◄ اولویت های ده گانه حمل و نقل هوایی
مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند.
اولویت های دهگانه حمل و نقل هوایی از دیدگاه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) چیست؟
مدیران شرکت های هوایی عضو یاتا در شرایط حاضر باید بتوانند اولویت های کلیدی زیر را در دستور کار خود قرار دهند:
1- تلاش گسترده برای بازگشایی مرزهای بین المللی با همکاری دولت ها به عنوان اولین و مهمترین اولویت
2- تمرکز جدی بر بهبود و افزایش نقدینگی و نجات آن از طریق افزایش تعهدات و بدهی های درازمدت
3- کاهش مستمر هزینههای ثابت و عملیاتی به ویژه در شرایط کوچکتر شدن شبکه پروازی
از همین نویسنده: اجتناب از انتصاب افراد غیر متخصص در بخش هوانوردی بازرگانی
4- تشکیل کارگروه مشترک با بخش حاکمیت و تدوین و تصویب برنامه اقدام ملی در بخش حمل و نقل هوایی بازرگانی
5- به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت یک تحول گسترده و بنیادی در ابعاد مختلف کسبوکار هوایی
6- پیگیری مستمر جهت اخذ کمک های مالی دولتی در قالب وام های بلند مدت و با بهره اندک با هدف تزریق نقدینگی و پیشگیری از ورشکستگی
7- پیش بینی خدمات مطلوب تر با نرخ های مناسب تر در شرایط اقتصادی فعلی برای مسافران و مشتریان
8- در نظر داشتن آثار جانبی رشد پلتفرم های زوم و مایکروسافت در برگزاری هر چه بیشتر کنفرانس ها و جلسات بین المللی به صورت مجازی و کاهش قابل توجه در بخش تقاضای مربوط به سفر های کاری و تجاری
9- تلاش مضاعف در راستای دیجیتالی کردن فرآیند های مربوط به بررسی و کنترل مستندات مربوط به تست PCR و واکسیناسیون مسافران در فرودگاه ها
10- مشارکت در ارتقای سامانه بینالمللی تسویه یاتا (اتاق پایاپای شرکتهای هوایی و سایر اعضای یاتا )
بنام خدا و با سلام
البته اولویتهای مورد اشاره یاتا (بویژه پیشنهاد آخر در شرایط تحریمهای مالی) برای اغلب شرکتهای هوایی مهم است و جناب آقای مهندس نیکنام با سوابق عالی مرتبط بهتر می دانند.
معهذا الان اولویتهای ضروری شرکتهای هوایی ایران و مشکلات حاد آنها با موارد فوق تفاوتهای جدی و راهکارهای دیگری دارند که به طور خلاصه اشاره می شوند.
1- ضرورت پایگاه توانمند و تلفیق مرکزیت لازم در پشتیبانی فرودگاهی و تأمین قطعات گرانقیمت و حساس و خارجی..
2- ضرورت ستاد توانمندی با حمایت مالی مشترک برای رفع موانع حقوقی و اداری و ایمنی پروازها...
3- ضرورت توافقات جدی با شرکتهای هوایی خارجی و همسایگان برای تأمین اقلام و اشتراک ناوگان و خدمات پروازی مرتبط...
4- ضرورت هدایت و هماهنگی شرکتهای هوایی در برابر هجوم تبلیغات زرد و فشارهای ناموجه رایج بر مدیریت و برنامه ها و اولویتهای کاری و مالی شرکتهای هوایی ...
5- اتخاذ راهکارهای عبور کارآمد و سریع از عقب ماندگی فنآوریهای لازم بویژه در تجهیزات رادیویی و ناوبری و آموزشهای پروازی و تجهیزات جدید ایمنی...
6- پوشش مناسب ضعفهای فنی و کاری سازمانهای دولتی ذیربط با رویه های جایگزین و جلب همراهی شرکتهای همکار خارجی ...
7- ایجاد مشارکتهای تجاری قوی و مستمر در تعامل مستمر شرکتهای داخلی و خارجی گردشگری و جلب مسافران خارجی و سفرهای خارجی با شرکتهای توانمند گردشگری داخلی و خارجی و مراکز عمده تفریحی و اقامتی و درمانی داخل و خارج کشور (البته برای بعد از کاهش موجهای بی مدیریت کرونایی) ....