بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ تاوان انتقاد از مدیرعامل سابق راه آهن و راه اندازی کارزار برای افشای نارضایتی کارکنان

یکی از کارکنان راه آهن با ارسال پیامی به دفتر تین نیوز از تعلیق از کار خود به دلیل انتقاد و راه اندازی کارزار برکناری علیه مدیرعامل سابق راه آهن خبر داده و اظهار کرده است که در مدیریت جدید هم برای بازگشت او به کار ،اقدامی نشده است.

تاوان انتقاد از مدیرعامل سابق راه آهن و راه اندازی کارزار برای افشای نارضایتی کارکنان
تین نیوز |

یکی از کارکنان راه آهن با ارسال پیامی به دفتر تین نیوز از تعلیق از کار خود به دلیل انتقاد و راه اندازی کارزار برکناری علیه مدیرعامل سابق راه آهن خبر داده و اظهار کرده است که در مدیریت جدید هم برای بازگشت او به کار اقدامی نشده است.

پیام یکی از کارکنان سابق راه آهن که به دلیل انتقاد از عملکرد مدیرعامل سابق راه آهن تعلیق شده است حاوی نکات تامل برانگیزی است. برای حفظ اصالت و سادگی سخن ایشان، پیام مذکور  با همان زبان محاوره، کمترین تغییر و صرفا با اندکی ویرایش منتشر شده است. شما را به خواندن این نامه دعوت می کنیم:

اینجانب مسعود بیات نویسنده کارزار درخواست(برکناری مدیرعامل سابق راه آهن) هستم.

این که چه شد من کارزار راه انداختم، برمی گرده به خیلی قبل تر واتفاقاتی که برای پرسنل افتاد. هربار درباره علت سوال می شد جواب می دادن که دستور مدیر عامل است. زمان جناب دکتر پورسیدآقایی برای ما پرسنل پیمانکاری خیلی خوب بود.

از جمع شدن شرکت های خرد تامین کننده نیرو تا سازماندهی شدن حقوق و مزد دریافتی پرسنل. جناب دکتر رسولی راه دکتر پورسید اقایی رو ادامه دادن و هیچ فرقی بین پرسنل پیمانکاری و رسمی راه آهن وجود نداشت. با انتصاب دکتر صالحی ما فکر می کردیم این برنامه درحال تکمیل شدن است. اوایل مدیریت دکتر صالحی بنده با توجه شناختی که از ایشون در صندوق بازنشستگی داشتم و همچنین اخباری که از جلسات اولیه منتشر می شد از این انتخاب خیلی خشحال بودم تا اینکه کم کم در واقعیت دقیقا عکس اخباری که اعلام میکردن اتفاق افتاد.

از  علی الحساب پرداخت کردن حقوق فروردین سال ۱۴۰۱ که منتظر بودن شاید افزایش ۳۸ درصدی حقوق کنسل بشه و تاخیر چندماه در پرداخت کردن سنوات. از پرداخت نکردن حق انگیزش برای پرسنل شرکتی که ماه های اول فقط برای پرسنل رسمی بود و بعدا با کلی اختلاف بین پرسنل رسمی و شرکتی پرداخت شد. وضع قانون جدید مرخصی و نحوه کسر از حقوق که خلاف قانون اداره کار بود. کنترل لحظه ای پرسنل توسط دوربین های نصب شده در دفتر ترافیک واقعا آزار دهنده بود.

 شما فرض کن در محل کارتون هستین  وسط بیابون بعد یه دوربین مستقیم بالای سرتون نصب بکنند و یکنفر اپراتور تمام حرکات و رفتار شما رو دائم  نگاه بکنه و اگر لحظه ای به هر عنوان  از روی صندلی بلند می شدیم  از مرکز پایش تصویری سیر و حرکت تماس می گرفتن و باید دلیل بلند شدن از روی صندلی رو بهشون توضیح می دادیم. هر موقع سوال می پرسیدیم در این موارد بهمون می گفتن از تهران دستور دادن و ما فقط مجری هستیم.

