از تاخیر هر روزه قطار تا تاخیر ۱۰ ساعته پرواز
تین نیوز | با نزدیک شدن به نوروز همواره شاهد این هستیم که اعلام میشود سازمانهای حوزه حملونقل اکیپهایی را برای سفرهای نوروزی مردم آماده کردهاند این در حالی است که سیستمهای خدماترسان هنوز در خدمات روزمره به مسافران عملکرد مناسبی ندارند، به عنوان مثال قطار تهران- پرند که یکی از پرکاربردترین وسایل حمل ونقل عمومی در این منطقه است، هر روز با تاخیر حرکت میکند و مسوولان این قطار پاسخگوی مسافران نیستند.
از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد که پرواز مشهد- تهران شرکت هواپیمایی ایرانایر پس از گذشت 10 ساعت تاخیر پروازی سرانجام کنسل شد.
در بخش ریلی، قطار مسافری پرند که از معدود وسایل حملونقل عمومی به این شهر جدید است و اغلب ساکنان این شهر و بخش رباط کریم از آن استفاده میکنند با مشکلات زیادی در زمینه کیفیت خدماتدهی روبهرو است به طوری که هرروز صبح با حداقل نیم ساعت تاخیر حرکت میکند و گاهی این تاخیرها به حدود 45 دقیقه هم میرسد.
این موضوع موجب شده که مسافران هر روز دیرتر به محل کار خود برسند و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است ضمن آنکه مسوولان این قطار پاسخگوی مسافران نبوده و پاسخ درستی را به آنها نمیدهند.
برخورد نامناسب مسوولان قطار
یکی از مسافران هر روزه این قطار گفت: هر روز صبح با تاخیر به محل کار میرسم و حتی در هفته گذشته این قطار با 45 دقیقه تاخیر حرکت کرد و وقتی به یکی از ماموران قطار اعتراض کردم گفت که به هرکجا که میخواهی شکایت کن برای ما مهم نیست!
وی افزود: در زمان برگشت هم این قطار تاخیر زیادی دارد اما نگرانی اغلب مسافران برای صبح است که باید راس ساعت مقرر در محل کار خود حاضر باشند و با وجودی که در زمینه تاخیر قطارها، حق با مسافران است اما باز هم مسوولان قطار رفتار مناسبی ندارند.
براساس این گزارش، در چند سال اخیر شرکتهای حملونقل ریلی برای کاهش زمان تاخیرها تلاش زیادی کردهاند به طوری که در اغلب مسیرها تاخیر وجود ندارد اما به نظر میرسد مسوولان برخی از قطارها پاسخگوی مسافران نبوده و همین امر موجب نارضایتی آنها میشود.
مسافران شب را در فرودگاه گذراندند
از سوی دیگر، پرواز شماره 461 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از مبدا مشهد مقدس به مقصد تهران که قرار بود ساعت 22:50 شنبهشب انجام شود پس از گذشت 10 ساعت تاخیر پروازی سرانجام لغو شد و کسی هم حاضر به پاسخگویی به اجحاف حقوق مسافران نشد.
مسافران این پرواز که شب را در فرودگاه گذراندند، گلایههای شدید از مسوولان ایران ایر داشتند. یکی از این مسافران گفت: پس از اعتراض مسافران به تاخیر پی در پی پرواز 461، ساعت دو بامداد به مسافران اعلام شد که این پرواز کنسل شده و صبح دیروز هواپیمای جایگزین برای مسافران این پرواز تدارک دیده خواهد شد.
وی افزود: صبح روز گذشته دوباره پس از اعتراضات مسافران این بار به آنان اعلام شد که پرواز جایگزینی وجود ندارد. این اظهارات موجب اعتراضات گسترده مسافرانی که شب را در فرودگاه گذراندند شد و حتی مسوولان ایرانایر اعلام کردند که مسوولان این شرکت حاضر نیستند جریمه بابت این موضوع به مسافران بدهند.
این مسافر پرواز 461 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: بیتوجهی مسوولان ایرانایر به حقوق مسافران در نهایت منجر به وارد شدن خسارت به سالن فرودگاه هاشمینژاد مشهد مقدس هم شد.
(خواهش میکنم متن مرا تا آخر بخوانید.) تازه رفتار خوبی هم داشته اند. شما چه انتظاری از یک انسان دارید؟ آیا فکر میکنید با این وضعیت مبهم خصوصی سازی و امنیت شغلی و عدم آموزش و مهمتر از همه تاخیرات پرداخت همین حقوق بسیار کم و حتی عدم پرداخت حقوق، این کارکنان فدای مسافران بشوند؟ وقتی یک انسان از درد مشکلات شغلی در بخش ریلی که زندگی او را به بازی میگیرد بچه خود را می کشد و خود را در محوطه کارخانجات راه آهن تهران بدار می آویزد آیا به دیگران بهایی خواهد داد؟ آیا میدانید حقوقات خیلی از مانورچی ها و مهمانداران که توسط انواع شرکت ها تقریبا به بیگاری گرفته میشوند با تاخیریات فراوان پرداخت میشود؟ آخه این چه نوع در هم ریختگی هست که ایجاد شده است؟ اصلا نمیترسین از اینکه در این وضعیت لکوموتیورانان هم خصوصی شوند؟ خدایی اگر میخواهید خصوصی سازی کنید درست انجام دهید چرا فقط با نیروی انسانی بازی میکنید که در انتها ملت متضرر شود. امیدوارم سایت تین نیوز نظر مرا حذف نکند.