بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
یک ماه و نیم از سال جدید گذشت:

◄ ستم مضاعف به رانندگان کامیون: نه کرایه حمل کالا بروز رسانی شد و نه حق توقف کامیون ها تعیین شد

تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان وکامیونداران چیست؟

ستم مضاعف به رانندگان کامیون: نه کرایه حمل کالا بروز رسانی شد و نه حق توقف کامیون ها تعیین شد
تین نیوز |

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: علت تعلل در بروز رسانی نرخ کرایه های حمل و بکارگیری سامانه جامع حمل و نقل در توزیع عادلانه بار و پرداخت آنلاین کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران چیست؟

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: دلیل بی توجهی به بخشنامه های متمم طرح نرخ شاخص بر اساس تن بر کیلومتر و مصوبه ۲۰۹ در خصوص اجرای صحیح و بروز رسانی دوره ای آن طبق تورم و نوسانات بازار چیست؟ 

خبر های مهم امروز:

◄ فراخوان آغاز ثبت نام اتوبوس بین شهری وارداتی، جعلی است/ رانندگان اتوبوس ثبت نام نکنند

◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم

 

او ادامه داد: همچنین با گذشت حدود یکسال و اندی از ابطال مصوبه ۱۶۵ شوارای عالی هماهنگی ترابری توسط هیئت تشخیص دیوان عدالت اداری کشور در خصوص حق توقف ناوگان هنوز تعیین نرخ واقعی و ایجاد ساز و کار مناسب جهت زیرساخت اصلی برای رسیدن به بهره وری مطلوب انجام نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان گفت: ضمن این که  با وجود استقرار و فعالیت سامانه ۱۴۱ در خصوص رسیدگی به شکایات  رانندگان کامیون و عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل رانندگان،  تجار و صاحبان کالا اعم از فولاد، ذوب آهن، معادن، پتروشیمی ها، نهاده های دامی  و...جهت حمل محصولات و کالاهای خود به بهانه های مختلف پرداخت کرایه های حمل رانندگان و کامیونداران فعال را روزها و گاهی ماه ها به تعویق می اندازند.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: رانندگان و کامیونداران ، چندین سال متوالی است که با کمترین نرخ کرایه حمل که کف محاسبات تن بر کیلومتر با ضریب تطبیق منفی در نظر گرفته می شود  وآن هم سالی یک بار اتفاق می افتد با هزینه های سرسام آور و کمبود امکانات موجود از جمله گرانی مایحتاج صنعتی و لوازم و قطعات و نیازهای اولیه ناوگان و راننده، مجبور به کارکردن و ارائه خدمت به جامعه و نظام اسلامی با حداقل امکانات وشرایط سخت اقتصادی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد حق پرست پاسخ

    واقعا شرایط بسیار سخت است و کامیون هیچ توجیه اقتصادی ندارد ولی متاسفانه مجبور بودن و بلد نبودن کاری باعث شده که امثال من تن به این کار بدن ودر این شرایط بد بمونن و مقاومت کنند چون چاره‌ای نیست

    • راننده

      حالا باز شما خوبه مالک هستی... اون جماعتی که مثل من چند سال پیش کامیون رو برای تبدیل به بهترش رو فروختن و الان شوفری یک کامیون بدتر از کامیون سابق خودشون هستند و مستاجر هم هستند ، چطوری باید بنالن؟ پس ما چی بگیم؟؟

  • غفارنیا پاسخ

    واقعا شرایط رانندگان خیلی سخت شده همه لوازم خدمات روزانه وموزیانه درحال سعود است حتی عوارضی راه‌ها ولی کرایها شده سلیقه ای بومی گرایی پایین آمد بالا نرفته

  • S gh پاسخ

    خدا مسبب شو لعنت کنه

  • علی پاسخ

    کرایه یه طرف عوارضی دوبله شده نرخ اجناس اصلا تعرفه خاصی ندارد هرقیمتی گفته شد باید بخری از همه مهمتر چه کسی باید به وضع خرابی وحشتناک تمام جادها برسه واقعه باید به حال خودمون خون گریه کنیم

  • محمد پاسخ

    سلام با این وضعیت جاده ها که روز به روز خراب تر و کسی هم فکر نیست باید به زودی منتظر فرسودگی ناوگان بود ای کاش این همه بارنامه که صادر میشه راهداری یک درصدش را خرج این جاده ها میکرد افزایش کرایه ها پیشکش

  • ناشناس پاسخ

    تورابه قران قسمتون میدم جاده ها رودرست کنید خیلی خرابه،لوازم یدکی خیلی گرونه چطور بااین اوضاع میشه کارکرد بااین کرایه های نامتعارف ودلال بازی باربریها

  • ناشناس پاسخ

    والله تقصیر از خود رانندگان است کارنکنید بخدا نمیمیرید وورشکسته نمیشوید

  • خانه بدوش پاسخ

    زحمت رانندگان میره تو جیبه دلال.

