بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
مخالفت رانندگان با تعیین کرایه حمل کالا از سوی ستاد تنظیم بازار،

◄ اعتراض شدید رانندگان و کامیونداران به شایعه افزایش 30 درصدی کرایه حمل کالا

در پی انتشار شایعه افزایش 30 درصدی کرایه حمل کالا، رانندگان و کامیونداران ضمن اعتراض شدید به این موضوع تعیین کرایه حمل کالا توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان را اقدامی نادرست توصیف کرده اند که در آن نظرات ذی نفعان در نظر گرفته نخواهد شد.

تین نیوز |

در پی انتشار شایعه افزایش 30 درصدی کرایه حمل کالا، رانندگان و کامیونداران  ضمن اعتراض شدید به این موضوع تعیین کرایه حمل کالا توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان را اقدامی نادرست توصیف کرده اند که در آن نظرات ذی نفعان در نظر گرفته نخواهد شد.

* دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم مرتبط با رانندگان کامیون و ترانزیت در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز ، در همین زمینه نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: شنیده ها حاکیست در اقدامی بی سابقه، تعیین کرایه حمل کالا بدون در نظر گرفتن نظرات ذینفعان و همچنین مغایر با نظر کارشناسان سازمان راهداری به عنوان متولی قانونی که خود یک نهاد حاکمیتی است، به دست ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان افتاده است.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون افزود: ستاد مذکور با محوریت وزارت صمت ( در واقع نماینده صنایع، معادن و تجار ) و با اعضای شاخصی که از جمله آن وزیر اقتصاد (نماینده سرمایه دار و تجار) و معاون اول رئیس جمهور و برخی نهادهای نظارتی دیگر هستند، در سطح ملی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد:  متاسفانه تمامی این ارکان به نوعی با کرایه حمل تعارض منافع دارند و مسلما انتظاری از آنان برای تصمیم عادلانه وجود نداشت و ندارد.

خیرمند با بیان این که گویا این افراد خود را قیم رانندگان کامیون که واقعی ترین بخش خصوصی کشور هستند که یک تنه و بدون هرگونه حمایتی بار سرمایه گذاری و ارائه خدمات را بدوش می کشند، می دانند، گفت: آنان به جای اینکه نقش ناظر، حامی و هادی را داشته باشند، تصمیم گیری و تعیین تکلیف کرده اند.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: بر مبنای کدام قانون بدون حضور ذینفعان و اخذ نظرات آنها اقدام به تعیین افزایش نرخ به میزان ۳۰ درصد کرده اند؟ حمل و نقلی که به جز سوخت که آن هم منافعش به کام صاحبان کالاست، تمام هزینه هایش بر مبنای قیمت ارز تعیین می  شود نمی‌تواند تاوان ناکارآمدی مسئولان ذیربط در خصوص مهار قیمت ارز را بدهد!

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که نرخ اعلامی شایعه ای بیش نباشد اعلام آمادگی کرد به همراه برخی دیگر از رانندگان متخصص در زمینه محاسبه تن کیلومتر، در جلسه کارشناسی تعیین نرخ در فضایی آزاد و قانونی با دستگاه های ذیربط  حضور یابد.

 وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به  اصل ۳ قانون اساسی گفت: در این اصل آمده است که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: (۱۶ بند دارد) 

- بند ۶) محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی

- بند ۹) رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی

- بند ۱۲) پی‌ ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی ...

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    حق رانندگان بیشتر ازاین نیست تا اتحاد نباشه همین است

    • رحمت،رضازادهج،لی

      ازبیگاری،همه مردم، شدن راننده.
      اگرکارخانه در کشور،راه اندازی می شد کسی با،،مدرک،لیسانسش، راننده ،نمی،شد

  • علی پاسخ

    باسلام بااحترام به همکارخودآقای خیرمندبهتراست تین نیوزبانمایندگان رسمی صنفی ازکانون رانندگان کشورویاکانون کامیونداران مصاحبه ویانقل قول کند.

    • ظفرعظیمی مهر

      سلام برشما منطور شما کدام کانون کامیونداران است همان مدیرپاکدستی که تازه از زندان با وصیغه ۲۵ میلیاردی آزاد شده.

