◄ چه بر سر طرح تن کیلومتر حمل و نقل جاده ای آمد؟
در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از 1 باب شود.
تن کیلومتر، ثمره چندین سال تلاش، کوشش و مطالعه فعالان و نخبگان صنفی در جهت رسیدن به معادله ای تقریبا منطقی جهت فرار از یوغ دلالان بار در حمل و نقل جاده ای بود.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب گفت: این طرح به دست خود رانندگان تلاشگر پا گرفت و با همت و اتحاد وهمدلی جان گرفت.
او در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: تن کیلومتر در راستای شفاف سازی در حمل و نقل به خصوص در تعیین نرخ کرایه ها و هزینه های ثابت و متغیر بنا نهاده شد و اگر امروز در همان مسیر حرکت شده بود چه بسا شاهد بی اعتنایی برخی افراد و تشکل های صنفی به قانون و مصوبات و بخشنامه ها نبودیم.
این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: مشکلات و معضلات حمل و نقل از یک سو و وادادگی بازماندگان و امضا کنندگان کرایه های توافقی و مصوبات و تفاهم نامه های صنفی در مناسب حساس و حیاتی صنف از سوی دیگر و خاموش کردن منتقدان و توجیه و سفسطه گری های این افراد موجب شد در محاسبات و پارامترهای تن کیلومتر و در تعیین نرخ کرایه ها استفاده از ضرایب اعشاری منفی و کمتر از 1 باب شود.
به گفته بکرانی این اقدام نه تنها مسیر حمل و نقل و صنف و پیشرفت و توسعه را کند کرد بلکه در جاهایی این مسیر را نیز به نفع دلالان و صاحبان قدرت و رانت خواران صنف و حمل و نقل تغییر داد.
بکرانی گفت: اجرای این سیاست ها، طرح های بومی و مؤثر در پویایی و پیشرفت جامعه و حمل ونقل را در خود حل کرده و این شرایط موجب شکل گیری وضعیتی در حمل و نقل شده است که امروز شاهد آن هستیم به طوری که نه توان نوسازی ناوگان برای کسی وجود دارد و نه توان تهیه نیازهای اولیه خدمت رسانی. ضمن این که خدمت در بخش حمل و نقل جاده ای از لحاظ صرفه اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
چرا سختی کاراجرایی نمی شود چراراننده جهت هشت سال 72تا80که باربریها خورده اند باید تاوان بدهد چرا جواب کسی نمی دهد شما که نماینده راننده گان هستید لطفا دنبال نماید حداقل با گرفتن ازخود راننده مابقی هشت سال را تا کامل شود راننده که مقصر نبوده ازاول مثل الان برج به برج بابداز خود راننده می خواستند که واریز نماید راننده گان دهه هفتاد چراباید حق شان پایمال شود مگر دولت مردمی دولت عدالت نیست پس حق راننده رااحیا نماید
فقط در بنادر وچنت مراکز استان سلیقه ای عمل شد مابقی مثل تهران که پایتخت کشور هس بویی از تن کیلومتر ندارد تنها بانوبت دهی واعلامبار حضوری درسالن اعامبار وبایک نرخ معلوم وصافی معلوم وبدون احتساب کمسیون وحذف بارنامه پلیس راهی انکان دقیق تن کیلومتر واقعی امکان پذیر هس