◄ قرارداد 7.2 همتی راه آهن کرمان سیرجان قطعی شد
نشست ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژه ریلی کرمان سیرجان صبح روز یکشنبه 22 مهرماه 1403 در شرکت راه آهن برگزار شد.
نشست ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع احداث پروژه ریلی کرمان سیرجان صبح روز یکشنبه 22 مهرماه 1403 در شرکت راه آهن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، داوودی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در ابتدای این نشست با بیان این که ارزش این قرارداد برای احداث مسیر یک خطه حدود 8 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه اکنون 42 درصد و طول مسیر 169 کیلومتر و مدت قرارداد 5 سال پیش بینی شده اما امیدواریم در مدت بسیار کمتری و شاید در 2 سال به سرانجام برسد.
در ادامه عتیقی مدیرعامل گل گهر به عنوان سرمایه گذار این پروژه طی سخنانی با اشاره به این که احداث راه آهن کرمان سیرجان به دلیل برخی ناهماهنگی های بین بخشی و تعلل ها دچار مشکلاتی شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیر آقای دکتر ذاکری مدیرعامل محترم راه آهن موانع این پروژه برطرف شده است.
وی در ادامه افزود: 30 درصد محصولات فولادی کشور از گل گهر تغذیه می شود و این امر ضرورت سرمایه گذاری گل گهر در حمل و نقل ریلی را دو چندان می کند.
مدیرعامل گل گهر بیان کرد: سرمایه گذاران برای حضور بیشتر در زیرساخت های بخش ریلی نیازمند حمایت دولت و مشوق هستند چرا که نرخ بازگشت سرمایه در بخش ریلی، جذابیت لازم را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم بخشی از حقوق دولتی از معادن، پیش از واریز به خزانه دولت، به سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی تخصیص داده شود.
مدیرعامل راه آهن: اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی با جدیت دنبال می شود
دکتر جبار علی ذاکری مدیرعامل راه آهن نیز در این نشست با اشاره به اثرگذاری پروژه مذکور بر 9 و نیم میلیون تن حمل بار، بیان کرد: پروژه راه آهن کرمان سیرجان از وجوه مختلف دارای اهمیت است و یکی از این وجوه این که گل گهر به عنوان اولین سرمایه گذار زیرساخت ریلی در کشور شناخته می شود.
ذاکری با تاکید بر این که سیاست ما اطمینان خاطر دادن به صاحبان بار برای حمل بارها روی ریل است، افزود: در برنامه های توسعه پیش رو، اتصال چشمه های بار به شبکه ریلی را با جدیت دنبال می کنیم و از نظر ما خطوط ریلی فرعی باید به نام خطوط صنعتی شناخته شوند.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به استقبال این سازمان از سرمایه گذاری در زیرساخت های ریلی بیان کرد: سرمایه گذارانی که برای توسعه زیرساخت های ریلی پیش قدم شوند و تقاضا و اسناد لازم را ارائه دهند، این تکلیف را برای خود گذاشته ایم که ظرف 3 ماه به تقاضای آنها پاسخ دهیم و وارد مراحل اجرایی شویم
ذاکری خاطرنشان کرد: علاوه بر زیرساخت به دنبال فراهم کردن حضور سرمایه گذاران در ناوگان نیز هستیم که به زودی تسهیلات راه آهن را در این زمینه اعلام می کنیم.
در عکس آقای بیرانوند چه کاره هستند که حضور دارند ؟؟؟
چرا باید شاهد ظهور دوباره این گونه افراد در راه آهن باشیم وقت آن نرسیده که راه آهن با این نفرات خدا حافظی کند؟
باسلام
آقای دکتر ذاکری شما را خوب می شناسم شخصیت فرهیخته علمی و فرهنگی هستید و بسیار هم اخلاق مدار و می دانم درگیر حاشیه ها نیستید و آمده اید که کمک کنید به صنعت ریلی کشور
لطفا آلت دست این دوستانی که الان در راه آهن هستند و در این عکس هم دور شما ایستاده اند قرار نگیرید ،اینها اگر توانمند بودند و کاری و سالمک که شرایط راه آهن این نبود که الان هست اینها همه مگسان دور شیرینی هستند وبس و در گذشته ایشان یک حرکت مثبت برای سازمان راه آهن مشاهده نمی شود
این رفتارهای پوپولیستی را تعطیل کنید یعنی چی که بیائیم دور هم جمع شویم و اسمش را بگذاریم ابلاغ قطعیت شروع قرارداد ..... در حالی که این قرارداد سالها است که شروع شده و به گفته خود مجری 46 درصد پیشرفت داشته است
اینها به وجهه درست و خوب شما ضربه می زند جناب دکتر ذاکری
برنامه ریزی خود را برای تغییر چهره راه آهن از چهره های قدیمی و ناکارآمد راه آهن به چهره های جدید اما کار آمد راه آهن لطفا سریعتر کنید و بدانید که راه آهن با دست فرمان این نفرات موجود در حال حاضر واقعا جنازه اتی بیش نیست و نیاز به فکر و ایده جدید دارد
برادر من آقای ذاکری شما آبروی خود را برای اینکه راه آهن را نجات دهید به میان آوردید اما اینها کسانی نیستند که نه به آبروی شما فکر کنند ونه به آینده صنعت ریلی
من به عنوان یک بازنشسته راه آهن فقط توصیه خود را می کنم و شما انشالله ببنید و عمل کنید
نگذارید این جماعت پاچه خوار با این رفتارها حیثیت علمی و حرفه ای شما را زیر سوال ببرند