سوء استفاده رسانه های خارجی از بی توجهی مسئولان دولتی و صنفی به رانندگان و کامیونداران
این شایعه سازی هایی که از سوی رسانه های خارجی منتشر می شود، حکایت از عدم توجه کافی مسئولان دولتی و صنفی به خواسته های به حق صنفی رانندگان و کامیونداران کشور دارد.
دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان با بیان این که این روزها صنف رانندگان و کامیونداران و حمل و نقل شاهد شایعه پراکنی های رسانه های خارجی و تهدیدهای خطرناک برخی افراد خارج از حمل و نقل و صنف است، گفت: این اولین و آخرین بار نیست که چنین اتفاقی برای صنف رانندگان و کامیونداران و حمل و نقل جاده ای رخ داده می دهد..
به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی افزود: تمام این شایعه سازی هایی که از سوی رسانه های خارجی منتشر می شود، حکایت از عدم توجه کافی مسئولان دولتی و صنفی به خواسته های به حق صنفی رانندگان و کامیونداران کشور دارد.
وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و در ادامه برخی از مشکلات رانندگان و کامیونداران را به شرح زیر برشمرد:
- عدم شفاف سازی و واقعی شدن نرخ کرایه های حمل
- بی توجهی به نیازهای اولیه ناوگان و معیشت راننده
- وجود لابی ها و دلال های بار در حمل و نقل جاده ای و ایجاد رقابت کاذب بین رانندگان
- عدم نظارت بر اجرای دقیق مصوبات و بخشنامه های صادر شده از طرف سازمان راهداری
- عدم بهره وری درست از سرمایه گذاری در حوزه ناوگان در صنعت حمل و نقل جاده ای و زیان ده بودن آن
- عدم ساماندهی و برنامه ریزی درست جهت بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی رانندگان
- عدم توجه به مشقات و سختی کار و شرایط بازنشستگی رانندگان و معضلات پیرامون آن
- عدم نظارت کافی بر شرایط جاده های مواصلاتی و خرابی جاده ها
این مقام صنفی همچنین با طرح این سوال که چه زمانی از خواب غفلت بیدار خواهیم شد، عنوان کرد: باید به داد حمل و نقل جاده ای رو به افول و بدون بازده رسید.
وی تاکید کرد: تنها با ورود ناوگان چند میلیاردی نمی شود برای چنین مجموعه بی برنامه ای معجزه کرد.
بکرانی افزود: تنها با آسان تر کردن شرایط تمدید و صدور پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل طبق بخشنامه های قبل و منسوخ شده نمی توان شاهد پیشرفت در این صنعت بود.
دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان ادامه داد: با توجه کافی به خواسته های به حق صنفی و رسیدگی به معضلات و پیگیری آن تا رفع موانع موجود، می توان حمل و نقل و صنف رانندگان و کامیونداران را از تهدیدات شکل گرفته و دام های پهن شده از طرف بدخواهان و افراد سودجو و رسانه های خارجی که می تواند تهدیدی جدی تلقی شود، نجات داد.
بعدازسال 97قرار بود هشت سال سنوات72تا80راننده گان راباراهکاری کامل نمایند وسختی کار رااجرایی نمایند ولی فقط درحد حرف وسخن باقی ماند لطفا پیگیری نماید تا به سرانجام برسد
با سلام رسانه خارجی چه ربطی به کار ما رانندگان دارد ما از مسئولین محترم خودمان انتظار کمک کردن و با سابقه ۲۵ سال و سن ۵۵ بازنشستگی داریم چون واقعا توان کار کردن نداریم شما ربطش میدهید به رسانه های خارجی به داد ما رانندگان برسید