بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ افزودن کمیسیون و عوارض جابجایی کالا به کرایه پایه کامیون الزامی است

عدم رعایت بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ و نیافزودن کمیسیون و عوارض جابجایی و... به کرایه پایه تخلف است.

افزودن کمیسیون و عوارض جابجایی کالا به کرایه پایه کامیون الزامی است
تین نیوز

 عدم رعایت بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴  و نیافزودن کمیسیون و عوارض جابجایی و... به کرایه پایه تخلف است.

به گزارش تین نیوز، انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان خطاب به رانندگان و کامیونداران سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به بروزرسانی کرایه های حمل از مورخ ۱۴۰۳.۰۳.۱۲ و اعمال متمرکز در سیستم مدیریت بارنامه و با عنایت به اراده راسخ مدیران و مسئولان اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در برخورد با متخلفان و تضییع کنندگان حق رانندگان؛ هرگونه تخلف شرکت های حمل و نقل سطح استان اعم از عدم رعایت بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ (افزودن کمیسیون و عوارض جابجایی و... به کرایه پایه)، درج پیش کرایه صوری، دریافت اجباری یا اکراهی تعهد کتبی به توافقی کمتر از نرخ رسمی، دریافت کمیسیون بیش از میزان قانونی و... قابل پیگیری می‌ باشد.

بر اساس اعلام این انجمن، در صورت برخورد با چنین مواردی ضمن طرح شکایت در سامانه ۱۴۱ می توانید با مراجعه به انجمن صنفی کارگری رانندگان استان اصفهان واقع در پایانه امیرکبیر، ضلع شمالی سالن اعلام بار قدیم؛ با ارائه مستندات و درخواست کتبی از انجمن برای استیفای حق خود اقدام فرمایید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    بیشتر بارها طبق کرایه قدیمه، ولی کمسیونهابه روز

  • کامل

    نصف کرایه میره توجیب شرکتهای حمل ونقل

  • محمد مهدی هراتی زاده

    افزوزن هزینه و دیون دولتی در ذیل اسناد حمل گامی مثبت است ولی از آنجا که این ارقام از تعهدات صاحبان کالا در حالت انتخاب کارگزار و دلال است و برای محموله های انبوه اشخاص حقوقی دولتی، خصولتی فاقد قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل پیمانکاری طراحی گردیده است، در معادلات و مناسبات بازار اشخاص حقیقی کاربردی ندارد چون این فرمول دستوری نرخ حمل و کارمزد و عوارض معمولا بهینه سازی و بروز رسانی تعدیلی مطابق تورم صورت نمی گیرد لذا بازار خودش وارد عمل می شود ولی به زیان کامیونداران!"
    بازار اولا سقف نرخ حمل ولو اندکی بالاتر از تعرفه می بندند و بعد فرمول دستوری را اجراء می نمایند اینجاست که مابه تفاوت مورد معامله در توافق ثانویه شکل می گیرد کامیونداران هم مجبور به تمکین می نمایند.
    علاوه بر روابط یکسویه و اطلاعات مخفی بین صاحب کالای ارسال کننده و متصدی حمل سند حمل مستمسکی است که ارقامی تحت عنوان هزینه ها در حسابرسی و حسابداری لحاظ گردد اما بویژه در انبارداری و بنکداری چندان واقعی نیست .
    این سند هزینه برای پوشش فاصله تراز مالیاتی، ارتشاع، وجوهات اداره نشده کاربرد دارد.
    بهترین گزینه حذف این ردیفها از اسناد بهاءدار حمل است چون سند حمل چک پرداخت کرایه حمل و حقوق مالکیت و تعهدات یا شروط مغایر پیش بینی شده قانونی است نه فصل جدید فراتر از قانون تجارت.
    تجار و تولید کنندگان باید راهبرد پرداخت راسا تکلیفی یا نیابتی این هزینه های ارسال بین خریدار و فروشنده در ذیل فاکتور خرید کالا متعهد باشند کما اینکه هزینه های مکرر جابجایی، بارگیری و تخلیه های از تولید تا مصرف بعنوان قیمت تمام شده بعهده دارند.
    راننده ذینفع در معاملات بازار نیست که به نیابت یا تکلیف هزینه های تجارت یا تولید را بپردازد و در گردش مالی حساب تجاری او متعاقبا امور مالیاتی وی و البته نقصان و تاخیر در پرداخت گیرنده و مصرف کننده متوجه او گردد.
    بهر حال شرکتهای تولیدی تجاری بازرگانی برای ایجاد مابه تفاوت و دریافت سهم درصدی و امور مالیاتی نیاز به سند سازی دارند لذا سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید پیش بینی سند مستقل پیوست نموده و پرداخت راسا بر اساس کد دستوری قرارداد و اسناد حمل و پیگیری پول الکترونیک محاسبات دریافت و پرداخت راستی آزمایی نماید.
    قبلا اسناد حمل نسخ متعددی داشت نسخه ای مخصوص امور مالی دولتی بپیوست ارسال گردد.
    بسیاری از مشکلات از جمله ناترازی حمل ریلی و جاده از بین خواهد رفت چون این مخفیگاه تبانی، ارتشاع و فساد حذف می گردز.

