و بنگاهی

  • آرش جلیلی پاسخ

    آقایون رده بالا در سازمان و کانون قطعا با دلالها شریک‌ هستند.
    بخصوص خود عمروعاص .
    این آقایون سال ۹۷ که دعوای تن- کیلومتر بود صورتجلسه کردن "شرکت مادر تخصصی" بزنند برای واردات کامیون.
    یعنی از اون موقع بفکر سهم خودشون بودند.
    بعد کار روانی کردند مرحله به مرحله کامیونها رو آوردند تا دم خونه خریداران.
    بعد بهشون اجازه کار ندادند.
    حالا هم پشت این هیاهو و کفن پوشی خود اربابان و دلالان هستند.

    مافیای حمل و نقل خودش بلوا و آشوب راه میندازه برای دور زدن قانون

    اینهایی که میبینید پیاده نظام اون شدند.

    لعنت بر عمروعاص حمل و نقل
    لعنت بر مافیا

  • حسن غریب پاسخ

    والا خدا پدرش رو بیامرزه که حرف حق میزنه و قانونی

  • حسن غریب پاسخ

    خدا پدر اونو بیامرزه که قدمی سمت مردم و راننده ور میداره ننگ بر مفسدین درود بر کهنه سواران ایران

  • یوسفی پاسخ

    فرسوده حذف شدنی نیست خیالتان تخت تشکر از علیپور و خزایی
    دم اونی گرم که مطالبه گره تشکر هم از سعید سعیدی
    خانم حیدری
    این 4 تا عزیز مطالبه گر واقعی هستن

  • رضاوند لرستان پاسخ

    حق با فرسوده دار بوده و هست
    دلال اونیه که حق برده
    خاک پای اونی که حرف حق زد
    تا تهش جلو دلال وامیستیم و از همکاران حمایت میکنیم
    قانون نوسازی نه ارتقا
    ننگ بر ابرو بران نظام اسلامی

  • مصطفی رضایی پاسخ

    درود بر شیر پاک خورده که بدون ترس حرفشو میزنه

  • بناب رضالو پاسخ

    باید حرف حق رو همیشه زد دمتون گرم کاش ماهم سواد داشتیم یا این روزنامه سراغ ما هم میومد

  • محمد طاها پاسخ

    به قران این ۱۱ ماه هست که کول دارو ندارم دادم به این ماشین الان پا منتظر اینبم تا اسقاط تو را به قرآن درستش کنید تور به جون امام حسین خواهش میکنم درستش کنید ما این ۱۰ ماه هست بدون کارم دیگه انقدر پول قرز از دوست و اشنا گرفتم دیگه هیچکی بهم نمیده حتا انقد چیزا گرون شده دیگه هیچی ننیتونی بخری.با تشکر

  • امید پاسخ

    باسلام دوستان خودم راننده هستم وارداتی هم گرفتم بخدا راضی نیستم اسقاط فرسوده حذف بشه اگه حذف بشه به ضرر همه هست بخاطر چهارصد تومن پول کم دادن نشید بلای جان هزاران خانواده فرسوده سوار خودتون که با حذف اسقاط فاتحه کل ناوگان را باید خواند البته باید قیمت اسقاط رو هم نزاره بالا بره

  • حمید پاسخ

    آیا تین نیوز فقط حامی فرسوده سوار هست پس مایی ک یک ساله هم اسقاط خریدیم هم پول ماشین دادیم چرا پلاک نشدیم واقعا ایران همش مافیاس
    لعنت به کسی ک حقو نمیبینه
    این راننده هایی ک خودرو وارداتی خریدن همه کهنه کار هستن ک تونستن بخرن
    کهنه سواری ک تا دیروز شاگرد بوده الان ی ماک پکیده خریده نباید خودشو جزو راننده و ماشین دار بدونه کجا زحمت کشیدید بار از کارخونه بردید تو انبار خالی کردین با کمترین استحلاک همتون وضعتون خوبه ک فرسوده رو نگه داشتید

  • ناشناس پاسخ

    باید حقوق فرسوده سواران حفظ شود و طبق قانون نه یک واو اضافه ونه کم عمل شود درغیراینصورت بی قانونی ظلم به قشر زحمت کش و درد کشیده این صنف است

  • محمدی پاسخ

    جناب اقای علیپور خداخیرت بده از فرسوده سواران حمایت میکنی

  • فرسو ده دار پاسخ

    ماراننندگان کامیون های فرسوده سالهاست که چشم امید پدست کدولت دوخته ایم تا شاید باوام بانکی کامیونهای ما نوسازی شود حتئ بنا بود کامیونهای وارداتی سه سال کارکرد سهمیه ما فرسوده دارها بتشد که به دست سرمایداران واردکننده افتاد گه حالا هم با داد وفریاد و جمع شدن جلوی راهداری وفشار بر دستگاهای دولتی ومطرح .کردن خواسته های خود در مجلس سعی در دور زدن قانون به نفع خود وحذف اسقا.ط وشماه گذاری کامیونهای خود را دارند با حذف گواهی اسقاط ناوگان دارای کامیونهای بی شماری خواهدبود که به دنبال خود نبودن بار وکسادی بازار کار وپاین امدن نرخ کرایه بار راشامل میشود واز طرفی به علت شلوغی وترافیک بیش از حد جادها ونداشتن ایمنی لازمتوسطکامیونهای فرسوده باید شاهد تصادفات مرگ باری خواهیم بود که مردم عزیزان بیشماریرا از دست خواهند داد من در هم اینجا از دیوان محترم عدالت اداری وراهداری وسازمان سوخت کشور تقاضا مینمایم که بامشورت خواستن از رانندگان با تجربه همچون مانند اقایان متقی وعلیپوروکریمی ودیگر همکاران درتصمیم خود تجدید نظر نمایندوحذف گواهی اسقاط را ابطال نمایند که ظلم بزرگی درحق فرسوده داران ورانندگان با تجربه جادها میشود وبا ثشکراز کلیه شبکه های خبری ایران خواهشمنداست که نظرات ودیدگاههای ما رانندگان را به اطلاع مسئولین کشور برسانید