بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

کسب رتبه نخست عملکرد مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی در سطح کشور

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول این اداره کل در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در سطح کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست عملکرد مرکز مدیریت راه های خراسان رضوی در سطح کشور
تین نیوز |

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از کسب رتبه اول این اداره کل در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفر شـهامت گفت: در سال های اخیر بسیاری از هم وطنان به دلیل مشکلات مختلف در حوزه راه ها و جاده های کشور دچار سوانح مختلف جاده ای شده اند.

شـهامت افزود: با تغییر رویکرد در مرکز مدیریت راه های کشور و حرکت به سمت هوشـمندسازی جاده ها، استفاده از تکنولوژی های روز در جاده ها و بهره گیری از روش های نوین در مدیریت راه های کشور میزان سوانح روز به روز کمتر شده و سطح خدمات دهی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سامانه های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیریت هرچه بهتر راهها و نظارت دقیق تر بر وضعیت رخدادها و حوادث جاده ای داشته تاکیدکرد: با افزایش و ارتقاء این سامانه ها گامی بلند درتکمیل فرایند دولت الکترونیک و هوشمندسازی با استفاده از امکانات سامانه های حمل و نقل هوشمند صورت خواهد گرفت.

او اظهار داشت: این ارزیابی براساس عملکرد و میزان بهره برداری از بیش از هزار و 400 سامانه حمل و نقل هوشمند نصب شده در استان شامل 136 دستگاه ترددشماری، 146 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جاده ای، 56 دوربین نظارت تصویری، 5 سامانه توزین در حال حرکت، 702 ردیاب برای مدیریت ناوگان، سیستم های ارتباطات رادیویی، پایش سامانه 141 و سامانه سوانح و وقایع جاده ای، 14 تابلو پیام متغیر و همچنین اطلاع رسانی و ارسال بیش از 344 گزارش خبری، آماری به مردم شریف، نهاد ها و دستگاه های اجرایی، امدادی و انتظامی مرتبط در این بازه زمانی 9 ماه می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در ارتباط با سامانه تلفنی 141 نیز گفت: در بازه زمانی این ارزیابی تعداد836 هزار و 570 تماس با سامانه تلفنی 141 برقرار شده است که از این تعداد 77 هزار و 597 تماس مربوط به بخش ارتباط با کارشناسان بوده است.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حوزه سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای برای نهمین ماه متوالی در کشور افزود: مرکز مدیریت راه ها بخش مهم و اساسی اداره کل می باشد و با فعالیت شبانه روزی همکاران موفقیت بسیار بزرگی حاصل شده است که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می کنم.

به گفته شـهامت مرکز مدیریت راه ها مسئولیت اطلاع رسانی در این حوزه را بر عهده دارد که شامل اطلاع رسانی در مورد آخرین وضعیت راه ها و رخدادهای جاده ای، محدودیت های تردد، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه ها برای هموطـنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است و در همین راستا امکانات متنوعی برای آن پیش بینی شده است.

شهامت امکانات تلفن، سایت و برنامه کاربردی 141، دوربین های نظارت تصویری، سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور، سامانه های توزین در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، دستگاه های ردیاب، دستگاه های ترددشمار را از جمله امکانات این حوزه از راهداری و حمل و نقل جاده ای ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اذعان کرد: سازمان راهداری تلاش می کند تا عملکرد سامانه 141 را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده و توسعه و افزایش سطح بهره برداری از آن را با جدیت پیگیری می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.