◄ احتمال اجرای پروژه ریلی رشت-آستارا به صورت پل ریلی
معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن از امکان اجرای کل پروژه ریلی رشت-آستارا به صورت پل خبر داد.
معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن از امکان اجرای کل پروژه ریلی رشت-آستارا به صورت پل خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی گفت: در پروژه ریلی رشت-آستارا به منظور رسیدن کمترین آسیب به محیطزیست یا تمام پروژه به شکل پل اجرا خواهد شد یا به صورت ساحلی و یا در دریا و در فاصله 500متر از ساحل.
یزدانی گفت: در حال انجام بررسی هر سه مدل از نظر هزینه و مدتزمان و کمترین آسیب به محیطزیست هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد:چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کردهاند و بزرگترین مسئلهای از سوی راهآهن پیگیری میشود، نخست شیوه ساخت و دوم تامین مابقی منابع مورد نیاز برای ساخت پروژه است.
یزدانی در ادامه گفت: اگر بخواهیم مشابه مسیرهای راهآهنهای برقی اقدام کنیم، یک سد خاکی حدفاصل زمینهای مردم منطقه شکل میگیرد و نمیخواهیم اقدامات موجب نارضایتی مردم شود.
او تاکید کرد: به دنبال ساخت مسیر از طریق احداث پل هستیم که هزینه اجرای آن بیشتر از سایر پروژههای زیربنایی ریلی است.
معاون فنی و امور زیربنایی راهآهن در ادامه گفت: ازاینرو به دنبال تامین منابع مورد نیاز هستیم که بخشی از آن توسط کشور آذربایجان تامینشده و الباقی از طریق منابع داخلی یا فاینانس تامین خواهد شد.
یزدانی افزود: این مقام مسئول در شرکت راهآهن یادآور شد: تمام پروژههای زیرساختی ریلی طی پنج سال اخیر با برگزاری جلسات مشترک بین شرکت راهآهن و شرکت ساخت و توسعه تصمیمگیری میشوند.
او گفت:پروژه شرکت ساخت و توسعه حدفاصل رشت به بندر انزلی است و رسانهها بهصورت اشتباه طوری مطالب را منتشر کرده بودند که گویا قرار است به دو بندر اتصال ریلی ایجاد شود در صورتی راهآهن پروژه رشت-آستارا را احداث خواهد کرد.
معاون شرکت راهآهن تصریح کرد: خط ریلی قزوین-رشت که بخشی راهآهن قزوین –آستارا است در مرحله پایانی قرار دارد و امید است در دو الی سه ماه آینده به بهرهبرداری کامل برسد. همچنین آستارا-آستارا نیز هماکنون عملیاتی است.