◄ عوارض عبور از خاک ترکیه برای ناوگان ایرانی 30 میلیون تومان شد+ سند
شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بین المللی کالا از پرداخت مبالغ هنگفتی بابت عبور از خاک ترکیه به گمرک این کشور خبر دادند.
شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای بین المللی کالا از پرداخت مبالغ هنگفتی بابت عبور از خاک ترکیه به گمرک این کشور خبر دادند.
به گزارش تین نیوز ، رانندگان ترانزیت در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کردند: به ازای هرچند کیلومتری که از خاک ترکیه عبور کنند مجبور به پرداخت تن کیلومتر آن هم نه به لیر بلکه به یورو هستند و هرچقدر طول مسیر و میزان تردد بیشتر باشد این مبلغ نیز افزایش می یابد.
بیشتر بخوانید:
اعتراض شدید رانندگان و کامیونداران به شایعه افزایش 30 درصدی کرایه حمل کالا
به گفته رانندگان ترانزیت، برای مثال یک کامیون ایرانی برای رفتن به بلغارستان و در هنگام خروج از خاک ترکیه باید برای رفت و برگشت 520 تا 530 یورو هزینه پرداخت کند که چیزی معادل 28 تا 30 میلیون تومان است.
* دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم مرتبط با رانندگان کامیون و ترانزیت در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
آنان در عین حال به خبرنگار ما می گویند با توجه به وابستگی ایران به ترکیه برای رسیدن به مرزهای اروپا ، کاری از دست مسئولان ایرانی بر نمی آید و در نهایت مجبور به پذیرش این شرایط هستند.
آنان تاکید می کنند برخلاف ایران، ترکیه در طی سال های گذشته وابستگی خود به ایران برای فعالیت های ترانزیتی را کاهش داد اما ایران هیچ مسیر دیگری برای رسیدن به اروپا به جز مسیر ترکیه ندارد.
بیشتر بخوانید: اقدام جدید ترکیه علیه حمل و نقل بین المللی ایران+ سند
این رانندگان همچنین به شرایط سخت اخذ ویزا برای رانندگان ایرانی اشاره و عنوان کردند که تنها سفارتی که برای رانندگان ایرانی ویزا صادر می کند سفارت ایتالیا است که آن هم معمولا در ماه به 65 راننده وقت می دهد که معمولا نیمی از این رانندگان هم موفق به دریافت ویزا نمی شوند.
یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای ترانزیت کالا نیز در گفت و گو با خبرنگار ما عملکرد ترکیه در جهت اخذ مبالغی از ناوگان ایرانی را اقدامی تلافی جویانه تلقی و عنوان کرد که چون ایران از ناوگان ترکیه ای که وارد کشور می شوند به دلیل ارزانی سوخت به ازای هر لیتر 30 سنت دلار هزینه می گیرد، کشور ترکیه چند ماه پیش به این موضوع اعتراض و اعلام کرد که یا باید به ناوگان ترکیه ای هم به قیمت ناوگان ایرانی سوخت داده شود یا این که ما هم از ناوگان ایرانی هزینه دریافت می کنیم.
به گفته وی، ترکیه موضوع اخذ مابه التفاوت سوخت از ناوگان خود را بهانه کرده و از ناوگان ایرانی که وارد ترکیه می شود در خروجی از ترکیه مبالغی به یورو بسته به کیلومتر جاده دریافت می کند. دریافت این مبلغ هم فقط از ناوگان ایرانی بوده و بدین ترتیب برای هر ناوگان ایرانی که از خاک ترکیه تردد می کند در مرز خروجی مسافتی که در این کشور طی کرده محاسبه شده و به ازای آن هزینه پرداخت می کند.
