بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / ازسرمایه‌گذاری چین در قطار پرسرعت آمریکا تا اولین تجربه سفر گردشگران خارجی با قطارهای داخلی

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / ازسرمایه‌گذاری چین در قطار پرسرعت آمریکا تا اولین تجربه سفر گردشگران خارجی با قطارهای داخلی

تین نیوز | سرمایه‌گذاری چین در قطار پرسرعت آمریکا، اولین تجربه سفر گردشگران خارجی با قطارهای داخلی، راه اندازی قطار نیشابور- بینالود- مشهد و نیاز 800 میلیارد تومانی راه‌آهن قزوین-رشت برای اتمام، برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.
 
به گزارش تین نیوز، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

نیاز 800 میلیارد تومانی راه‌آهن قزوین-رشت برای اتمام
یک نماینده مجلس از نیاز 800 میلیارد تومانی راه‌آهن قزوین-رشت برای اتمام مراحل ساخت آن خبر داد. جبار کوچکی‌نژاد با بیان این‌که در تامین ریل و واگن مورد نیاز این خط مشکلی نداریم، تصریح کرد: با بودجه‌های ناچیز سالانه نمی‌توان این پروژه را در موعد مقرر (سال 95) به اتمام رساند و باید توجه بیشتری به تامین منابع ملی این طرح شود.

قطار جدید در تهران قدیم
محمد باقر قالیباف شهرداری تهران با مسیریابی اولیه برای اجرای مُد جدید حمل‌و‌نقل عمومی، در نظر دارد «قطار سبک شهری» در محدوده «تهران قدیم» راه‌اندازی کند. این سیستم که مکمل شبکه حمل‌و‌نقل شهرهای بزرگ جهان است تا سه برابر اتوبوس قابلیت حمل مسافر دارد و زودتر و ارزان‌تر از مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

هر ۲ ماه یک قطار ریل‌باس به ناوگان حومه‌ای اضافه می‌شود
محسن میردامادی مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای از جابجایی ۲۰ ميليون مسافر در سال با ناوگان قطار حومه‌ای تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: طبق قرارداد شرکت راه‌آهن با شرکت اریکوی ابهر هر دو ماه یک قطار ریل باس به ناوگان حومه‌ای اضافه می‌شود.

راه اندازی قطار کودک
صبح 15مهر ماه در آستانه روز جهانی کودک، ساعت 9 صبح، قطار کودک با هماهنگی شرکت رجاء و با حضور کودکان و نوجوانان، مربیان آنها و نویسندگان و هنرمندان حوزه کودک و نوجوان از تهران به سوی کرج حرکت کرد.
گفتنی است در طول مسیر کودکان و نوجوانان با نویسندگان و هنرمندان به گفت‌وگو پرداختند.

فروردین ۹۵ قطار به ایستگاه فیروزان راه آهن غرب کشور‌می رسد
مجتبی نیک کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از ریل گذاری فاز اول راه آهن غرب کشور تا فیروزان طی امسال خبر داد و گفت: حداکثر تا فروردین ۹۵ کار ریل گذاری این فاز تمام شده و قطار به ایستگاه فیروزان می رسد.
 
قطار نیشابور- بینالود- مشهد راه اندازی شد
در هفته گذشته با هدف کاهش ترافیک محورهای منتهی به مشهد مقدس طی مراسمی با حضورمعاون مسافری راه آهن کشور و استاندار خراسان رضوی مسیر ریلی مشهد-بینالود-نیشابور به طور رسمی افتتاح و راه اندازی شد.

اولین تجربه سفر گردشگران خارجی با قطارهای داخلی
مدیر اجرایی و برنامه ریزی تور گردشگران آلمان با اشاره به همکاری سازمان گردشگری و شرکت رجا گفت: بر اساس هماهنگی‌ های صورت گرفته 75 گردشگر از کشورهای مختلف مانند آمریکا، انگلستان، سوئیس و آلمان 14 مهرماه، برای گردشگری وارد کشور شدند.
محسن صابوتی با بیان  اینکه در چند برنامه گذشته گردشگری با قطار، حمل و نقل گردشگران با قطارهای ترکیه ای صورت گرفت، گفت: این تور ایرانگردی اولین تجربه سفر با قطارهای داخلی است.

قدیمی ترین بندر مازندران نیازمند خط ریلی است
قاسم احمدی لاشگی عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه بندر نوشهر به عنوان قدیمی ترین بندر استان نیازمند احداث خط ریلی است، گفت: از پیشنهادهای ما در سفر دولت، امتداد خط ریلی از قائم‌شهر به نوشهر است.

قطار نظم و دوستی به راه افتاد
در راستای فرهنگ‌سازی برای كودكان حاشیه خطوط ریلی، قطار نظم و دوستی در هفته نیروی انتظامی با همكاری رجا و پلیس راه‌آهن به راه افتاد.

دو برابر کردن سهم حمل و نقل ریلی کشور از برنامه های دولت یازدهم است
اسحاق جهانگیری در همایش فرصت های سرمایه گذاری حمل و نقل، مسکن شهر سازی با بیان اینکه شبکه راه آهن ایران دارای محدودیت های جدی است، گفت: طول مسیر راه آهن بخصوص به مناطق مهم و معدنی باید افزایش یابد و همچنین حمل و نقل راه آهن ایران به کشورهای همسایه متصل شود.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی در حمل بار کشور بسیار محدود است، افزود: در دولت یازدهم تصمیم داریم که سهم حمل و نقل ریلی را دو برابر کنیم.

رجا به دانش آموزان و فرهنگیان بلیت تخفیف دار می‌دهد
در آستانه‌ روز دانش‌آموز و روز جهانی علم، طرح تشویقی رجا با عنوان «آینده سازان» برای آموزش و پرورش، مدارس و مراكز آموزش عالی اجرا می‌شود.

سرمایه‌گذاری چین در قطار پرسرعت آمریکا
در هفته‌ای که گذشت شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین از آمریکا بازدید کرد. او در این سفر کوله باری سنگین بر دوش داشت؛ بحث‌های مربوط به دستکاری چین در نرخ یوآن و اوضاع اقتصاد پرفراز و نشیب‌اش، اتهامات حملات سایبری چین به دولت و کسب‌وکارهای آمریکایی و ساخت و ساز در نواحی مورد مناقشه در دریای جنوب چین که متحدان آمریکا را خشمگین ساخته است.

26 میلیارد دلاربرای خطوط جدید، 20 هزار میلیارد تومان بازسازی ناوگان
اصغر فخریه کاشان مشاور تامین مالی و سرمایه‌گذاری وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: براساس برآوردهایی که انجام شده بازسازی کل ناوگان باری و مسافری حمل‌ونقل ریلی در کشور نیازمند 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است و برای راه‌اندازی 13 هزار کیلومتر خط جدید راه‌آهن حدود 26 میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.