  • ناشناس پاسخ

    ما اداره راه و حمل نقل نداریم به فکر راننده یاصاحب ماشین باشه مشاغل ماجزمشاغل سخته اما نکردن تقصیر اداره حمل ونقله صدامونم دربیاید ماشین می خوابانند یا بازداشتیم ازطرفی هرروزبیمه اضافه میشه روغن لاستیک بارز تومملکت خودمونه هرشش ماه یک بار اونم با بدبختی توسامانه از ساعت نه تا نه ونیم می گذاره بعد قطع میشه تالاستیک گران بی کیفیت چینی بگیریم وسایل گران ازکجای این حرفه بگم عین سرطانه هرلحظه بترکه بابا یه فکری بکنید خداخیر نده

  • هادی پاسخ

    اقا انای که میخوان تازه برن تو این شغل وجوون هستن برن با چند تا کامیون دار وراننده مشورت کنید تو رو خدا کور کورانه تو این شغل نرید سرمایتونو دور نریزیدبرگشت از این شغل ضرر وزیان زیادی داره .مگه اینکه پشتتون سفت باشه که نیفتید.زمین دوستان برادران از من گفتن .مشورت کنید هزینه ها واقعا سنگینه لوازم اصلی کمه وگرون صرفه اقتصادی نداره جاده تو این شغل خیلی خیلی مهمه که جاده هامون واقعا داغونن کشنده با بیستو پنج تن بار تو جرزورز لاستیک از بیست متری شنیده میشه لوازم دگه جای خود وسختی ودوری کار وبی احترامی پلیس وپمپچی وپایانه .صاحب کلا بکنار بماند که بیمه و بدبختیای دولتی سر ادمو به صوت کشیدن درمیاره

  • اواره پاسخ

    صاحب ماشینها از کرایه پایین کمبود بهر واستهلاک بالای ماشین مینالند ما رانندها هم از دستمزد کم ک صاحب ماشینها میدهند ناراضی هستیم از طرفی تورم ومخارج سرسام اور کلافه کنندست چرا پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اینقدر بالارفته خدایی انصاف نیست

  • حسن پاسخ

    متاسفانه ما فقط عشق ذاتی به ماشین گرفتارمون کرد .عشقی کورکورانه و از روی بچگی و گزنه آدم میشناسم به هیچ قیمتی حاضر نیست ساعت خوابش پس و پیش بشه بعد وقتی حالشون خوبه از درآمد تریلی همسایشون ‌با حرص صحبت میکنن .بله دوستان ما لشگر شکست خورده ایم

  • غلامعلی.صوفیانی پاسخ

    خود.مسعولین.میدونند.ک.راننده.ب.ریال.داره.کارمیکنه.باقیمت.دلار.داره.قطعات.ولاستیک.تهیه.میکنه.ولی.هیچ.اهمیتی.نمیدن.چارش.فقط.کآر.نکردن

  • سعید پاسخ

    خدا کند مسئولین از خواب سیصد ساله بیدار بشن واقعا

  • ناشناس پاسخ

    والا قیمت لاستیک هرروزبالامیره قطعات سربه فلک کشیده ولی کرایه سرجاش مونده

  • محمد اسماعیل ملکی پاسخ

    با سلام وتقدیم احترام خدمت کلیه سروان عزیز
    به استحضار شما خوبان می رسانم که قصور چند متولی در سیستم حمل ونقل باعث ظلم مضاعف در حق رانندگان شده اولآ سازمان حمل ونقل کالا بعنوان سکاندار اصلی چگونه متولیان قشر کارگری از چند ماه قبل از اتمام سال اقدام وشروع به تکاپوبرای افزایش حقوق کارگران مي نمايد ولی یک سازمان که خود منتفع در کرایه رانندگان است از اقدام به موقع برای افزایش حق رانندگان حاشیه مي روند در ثانی اگر کرایه رانندگان بر حسب تن کیلومتر است چگونه چنین متولی که همه چیز در ید اوست به باربری ها وحتی راننده متخلف که حمل بار به کرایه ای پایین تر از حد معمول وچیزی باعنوان توافقی می‌دهد که دو حالت در گرو چنین شرایطی محتمل است یک منتفع بودن متولی یا کوتاه بودن دست متولی در این زمینه که این چنین نیست چرا که اجازه فعالیت باربری ورانندگان هر دو دست سازمان است دومآ قصور انجمن‌های مربوطه در صنف که این مورد بدلیل عدم دخالت مستقیم در این زمینه کم رنگ تر است سومآ سازمان تعزیرات حکومتی که دخالت مستقیم در کرایه رانندگان دارد چرا که حق سازمان که در سال ۱۴۰۰ ۴درصد بود را به یکباره ۱۲۵درصد افزایش داد واب هم از آب تکان نخورد واز تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲سهم سازمان حمل ونقل از کرایه رانندگان ۱۲۵درصد افزوده شد حال با چنین قدرت وتوانایی سازمان های متولی چگونه دو ماه از سال گذشته وضعیت کرایه رانندگان مشخص نشده در حالیکه این رانندگان بار شرکت ها وارگانهای را حمل می‌کنند که در سال بصورت مکرر چندین مرحله افزایش نرخ محصولات وخدمات خود رادارند وسازمان تعزیرات هیچگونه اقدام در جهت جلوگیری از تورم ندارد ولی کرایه رانندگان که طبق مصوبه شورای عالی حمل ونقل مبنی بر به روز رسانی ماهانه است را سالانه آن هم پس از پرشدن انبار های شرکت ها وارگانهای مربوطه رقم می خورد آیا این ظلم و ستم در حق رانندگان نیست که یک سازمان که اصولا وظیفه اش چیز دیگری است تعیین کننده در سرنوشت رانندگان بیچاره شده در پایان التماس تفکر