پیرو این خبر در مدتی پیش فرمودید احتمالا مسولان به درخواست ترکیه مجبورند تن بدهند عرض کردم مسولان براحتی به درخواست پول وعوارض از رانندگان تن میدهند چون از جیب مبارک مسولان نمیرود واز جیب رانندگان عوارض و پول تلافیجویانه اخذ میشود پس مسولان تن نداده اندبلکه رانندگان را مجبور به تن دادن به اخذ عوارض سی میلیونی میکنند که به مرور افزایش میابد
تن خواهند داد چون کل کشورهای دنیا این را فهمیده اند که ایران بغیر تابعیت برنامه ای ندارد. یا باید برنامه ای داشته باشیم یا تابع برنامهها باشیم
مسولان گمرک وپایانه ایران خیلی بی عرضه هستند فقط دنبال این هستند که از رانندگان کشورهای دیگه دلار به بهانه های مختلف رشوه بگیرند و این هم باعث شده یادشون بره از حق و حقوق راننده ایرانی دفاع کنند . فقط خدا به دادمون برسه . هر کسی نوشته من رو باور نداره یه سر مخفیانه به گمرک بازرگان بزنه
خوب ترکیه هر بلایی سرمون بیاره حق مونه وقتی مسولین هیچ برخوردی باهاشون نمیکنن نباید بیشتر از این انتظار داشت در گذشته چی بودیم و الان چی شدیم . افسوس
باید در ساخت جاده در ارمنستان سرمایه گذاری و سرعت بیشتری داده بشه
کسانی که رای کار هستند فقط زورشون به مردم خودمون میرسه والا افغانستان حق آبه نامیده ترکیه باج میگیره آذربایجان زور میگه عربها ماروادم حساب نمیکنن و روسیه هر سازی بخواد میزنه ....مسولین ما هم فقط ادعا دارند.
همه دارند به ماآقایی میکنند ازبی عرضگی خودمان
واقعاً مسعولین چکاره هستند همه شمشیر را از رو بستند و ایران فقط نگاه میکند
این گرانی اول راهه اگر اذربایجان بر راه های ارمنستان مسلط شوذدیگرهیچ کامیون ایرانی نه از ترکیه ونه ازاذربایجان حق ترددنداره
وقتی که ترکیه و باکو داشتن قرهه باغ رو تسخیر میکردن آقایون براشون دست و کل میزدن غافل از اینکه چه خوابی براشون دیده شده، از الان باید تاوان نداشتن تدبیر و آینده نگری مسوولیت رو رانندگان بیچاره پرداخت کنن
واقعا چه به روز ایران اوردن
همه اومدین از تورکیه انتقاد کردین تو این نوشته اشاره کرده ایران از ماشین های تورکیه به خاطر سوخت بیشتر پول میگیرن اونها هم جواب این کار ایران دادن
ترکیه پول زور ولی بصورت قانونی میگیره در تلافی از بابت سوخت نیست هموطن این پول بابت رشوه هایی که در مرز بازرگان از کامیونداران ترکیه گرفته میشه تلافی میکنن وقتی از حساب آبدارچی گمرک میلیارد پول بیرون میاد دیگه بقیه اش را خودتون حساب کتاب کنید
کاش من به جای راننده آبدارچی تو گمرک بودم که ده نسل بعد من راحت زندگی کنن .
