◄ کامیون های دست دوم وارداتی شماره گذاری می شود
وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام لازم را در خصوص شماره گذاری و ترخیص خودروهای مذکور انجام خواهد داد.
معاونت امور حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد: اشخاصی که ثبت سفارش آنها (خودروهای موضوع بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه) تا انتهای سال 1401 تایید شده، می توانند نسبت به ایجاد امکان ویرایش و تمدید ثبت سفارش خودروهای مذکور اقدام و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اقدام لازم را در خصوص شماره گذاری و ترخیص خودروهای مذکور انجام خواهد داد.
به گزارش تین نیوز ، بر اساس نامه ای که تصویری از آن در اختیار تین نیوز قرار گرفته، ابوالفضل درویشوند معاون امور حقوقی دولت این موضوع را در تاریخ 20 خرداد ماه 1402 خطاب به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است.
برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
در متن این نامه آمده است: پیرو نامه شماره 48011/... مورخ 1401/12/03 و بازگشت به نامه شماره 191093/1... مورخ 1401/11/35 اعلام می دارد با توجه به تفاهم صورت گرفته در جلسه مورخ 1402/03/20 با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت و در تمکیل نظر اعلامی معاونت مقرر شد:
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص اشخاصی که ثبت سفارش آنها (خودروهای موضوع بند (ث) ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه) تا انتهای سال 1401 تایید شده است، براساس آیین نامه اجرایی قانون مذکور نسبت به ایجاد امکان ویرایش و تمدید ثبت سفارش خودروهای مذکور اقدام کرده و وزارت صنعت معدن تجارت نیز با رعایت نامه شماره 48011... مورخ 1402/03/03 این معاونت اقدام لازم را در خصوص شماره گذاری و ترخیص خودروهای مذکور انجام دهد.
بیشتر بخوانید؛
همچنین مقرر شد تصویت آیین نامه اجرایی جز (ص) تبصره (7) قانون بودجه سال 1402 و تبصره (7) ماده (10) قانون سازماندهی صنعت خودرو با قید فوریت توسط وزارت صنعت معدن تجارت پیگیری شود.
با این وضع یعنی دیگه کامیون وارداتی جدید پلاک نمیشه
فکرکنم بازجعمیت ایران زیادشده ماماشین رامیخواهیم برای چه برنج رابیارپاین گوشت رابیارپاین
متاسفم از چنین خبری که کشورمان با تمام امکاناتی که دارد حال کامیونها و خودروهای دست دوم سایر کشورها را وارد نموده و اجازه پلاک گذاری نموده تبعات آن بلحاظ اقتصادی پر واضح است که دائما برای جامعه هزینه در بر خواهد داشت بلحاظ ایمنی نیز قطعا عمر مفید آنان یا به اتمام رسیده و یا رو به اتمام است و یا بدلیل اینکه با استانداردهای روز جهانی مطابقت نداشته از رده خارج شده اند که تبعات آن به نوعی بر میگرده به اون مسئولیکه اجازه چنین کاری را داده و خویشاوندان وهموطنان خودش را در مقابل خطرات جاده ای قرار داده واز همه مهمتر عزت نفس کشور را زیر سئوال برده ،
همین دسته دوم اروپایی من که راننده هستمصد تا خانواده نان میده خیلی بهتر از چینیهای اشغال وارداتی هستش وقتی چیزی نمدانی حرف نزن اروپایها هم بصرفه و هم الایندگی یورو۶ و هم استحکام دارن
وقتی چیزی حالیت نیس لطف کن .. نزن
بسیارعالیست هرکس دوست داره بگیره والانگیره ماشینهای فرسوده زیاد داریم اینها برای اینه ارزش داره دولت محترم وریس مجلس ازشما تشکر میکنم بابت این تصمیمات شما خسته نباشید متشکرم
کامیون وارداتی چرا جایگزین ناوگان فرسوده نمیکنند ناوگان نوسازی شود هم ازسوخت هم قطه هم ترافیک جاده بهترمیشود