  • م،ل پاسخ

    سلام ستاد تنظیم بازار کی کار درستی انجام داده که این دومیش باشه تعیین کرایه کاری تخصصی است باید اهل فن بررسی کنن با این کرایه ها آب در هاون کوبیدن است جواب خرج ماشین وخرج خونه ،اجاره خونه داده نمیشه حق نگهدارتان

  • ناشناس پاسخ

    عرض سلام خدمت همکاران عزیز زحمتکشان اینو چجوری محاسبه کردن واز کجا درآوردن اصتحلاک ۲۰۰برابر شده حمل نقل بدبخت شده کی میخاد به داد ما برسه

    • Ali

      تورم ۳۰۰ درصد داشتیم. تازه ۳۰ درصد گرون کردن. اونم فقط ارگان های دولتی. کارخانه ها هنوز با پرویی همون کرایه قبل رو حساب می کنه همون ۳۰ درصد هم اعمال نکردن

  • محسن پاسخ

    با سلام خدمت همکاران محترم راننده و مسئولین محترمی که بدون در نظر گرفتن تمامی شرایط و وضعیت کامیون داری اعم از استحلاک و یدکی ،لاستیک و و و ......بصورتی که در این یک سال گذشته قیمت کامیون و یدکی صد درصد افزایش یافته ،اما نرخ کرایه مربوط به دو سه سال گذشته میباشد ،افزایش سی درصدی کرایه به چه صورت در صورتحساب یک راننده دخیل میکنند ،پس هفتاد درصد دیگر هزینه ها از چه راهی باید تامیین شود ،ظاهرا شغل رانندگی را با کارمندان دولت مشابه لحاظ کرده اند ،گرچه همان کارمند هم از روی ناچاری و اجبار تن به کار میدهد ،حداقل در زمینه حمل و نقل جاده ای و کرایه جلسه ای با شرکت چندین راننده و حسابدار متخصص برگزار گردد تا نتیجه مطلوب و به حق گرفته شود
    یا حق

  • الله حسین یوسفی پاسخ

    وقتی یه قالب یخ شده ۸۰هزار تومان لاستیک ۱۴ملیون شده ۳۳ملیون یاتاقان ۹ملیونی شده ۳۰ملیون روغن شده لیتری ۱۰۰هزار تومان ووووووووو پس وجدان و شرف قانون گذاران کجا رفته

  • مجید پاسخ

    کاش ۳۰درصد افزایش داشت بارنامه صادر کردن برای یک کامیون جک ۴تن بار ۱۳۰کیلومتر راه ۳۵۰۰۰۰۰تومان . یعنی چیزی حدود ۲۰درصد ارزش محموله کرایه خورده. اونی که این جنسو خریده باید با چند درصد بفروشه و این هزینه حمل کجا دیده میشه.

  • علیرضا سلیمانی پاسخ

    راننده کامیون الان ۲۰ سال هست که خط تهران به کیش کارمیکنم کرایه رو همیشه باربری تعیین کرده ومیکندوباراننده شریک است.باربری توکیش نصف کرایه رو میگیره.چون انحصاری است و باربری دیگری نیست.. میگه میخوای ببرنمیخاهی نبر خداحافظ..چرا؟ چون صاحب وبزرگتری ندارد...

  • ابراهیم گودینی پاسخ

    رانندگان زحمت کش اصلا به هیچ‌وجه ناراحت نباشیم چونکه از دیوار ما کوتا تر هنوز دیواری نیست ظلم و ستم که از طرف ماموران پلیس راه تا کرایه مفت لاستیک گران لوزم یدکی سرسام آور همه در حق ما رانندهای زحمت کش انجام میشه و خواهد شد

  • یاسرعلمی پاسخ

    باسلام
    ضمن ادای احترام به آقای خیرمند
    ضمن اعلام همقیده بودن با همکارم علی آقابهتره تین نیوزاخبارموصق رااز کانون واتحادیه ها ونمایندگان قانونی نشرونقل کنند نه شایئه هایی ازقول یک بلاگرکه ارزش خبری چندانی نداردوبرای جذب فالوور وتبلیغات مجبورا گاهی باشایعات جنجالی صفحه خودشون بروز کنند ایشون اگرنگران سرنوشت همکارانشون هستن بهتره قبل ازتبلیغات ازکیفیت خدمات وکالایی که معرفی میکنن مطمئن بشن چندروز قبل یکی ازدوستان وهمکاران من وشما ورانندگان شرکت میهن به علت ترکیدن لاستیک چینی gt تاریخ روز و100درصد که مدتها توسط ایشون تبلیغ میشدکشنده رنوtمیهن ازبین رفت وخداروشکرراننده باتجربه که درشرف بازنشستگی هست معجزه آسا نجات پیداکرد اعتبارهرسایت به محتوای مطالب منتشر شده هست بهتره اعتبارسایت رابه مطالبی که به قول شما وناطق درحدشایئه هست وهیچ ارزشی جزپرکردن وقت افرادبیکار درفضای مجازی هست بی اعتبارنکنید

    • نوید خیرمند

      برادر اشتباه میزنی هم خودت و هم علی آقا دوستت !!

      بلاگر کیه ؟ من اصلا صفحه فعالی تو اینستا ندارم و تبلیغات هم نمیکنم !!

      یه کانال تلگرامی دارم که توش مباحث تخصصی حمل و نقل منتشر میکنم !