  • محمد مهدی هراتی زاده

    آنچه ارائه گردید شمه ای از انبوه موانع و فساد سازماندهی شده که اسمش مافیاءاست می باشد.
    ریشه مشکلات در سند سازی دستوری و اقدامات صوری و سهم خواهی هایی است که دولتیها در خط مقدم آن قرار دارند دیگران هم تقلید نموده اند.
    حقوقی ها، حراستها و مدیران بجای مدیریت و نظارت کارچاق کن بازار شده اند چون این چاه آب دارد.
    چرا سهم درصدی عوارض جاده ای ؟ چرا سهم درصدی کمیسیون از نرخ حمل مثل ارزش محموله و تعهد بیمه عدد مقطوع نباشد یعنی متغیر در نرخ حمل دستوری ممنوع مگر با تعامل هماهنگ شده و تامین سهم درصدی آزاد در هزینه ها داد و ستد چون هزینه یک رابط باربری دارد؟
    عوارض جاده ای بیشتر از هر چیز استحقاق دریافت تن کیلومتر مقطوع مسافت و وزن است، چرا عوارض مضاعف درصدی در حالیکه بخش زیادی از مسیر عوارض آزادراهی پرداخت می گردد.
    کمیسون باربری یا عوارض چه ارتباطی با سقف کرایه کامیون با مسئولیت محموله خاص و خطرناک با شروط توافقی مغایر زمان و مکان... دارد.
    بیمه بار برحسب ارزش و مسئولیت مدنی جدول مقطوع محاسبه می گردد ولی محموله سبک دربست و سنگین دربست که تعرفه واحدی دارند و متغیرهای حمل در نظام دستوری و توزیع لحاظ نمی گردد عوارض و کمیسیون یکسان اما توافق ثانویه متفاوت دارند، این منشاء بی ثباتی نرخ و هزینه ها و توافق و رقابت در خلاء قراردادها و رژیم حقوقی حمل و نقل می باشد.

  • ناشناس

    سلام فکری هم برای اون ماشینهایی کنید که به اسم ماشین ملکی هر چی بار هست میبرن و فکر بقیه مردم نیستن
    مخصوصا پایانه بوشهر

  • ابراهیم

    متأسفانه هیچکس صدای راننده رو نمی شنوه،باربری ها برای خودشان یک مافیا هستن

  • ناشناس

    کرایه ها که اضاف نشده فقط کمیسیون ها رو بالا بردن

  • ناشناس

    سامانه باربری هاجهت درج کرایه پایه طوری تنظیم شده که بعضی مسیر ها بیشا ۵۰درصد افزایش یافته ازقبیل مسیرهای مشهد تبریز ارومیه زنجان خرمدره و..... برای کامیونها ده چرخ وشش چرخ کاملا مغایر با بخشنامه مذکور تنظیم شده است

  • امیر

    توروخدانزاتوبیشترکنین توگروهاهنوزپایین میزنن برخوردکنین

  • جمال

    فقط بنادردآرن کرایه واقعی رومیدن امان ازباربریهانسب میخورن مگرنظارتوبیشترکنین وگرنه خودمون بگیم دیگه اون باربری بهمون بارنمیده

  • جمال

    امروزازمشهدبراتهران بارزدم میگه سه میلیون پول بارگیری بدتهران روبارنات میگیری 3800کمسیون برداشته میگه نزنی کسه دیگه میزنه به همین راحتی خیلی حرفم بزنم دیگه اون باربری دیگه بهمون بارنمید چکاربایدبکنی نظارت تون بایددرست کنین

  • حسن

    با سلام .بالاترین ظلم در دنیا بعد از مردم فلسطین که اسرائیل به آنها ظلم میکند باور بفرمائید ظلمی که باربری‌ها و دلالها به رانندگان زحمت کش میکنند.فقط باید با چشم خودت ببینی که اوضاع .دقیق نصف نصفه درآمد البته بدون استهلاک و راننده با هزار مشگل دست به گریبانه.شاید یکی بگه خوب این چه کاریه برید دنبال شغل دیگه اما نمیدونه اکثر این صنف عشق به ماشین و جاده ی دوران نوجوانی اسیر بیابانمون کرد و راه برگشت نداریم

  • ناشناس

    سلام از نائین به از5خودنوشته 1300تا1400گرفته حامد بار نائین

  • ناشناس

    سلام،،اصلا هم اضافه نمیکنن باربری ها با کارخونه دستشون تو یه کاسست کرایه تو بارنامه طبق طعرفه هست ولی کمیسیون رو چندبرابر میگیرن ،،با راننده هم طی مکنن که اینقدر کرایه صافی شما هست میخای ببر نمیخای خداحافظ