این شد که من چندباری اقدام کردم برای ارتباط گرفتن با دکتر صالحی. اکانت اینستاگرام نصب کردم و مشکلات و موضوعات رو با آقای صالحی در میان گذاشتم. ولی هربار می دیدم پیام ها پاک می شدن. دقت کردم دیدم زیر پست ایشون هیچ انتقادی نیست و همه کامنت ها تقدیر و تشکر هست. بعد یه مدت هم مسدود شدم. از همکاران سوال کردم فهمیدم اکثر همکاران هم مسدود شدن چون انتقاد کردن و ایشون فقط کامنت های تعریف و تمجید جواب میده و کامنت های انتقادی رو پاک می کنه!

 در تلگرام و واتس آپ هم مراتب اعتراض خودمون رو اعلام کردیم ولی خب بی فایده بود و اکانت من و خیلی از همکارا در همه این شبکه های اجتماعی مسدود شد.

تا اینکه از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ اضافه کارا قطع شد و صدای همه پرسنل دراومده بود و بین پرسنل و در فضای مجازی صحبت از اعتصاب بود.

خروج از راه آهن هم خیلی داشتیم چندین نفر از همکارای خودم به خاطر این سخت گیری ها از کار راه آهن اومدن بیرون. من می دیدم و دلم می سوخت چون این همکارا وقت و عمرشون رو گذاشته بودن برای راه آهن. از طرفی راه آهن هم ضرر می کرد چون پرسنل با تجربه رو از دست می داد.

تو این مدت با هر همکاری در نواحی مختلف صحبت می کردم همه از این مدل برخوردها ناراضی بودن و ازشون سوال می کردم اگه الان رییس جمهور در مقابل شما ایستاده بود چی می گفتین بهش؟

همشون این جواب دادن: صالحی رو بردارین!

این شد که من به فکر افتادم یه جوری صدای خودمون رو به رییس جمهور شهید برسونیم چون با مسدود کردن نظرات مخالف فهمیدم نقطه ضعف ایشون رسانه هست.

برای همین اقدام به نوشتن کارزار کردم. البته با نام مستعار چون می دونستم ایشون حتما با اعمال فشار از انتشار کارزار جلوگیری می کنه. بعد ازانتشار کارزار  طی دو هفته بیش از ۳ هزار امضا ثبت شد.

که با تصمیم دکتر صالحی مبنی بر نپرداختن بن ماه رمضان  کارزار از ۳ هزار هم رد کرد و به بیشتر ۵ هزار امضا رسید و این نشان از عمق نفرت پرسنل از آقای صالحی بود.

از دلایلی که ثبت امضا در کارزار روی ۵ هزار متوقف شد یک نداشتن وقت و همچنین آشنا نبودن خیلی از پرسنل با فضای مجازی و اطمینان نداشتن به نتیجه کارزار و دومی‌ش ترس از حراست بود. چون حراست به دستور صالحی مشغول جمع آوری اظهارنامه کتبی از پرسنل بود که متن آن (اینجانب.....با شماره همراه....کارزار برکناری مدیر عامل رو امضا نکردم) بود!

در نیمه اول فروردین کارزار در دبیرخانه وزارت راه ثبت شد. تاریخ ۲۷ فروردین  شبانه به من اعلام کردن که  فعلا به حالت تعلیق دراومدی. دلیل تعلیق از کار را سوال کردم ولی جواب ندادن. بعد از چند روز پیگیری گفتن که ازتهران به ما این دستور رو دادن و دلیل اون روهم اعلام نکردن و فقط گفتن خودش دلیل رو می دونه.

شخصا به اداره کل سیر و حرکت مستقر در ساختمان مرکزی راه آهن رفتم. اونجا بعد از اینکه اسم و فامیل بنده رو فهمیدن خیلی برخورد بدی داشتن و بنده رو از اداره بیرون کردن. اونجا بود که فهمیدم علت تعلیق من نوشتن کارزار بوده.