      ضمناً نماینده رسمی انجمن کارگری رانندگان اصفهان هستم !!

      ضمناً نمایندگان رسمی که شما ازشون دم میزنید جسارت و علم بیان چنین مطالبی را ندارند که اگر داشتند نیاز به تبیین مسائل توسط من نبود !!

    • ظفرعظیمی مهر

      سلام اون بلاگرها که میگید که همه میشناسند امروز هم داخل نمایشگاه دیزلایران بودن رالی بازی میکردن بلاگرها که همه در اینستاگرام ماشالله هزاران بچه دانش آموز فالورشان است شما باید آن شش بلاگر را بشناسید 😂

    • ظفرعظیمی مهر

      سلام درپاسخ به نظر شما که آنقدردقیق از تبلیغات جی تی اطلاع دارید یک سوال بسیار مهم دارم شما که در دستگاه میهن هستید چگونه اطلاع ندارید سردسته بلاگرهای جی تی‌راننده میهن است.بله اشتباه نمیگم سردسته بلاگرهای شرکت لاستیک بنجل جی تی از رانندگان محترم شرکت لبنیات میهن است و همبشه با جی تی ژست میگیرد.ازپرسنل میهن‌بپرس تا آن بلاگرمعروف را به شما تحویل دهند.

  • ناشناس پاسخ

    رانندگان هر چقدر هم درامد داشته باشن میگن بخش من کمه اگر درامد ندارن چرا حاضر میشن ۱۰ میلیارد سرمایه صرف خرید کامیون کنن چرا بنز مدل ۴۹ دومیلیارد حاضرن بابتش پول بدن ادم عاقل جایی که صرفه اقتصادی نداره سرمایه گذاری نمیکنه اگر نمیصرفه چرا توبنگاههای خریدو فروش کامیون جانیست واسه ایستادن اگر نمیصرفه چرا قیمت کامیون سه برابر دلارو طلا رشد داشته برابر تورم اگه باشه قیمت یه اف اچ مدل ۸۳ باید ۱۸۰۰ بود چرا پس ۵.۵ میلیارد هست پس میصرفه که پول میدن مظلوم نمایی تاکی

    • راننده سنگین

      این کامیون ها درونشون مارا میسوزونه ازبیرون هم کسانی که اطلاع از دردسر ومشکلات کامیون داری را ندارن میسوزونه ،،

    • سعید علام

      دوست عزیز سلام

      180تومن اف اچ نشده 5500میلیارد بلکه 5500میلیارد ما شده یک اف اچ مدل 83

      ما اگر هزینه میکنیم چون با این شغل بزرگ شدیم .چون دوست داریم شغلمون پا برجا بماند

      ولله که امروز هفت میلیارد را بخوابونیم تو بانک به راحتی ماهیانه 150،میلیون واریز. میکند ولی ما عاسقیم به شغلی که میدونیم استفاده و آینده ایی ندارد

      یک ماه بیخوابی ما را یک دکتر که بهترین درآمد را هم دارد تحمل کند ماه بعدی در مطب خودش را تخته میکند

    • ناشناس

      ادب حکم می‌کنه تو کاری که سر رشته نداری دخالت نکنید بی خوابی و استرس و از جان گذشتگی برای وطن قیمت ندارد البته که شما هم وطن ما نیستی به ظاهر و با این حرفه آشنایی ندارید مگر نه اینقدر راحت به خود اجازه قضاوت این صنف خدوم و زحمت کش را نمیدادید

    • ناشناس

      افزایش قیمت کامیون بخاطر بازده و درآمد زیاد نیست.بخاطر اجناسیه که بهش وصله .یه لامپ از ۲۰ هزار شده ۲۰۰ هزار ی جفت لاستیک شده ۶۰ میلیون خب همه اینهارو یه جا جمع کن اصلا بهم وصل نکن میشه یه قیمت میلیاردی.

    • ناشناس


      سلام هیچ کس از کنار نمیاد 10میلیارد به کامیون بده
      طرف کامیون دار بوده از قبل و با مبلغی حدود 2میلیارد میاد کامیونش رو بروز میکنه
      اون افرادی هم که تو بنگاه میبینی دلال هستن به دنبال بازار داغی که سود ببرن


      شما فکر میکنی10میلیارد خیلی پوله
      درصورتی که 10میلیارد همون یک میلیارد سال96هست

      با دلیل و مدرک میگم یک میلیارد رو سال 96هرکی داد به ملک الان حدود 20میلیارد شده
      اما راننده ها الان اکثرشون 3دانگ از ماشین شون وام هست

      شما اگه فکر میکنی میصرفه بیا ماشین مو تحویل شما میدم
      شما به اندازه قیمتش فقط سود بانکی به من بده
      هر چی موند نوش جونت مرد باش فقط حرف میزنی پاش بایست

