بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
مدیر کل سیر و حرکت شرکت راه آهن در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ اقدام نوآورانه در سیر حرکت قطارها و واگن ها

◄ اقدام نوآورانه در سیر حرکت قطارها و واگن ها

تین نیوز | مدير كل سير و حركت شرکت راه آهن با اعلام خبر راه اندازی "گراف نفیس" گفت: راه آهن به منظور ارائه خدمات خوب در حوزه اطلاعات سیر و حرکت قطارها و واگن ها و ترافیک به شرکت های فعال در این حوزه در گراف های خود یک نوآوری یجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم محمدی در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه شرکت راه آهن از سال گذشته اقدام به طراحی "گراف نفیس"کرده است، گفت: این گراف قابلیت های ویژه ای نسبت به گراف قبلی دارد که از مهم ترین این ویژگی ها قابلیت گزارش گیری تک واگن ها است.

وی با توضیح اینکه گزارش گیری در دو بعد افقی و عرضی صورت می گیرد، ابراز داشت: در گزارش عمودی هر شرکتی می تواند تا واگن لوکوموتیو خودش را در "گراف نفیس" بدون دسترسی به اطلاعات سایر شرکت ها داشته باشد. با "گراف نفیس" شرکت ها  می توانند تا سیر واگن و لوکوموتیوشان ببینند و در حقیقت مدیریت ترافیک خودشان را برعهده بگیرند.

محمدی عنوان داشت: در بعد افقی نیز شرکت ها می توانند هر واگن یا لوکوموتیو را انتخاب کرده و اطلاعات و دلایل مربوط به میزان توقف یا  تاخیر آنها را در طی چند سال گذشته مشاهده و بررسی کنند.

مدير كل سير و حركت با اشاره به بازخورد خوب از این دیتابیس طی یک سال گذشته عنوان داشت: این موضوع ما را بر آن داشت که در یک ماه گذشته قابلیت های "گراف نفیس" را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه ما قابلیت دسترسی به مقررات عمومی راه آهن را راه ایجاد کردیم. بنابراین کسی که دسترسی به "گراف نفیس" دارد می تواند تا وارد مقررات عمومی شود؛ یعنی اگر شرکت ها با موضوعی برخورد کنند که واگن آنهابر اساس یک ماده مقرراتی، متوقف باشد می توانند بدین وسیله از آن ماده مقرراتی آگاه شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه اطلاعات عرضه شده با سطح دسترسی مشخص است، ابراز داشت: همچنین ما قابلیت دسترسی به پروفایل مسیر و کروکی ایستگاه هم ایجاد کرده ایم که از طریق "گراف نفیس" می شود به آنها دسترسی داشت.

وی در خصوص انگیزه ایجاد این گراف جدید عنوان کرد: امروزه اعتقاد ما به این است که باید در یک بازی برد - برد با شرکت ها در حوزه حمل بار تعامل داشت لذا راه آهن به دنبال ارائه خدمات خوب در حوزه اطلاعات سیر و حرکت و  ترافیک به شرکت های فعال در این حوزه است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.