بازدید سایت : ۵۳۲۶۹

◄ آخرین وضعیت فعالیت پروژه های ریلی؛ تکلیف قطار سریع السیر تهران-اصفهان و قطار برقی تهران مشهد چه شد؟

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد و تصمیم گیری ها برای فعالیت مجدد پروژه قطار سریع السیر تهران- اصفهان خبر داد.

 آخرین وضعیت فعالیت پروژه های ریلی؛ تکلیف قطار سریع السیر تهران-اصفهان و قطار برقی تهران مشهد چه شد؟
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد و توافق سه جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری اصفهان برای فعالیت مجدد پروژه قطار سریع السیر تهران- اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، جبارعلی ذاکری در خصوص آخرین وضعیت پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد افزود: برقی کردن قطار تهران - مشهد جزو پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است و اکنون در سبد پروژه های فاینانسی دولت قرار گرفته است.

وی افزود: مذاکرات اولیه آن انجام شده و بر مبنای مطالعات قبلی و اطلاعات و قراردادهای پیشین، همه مجوزهای آن اخذ شده و امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن و استقرار پیمانکار در پروژه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای اینکه پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد، اکنون مسیر تهران - گرمسار در اولویت قرار گرفته و بازدیدهای میدانی توسط تیم اجرایی انجام شده است؛ چند پیمانکار داخلی در این زمینه ورود کرده اند و مشاور داخلی بخش اول را به صورت مستقل از طریق پیمانکاران داخلی دنبال می کند.

وی بیان داشت: در مدت ۲ تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوبی در استقرار پیمانکار حضور آنان و شروع عملیات اجرایی خواهیم بود.

پیش از این قائم مقام مدیرعامل راه آهن از راه اندازی مجدد قطارتندرو در مسیر تهران–مشهد خبر داد و گفت: این قطار مسیر تهران–مشهد را در ۸ ساعت طی می کند.

چراغ سبز برای اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان

ذاکری همچنین در خصوص راه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان، گفت: بخشی از قرارداد این پروژه تامین مالی و فاینانس دولت چین را داشته و دارد، اما برای ادامه کار بین سازمان برنامه و بودجه، تصمیم گیران بانک مرکزی و وزارت راه اختلاف نظری وجود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا اختلاف نظرهایی وجود داشت و یک سری مسائلی پیش آمده بود که با مذاکرات انجام شده طی چند ماه اخیر بخش اعظم این اختلافات برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک راهکار میان بُر پیدا شده که هم فاینانس قبلی چین را احیا کنیم و هم برای ادامه کار با سقف مشخصی (که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هم آن سقف را تایید می کنند) بتوانیم پروژه را فعال کنیم.

روز سه شنبه نیز وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری در پاسخ به ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار پُرسرعت تهران - اصفهان، گفت: این پروژه از فاینانس چین برخوردار بود اما این فاینانس در حال لغو شدن و اعتبار آن در حال انتقال به پروژه دیگری بود.

وی بیان داشت: با پیگیری های انجام شده مانع از این اتفاق شدیم و اکنون فاینانس آن پادار شده است.

صادق ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان حوزه اصفهان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که منابع بعد از فاینانس این پروژه را فعال کنیم و در این زمینه روی مولدسازی حساب زیادی باز کرده ایم.

در همین رابطه ذاکری بیان داشت: این توافق که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است، چراغ سبزی برای فعالیت مجدد این پروژه خواهد بود.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.