آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟
شتاب سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما ، ضرب شصت بعدی عزیزان محفل ایستادگی در مقابل توسعه صنعت حمل و نقل هوایی
![آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/cij5aCggvdS2/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLC_WyaM2YyRT/%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA+%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7.jpg)
در خبرها خواندم که رئیس سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور از در دستور کار دولت برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما پرده برداری کرد.
یاد داستان معروف مارادونا را رها کن ، غضنفر را بچسب افتادم. سازمانی که از اهم وظایفش توسعه متوازن صنعت هواپیمایی هم در حوزه ناوگان و هم در باب شبکه پروازی است و برای اثبات عملکرد درخشان خود در زمینه افزایش تعداد ناوگان دست به آزادسازی هواپیماهای پیر و با مصرف بالای سوخت زده است، امروز به دنبال آزادسازی نرخ سوخت است با کدام هدف و در راستای ارتقای کدام شاخص توسعه؟ آیا سازمان رگولاتور نگران ملاحظات زیست محیطی است ؟ نگران بهره وری مصرف سوخت است یا آن را باید اقدامی تلافی جویانه در مقابله با رای اخیر دیوان در سلب اختیار وزارت راه و شهرسازی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تلقی نمود ؟؟؟
این شتاب رئیس سازمان رگولاتور صنعت هوایی آب به آسیاب ذینفعان صنعت واریز می کند یا شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که سال هاست ، بدون اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های هوایی ، به روز رسانی دانش و توسعه منابع انسانی داشته باشد ، بدون تعارف تا ریال آخر خود را از ایرلاین ها بابت تامین سوخت بدون کمترین تاخیر و اغلب نقدا دریافت نموده است را فربه تر خواهد نمود ؟
آیا حال که آزاد سازی نرخ سوخت در دستور کار قرار گرفته است بر مبنای مصوبات قوتین مجریه و مقننه در برنامه پنجم توسعه ، آزادسازی خدمات فرودگاهی و خدمات سایر ذینفعان صنعت هم در دستور کار است .
نکند سازمان رگولاتوری به نام صنعت هوایی به کام دیگران است ؟
علی ایحال همین که به گفتمان آزادسازی تمکین کرده اند جای بسی خوش وقتی است اگر چه تلافی جویانه باشد .
* محمد سعید شرفی