تنها راه ارائه خدمات مناسب ریلی، جذب سرمایه گذاری است
مدیرعامل راه آهن گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و ارائه خدمات مناسب، فعال کردن بخش های سرمایه گذاری است که باید تعامل مناسب بین تولیدکنندگان ناوگان ریلی با سرمایه صورت پذیرد.
مدیرعامل راه آهن گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و ارائه خدمات مناسب، فعال کردن بخش های سرمایه گذاری است که باید تعامل مناسب بین تولیدکنندگان ناوگان ریلی با سرمایه صورت پذیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جبارعلی ذاکری با حضور در جلسه شورای اداری راه آهن آذربایجان که پنج شنبه ۱۲ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: لازم است در ارائه خدمات مسافری و باری تحولی در مجموعه ها شکل بگیرد تا رضایت مردم را بیشتر جلب کنیم.
مدیرعامل راه آهن اولین گام برای رسیدن به این هدف را تعامل با شرکای تجاری برشمرد و گفت: ضروری است از توان و ظرفیت مجموعه های فعال کمک بگیریم تا جهشی در راه آهن اتفاق بیفتد. زیرا اگر به امید سرمایه گذاری دولت، استفاده از نفت، ظرفیت مالیات و استفاده از تأمین منابع مالی دولت باشیم تغییر محسوسی در ارائه خدمات، رخ نخواهد داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در صنعت ریلی گفت: در گام اول، اولویت ما بخش مسافری است و علاقه مند هستیم سرمایه گذاری در قطارهای حومه ای و قطارهای برون شهری از طریق شرکت های حمل و نقلی انجام شود.
مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و ارائه خدمات مناسب، فعال کردن بخش های سرمایه گذاری است که باید تعامل مناسب بین تولیدکنندگان ناوگان ریلی با سرمایه صورت پذیرد تا بتوانیم با استفاده بهینه از این ظرفیت، خدمات را با کیفیت بالاتری به مردم ارائه دهیم.
وی از تفویض برخی اختیارات به مدیران مناطق خبر داد و افزود: انتظار می رود مدیران ادارات کل مناطق راه آهن، با تعامل با مدیران استانی، دستگاه های اجرایی و نمایندگان محترم مجلس، مشکلات استانی را در استان خود حل کنند تا نیاز به ورود ستاد به این موضوعات نباشد.
ذاکری افزایش بهره وری و پرهیز از روزمرگی را دومین وظیفه مناطق ذکر کرد و افزود: ضروری است با افزایش بهره وری از پایین ترین سطوح و در حوزه های مختلف، به سمت بهبود وضعیت فعلی راه آهن حرکت کنیم.
وی بر ارائه مستمر گزارش های فنی و موانع و راهکارها از تمام مناطق، تلاش برای ارتقا ایمنی، نظارت متناوب بر فعالیت های زیر مجموعه ها، آموزش های حین کار، استفاده از ظرفیت اراضی مازاد، بهره گیری از قانون مولد سازی برای حل مشکلات مناطق، استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای واگذاری مسکن به همکارانی که فرم (ج) آنها سبز است و استفاده از ظرفیت ایستگاه راه آهن خاوران تبریز نیز تاکید کرد.
ذاکری به اهمیت خطوط فرعی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا شبکه ریلی را به سمت چشمه های بار توسعه دهیم و اتصال به کارخانجات و مبادی بار را بیشتر کنیم.
مدیرعامل راه آهن پس از این جلسه، با حضور در ایستگاه راه آهن تبریز، از قسمت های مختلف ایستگاه، دپوی تعمیرات و قطارهای مسافری بازدید و با حضور در داخل قطار با جمعی از مسافران گفت وگو کرد.
مشارکت مردم و سرمایه گذاری در زیرساخت راه آهن به صورت BOT
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-272622
دقیقاً با همین شعار باند...اموال راه آهن رو به باد فنا دادن نمونه اش مرکز ده ونک در زمان دادمان یا مجموعه اکباتان در زمان ... و یا واگن های مسافری در زمان اوج دزدی یعنی زمان ...
برادر عزیز جناب دکتر ذاکری
وظیفه شما و راه آهن اینست که شرایطی را ایجاد کند تا برای سرمایه گذار جهت ورود به ربل و راه آهن جذابیتی احساس شود اینکه فقط صحبت کنیم که ما از سرمایه گذار استقبال می کنیم راه را هموار نمی کند شما بفرمائید اگر سرمایه گذار آمد چه چیزی را برای ایشان وسط می گذارید تا ترغیب شود
در کشوری که حتی خاک بخری یک ماه دیگه سود نقد می کنی ترغیب سرمایه گذار به یک بیزینس که معمولا خیلی دیر جواب می دهد سخت است و نیاز به ابزارهای تشویقی دارد.