◄ درخواست بازنگری و اصلاح بند (ب) مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری
برخی فعالان صنفی و اعضای تشکل های مربوط به رانندگان بخش کالا بازنگری و اصلاح بند (ب) مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را که در سال 83 به تصویب رسیده است، مورد تاکید قرار دادند.
برخی فعالان صنفی و اعضای تشکل های مربوط به رانندگان بخش کالا بازنگری و اصلاح بند (ب) مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور را که در سال 83 به تصویب رسیده است، مورد تاکید قرار دادند.
به گزازش تین نیوز، این افراد با تشکر از بازنگری و اصلاح بندهای 16 و 17 مصوبه 154 که منجر به تصویب مصوبه 224 و کاهش مدت زمان انتظار بارگیری و تخلیه برای ناوگان عمومی حمل کالا از 12 ساعت به 7 ساعت و برای ناوگان یخچال دار از 12 ساعت به 4 ساعت کاهش یافت، بر این امر تاکید کردند.
این رانندگان می گویند در بند (ب) مصوبه 165 شورای عالی هماهنگی ترابری به ناحق تعیین نرخ حق توقف ناوگان بین المللی حمل کالای جاده ای را در بخش بین المللی با وجود کانون سراسری به یک انجمن کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران که اکثریت اعضای آن فاقد ناوگان ملکی هستند واگذار شده است.
در بخش داخلی نیز تعیین نرخ حق توقف به کانون عالی انجمن های صنفی حمل و نقلی داده است،
به گفته آنان، چنین تشکلی نه در زمان تصویب این مصوبه وجود خارجی داشته و نه الان که 19 سال از تاریخ تصویب مصوبه 165 می گذرد وجود خارجی دارد.
به گزارش تین نیوز، فعالان صنفی معتقدند این مصوبه موجب شده هر کدام از کانون های سراسری که اکثریت هیئت مدیره آنها فاقد ناوگان هستند و هیچ اطلاعی از هزینه های نگهداری ناوگان ندارند، خود را طرف خطاب مصوبه دانسته و برای رانندگان و کامیونداران تصمیم گیری و نرخ حق توقف تعیین کنند.