بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟

شتاب سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما ، ضرب شصت بعدی عزیزان محفل ایستادگی در مقابل توسعه صنعت حمل و نقل هوایی

آزادسازی نرخ سوخت هواپیما با کدام هدف ؟
تین نیوز

 در خبرها خواندم که رئیس سازمان رگولاتوری صنعت هواپیمایی کشور از در دستور کار دولت برای آزادسازی نرخ سوخت هواپیما پرده برداری کرد. 

یاد داستان معروف مارادونا را رها کن ، غضنفر را بچسب افتادم. سازمانی که از اهم وظایفش توسعه متوازن صنعت هواپیمایی هم در حوزه ناوگان و هم در باب شبکه پروازی است و برای اثبات عملکرد درخشان خود در زمینه افزایش تعداد ناوگان دست به آزادسازی هواپیماهای پیر و با مصرف بالای سوخت زده است، امروز به دنبال آزادسازی نرخ سوخت است با کدام هدف و در راستای ارتقای کدام شاخص توسعه؟ آیا سازمان رگولاتور نگران ملاحظات زیست محیطی است ؟ نگران بهره وری مصرف سوخت است یا آن را باید اقدامی تلافی جویانه در مقابله با رای اخیر دیوان در سلب اختیار وزارت راه و شهرسازی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تلقی نمود ؟؟؟ 

این شتاب رئیس سازمان رگولاتور صنعت هوایی آب به آسیاب ذینفعان صنعت واریز می کند یا شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی که سال هاست ، بدون اینکه سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های هوایی ، به روز رسانی دانش و توسعه منابع انسانی داشته باشد ، بدون تعارف تا ریال آخر خود را از ایرلاین ها بابت تامین سوخت بدون کمترین تاخیر و اغلب نقدا دریافت نموده است را فربه تر خواهد نمود ؟ 

آیا حال که آزاد سازی نرخ سوخت در دستور کار قرار گرفته است بر مبنای مصوبات قوتین مجریه و مقننه در برنامه پنجم توسعه ، آزادسازی خدمات فرودگاهی و خدمات سایر  ذینفعان صنعت هم در دستور کار است . 

نکند سازمان رگولاتوری به نام صنعت هوایی به کام دیگران است ؟ 

علی ایحال همین که به گفتمان  آزادسازی تمکین کرده اند جای بسی خوش وقتی است اگر چه تلافی جویانه باشد . 

* محمد سعید شرفی

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.