بازدید سایت : ۶۱۳۵۳
درخواست رانندگان کامیون:

◄ ورود ناوگان جدید بدون خروج کامیون فرسوده؛ ممنوع

رانندگان کامیون به تازگی کارزاری راه اندازی و درخواست کرده اند، ورود ناوگان باری بدون خروج کامیون های فرسوده ممنوع شود.

ورود ناوگان جدید بدون خروج کامیون فرسوده؛ ممنوع
تین نیوز |

رانندگان کامیون به تازگی کارزاری راه اندازی و درخواست کرده اند، ورود ناوگان باری بدون خروج کامیون های فرسوده ممنوع شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیون داران در این کارزار همچنین عنوان کرده اند که عدم اسقاط ناوگان فرسوده در حمل و نقل جاده ای که هزینه های سنگینی بر بحث مصرف سوخت و محیط زیست کشور داشته است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

2886 دستگاه کامیون خارجی به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد؟

 

متن این کارزار در ادامه آمده است: 

رئیس محترم سازمان محترم راهداری و حمل ونقل جاده ای

رئیس محترم ستاد محترم مصرف سوخت کشور

موضوع: مطالبه رانندگان حمل و نقل جاده ای

احتراما به استحضار می رساند با توجه به وضعیت نوسازی ناوگان عمومی در حمل و نقل جاده ای در سال های قبل و عدم اسقاط ناوگان فرسوده در حمل و نقل جاده ای که هزینه های سنگینی بر بحث مصرف سوخت و محیط زیست کشور داشته است و با توجه به سیاست های کلان و ابلاغی نظام جمهوری اسلامی ایران که از طرف مقام معظم رهبری به دستگاه های مختلف در سال ۸۸ ابلاغ شده است و چشم اندازهایی در این راه در سال های آینده دیده شده است:

۱- ورود ناوگان جدید بدون خروج فرسوده ها؛ ممنوع

۲- نظارت بر قیمت های کشنده های وارداتی و حضور دلالان

۳- نوسازی ناوگان با اولویت مشارکت فرسوده سواران در اجرای این طرح از اولویت های حاکمیت قرار گیرد. لذا مستدعی است جهت اجرای کامل و حفظ حقوق سرمایه گذاران واقعی در حمل و نقل جاده ای، نظارت و اجرای مفاد این کارزار در دستور کار ستاد محترم مصرف سوخت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.

https://www.karzar.net/142738

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد

    اگر اخبار گذشته و مربوط به حذف شرط اسقاط , در پایین همین صفحه کنونی رو بخوانید ,,, متوجه خواهید شد که راه اندازی چنین کارزاری عملا بیفایده و مصداق آب در هاون کوبیدن هست .
    شما در پایین همین صفحه تین نیوز میخوانید : رای سیاسی لغو اسقاط ......
    یعنی : یک سازوکار قانونی در طرح نوسازی ناوگان , با نوعی وادادگی توسط قانون گذار , عملا با حذف شرط اسقاط , کان لم یکن تلقی شد . به تعبیری دگر : طرح نوسازی ناوگان بکلی رها و در نطفه خفه شده ,,, و کامیونهای رسوب شده در گمرگ نیز , پس از صدور رای سیاسی مبنی بر حذف شرط اسقاط ,, و سپس چندین دور , دلال بازی , سر از نمایشگاهها درآورد !
    کامیونهای فرسوده هم که , کمافی السابق , مشغول فعالیت هستند !
    طرح نوسازی از این منظر , بیشتر به تابوتی شباهت داره که شانه ها رو خسته کرده ولی بر زمین گذاشته نمیشه !!
    اگر سری به آرشیو تین نیوز بزنید , تعداد زیادی مقاله و خبر در ارتباط با طرح نوسازی ناوگان و حواشی اون خواهید دید ,, در واقع , این رسانه ,اخبار مربوط به این حوزه رو بطور کامل پوشش داده ,,,, ,,,,,, اما بررسی این تعداد عناوین خبری و مشاهده وضعیت کنونی , حکایت از آن دارد که : در همچنان بر همان پاشنه سابق میچرخد !
    و اقداماتی همانند : راه اندازی کارزار و اینا , ابدا , قادر به متوقف کردن جریان کنونی نیست .
    مطابق آمار و اخبار : تا کنون 27 هزار و اندی کشنده در قالب نوسازی و در عمل به نیت کسب سود کلان , از گمرک ترخیص شده ,,, و اضافه کنید به اینها : تولیدات چندین شرکت کامیون ساز داخلی که همگی بصورت مرتب مونتاژ و روانه بازار کار شده و قطعا معادله حمل و نقل جاده ایی رو تحت الشعاع قرار میده .
    و اگر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی رو هم به معادله فوق بیافزاییم , که خود به تنهایی یک رقیب قدر و بسیار نیرومند به شمار میره ,,, و همزمان و خصوصا : رشد شرکتهای بزرگ مقیاس و مجهز به ناوگان ملکی و کادر وسیع و راننده استخدامی ,,,,,,,,, ظهور انواع و اقسام بازارگاه های الکترونیکی و اعلام بارهای اینترنتی ,,,,,,,,,, دیگه میشه تقریبا با اطمینان گفت : که در آینده حمل و نقل جاده ایی : معیشت و امنیت شغلی و بقای فرسوده سواران یا حتی خود نوسواران در این معادله غول آسا , هیچ گونه موضوعیت و محلی از اعراب نداره .
    و تنها برنده داستان یا خیمه شب نوسازی ,,, همانا , صاحبان سرمایه و تخصص و دلال هستند که سودهای چند میلیاردی کرده و سهم خود را یکایک , از این سفره پیشاپیش برداشته ,, کنار می کشند .
    بازنده داستان هم در درجه اول ,, فرسوده سواران و سپس خود نوسواران هستند که با بر هم خوردن چرخه بین عرضه و تقاضا و کمبود گازوییل و ظرفیت بار کشور در برابر این همه کامیون و کاهش کرایه مسیر ناشی از آن ,,,,,,,, اکنون باید برای یافتن بار , به قول دوست عزیزمون : کشور گردی کنند . و برای لقمه ایی نان حلال , به رقابت ناسالم با هم وطن خود ,, و در مواقعی به ,, بزن بزن با یکدیگر برخیزند .