سلام ایران هم از ناوگان حمل ترک تن کیلومتر دریافت کند اینها زمان شاه به ایران راه نداشتند و قراضه ترین ماشینها بودند حالا یادشان نیست چقدر در زمان جنگ عراق دولت به انها کمک کرد الان هم ملت ایران باید عزم جذب کرده و نه برای مسافرت به ترکیه بروند و جنسهای ترک را هم تحریم کنند
تا زمانیکه مسئولینی در مرز جلفا بر پایانه ها مدیریت کنند و از بابت مجوز بارگیری کامیونهای ترک میلیونها تومان رشوه اخذ کنند کاری بهتر از این نمیشود. هنوز اول کاره منتظره اتفاقات آتی بوده باشید. چون تنها مسئولین ایران هستند که حبیب خود را از کشور بالاتر و با اهیمت تر میداند. حمل و نقل یک علم است با دعاخوانی و رضوه گویی مشکلات حل نمیشود. اکثر مسئولین مرزی چندین 5سال است که درمرزها هستند و بغیر چاپلوسی و... کاری بلد نیستند و فقط این پست را نگه داشته اند. آقای رئیس سازمان راهداری و پایانه های حمل و نقلی کشور خودتان وارد کار شوید و بینید در حوزه شما چه کارهای..... وجود دارد
مدیران مرزی انقدر پول گرفته اند که گنده شدند . لطفا فقط پایانه جلفا مدیر و معاون و کارکنان را کنترل کنند ببنیدند دولت در حد اینها درآمد دارد ؟خودمان را به خواب نزنیم هر پولی که میگیرم کشورهای همسایه هم اختیار دارند از ما بگیرند . نگویم ترکیه 30 میلیون پول از ما میگیرد .در جلفا 100 دلار برای مجوز بارگیری پرداخت میکینم البته از همه قبول ندارند به شرکتهای خاصی میدهند
مسیولین که فقط بلدن بخورن.تو هفته دو روز وقت برا کار خالص بزارن بخدا هیچ مشکلی پیش نمیاد.مسئولین محترم بفکر باش و وابستگی را از این خاک کم کن.اشکال نداره ما ترانزیت به اروپا نداشته باشیم.
و قابل توجه مسئولینی که ارز وارد ترکیه میکنن برا خوشگذرانی و سیسمونی خریدن.که این کشور با ارز ایرانی ها برا خود ایرانی ها شاخ میشه.و .
ترکیه گمرک بازرگان یا سرو این دوهمیشه اگه لای ورقهای گذرنامه پول نمیذاشتیم مهر نمیزد.
میگویند در ارمنستان راه بسازیم نمیدانند یا خود را به نادانی نمیزنند که انتهای ارمنستان، گرجستان است که هم شریک و هم پیمان آذربایجان است و با ارمنستان میانه خوبی ندارد.
تا کی باید منافعمونو فدای منفعت کشورای دیگه کنیم،تنها راه نجات اینه که ارمنستانو راضی کنیم برگرده به ایران،یا استان سیونینگو ازش بخریم
رشوه خواری در مرزها آنقدر رونق پیدا کرده دیگر جای هیچ اصلاحی نیست. در
گمرکات و پایانه ها عمق فساد آنقدری زیاد شده است که اصلاح امور خارجی از مسئولین متخلف خارج شده است.
در مقابل عبور از خاک تورکیه خیلی کمه ارزش تورکیه بیشتر از اینهاست
ای ایران چی به سرت اومده که هر کس و ناکسی میرینه تو سرت
اردوغان خودش رو جر بده
با باز شدن مسیر عراق و سوریه دیگه ترانزیت از ترکیه ، کشک
بله این مسیر اگه باز بشه می تونیم به صحراهای بی آب علف هم دسترسی پیدا کنیم
به آن راحتی که شما میفرمایید نیست
این ربطی به مسئولین ندارم این بخاطر بی عرضه کی مردم ایران هست
هر ملتی به اندازه لیاقش پیشرفت میکنه
این مسئولین کشور دارن بخاطرجیب خودشون کارمیکنند. مردم وکشور براشون ارزشی نداره..
پول ایران انقدر بی ارزش هست که برای شما 28میلیون زیاده برای کشورهای اروپایی که ترکیه هم یکی از انها پول ناچیزی است .سال 81من در مرز جلفا ی آذربایجان شرقی تبریز کار میکردم آن زمان یک مانات آذربایجان 1300تومان بود الان 30هزار تومان است./b>
از بس که ایرانیان بدبخت هستند
باسلام تا زمانی که ما بابت هر تعطیلات همه هجوم میاریم بریم ترکیه انگار که میرم کانادا پشت کیت مرزی ترکیه صف آنچنانی تشکیل میشه با دست خودمون سرمایه خودمون میبریم میدم به ترکا که اونجا خونه لباس اینها ببینیم تا وقتی خود حقیر بین هستیم اینجور بی احترامی ها میبینیم اول خودمون درست کنیم بعد بگیم حکومت چرا کوتاهی میکنه
از اقتتتتدار سیاسی مان است .
