۹ ساعت تاخیر پرواز شرکت آسمان
تین نیوز | مسافران پرواز شماره 511 شرکت هواپیمایی آسمان پس از 9 ساعت تاخیر، عصر روز شنبه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند.
تعدادی از مسافران این پرواز پس از ورود به این فرودگاه از سرگردانی خود در فرودگاه استانبول گلایه و از اینکه هیچ مسئولی از شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه بین المللی آتاتورک توضیحات لازم را در خصوص دلایل تاخیر این پرواز به آنها ارایه نکرده است، انتقاد کردند.
یکی از مسافران این پرواز گفت: پرواز 511 شرکت آسمان قرار بود ساعت 1 و 50 دقیقه بامداد روز شنبه از استانبول پرواز کند اما سرانجام پس از 9 ساعت تاخیر ساعت 11 صبح امروز استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.
هما اقبالی افزود: این بی توجهی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان سبب سرگردانی مسافران این پرواز در یک کشور بیگانه شد.
به گفته وی، نبود فرد مسئول برای پاسخگویی و تغییر مداوم میز پذیرش مسافران در فرودگاه استانبول، سبب سرگردانی بیش از پیش مسافران این پرواز شد.
یکی دیگر از مسافران این پرواز تصریح کرد: با وجودی که این پرواز بیش از 146 مسافر داشت، اما هیچیک از مسئولان این شرکت نه تنها در استانبول بلکه در تهران هیچ توضیحی در خصوص تاخیر بیش از 9 ساعت آن به مسافران ارایه نکردند.
حمید حقیقی افزود: صورتجلسه ای به همین منظور تنظیم شده تا با ارایه آن به مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به این مساله رسیدگی شود تا ضمن عذرخواهی مسئولان این شرکت از مسافران، غرامت سرگردانی مسافران نیز به آنها پرداخت شود.
در تماس خبرنگار ایرنا با مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، معاون بازرگانی این شرکت در خصوص دلایل تاخیر این پرواز، گفت: این پرواز که قرار بود ساعت 1.50بامداد روز جاری مسافران را از استانبول به تهران منتقل کند بعلت تشخیص خلبان مبنی بر بروز اشکال فنی در هواپیما و ضرورت تامین ایمنی پرواز، این پرواز لغو و مقرر شد شرکت آسمان بلافاصله یک فروند هوایپما برای انتقال مسافران از استانبول از ایران به ترکیه اعزام کند.
صمد امین زاده افزود: از آنجا که برای عزیمت این هواپیما نیاز به دریافت مجوزهای قانونی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه بود و چون این روند تا صبح روز شنبه به طول انجامید، در نهایت این پرواز ساعت 10.30 صبح امروز استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.
وی ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز، اظهار داشت: بدون شک رعایت حق و حقوق مسافران از وظایف اصلی شرکت های هواپیمایی است اما به منظور تامین ایمنی پروازها، در چنین مواقعی شرکت ها ملزم به رعایت مقررات و انجام اقداماتی هستند تا به مسافران پروازها هیچ لطمه ای وارد نشود.
تین نیوز در دیدن تاخیر ها هم تبعیض اگر این تاخیرها از جانب هما بود منعکس می کردی
خوب قند علی جان معلومه که نه بالاخره باید رعایت برخی … بشود والا همین مفر کوچک را هم گل می گیرند و بسته می شود بگو هما قند تو دلت آب شود
از قند علی به فرزند دردانه عباسقلی خان گفتم هما از چیزی تو دلم آب نشد فقط سیمهای مغزم قاطی شد