◄ فرودگاه زابل نیازمند افزایش پروازهاست
تیننیوز| مدیر فرودگاه زابل یکی از مهمترین اهداف این فرودگاه را افزایش پروازها دانست و گفت: ترمینال سه هزار متری این فرودگاه برای هفتهای سه پرواز واقعا مناسب نیست این در حالی است که روزانه باید بیش از 3 پرواز در این فرودگاه نشتوبرخاست داشته باشد.
محمدمهدی سرگزی در گفتوگو با خبرنگار هوایی تیننیوز با بیان اینکه فرودگاه زابل به صورت هفتگی سه پرواز به تهران و دو پرواز به مشهد دارد، عنوان کرد: برای پرواز زابل-مشهد تقاضا بسیار زیاد است؛ اکثر مردم استان سیستانوبلوچستان با توجه به خشکسالی سالهای گذشته در این استان به خراسان رضوی به ویژه مشهد مهاجرت کردهاند که به همین دلیل اکثرا در رفتوآمد هستند.
وی در همین رابطه ادامه داد: مذاکراتی با ایرلاینها برای افزایش پرواز زابل-مشهد داشتهایم.
سرگزی با اشاره به اینکه پرواز مشهد در هفته شنبه و پنجشنبه از این فرودگاه صورت میگیرد، بیان کرد: برای ایام وسط هفته نیازمند برقراری یک پرواز دیگر نیز هستیم.
مدیر فرودگاه زابل با اشاره به اینکه این فرودگاه دارای امکاناتی مناسبی است، خاطرنشان کرد: ترمینال سه هزار متری این فرودگاه برای هفتهای سه پرواز واقعا مناسب نیست این در حالی است که روزانه باید بیش از 3 پرواز در این فرودگاه نشتوبرخاست داشته باشد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم استان سیستان و بلوچستان به علت خشکسالی به استان گلستان و شهر گرگان کوچ کردهاند تقاضای زیادی برای برقرای پرواز زابل-گرگان وجود دارد، افزود: چیزی حدود 600 هزار سیستانی در استان گلستان ساکن شدهاند که برای رفتو آمد به زابل تقاضای برقراری پرواز را دارند.
سرگزی افزود: در فرودگاه زاهدان به صورت هفتگی دو پرواز گرگان-زاهدان وجود دارد اما این در حالی است بخشی از مسافران مجدد مجبورند به صورت زمینی خود را به زابل برسانند به همین جهت ما نیازمند برقراری پرواز زابل-گرگان هستیم.
وی با بیان اینکه فرودگاه زابل جزو فرودگاههای زیانده کشور است عنوان کرد: برای درآمدزایی فرودگاه زابل و کاستن زیان این فرودگاه نیازمند افزایش پروازها هستیم.
مدیر فرودگاه زابل یادآور شد: درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بر اساس قانون اختصاصی هست و صرف آموزش منابع انسانی، زیرساختها و همچنین بهسازی و بروزرسانی سیستمهای کمک ناوبری و سایر تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی میشود در همین راستا سهم خواهی سایر ارگانها همچون پدافند هوایی ارتش از این درآمد باعث کندی روند توسعه فرودگاهها میشود که ادعای اخیر این نهاد نظامی مبنی بر تملک ۳۰ درصد از درآمد پروازهای عبوری کاملا غیرقانونی هست.