بازدید سایت : ۸۴۹۱۷
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به تین نیوز:

◄ پیچ نظارت بر ایرلاین ها را سفت کرده ام/ حامی رسانه ها در شفاف سازی عملکرد ایرلاین ها هستم/ ایرلاین ها مافیا نیستند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این که یکی از اصلی ترین اهداف خود در این سمت را شفاف سازی اقتصاد صنعت هوانوردی کشور می داند اظهار کرد: عملکرد ایرلاین ها را به صورت روزانه رصد می کنم و پیچ نظارت بر ایرلاین های کشور را سفت کرده ایم

پیچ نظارت بر ایرلاین ها را سفت کرده ام/ حامی رسانه ها در شفاف سازی عملکرد ایرلاین ها هستم/ ایرلاین ها مافیا نیستند
تین نیوز |

حسین پور فرزانه که امروز سه شنبه 5 دی ماه 1403 در نخستین نشست خبری خود در محل این سازمان سخن می گفت، با اشاره به ضرورت تنظیم گری اصولی اقتصاد حمل و نقل هوایی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت های هواپیمایی فعال در صنعت هوانوردی ایران به صورت خرده مالکی فعالیت می کنند که این وضعیت برای این صنعت مشکل ساز است.

وی افزود: ایرلاین هایی داریم که با 3 یا 4 فروند هواپیما تاسیس شده اند و نمی توانند برنامه ریزی مناسبی برای سفرهای هوایی و تعمیرات و نگهداری خود داشته باشند. ایرلاین های خرده مالک عرضه بلیت را هم در کل صنعت کاهش می دهند چون بخش مهمی از زمان هواپیماهای آنها روی زمین به تعمیر و نگهداری اختصاص داده می شود. برای تبدیل و ادغام این شرکت های خرده مالک به کلان مالک نیاز به سرمایه گذار داریم و برای ورود سرمایه گذاران باید بسترسازی کنیم که برای این کار در حال برنامه ریزی هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبرنگار تین نیوز مبنی بر این که ایرلاین ها در برابر افکار عمومی و  رسانه ها از شفاف سازی درآمدها و بدهی ها و سود و زیان خود خودداری می کنند و در برابر تاخیرها پاسخگو نیستند، چه برنامه ای برای پاسخگو کردن ایرلاین ها و شفاف سازی عملکرد آنها دارید، اظهار کرد: طی مدتی که این مسئولیت را به عهده گرفتم رصد مداوم عملکرد ایرلاین ها را مدنظر قرار دادم. در حال حاضر از اتاق خودم وضعیت ایرلاین ها را به صورت لحظه ای می بینم و مثلا به میزان تاخیر آنها را دقیقا واقف می شوم. در هفته گذشته به دو ایرلاین که تاخیر آنها زیاد بود با دعوت مدیران عامل آنها به سازمان، تذکر دادیم و حتی به یکی از آنها دستور توقف پرواز دادیم.

وی تصریح کرد: قبلا این رصدها وجود نداشت و برای خود مدیران ایرلاین ها هم کمی سخت است که لحظه به لحظه کنترل شوند اما وظیفه من به عنوان سازمان هواپیمایی کشوری این است که حقوق مسافران را مورد مراقبت قرار دهم و در این مورد تعارف نداریم. اخیرا یکی از ایرلاین ها به دلیل تاخیر مجبور شد مسافران را به هتل ببرد و خسارت سنگینی هم دید و از ما گله کرد که چرا این کار را با ما کردید ولی صحبت ما با این عزیزان این است که اگر هواپیمای خود را سر خط نکردید و حقوق مسافر را رعایت نکردید باید این خسارت ها را قبول کنید.

پورفرزانه بیان کرد: دیدگاه من این نیست که ایرلاین ها مافیا هستند. از نظر من آنها هم کسب وکار هستند و سرمایه های بخش خصوصی را وارد این صنعت کرده اند اما باید توجه داشته باشند که به مردم خدمت رسانی می کنند و باید خدمات شایسته به مردم بدهند و شفاف عمل کنند.  از رسانه ها هم انتظار داریم در اصلاح مسیر و شفاف سازی عملکرد ایرلاین ها به سازمان کمک کنند و هر جا نیاز دیدید که باید به عملکرد ایرلاینی ورود کنید هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد و موانع را از سر راه رسانه ها برخواهیم داشت.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.