◄ خطر ورشکستگی رانندگان و کامیونداران و بروز اختلال در حمل و توزیع کالا
در حالی که اردیبهشت ماه نیز به نیمه های خود نزدیک می شود و تورم هر روز بیش از پیش خود را به رخ رانندگان و معیشت آنان می کشد، هنوز خبری از افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل جاده ای کالا نیست و این موضوع نارضایتی و انتقاد رانندگان و کامیونداران را موجب شده است.
در حالی که اردیبهشت ماه نیز به نیمه های خود نزدیک می شود و تورم هر روز بیش از پیش خود را به رخ رانندگان و معیشت آنان می کشد، هنوز خبری از افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل جاده ای کالا نیست و این موضوع نارضایتی و انتقاد رانندگان و کامیونداران را موجب شده است.
به گزارش تین نیوز ، اگرچه رانندگان و کامیونداران به طور مداوم از خطر از توقف و باز ایستادن ناوگان و اختلال در نظام حمل و نقل و توزیع کالا به دلیل ورشکستگی و ناتوانی خود از ادامه کار، خبر داده و در این زمینه هشدار می دهند اما با این وجود هنوز خبری از افزایش کرایه ها و متعادل سازی نرخ حمل با هزینه های واقعی رانندگان و کامیونداران نیست.
بیشتر بخوانید:
یک راننده کامیوندار در شبکه های اجتماعی با انتقاد از این وضعیت نوشت: تقریبا یک سوم از اردیبهشت هم گذشت و هنوز خبری از بروزرسانی نرخ کرایه ها نیست؛ گویا افراد پایتخت نشین که تحت عنوان مسئول بر مملکت حاکمند، تورم را فقط با تثبیت نرخ کرایه حمل و نقل می خواهند مهار کنند تا به زعم خودشان در سالی که ظاهرا مهار تورم نام گرفته اقدامی کرده باشند.
وی افزود: هرچند در سال های گذشته که مثلا سال تولید ملی نام گرفته بود یک به یک تولید کنندگان ورشکست شدند امسال هم فقط نامش مهار تورم است اما گویا دودِ این نام برچشم ما می رود.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: بیش از یک سال است که با همین نرخ کرایه به فعالیت مشغولیم، نرخی که بعد از آن استهلاک ناوگان اگر افزایش صد و حتی صد و پنجاه درصدی و بیشتر هم داشته فقط موجب ورشکست شدنمان می شود و ادامه این اوضاع فعالان حمل و نقل را به سمت باتلاق سوق می دهد.
این راننده کامیوندار همچنین بر لزوم بروزرسانی فوری نرخ کرایه حمل کالا تاکید کرد.
پیش تر و در بهمن ماه سال گذشته نیز نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی نرخ دلار را به عنوان اصلی ترین عامل در تغییر هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان و مهمترین پارامتر در تعیین نرخ شاخص تن - کیلومتر دانسته بود و با انتقاد از این که با وجود افزایش بسیار زیاد نرخ دلار، کرایه حمل کالای جاده ای بدون تغییر (0%) بوده است، گفته بود: در بند ب مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری تاکید شده است « نرخ حمل بار حسب ضرورت بر اساس درصد نرخ های تعیین شده قسمت الف قابل بروزرسانی میباشد».
وی افزوده بود: تصمیم گیران و تصمیم سازان و ایادی آنها در برخی تشکل های صنفی بدانند رانندگان و کامیونداران ناآگاه نیستند.
حکومت ناکارآمدیعنی همین که مردم حتی یک روزبی استرس هم نداشته باشند
کرایەها خوبە
شما یا باربری داری یا عضو یکی از همین انجمن هایی هستی که خانوادگی بدهکار قشر زحمت کش راننده هستند فکر آخرتت باش فقط پول ملاک نیست
باربری انجمن راهداری وووو همشون یه کاسه هستند و این دنیا و اون دنیا مدیون زنو بچه ما راننده ها هستند
اگه بااین روندادامه بدیم خرج ماشین هم درنمیادچه برسه به خرج خانه واجاره بچه مدرسه هزارکوفت زهرماردیگه به خدادیگه ازاین شغل دیگه خسته شدیم اماچه کنیم ناچاریم همه شغلها صنف دارند ماهم صنف داریم کرایه مارو بایدکارخونه یاباربری تعیین کنه الان میری ارایشگاه یارونرخنامه زده اماراننده بیچاره بهش میگن اینقدکرایه میری برونمیری نرو...راننده هم مجبوره بسوزه وبسازه توروخدایکی به دادمابرسه..سال جدیدهمه چیزرفته بالابه جزکرایه کامیون مگه ماگناه کردیم اخه.....حتمن بایدرانندهااعتصاب کنن....
