بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

اتوبوس و مترو هفته اول مهر رایگان شد/ اتوبوس‌ های تازه نفس وارد ناوگان می‌ شود

سخنگوی شهرداری تهران گفت: دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه می‌ توانند از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) به‌ صورت رایگان استفاده کنند.

اتوبوس و مترو هفته اول مهر رایگان شد/ اتوبوس‌ های تازه نفس وارد ناوگان می‌ شود
تین نیوز |

عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به اهمیت کاهش ترافیک همزمان با شروع مهرماه با بیان اینکه هرساله با شروع مهرماه و بازگشایی مدارس ترافیک تهران حدود ۲۰ درصدی افزایش خواهد داشت، افزود: امسال نیز تمهیدات ویژه ای برای کاهش و مهار این مشکل در نظر گرفته ایم؛ بگونه ای که ۳۱۲ مدرسه همزمان با آغاز مهرماه ایمن سازی و چراغ های راهنمایی مقابل مدارس نیز ترمیم شده و برای استقرار آمبولانس نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدخانی با اشاره به اینکه ۳۹۲ مدرسه در محدوه تقاطعات واقع شدند، بیان کرد: با توجه به استقرار مدارس مذکور در مجاورت تقاطعات، عملیات روانسازی ترافیک، اصلاح تقاطع ها و دوربین ها چراغ های راهنمایی تقاطعات را در پیش گرفتیم و همچنین در حوزه آموزش شهروندی نیز اقدامات لازم را انجام دادیم.

ساماندهی از جنس ترافیک در پایتخت

شناسایی گلوگاه های ترافیکی و روان سازی ترافیک پایتخت برای مهر ماه

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران با اشاره به اقدامات ترافیکی صورت گرفته در پایتخت به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید، گفت: ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مدارس، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، نصب تجهیزات ترافیکی و ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و مدارس و شناسایی گلوگاه های ترافیکی و روان سازی ترافیک از اقداماتی است که در راستای کاهش بارترافیکی معابر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش خدمات حمل و نقل عمومی از مهمترین اقدامات در این زمینه است که با افزایش اورهال، ۱۷۰ قطار در حال سرویس دهی هستند،  افزود: از ابتدای امسال ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی افزوده شده است و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز در مهرماه رونمایی خواهد شد که تا امروز ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید داخلی تحویل گرفته ایم و ۵۷ دستگاه نیز از شرکت اسنا و مابقی از شرکت عقاب افشان بوده و تا پایان هفته تعداد آن به ۱۱۰ دستگاه می رسد. 

اتوبوس های تازه نفس وارد ناوگان می شود

وی با بیان اینکه تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد، اظهار کرد: اتوبوس های چینی در کنار اتوبوس های تولید داخل برای ابتدای مهرماه وارد خطوط می شوند. حدود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی چینی که به مرحله بارگیری رسیده اند نیز در کنار ۱۱۰ اتوبوس تولید داخل به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه خواهند شد و تا پایان مهرماه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس چینی به همراه ال آرتی چرخ لاستیکی وارد پایتخت می شوند که تمام این موارد یک بارنامه دارد. و کار ترخیص ۱۵۰ دستگاه تاکسی از گمرک هم در حال انجام است.

تردد رایگان برای دانش آموزان 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به طرح تشویقی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت، افزود: درهفته اول مهرماه دانش آموزان می توانند از ناوگان حمل ونقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنند؛ البته شهرداری تهران تلاش می کند از طریق مصوبه شورای شهر این مدت را به یک ماه افزایش دهد و شهرداری موظف به نظارت شرکت های خدمات رسان سرویس مدارس شده است و بر همین اساس با کمک پلیس راهور و با برچسب سرویس مدارس ثبت شده در سامانه، مشخص می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.