  • علی اکبررضای حسن ابادی

    هیچ موقع درحوزه حمل ونقل عدالت نبودوانصاف رعایت نشد

  • کامیون فرسوده

    خداکنه یک مقام مسئول ودلسوزبفکرقشرراننده فرسوده سوارپیدابشه واقعاشرایط کارکردن باکامیونهای فرسوده سخت وعذاب اورشده دخل وخرجش یکی نیس

  • محمد

    سلام تا چه مدل کامیون ازرده خارج میشدمثال تا ۶۰ یا ۶۵

  • حسن

    با سلام
    از اول قرار بود که کامیونهای وارداتی در ازای اسقاط کامیونهای قدیمی باشد، ولی متاسفانه با اعتراض همین آقایان راننده که الان درخواست اسقاط کامینهای قدیمی را درخواست دارند،طرح اسقاط را لغو کردند. به نظر بنده هر وقتي دولت خواسته یک سر و سامانی به وسایط نقلیه چه باری و چه سواری بدهد،همین آقايان راننده و همچنین دلالان نا محترم جلوی این کار سنگ اندازی کرده اند، و وقتیکه به بن بست میرسند مثل الان که کار از کار گذشته،تقاضاى اسقاط کامیونهای فرسوده را دارند.

  • مهدی

    سلام بنده یه ماشین دار هستم ماشینم فرسودس دولت لطفا همکاری کنه ماشینهای ک واردکشور میکنه الویت با راننده ای باشه ک ماشین فرسوده داره باهاش کار میکنه نکه دلال یانمایشگاهی

  • جهانبخش محسنی از مرودشت فارس

    سال1354 حدود 5 هزار تریلر وایت وانتر ناش از آمریکا وارد شد همه را گذا شته بودن ماهشر اعلام کردن به راننده تریلر واگذر با ماهی 10 هزار قسط رانده 10 هزاری تمام شد اعلام با5 هزار 5 تمام شد اعلام از دم قسط هنوز م راننده کم داشتیم ایران سرعت برای تریلرها ا کره راننده آورده بود خودتان ماشین بخرید واگذارکنید

  • مجید غضنفری

    سلام
    بنده راننده اتوبوسرانی کرمان بودم ازسال79شروع بکار کردم تا سال 88 رئیس جمهور احمدی‌نژاد طرح بخش خصوصی قراربود طبق اصل 44 قانون اساسی
    بجای اتوبوس نو اتوبوس های مدل 1375 به امثال بنده که تعداد زیادی از رانندگان زحمتکش را با وعده‌های دروغین رئیس سازمان اتوبوسرانی وقت کرمان با گذشت 15 سال هیچ مسئولیتی در قبال اینهمه مشکلات بخش خصوصی
    کرمان نشده
    امیدوارم که دولت 14 فکری برای امثال بنده شود
    با تشکر مجید غضنفری

  • علی

    اول باید ماشینهای فرسوده راجمع کنن بعد ماشین جدید بیارن

  • محبوب علیلو

    سلام به نظر من هم اولویت تعویض ماشینهای فرسوده باشد

  • محمد رضا بلوچی ازرانندگان تقریبا قدیمی

    سلام خدمت مسولین محترم سالهای خیلی دور یک طرحی بنام تبدیل به احسن اجرا میشد که واقعا طرح خوبی بود کامیون مدل پایین که به هر نحوه قادر به کار نبود با کامیون نو معاوضه میشد وما بقی بطور اقساط ازمالک گرفته میشد دوباره اجرا بشه خیلی خوبه

  • رضا رشتبری

    بنده چندین ساله جوانیم رو گذاشتم رو یک ولوو سوسماری باهاش کار میکنم.جوانی ما روی این ماشین های فرسوده رفت.امرار معاش ما از این ماشینهامونه....حالا حق ما نیست دولت نسبت به تعویض این خودروها اقدام کنه...ماشین عمومی میدن که بار بکشیم.چرا این امتیاز که حق ما بود نصیب دلالان شد.سود بالای هزار میلیارد وارد جیب عده ای شد و ما هنوز روی این ماشینها جون میکنیم.تعداد خودرو هم هر روز اضافه تر میشه...چرا ؟دلیلش اینه که جیب فرسوده سوار همیشه خالیه و از ما چیزی نمیتونن بخورن....واقعا اون مسولینی که حق ما رو خوردن و دادن دلالان بخورن حرومشون باشه...چون ما با این همه امکانات مملکت هنوز روی این فرسوده ها ذلت و سختی میکشیم...میریم هرجا خارج از کشور میان عکس ماشین رو میگیرن مال عهد بوقه...کفر نعمت نمیکنم واز لاستیک میبوسم که منو شرمنده خانواده‌ام نکرده...واقعا شرم باد به مسولین مربوطه