واقعا با این همه منابع معدن طلا و نفت و گاز و برق ووووووووووووووووو چرا مردم یه روز خوش نداره. امروز میری خرید فردا قیمت تغییر میکنه پسفردا میری خرید دوباره میبینی باز قیمت رفت بالا . اخه چرا
ناوگان حمل و نقل درصورت ادامه روند کاهش قدرت خرید توانایی تعمیر و نگهداری از ابزار کار خود را نخواهند داشت چه رسد به امید و انگیزه برای صرف وقت و دوری از خانه و امنیت. این یعنی فلج شدن مردم و جاده. کاش ملت میفهمیدند چو عضوی به درد آورد روزگار دکر عضو هارا نماند قرار چه خوشمان بیاید یا نه!
کرایه کامیون عالی
ما در حالی روزگار. می گذرانیم که افرادی که بعنوان مسئول صنف بر ما تحمیل شده آمد و هیچ حرکتی در راستای حق و حقوق رانندگان بر نمی دارند و افراد دولتی نیز که خود روز اول فروردین با اضافه شدن حقوق به سر کار رفتند از ایشان چه انتظاری در جهت بهبود وضع کنونی باید داشت
سلام به همه زحمتکشان حمل ونقل چرا سازمان تامین اجتماعی ۴درصد از صورتحساب یک ماه تانکر حمل سوخت کم میکند بابت چیه راننده که بیمه رانندگان هست ماهیانه پرداخت میکنه ظلم دزدی اشکارکه درحق ما میشه کرایه پایین ۴درصد هم پول زور میدهیم
تریلر ماهی ۱۲۰ میلیون صافی دارن خوبه دیگه میخای چکار بکنی کامیونهای وارداتی خلا برکت بهش بده یه خانواده ۳۰ نفره خرج میده
نرخ کرایه در کشور توافقی است لطفاً لطف کنیداجازه دهید شایسته ها. در جاده بمانند
چرا چرت و پرت میگی الان درآمد کامیون دارا یا تو ایران از کشور آمریکا بیشتره
راننده کامیونا کرایه میخوان چیکار،،همین دولت که ازشون گلایه دارین ،شماها رو میلیاردر کرده دیگه،،چیزی که تو خوابم نمیدیدین قیمت کامیون یه روزی تا 12میلیاردم برسه...به جای اعتراض،کامیونا رو بفروشین پولش و بریزین تو بانک کلی سود بگیرین و شاهانه زندگی کنین،بدون دردسر جاده و خرابی ماشین و گرونی تامین و نگهداری کامیون و سر و کله زدن با صاحب بار و باربری و داستانهای دیگه،یاعلی
سلام با افزایش کرایه دردی دوا نمیشه چرا که کرایه. ده یا بیست درصد هم اضافه بشه یا بیشتر پیرو آن قیمت لوازم دوبرابری چیزی که اضافه شده به کرایه میشه دوستان گرامی که درامرحمل ونقل فعالیت دارید دنبال این باید باشند که با افزایش هر صدی به کرایه قیمت لوازم بالا نره بازم از طرفی نیز با افزایش کرایه ماشین دار به نظر هیچ منفعتی براش ندارن این لوازم فروش وبار بری هست که بیشترین بهره را می برند
تا بلند نشی وحرکت نکنی یعنی سر جاتی پس چیزی تغییر نمیکنه منتظر نباش کسی برات کاری کنه
خیلی دوس دارم بدونم اون ...که گفتن کرایه ها عالییه از کدو قشر و کدوم صنف هستن
اگر حاکمیت خودش را کنترل کند و جلوی سارقین را بگیرد مشکلی به وجود نمی اورد
حضرت عباسی لاستیک 15 تومنی شده 27 تومن ولی کرایه همون که پایین تر هم آمده همگی ورشکسته خواهیم شد بنشینید نگا کنید ب خاک سیاه اگه ننشستیم باید خودمان حرکت بکتیم
دیگه راننده کامیونا که خیلی خوش بحالشونه پس اگه راننده اسنپ بودین چی میگفتین که نرخ کرایه 2سال پیش رو باید از مسافر بگیرن. بعدشم صداشون دربیاد میگن بنزین گرون نشده. من نمیدونم بنزین چه دخلی به مخارج دیگه ماشین داره؟ چه دخلی به معیشت راننده داره؟ 2سال پیش مرغ بود کیلویی 14 هزار تومن الان کیلویی 70 هزار تومنه بازم بگید بنزین....
