بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

◄ روش درست حمل ورق فولادی با کفی چگونه است؟

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای روش درست حمل ورق فولادی با کفی را توضیح داد.

تین نیوز |

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای در مورد روش درست حمل ورق فولادی با کفی گفت: بارگیری این نوع بار باید با کفی مخصوص خود و مهار کامل با 2 زنجیر فولادی و 2 عدد تیرک یا پایه ناودانی که جلوی بار قرار گرفته است، انجام شود.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی افزود: ورق رول حتما باید با کفی تریلر مخصوص و متناسب با این نوع بار و جایگاه تعبیه شده (جارولی) و مهار کامل باید با زنجیرهای فولادی ضخیم انجام شود.

عکس| شیوه نادرست حمل بار

وی افزود: 2 عدد زنجیر روی رول ورق و 2 پایه آهنی ناودانی جلوی بار موجب می‌شود در زمان ترمز شدید و حادثه، بار به طرف جلوی کفی تریلر حرکت نکند.(تصاویر زیر)

مهار درست بار

مهار بار

این راننده کامیون تاکید کرد: بعضی مواقع مشاهده می‌شود بارگیری ورق رول با تریلرهای فاقد محل یا جای رول استاندارد که بیشتر از بنادر و وارداتی هستند و روی خرک یا زین چوبی استاندارد با مهار کامل حمل نقل می‌شود که این مورد را باید رانندگان مد نظر قرار دهند.

اتحادی افزود: حمل ورق رول فولادی با کفی تریلر بدون رعایت موارد ذکر شده کاملا اشتباه است و موجب بروز حوادث خطرناک می‌شود.(تصاویر زیر)

شیوه+نادرست+حمل+بار

مهار بار و حادثه

عدم مهار مناسب بار

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    جناب اتحادی سلام
    حمل محصولات فولادی مخصوصا کویل های سنگین باید و الزاما با کفی جا رول دار که داری ترمز رول میباشد حمل شود .زنجیر برای مهار بارهای تک رول سنگین کاربرد زیادی ندارد

    متاسفانه پلیس راه نظارت دقیقی در مورد حمل کویل های فولادی با کفی های غیر مجاز ندارد و بادمتخلفین برخورد نمیکند

  • ناشناس

    سلام اقای اتحادی
    در عکس اول به هیچ وجه زنجیر توان جلوگیری از حادثه را در صورت ضربات شدید نخواهد داشت.

    در عکس دوم درصورتی که دو زنجیر از دل رول ورق (تک رول) رد شده باشد و گودی تعبیه شده برای بارگیر کفی(جارولی) در حد استاندارد باشد زنجیر توان مهار رول ورق را دارد.

    در صورتی که گودی تعبیه شده(جارولی) از حد استاندارد خود کمتر باشد رد شدن زنجیر از دل رول ورق هم نمیتواند جلوی حرکت احتمالی رول ورق(تک رول) را در صورت وارد شدن ضربه شدید بگیرد.

    در هر دو عکس گودی تعبیه شده(جا رولی)غیر استاندارد است.

  • ناشناس

    جناب آقای اتحادی اون دو پایه ای که شما توی عکس نشون دادید،با عرض شرمندگی روم به دیوار،روم به دیوار، خیلی مسخره است.

    عمرا اگه وقتی تک رول ۲۲ تنی یا بیشتر، بخواد حرکت کنه این دو تا پایه را عددی حسابشون کنه.

    برای تک رول ۲۲ تنی یا بیشتر اون دوتا پایه مثل خلال دندون میمونه.