عجب،،، چیزی که عوض دارد گلایه ندارن ،،خود شما اول شروع کردین،،بنده کامیون ترانزیت گرجستان را دارم ،،وفتی از ایران برای عراق بار میبرم همان پانصد دلار را میگرین ریال قبول نمیکنید چون دلار کامتان را شیرین می کند ،،و از گازوییل هم خبری نیست که میگویید مابهالتفاوت سوخت باشد
شما خودتان راننده گان ترانزیت خارجی را با تن کیلومتر عاصی کردین ،،حالا شاید گرجستان نیز همین کار را با شما بکند ،،،شما دارید ماشین پلاک گرجستان را که کمکی به صادرات کالاست چپاول و غارت میکنید ،،ان موقع اگر طرف مقابله به مثل بکند شاکی میشوید
بخدا برای آن کیلومتر ایران ماراننده گان پلاک گرجی پول نزول میکنیم
والله و بالله عامل توسعه هر کشوری مردم و مدیران منتخب هستند در ایران چه انتظاری داری، متاسفانه مسئولین ما فقط به جبیب خودشان کار میکنند تا بچه های خود را به ترکیه بفرستند. اینها عامل ترکیه و ارمنستان.... هستند چون خانواده آنها در آن کشورها زندگی میکنند. متاسفانه کورس رشوه خواری در مرزها انقدر رونق گرفته که گمرکی بدون دریافت 5 میلیون به وظیفه خود عمل نمی کند. پایانه ای همچنین. پس مشکل ما زیربنایی است روبنا را اصلاح کردن هیچ مشکلی را حل نمی کند. باید مسئولینی که بچه هایشان در خارج هستند آنها از رده مسئولیتی خارج گردند بنا به علل و دلایل متعدد
حمل و نقل در ایران مغفول بود با ادغام راهداری به حوزه حمل و نقل و انتصاب مدیران به تخصص راهداری حمل و نقل خیلی تضعیف شد. مدیران کل ضعیف، مدیران مرزی ضعیف و متخلف، بنده در جلفا و بازرگان و... کار میکنم مدیران اینها واقعا در حد مدیر نیستند از روضه خوان مدیر نمیشود مدیر را باید زیر مجموعه قبول کند. هر کسی سرش در آخور خود بوده و میخورند بدون اینکه هیچ تشکیلات نظارتی بر آن ها نظارت کند. حتی به به هم میگویند
ایرااااااان من ،غم ودرد عالم برای توست،خدایا تمومش کن
پول ایران و ترکیه بی ارزش شده است وقتی پراید ۳۵۰ میشود. گمرک ۳۰ میلیونی غیر عادی نیست
هنوزنمیدانی ماریال می گیریم.دلارخرج می کنیم فرداهمین پول روکمرک ایران ازراننده های خوروهای سنگین دریافت می کنی
برای مسولین مهم نیست چه بلایی سر ملت میاد.