پیامها رو خوندم چند نفر امدن میگن کرایه خوبه اولا شما راننده نیستی پس لطف کن نظر نده دوم الآن از تبریز به تهران کرایه تریلی ۶ملیون میدن که حدود یک ملیون پانصد هزارش می ره بابت گازوئیل عوارضی یه پرس غذا میمونه چهار نیم که یه تعویض روغن داره حدود پنج ملیون وایمیسته حالا شما بیا حساب کن چیزی برای راننده مونده تازه لاستیک خرابی ماشین به کنار یه تعمیر موتور شده هفتصد ملیون باربری داره کرایه رو با راننده نصف میکنه چیزی نمیدونی نظر نده یه تریلی الآن بخوای بخری بدترین حالتش باید پنج میلیارد پول بدی یه پنچری ازت دویست هزار تومن میگیرن امثال شما یا دلال باربری هستی یا نخود هراش که فقط میخوای یه هزیونی گفته باشی خود کارمندها پایانه اول فروردین حقوقشان دوبرابرشدن بعد راننده بدبخت شب بیدار بمونه با استرس خانواده که آیا این سالم میاد خونه یانه خطر تصادف هزار بدبختی بره بیاد بعد همه کرایه هم بده به عوارضی پول روغن لاستیک تعمیر ماشین بیمه تهشم همیشه دنبال قسطی خریدن لاستیک لوازم پول میکانیکه یکم بفهمید نمیفهمید حذف نزنیدبیمه رانندها پارسال یک ملیون هفتصد بود از اول فروردین شده دومیلیون چهارصد جان مادرت نمیدونی حرف نزن نمی گن لالی
مسئولی که راننده نبوده وماشینداری نکرده وقتی سرکارباشه اوضاهمینه،والا بفروشید مثل من و جونتون راحت کنید،تازه میفهمم زندگی یعنی چی،توجاده جز عذابو بدبختی اعصاب خوردی بایه عده بیشعور که فقط خودتون ازبین میبرید،کلا فرمون شغل نمیشه نه عزت گذاشتن نه احترام نه راحتی
الان یکی از پرسود ترین شغلها راننده کامیون یه ماه کرایه کشنده معادل دوسال حقوق به یه کارمند و سه چهار سال حقوق یه کارگره بازم میگن کمه?
اقایونی که نظر میدین کرایه خوبه عالیه مشخصه اصلا راننده نیستین پس لطفا نیاین نظر ندین دوسال پیش یک چرخ باز میکردیم ۷۰ تومن سال پیش اولش شد ۱۵۰ تومن شیش ماهه اخر شد ۳۵۰ امسال و دیگه نمی دونم خدا بخیر کنه همین بسنج ببین باقیش چند درصد رفته بالا لوازم که دیگه نگم کیفیت پایین قیمت فضایی حالا بگین کرایه چقدر رفته بالا صفر درصد
این اشک تمساح که میریزید حرف راننده ها نیست حرف دلال و بار بریاست بخاطر جیب خودشون دوم حساب مالکای ماشین سنگینا بررسی کنید هیچ زمانی مثل الان پولدار نبودن اون تریلی که مالکش افزایش قیمتش خورده ماهیانه 250تا300میلیون کارکردش هست مگه چقد استهلاک داره که ورشکست کنه ثالثا همه سنگین دارا دار گازویل میفروشن همه جور پول در میارن هر گونه افزایش کرایه ظلم به مردمه پولشم تو جیب باربری ودلال بار بدنومشیم برا کامیوندار
کرایه ها خوبه متاسفانه از قدیم هینطور بوده درآمد این قشر نسبت به سرمایه آورده شون بیش از صنف های دیگر بوده ،
سلام
لطفاً دوستانی که دست اندر کار ماشین نیستن نظر ندن هیچ کس نمیگه که لال هستین فقط برا خودتون خدابیامرز میخورین
هیچگونه نظارتی از طرف اداره را بربخش حمل ونقل نیست یک یخچال بعضآ تا 30تن بار میزند که وزن کلیش از50تن تجاوز میکند لطفآ پلیس را ورود کند به اضافه تناژ
