سرمایهگذاری صندوق توسعه ملی در راهآهن شهرکرد
در جلسهای که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تسریع در احداث خط راهآهن اصفهان – شهرکرد- اهواز تشکیل شد مقرر گردید از محل منابع صندوق توسعه ملی و سرمایهگذاری بخش خصوصی سرمایه مورد نیاز این طرح ملی تأمین گردد.
در جلسهای که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تسریع در احداث خط راهآهن اصفهان – شهرکرد- اهواز تشکیل شد مقرر گردید از محل منابع صندوق توسعه ملی و سرمایهگذاری بخش خصوصی سرمایه مورد نیاز این طرح ملی تأمین گردد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، در جلسهای که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تسریع در احداث خط راهآهن اصفهان – شهرکرد- اهواز تشکیل شد مقرر گردید با توجه به اهمیت این پروژه، از محل منابع صندوق توسعه ملی و سرمایهگذاری بخش خصوصی سرمایه مورد نیاز این طرح ملی تأمین گردد.
در این جلسه خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امیر امینی معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت زرین استحکام سرمایهگذار و پیمانکار مجری قطعه دوم این پروژه حضور داشتند.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: با موافقت معاونین وزارت راه و شهرسازی در خصوص اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به پروژه احداث راهآهن شهرکرد، طی سه ماه آینده اعتبارات صندوق مذکور به این پروژه تزریق خواهد شد.
قاسم قاسمی افزود: با رایزنیهای صورت گرفته و با مشخص شدن روش پرداخت مطالبات این طرح، پیمانکار پروژه نیز تقبل نمود در جهت تسریع عملیات زیرسازی قطعه اول در سرمایهگذاری این پروژه مشارکت نماید.
فاینانس کره چی شد؟
خودمان هم میدانیم اگر سرمایه داخلی باشد وقتی 20 هزار میلیاردتومان سرمایه میخواهد پنجاه سال هم جایی نمیرسد.
دقت کنید راه اهن قزوین رشت و میانه تبریز که فقط 2 تا 3 هزار میلیاردتومان خرج داشتند 20 سال احداثشان طول کشید چون پولی نبوده قطره چکانی میدادند.
حال شهرکرد بام ایران هست چگونه فکر میکنیم با صندوق توسعه ملی این پروژه اجرایی شود. شاید تهدیدهای ترامپ اثر گذاشته مسئولان از گرفتن فاینانس ها نا امید شدند