ما چرا اعوارض تن کلیومتر را به دلار نمی گیرم
باج گیری دو طرفه. کاری نداره ایران هم بیاد و اون سی سنت رو بکنه پنجاه سنت در هر لیتر و مابه التفاوت رو به رانندگان خودی پرداخت کنه
دوستان اولا مسیر ارمنستان برای ترانزیت بار به اروپا چون طولانی هست و سوخت استحکاک ماشین و غیره رو حساب کنی و اینکه باید هم به ارمنستان گرجستان و روسیه پول ترانزیت بار بدی در عمل بیشتر از 30 ملیون ترکیه در میاد پای راننده بعدم از ارمنستان بگذره میره گرجستان که میونه خوبی با ارمنستان نداره و با ترکیه و آذربایجان میونه خوبی داره میمونه روسیه که بهترین مسیر برای ترانزیت بار دریای خزر هست
یکی از اقدامات مهمی که دولت لاید برای توسعه تجارت و صادرات انجام دهد تسریع در ارتباطات ترانزیتی هست . متاسفانه ایرا با اینهمه توانمندی خودش را گرفتار ترکیه نمود
همه این عوامل که در مرز شمالی وترکیه میگذرد بستن کلوگاه در امدی ناچیز از صادرات غیر نفتی ایران است
واین شروع ماجراست
جواب های ،هوی هستش،شکر خدا نه درسیاست داخلی موفقیم ونه خارجی ،بس که مدیران و مسئولین خبره و باسواد داریم
خاک تو، سرت؟
به هر موش و گربه ای باید باج بدین
به نظرم دولت ایران بجای عوارض از راننده ترکیه باید راهی برای فروختن بنزین به قیمت همون کشور ترکیه بنزین بهشون بفروشه .الان ایرانی ها هم دارند عوارض میدن و اگه بنزین توی نرکیه بزنند به دلار ازاد میزنند . در حالی که ترکیه هم تو ایران بنزین مجانی میزنه .
پول شما بی ارزش هست ورنه اگر ارزش داشت مبلغی نمی شد که
برای همین است که جنوب ارمنستان اینقدر برای ایران مهم است .فعلا که در اوکراین جنگ است اما زمان صلح میشود با دور زدن دریای سیاه به اروپا رسید از طریق خاک ارمنستان وگرجستان وتا انموقع میشود از لاذقیه یا یکی از بنادر سوریه .با کشتی کامیون ها به یونان برسند واز انجا به اروپا بروند .
زورشون فقط به مردم خودش میرسه اول صبح سر ولی عصر ساعت 7 صبح موتور دارن میگیرن آخه من با موتور کار میکنم از کجا بیارم 120هزار تومان جریمه پرداخت کنم بخاطر کلاه ایمنی
شما هم سوخت مصرفی رابه قیمت جهانی به ترکیه بدهید واز انها عوارص کلان بگیرید
اعتبار امامزاده به متولی ش....یک سواری ایرانی که میخواد بره ترکیه کارکنان قانونی ایران اگه باک بنزین پر کرده باشی به نرخ آزاد ترکیه ازت پولش میگیرن یعنی چتد لیتر بنزین خودت سهمیه ایی رو بهت روا ندارن اونوقت از دیگران چه توقعی دارین
مابایدراهدریاییخودراگسترش دهیم وجهت صادرات شاید چند روزدیرتر به مقصد میرسد امایک کشتیمیتونه بار هزار کامیون را جابجاکنه
جهت ادبکردن کشورهاییکه قصدآزار واذیت دارند گزینه مناسبی هست
به کل دنیا باید باج بدیم ،زورمونم به مردم خودمون نشان بدیم .
ترکیه حالا باید شاخ بشه
سلام دگه رانندگان مشکل زیادی روبرو شدند ابزار انبار شده قانعم کردن قیمت بالا اونم ابزارآلات تقلبی و لاستیک انبار شده قانعم کردند با قیمت بالا توضیع بدهند نمی دانیم چه کنیم با سرمایه گرفتار خرج خانواده و خرج ماشین کنیم نمی رسیم کرایه بالا نبود ولی بازار تن ضخیم شود اجناس ارزان شود
ایران خودش از کامیون های خارجی تن کیلو متر میگیرد. این پول هم از جیب راننده ها نمی رود از صادر کننده ها راننده میگیرد فاتحه صادرات یواش یواش را باید خواند
سلام. باید ایرانیها توریست ترکیه را هدف بگیرند تا هر کاری دلشون خواست انجام ندهند