تمام گفتار تین نیوز دروغ هیچ راننده ای درحال ورشکستگی نیست اگر هست چرا قیمت کامیون چهار برابر دلاروسکه وطلا وهربازاردیگه رشد کرده کرایه ها بصورت ناجوانمردانه افزایش داشته اگر صرف ندارد چرا کسی حاضر میشود ۱۴ میلیارد تومن سرمایه برای خرید کامیون صرف کند توهمینن ماهی که میگین نمیصرفه هرکدام چهارصد میلیون درماه کاسبن به اذعان خود راننده ها سالی چهارمیلیارد درامد دارن خود همین هجوم مردم واسه خرید کامیون چندین میلیاردی گواه همین رونق کسب کارشان هست دروغ میگویند اگر دروغ نبود خاور مدل ۴۹ سال گذشته ۱۵۰ میلیون بود دنگ فنگ ۶۰۰ میلیون بود الان خاور ۴۹ یک میلیارد دنگ فنگ پکیده ۳ میلیارد اگر نمیصرفه چرا چهاربرابر تورم میره بالا کسب وکارش رونق داره که میخرن وگرنه خرنیستن که بخرن
سلام بر همه همکاران زحمتکش حق رانندگان بیش از همه ی قشرهای دیگر ضایع شده این مسولین یا نمیتوانند ملکت را اداره کنند یا اینکه مردم به مسخره گرفتن ثروت ایران آنقدر زیاد است که اگر مسعول خوب باشد هیچ ایرانی نیاز بکار نیست ولی تا هرچقدردل بخواد دزد پرورش دادند وبی عدالتی زورگوی دروغ تهمت کلاهبرداری جنایت برای آنهای در داخل دولت پرتی دارن و روی اینها سر پوش مزارن همه اینها میاد پیش بی عدالتی مسئولین کشورمان
حق تامین اجتماعی ۵درصد از کل کارکرد برمی دارند نه ۴ صد
سلام،با این اوضاع تورم و گرانی لوازم یدکی ،پایین بودن کرایه ،یک قسمت از حمل ونقل که شامل ترانزیت خارجی میشود به کلی فراموش شده،چون ما با کارنه تیر بین المللی بار حمل میکنیم و بارنامه داخلی نداریم ،گازویی به کارتمان شارژ نمیشود،مثلا وقتی باری از تهران به مقصد آلمان زده میشود ستاد سوخت گازوییل تهران تا خروجی مرز را واریز میکند که رقم خیلی ناچیزی میشه ،مجبورا باید از راهای دیگه با ایتری ۵۰۰۰ تومن گازوییل تهیه کنیم تازه سر مرز هم هنگام خروج برای همون گازویی که با هزار مکافات تهیه کردیم لیتری ۳۵ هزار تومن جریمه پرداخت کنیم،موضوع دوم ویزای رانندگان هستش،با توجه به اینکه سفارتخانه های محدودی اقدام به صدور ویزا میکنند،تو این آشفته باز کار به دست دلال ها افتاده ویزایی که تا پارسال با ۲۰۰ یورو ویا به عبارتی ۱۲ ملیون اخذ میشد ،الان شده ۲۰۰۰ یورو یعنی ۱۲۰ ملیون باید من راننده دو دستی تقدیم کنم و ۲ ماه صبر کنم ویزام بیاد برم حمالی کنم ،متولی کار حمل و نقل کیه ،کجاست ؟این مسولین ذی ربط از این مسائل خبر ندارند مگه؟؟مشکلمان خیلی کم بود جدیدا ترکیه از هر ترانزیت ایرانی که از ترکیه رد میشه به اروپا و مجددا از ترکیه به ایران میاد ۳۰ ملیون حق خاک میگیره ،وزارت امورخارجه وزارت راه یا انجمن صنفی و اتاق بازرگانی الان دقیقا کجا هستند چرا به درد ما نمیرسن؟؟؟؟
علی تو چکاره ای که اینقدر نظر میدی
ماهی 250. 300کارکرد
نوشتی همه گازوییل میفروشن
تو که ندیدی چ جوری میگی
چرا برای نبود گازوئیل چیزی نیست ماه قبل هشت تا بارنامه حدود پنج هزار کیلومتر راه این ماه هزار بیست ونه لیتر شارژ شده آن احمقی که میگه همه میفروشن کجا همه را دیده فردا قیامت جواب همه را داری بخدا گازوئیل آزاد هم وجود ندارد بدبختی صد رنگ سراغ کامیونداران آمده ازکجا بگم آن کارمند فقط خودش است بدون هزینه یا سواری باراند تومن سرمایه اما کامیون با حداقل پنج ملیارد به زور اگر سوخت وبار باشه بتونی خرج ماشین را دربیاری