بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ جمع‌آوری سالن‌های اعلام بار؛ اولویتی که اولویت نیست

به گفته وزیر راه دولت باید پشتیبانی و هموارسازی مسیر حمل‌ونقل بار را در دستور کار قرار دهد.

تین نیوز |

در حالی‌که وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح شهرک حمل‌ونقل تهران از عدم علاقه‌مندی دولت به پایانه‌داری و احتمال حذف نقش دولت در پایانه‌های بار خبر داد یک راننده کامیون معتقد است پایانه‌‌های حمل بار، مراکز حساس اقتصادی و اجتماعی هستند که هدایت و کنترل آن مدیریتی قوی می‌طلبد.

به گزارش تین‌نیوز، علی رسولی اگرچه اقدام وزارت راه و شهرسازی در جابجایی پایانه بار تهران را با توجه به موقعیت جغرافیایی و در رابطه با آلودگی هوا و ترافیک شهری و ایجاد آلودگی صوتی و مسایلی این‌چنین درکلان شهری مانند تهران امری شایسته و درخور تقدیر دانست اما از رویکرد این وزارتخانه برای تعطیلی پایانه‌های بار انتقاد کرد.

وی در شبکه‌های اجتماعی افزود: وزیر راه و شهرسازی از حذف تمامی پایانه‌های بار و ایجاد شهرک حمل‌ونقل خصوصی و این‌که دولت نباید نقش تصدی‌گری داشته باشد بلکه باید زمینه سرمایه‌گذاری را برای مردم ایجاد کند، سخن به میان آورده است.

او تاکید کرد: به گفته وزیر راه دولت باید پشتیبانی و هموارسازی مسیر حمل‌ونقل بار را در دستور کار قرار دهد، حال سوال اینجاست مگر ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خصوصی نیست؟ دولت و سازمان چه حمایتی از این بخش (کامیونداران) کرده‌اند؟

رسولی اظهار کرد: مگر غیر از این است که با سوءمدیریت این بخش به ورطه نابودی کشیده شده است؟

به گزارش تین‌نیوز، او گفت: در برهه‌ای از زمان صحبت از خصوصی‌سازی می‌شود که کامیونداران به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی این بخش، حتی توان خرید لاستیک و قطعات وسیله خود را برای به حرکت درآوردن آن ندارند!

این راننده خودمالک افزود: در مورد نحوه و فرمول محاسبه حمل بار یا همان تن-کیلومتر که خواسته اساسی سرمایه‌گذاران این بخش است و مطالبه‌ای در چارچوب قانون و حق مسلم آنان است چه اقدامی انجام شده است؟

رسولی اظهار کرد: آیا سرمایه‌گذاران در این بخش که از جان و مال و سرمایه گذاشتند با دیگر سرمایه‌گذاران تفاوتی دارند؟

او تاکید کرد: پایانه‌های حمل بار، مراکز حساس اقتصادی و اجتماعی هستند که هدایت و کنترل آن مدیریتی توانا می‌طلبد زیرا این بخش ستون فقرات حمل‌ونقل جاده‌ای است، دولت تا چه اندازه در مدیریت آن موفق بوده است؟

رسولی گفت: درصورت خصوصی‌سازی پایانه‌های بار چگونه و با چه تضمینی می‌توانید پشتیبان منافع قشر ضعیف جامعه باشید؟

به گزارش تین‌نیوز، وی افزود: جمع‌آوری سالن‌های اعلام بار، درصورتی که حتی با وجود چنین سالن‌هایی بی‌عدالتی و ناحقی در تقسیم بار بیداد می‌کند، چه نتایجی دارد؟

رسولی اظهار کرد: مشکل ما بی‌عدالتی اجتماعی و افسارگسیختگی عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب و عدم کنترل آنان  در بخش حمل‌ونقل توسط متولیان امر است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی پاسخ

    سلام
    اصل مطلب را جناب رسولی بیان کردند
    هدف اجرای عدالت در این صنف است .
    اگر هدف احقاق حق متولیان صنف نباشد عوض کردن صورت مسئله دردی را دوا نمیکند .

  • معصومعلی کشاورز پاسخ

    سلام بااصل بیانی که جناب رسولی گفتن موفقیم وازسالنهای اعلام باردولتی حمایت قاطع میکنیم واز حرفهای وزیر تمام رانندگان اعلام مخالفت کردن

  • مهدی سامغانی پاسخ

    دولت. دنبال قدرت دادن به همان 4درصد جامعه هست که همیشه در تبلیغات زمان انتخابات
    دم از حمایت 96 درصد ملت میزد و برقراری عدالت
    چرا کنون چنین تصمیمات عکس وعده هایشان می گیرندوسریع اجرا؟؟
    این عمل نشانگر ان است دولت حامی همان 4درصد است
    وبه دنبال قدرت هر چه بیشتر سرمایه داران 4درصد
    4درصدی که نقش انان ووظیفه انها در کرایه توافقی هم فقط صدور بارنامه هست واخذ کمیسیون قانونی
    حال چرا دولت می خواهد نقش انها را در سیستم دلالی پر رنگ تر کند بایست خود پاسخگو باشند

    این طرح قطعا به شکست حمل ونقل و فرار سرمایه گذاران اصلی حمل ونقل (خودمالکان) ناوگان می انجامد.
    وقطعا یا ورشکست مطلق یا برای جلوگیری از ورشکستگی کناره گیری خواهند کرد..

    ان زمان دولت می ماند وطرح وهمان 4 درصد

    و ان زمانی بدین موضوع میرسند که سرمایه گذاران واقعی در صنف خودمالکان هستند که دیگر اب رفته به جوی باز نخواهد گشت..

    ودر این میان فقط ضربه مهلکی وخثارت هنگفتی به اقتصاد کشور چه در صنف وچه دیگر اصناف خواهد زد
    زیرا زمانی این حجم خودمالکان از صنف کناره گیری کنند به دلیل همین عمل دولت
    سعی به ورود به اصناف دیگر دارند و انزمان. دیگر اصناف هم دچار اشوب واشفتگی خواهد شد

    پس ایا دولت می خواهد اشوب واشفتگی بسازد یا تامین وعدالت صنفی؟؟؟؟
    والسلام

  • مسعود پاسخ

    متاسفانه بی عدالتی و هرج و مرج در ایران عزیزمون بیداد میکند و هیچ کس جواب گو نیست توکل به خدا
    شاید این جمعه درست بشه شاید

  • محسن متقین پاسخ

    قبلاً بارها پیشنهاد شده است .پایانه های بار دولتی را به قیمت کارشناسی واگذار کنید به خود رانندگان ۶۰۶,هزار راننده و۲۶,میلیون برگ بارنامه درسال براحتی می‌توانند این سرمایه عظیم دولتی که مدیریت آن به دست سودجویان افتاده است را اصلاح نماید .سه پایانه بزرگ تهران بندرعباس مشهد بوشهربمدرامام ،ایا انتقال مالکیت پایانه های بار به تشکلات کارگری رانندگان وتشکیل صندوق تعاون و صندوق رفاه رانندگان ودریافت ارزش کارشناسی آن دراقساط سه تا پنج ساله از بارنامه های صادره کامیونداران مالک این پایانه ها نخواهند شد ومدیریتش را خود تشکلات بدست نخواهند گرفت!