بازدید سایت : ۶۱۳۵۳

◄ سهمیه سوخت رانندگان کامیون آب رفت

برای حل سخت گیری های اخیر در تخصیص سهمیه گازوئیل رانندگان کامیون، لازم است میزان مصرف سوخت انواع کامیون ها و تریلی ها مشخص و در اختیار مقامات مسئول قرار گیرد.

سهمیه سوخت رانندگان کامیون آب رفت
تین نیوز |

یکی از مشکلات قدیمی رانندگان کامیون سوختگیری همراه با مشقت در جایگاه های سوخت بود که اغلب بومی گرایی، کمبود سوخت و ... در جایگاه های سوخت زمینه آن را ایجاد می کرد.

به گزارش تین نیوز، گذر زمان به این مشکل، مشکلات دیگری اضافه کرد که از جمله آن کاهش سهمیه سوخت کامیون ها بود.

این سخت گیری جدید به ظن وجود راننده نماهایی صورت گرفت که به قاچاق سوخت و مبادرت می کردند و با این کار به مشکلات رانندگانی که سختی حمل بار و شغل رانندگی را به جان خریده اند،  افزودند.

برای حل سخت گیری های اخیر در تخصیص سهمیه گازوئیل رانندگان کامیون، لازم است میزان مصرف سوخت انواع کامیون ها و تریلرها مشخص و در اختیار مقامات مسئول قرار گیرد تا سوخت گازوئیل به میزان مورد نیاز در اختیار ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا قرار گرفته و مشکلی در روند حمل و نقل کشور به وجود نیاید.

در مورد مصرف انواع ناوگان سنگین حمل کالا، یکی از رانندگان کامیون با تاکید بر این که بررسی میزان مصرف مصرف سوخت انواع کامیون ها یکسان نیستند، گفت: چنانچه بخواهیم مواردی را که موجب بهینه سازی یا مصرف بیش از حد سوخت می شوند را نام ببریم شامل خیلی موارد می شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای این موارد را به شرح زیر برشمرد:

- بالانس بودن فرمان و تنظیم محورها

- بالانس بودن باد لاستیک

- تنظیم بودن موتور و پمپ گازوییل و فارسونکاها

- حمل اصولی بارها و تناژ متناسب با استاندارد خود کامیون و تنظیمات کارخانه

- روشن نبودن شبانه روزی موتور برای استفاده از کولر درجا

- رانندگی با دنده متناسب با وضع جاده ها

- تعویض به موقع فیلترها گازوئیل

- استاندارد و با کیفیت بودن خود گازوئیل مصرفی

- وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد

- وجود جاده هایی با سربالایی های و سرازیر یهای تند

- و خود راننده

 او تاکید کرد: در کامیون های فرسوده به ازای هر 100 کیلومتر 40 تا 50 لیتر سوخت مصرف می شود در حال که در کامیون های نو و تازه مصرف سوخت تقریبا 30 لیتر است.(نه هر کامیون نو و اروپایی و چینی)

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای افزود: کامیون اکسور با قدرت موتور  430 اسب بخار به ازای هر 100 کیلومتر یا 1 تن بار، 50 لیتر است.

 وی خاطرنشان کرد: اسکانیا نسل جدید با نسل قدیم در مصرف سوخت تفاوت دارند به این صورت که کامیون های امروزی در هر 100 کیلومتر، 28 تا 30 لیتر سوخت مصرف می کند که بستگی به حجم موتور و یورو ۵ و ۶ هم دارند این مصرف موتور.

به گفته ابراهیم علیاری، کامیون رنو در مقایسه با سایر کامیون ها مصرف سوخت کمتری دارد. به این صورت که به ازای هر 100 کیلومتر،26 لیتر الی 28لیتر گازوئیل مصرف می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.