بعد ازاون نزد حراست رفتم و خودم رو معرفی کردم ماجرا شرح دادم. به وزارت راه مراجعه کردم پیش مدیرکل بازرسی وزارت راه و چند نفر مشاور وزیر راه سابق(آقای بذرپاش) رفتم.

مدیرکل بازرسی گفتن که من از اول در جریان کارزار بودم و پرس و جو کردم بهم گفتن با کار مافیای راه آهن و دشمنان آقای صالحی و یه تیم قوی رسانه ای و با پشتوانه سرمایه مالی بالایی این کارزار راه افتاده ولی الان که شما رو می بینم متوجه شدم که نه بهم دروغ گفتن!

 ایشون گفتن تعلیق شما کاملا غیر قانونی هست  ولی ما نمی تونیم  بنا به دلایلی حرفی در این مورد با آقای صالحی بزنیم. کارزار شما ایشون رو خیلی تحت فشار گذاشته و جو روانی و رسانه ای علیه ایشون راه افتاد و عملکرد این ۳ سال زیر سوال رفت. چند روزی صبر کن قراره آقای صالحی از سمت خودش برکنار بشه. بعدش با نفر بعدی به عنوان مدیرعامل صحبت می کنیم تا مشکل شما حل بشه. اما اون حادثه سقوط بالگرد و شهادت اقای رئیسی اتفاق افتاد و زمان برکناری صالحی به عقب افتاد.(حالا هم  با وجود تغییر مدیرعامل مشکل من ادامه دارد ... )

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    خجالت بکشید دیگه این همه دروغ در زمان ایشون گفتید
    هنوز هم ول‌کن نیستید؟!
    رسوای همه در مغرض بودن هستید و خدا انشالله به زودی رسواترتون می‌کنه

    • ناشناس

      اینکه فردی که بدنبال حق طلبی بوده، به دستور صالحی از کار برکنار شده، دروغ است؟! بهتره شما خجالت بکشید!!

  • ناشناس

    من همکار ایشون در ایستگاه جلال اباد بودم ، کاملا حق با ایشون و هست و تمام حرف هاشون درسته اقای صالحی قانون گریزترین، متکبرترین و دیکتاتورترین شخصی بود که به زندگیمان دیدیم. کوچکترین اعتراضی به اخراج منتشر میشد یک نمونه دیگه اش هم اقای علی شوخان لوکوموتیوران کرمان بود بخاطر کلیپ پیوستن به کارزار برکناری این آقا اخراج شدند. نمونه دیگه اش اقای اکرمی لکوموتیوران یزد که به دلیل مصاحبه علیه اقای صالحی اخراج شدند....
    اقای صالحی به هیچ قانونی پایبند نبود و به هیچ مرجعی هم حاضر به جواب دادن نبودند.
    امثال قانون گریزی های ایشون میشه یه طومار نوشت که مهمترینش عدم شفافیت در پرداخت دستمزد بود

  • ناشناس

    ضمن تشکر از تین نیوز عزیز که همکاری لازم را با اقشار مختلف برقرار می کند.
    بهتر است مدیرکل بازرسی وزارتخانه که از کم و کیف قضیه مطلع می باشد به عنوان مدعی العموم ورود کرده و این قضیه را حل و فصل نماید.

  • امیرعلی

    تین نیز مرزهای خاله زنک بودن را دائما در می نوردد.
    کار به مطرح کردن و پیگیری چه چیزهای که نرسیده؟!

    • ناشناس

      تو امیر علی هم از اون عوضی ها هستی

  • امیرعلی

    به مسئول محترم تین نیوز
    یک کاربر، حسب میزان فهم و ادبش، من را مستقیما با لفظ ع.و.ض.ی طرف خطاب قرار داده و شما هم پیامش را تایید کرده اید!!! این نحوه بیان مصداق واضح توهین نیست؟ اگر قرار بر ادامه توهین است من دیگراینجا پیامی نمیگذارم. شما بمانید و سایتتان و چند هوادار و موافقتان ....