بازدید سایت : ۴۶۱۰۶

◄ عملکرد میعاد صالحی زیر ذره بین نقد؛ میراث صالحی برای راه آهن چه بود؟

سید میعاد صالحی حدود 3 سال سکان دار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود و طی این مدت برنامه ها و اقداماتی را در این شرکت دولتی اجرایی کرد که موافقان و منتقدانی داشت. سوال این است که صالحی در این سمت چه دستاوردهایی داست و آیا مدیر موفقی بود یا خیر؟

عملکرد میعاد صالحی زیر ذره بین نقد؛ میراث صالحی برای راه آهن چه بود؟
تین نیوز |

سید میعاد صالحی مدتی است از مدیرعاملی راه آهن جمهوری اسلامی ایران کنار رفته و جای خود را به مدیری جدید سپرده است. مدیران دولتی و مشخصا مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی میراثی از خود به جای می گذارند که می تواند تا مدتها بعد از  دوره مدیریت آنها برای جانشینان آنها و مجموعه ای که مدیریتش را بر عهده داشته اند، مایه برکت یا خسارت باشد.

بر این اساس، جای آن دارد که عملکرد مدیران دولتی بعد از کنار رفتن از سمت خود نیز مورد نقد و بررسی قرار گیرد و به همین دلیل نقد عملکرد مدیران دولتی، فریضه ای واجب برای رسانه ها خصوصا رسانه های تخصصی هر حوزه به شمار می رود.

 پر واضح است که مدیران دولتی قبول مسئولیت می کنند تا با به کار گیری اصول علم مدیریت و تجارب حرفه ای، رویه های سالمی جهت تحقق اهداف و ماموریت های سازمان تحت مسئولیت خود ایجاد کنند و ارزش افزوده آن حوزه را به صورت متوازن برای تمام ذینفعان ارتقاء دهند.

مدیرانی که در دولت مسئولیت قبول می کنند باید بپذیرند عملکرد آنها چه در زمان تصدی و چه بعد از آن از سوی رسانه های تخصصی مورد بررسی و نقد قرار خواهد گرفت و باید علاوه پاسخگوی عملکرد خود باشند.

تین نیوز آمادگی دارد نظرها و نقدهای منصفانه شما را در مورد نقاط قوت و ضعف عملکرد مدیریتی سید میعاد صالحی مدیرعامل سابق شرکت راه آهن منتشر کند. چنانچه نقدهای شما به صورت تفصیلی و با تحلیل های آماری و اسناد مرتبط همراه باشد، آن نقد به صورت مجزا منتشر خواهد شد.

همچنین کارشناسان، اساتید دانشگاه، فعالان حوزه ریلی، پیشکسوتان، مدیران شرکت های بخش خصوصی، پرسنل و کارشناسان بدنه شرکت راه آهن و نواحی این شرکت در سراسر کشور می توانند نقطه نظرات و نقدهای خود را با رعایت اصل صداقت و انصاف به صورت کامنت ذیل این گزارش درج کنند تا فرصت انتشار پیدا کند.

شایان ذکر است؛ این گونه نقد کردن مدیران دولتی با انبوهی از اقدامات و برنامه ها در سازمان های پرچالشی همچون راه آهن قطعا خالی از اشکال نیست و ممکن است با وجود تلاش تحریریه تین نیوز در حذف نقطه نظرات و نقدهای شائبه دار، برخی سخنان فاقد مبنا یا حاوی سلایق و غرایض نیز به نقدها راه یابد اما مسیر نقد را نباید به دلیل برخی نارسایی ها، مسدود کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی

    بزرگترین ضربه ایشان به راه اهن سرعت بخشیدن به خواب لکوموتبو های زیمنس با تغییر پیمانکار نت بود

  • امیرعلی

    به نظر خودتان حرف و نقد (و تخریب) نگفته و نکرده باقی گذاشته اید؟؟