بازدید سایت : ۶۴۶۳۳

◄ اهمال ستاد تنظیم بازار در مورد رانندگان کامیون/ کرایه ها دستوری شد

رانندگان کامیون می گویند این که قیمت خدمات حمل و نقل زیر نظر ستاد رفته موجب شده یک مورد دیگر به قیمت‌ های دستوری کشور اضافه شود.

اهمال ستاد تنظیم بازار در مورد رانندگان کامیون/ کرایه ها دستوری شد
تین نیوز

رانندگان کامیون به دنبال بروز رسانی نرخ شاخص تن کیلومتر و افزایش کرایه های حمل کالا که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت گرفت می گویند این ستاد هیچ حمایتی از رانندگان کامیون به عنوان تولید کنندگان خدمات نداشته است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون می گویند این که قیمت خدمات حمل و نقل زیر نظر ستاد رفته موجب شده یک مورد دیگر به قیمت‌ های دستوری کشور اضافه شود.

به گفته آنان، اصلا منطقی نیست که به کامیون بگوییم با قیمت دستوری بار حمل کند اما نهاده های تولید مانند لاستیک و روغن را با قیمت آزاد بخرد!

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای بار تاکید می کنند: چگونه است که قیمت لاستیک و روغن و لوازم یدکی و ... توسط انجمنهای صنفی و حتی خودسرانه تعیین می‌شود لیکن قیمت کرایه حمل بار و مسافر دستوری است.

آنان معتقدند در این مورد، از تولید خدمات حمل و نقل و تولید کننده آن یعنی راننده و کامیون دار حمایتی نشده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس نامه تاریخ 12 خرداد ماه 1403 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که به امضای داریوش امانی رئیس این سازمان رسیده، نرخ شاخص تن کیلومتر حمل کالای جاده ای حسب هماهنگی به عمل آمده با ستاد تنظیم بازار با اعمال افزایش 30 درصدی از 5500 ریال به ازای هر تن کیلومتر به 7150 ریال تغییر کرد.

قابل ذکر است این تغییر از تاریخ 12 خرداد ماه 1403 به صورت متمرکز و ستادی مطابق  سند کسب و کار اجرای نرخ تن کیلومتر ابلاغی طی نامه شماره ... مورخ 30 بهمن ماه 1402 معاون حمل و نقل، در سامانه مدیریت کنترل بارنامه اعمال شد. 

طبق این ابلاغیه، نرخ محمولات نفتی نیز پس از دریافت نرخ مسیر بارگیرهای مربوطه از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سامانه بارگذاری و اعمال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر

    اجرا تعمیرکاران ومکانیکهای سنگین سرسام آور شده وطی ده سال گذشته اجرت مکانیک سنگین صدبرابر شده یعنی یک تعمیرموتوزکامیون سال ۹۳ سیصد هزازتومان بوده اکنون همان اجرت سی چهل میلیون شده وکرایه حمل سال ۹۳ دومیلیون تومان بوده اکنون بیست میلیون تومان است معادله ده برابر تا صدبرابری بسیار نامیزان است و کرایه مخارج تعمیرات و قطعات یدکی را جواب نمیدهد افزایش قیمت کامیون تفاوتی به حال کامیوندار ندارد اینکه بگوییم کامیون هم قسمتش صدبرابر شده بایستی کرایه هم صدبرابر شود تا جوابگوی تعمیرات را پاسخ دهد.کارکردن کامیون با کرایه های دستوری وبدون نظارت برقیمت لوازم یدکی و لاستیک وخصوصا تعمیرکاران اکثرا بیکار شدن وبایستی اجرتهای سرسام اور تعمیرات را از یک کامیون که دیگر قادربه حرکت نیست برای تعمیردریافت کنند‌دوران بازدید وسرویسهای دوره ای سپری شده دیگر کامیونداران آنچنان درآمدی ندازد که سرویس دوره ای انجام دهد وترجیح میدهد تا کامیون متوقف نشود تعمیرات انجام ندهد همین امر باعث شده مکانیکها کم کار شوند واجزتهای بیکاری را محبورند ازکامیون متوقف شده دریافت کنند.درکل حمل ونقل رو به ایست است.

  • امیررضا

    همه چی از شیر مرغ تا جونه آدمیزاد گرون شده الا کرایه کامیونها..لوازم ماشین‌ها که نگو اگه یه موتور ایسوزو ۵ تن میخوای تعمیر کنی اگه هیچی نخواد باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه کنی خوب چه قدر مگر کار میکنه تمام سود این کار به جیب کسانی میره که نشسته اند و فقط به فکر کمیسیونی هستند که از راننده بدبخت که شب و روز تو جاده هستند و با جونه خودشون بازی می‌کنند میره و این درست نیست یه مقدار به فکر این قشر زحمت کش باشید