◄ حفظ ایمنی دلیل لغو و تأخیر پروازها در شرایط نامناسب جوی است
با مسئولیتپذیری بیشتر تمامی بخشهای دخیل در سرویسدهی به مردم در حوزه حملونقل هوایی امکان پیشرفت سریعتر و تضمین حرکت به سمت توسعه و تعالی در جهت برآوردن انتظارات مردم میسر است.
![حفظ ایمنی دلیل لغو و تأخیر پروازها در شرایط نامناسب جوی است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/P7phkGGU3RcH/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLEFE07bfFI7Q/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87+%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86+%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%DB%8C.jpg)
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی را اولویت اول این سازمان دانست.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری علی عابدزاده گفت: با نگاه جامع به فعالیتهای انجامشده و اینکه یکی از اولویتهای مهم سازمان دور کردن پروازها از مخاطرات و تضمین بیخطری آنهاست- که در وضعیت بد جوی اخیر نیز با جدیت دنبال شد -، نوع نگاه و قضاوتها نسبت به تلاش بخش هوایی منصفانهتر خواهد شد.
وی اظهار داشت: با مسئولیتپذیری بیشتر تمامی بخشهای دخیل در سرویسدهی به مردم در حوزه حملونقل هوایی امکان پیشرفت سریعتر و تضمین حرکت به سمت توسعه و تعالی در جهت برآوردن انتظارات مردم میسر است.
رئیس سازمان هواپیمایی بابیان اینکه میزان جابهجاییها در 10 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایشیافته است، افزود: شرکتهای هواپیمایی نسبت به سیاستهای سازمان بهخصوص اهدافی که پس از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دنبال شده است بهخوبی آگاهی دارند که لازم است نسبت به مدیریت فروش خود و حرکت و حذف تدریجی پروازهای چارتری اقدامات لازم را انجام دهند.
مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز در پاسخ به بعضی از سؤالات مطرح در خصوص توزیع بلیت هواپیما و حقوق مسافران گفت: عدم تناسب زیرساختها در بعضی از فرودگاهها، ترافیک بالای تقاضای پروازی و الزام به استفاده از ظرفیت موجود میتواند باعث بروز نارساییها گردد و تلاش ما در سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ به مطالبات با همین ظرفیتهاست.
وی در خصوص ضرورت پاسخگویی شفاف به مسافران و انتظارات شرکتهای هواپیمایی گفت: در این خصوص دستورالعمل حقوق مسافر نیز تکلیف شرکتهای هواپیمایی را مشخص کرده است و یقیناً پایبندی به شرایط مندرج در دستورالعمل بسیاری از شکایات کاهش خواهد یافت.
در این جلسه راهکارهای تسهیل در چگونگی خدماترسانی به مسافران بهخصوص ایام نوروز و چگونگی برخورد با متخلفان احتمالی در این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت
در ادامه نشست حضار نقطه نظرات خود را در راستای هرچه بهینهتر شدن سرویسدهی، دفاع از حقوق مسافران و همچنین نقش واحدهای مختلف در جهت توسعه صنعت، بیان کردند.