      هر حرفی رو جایی نزنید بهتون میخندن

    • علی

      با سلام
      آقایی که نمی دونم شغلت چیه و از کجا تامین میشی
      اولا رانندگی شغل نیست و عشقه
      دوماً شما اگر دستت تو کار بود و هزینه ها و در آمد واقعی رانندگان زحمت کش را می دونستی اینجور حرف نمی زدی
      هیچ راننده ای از گرون شدن ماشین خوشحال نمیشه چون گران شدن ماشین سبب افزایش قیمت لاستیک و لوازم و حتی بیمه های ثالث و بدنه ی ماشین میشه و باعث میشه کار کردن کمترین صرفه را داشته باشد
      ما افزایش کرایه نمی خواهیم مسئولان لطف کنند و مخارج ما را برگردونند به قیمت های یکی دو سال گذشته
      از خدا بترسیم و در مورد معاش این قشر مظلوم حرف های غیر تخصصی نزنیم
      ممنون از تین نیوز

    • مالک نخعی

      قیمت ۵/۵ میلیاردی کامیونی که ۱/۵ میلیارد هم ارزش نداره چند تا دلیل و مولفه اقتصادی داره
      ۱. با توجه به رشد کمی و کیفی صنایع معدنی نیاز به کامیون هم افزابش پیدا کرده لذا به دلیل سطح پایین تولید و واردات کامیون تقاضای کامیون باعث افزایش قیمت اون شده! دلیل دیگه دید کالای سرمایه ای بودن کامیون هست که خب اتباع از اون به عنوان مولفه وابسته به دلار برای حفظ ارز دارایی هایان استفاده می کنند که تقاضای کاذب روی کامیون ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت کامیون شده و ...‌..
      خب حالا قیمت کامیون به دلیل عدم مدیریت بازار افزایش پیدا کرده، کسی که از اون به عنوان بنگاه اقتصادی میخواد استفاده کنه نباید بازده داخلی داشته باشه؟؟
      از اینها بگذریم وقتی یه چیزی قانون میشه، نباید بر اساس اون قانون اقدام کرد؟ خب وقتی قانون گذار مصوبات وراز عالی هماهنگی کشور رو قانون میدونه و مصوبه ۲۰۹ این شورا در خصوص کرایه حمل هم به صراحت به محاسبه کرایه بر اساس تن بر کیلومتر اشاره می‌کند آیا خواسته زیادی است که دستگاه اجرایی و نظارتی کشور بر اساس قانون اقدام کنند؟؟

    • Mohamad

      با درود
      بنظرم کسی باید اظهار نظر کنه ک حداقل بدونه از چ سمت قیمت کامیون افزایش پیدا کرده و اینکه شما وقتی مثال قیمت نان افزایش پیدا کرد دیگه نمیخوری راننده هم این شغلشه نمیتونه ک کارش رو تعطیل کنه مجبوره با همین قیمتا بخره اون موقع پول کامیون در مدت یکسال میداد الان سه سال فرقش اینه ک دوسال نوکر دولت و گمرک هس

    • سیدحسین جبلی

      اقای ناشناس اولا کسی که ماشین ۱۰ میلیاردی خریده نیمده با پول باد اورده بخره.بدون باش ۳ نسلشون دربه دری کشیدن و قسط دادن و با کلی مشکلات خرید کردن.کشور ما در و پیکر نداره که بنز ۴۹ این قیمته وگرنه این ماشین باید ۳۰ سال پیش از رده خارج میشد و از بدبختی مردم هست که میان میرن این ماشین را میخرن.بعدشم طرف یه درامدی از کامیون میشنوه ولی وقتی وارد این شغل میشه میبینه تازه توی چه چاهی افتاده.اکثر این افراد از بیکاری و ورشکستگی و هزار بدبختی رو اوردن به کامیون وگرنه با این سختیها هیچ کس حاضر نیست اینقدر ذلالت بکشه.دولت همه شغلها را نابود کرد تا همه روی بیارن به کامیون که هیچوقت لنگ راننده و ماشین نباشه چون تنها چیزی که تو هرکشوری میتونه اقتصاد را نابود کنه و کل کشور را فلج کنه کامیون هست

    • ناشناس

      درامد دارن ولی برو ببین درامد خرج چی میشه ؟قیمت لاستیک .بیمه .روغن .اب معدنی .بگیر ببین چی تهش میمانه زندگی ماشین داره با ی کارمند مقایسه کن اون وقت فشار ب خودت بیار

    • ناشناس

      سلام
      شما بهتر هست ،کمی تحقیق کنید و بعد با فکر حرف بزنی !
      احیای حق وحقوق که مظلوم نمایی نیست ،
      شما لطف کنید شغل شریف بفرمائید
      تا ما هم برای شغل شما کارشناسی کنیم آنوقت مشخص میشه کدام مظلوم نمایی میکنیم !

      قطعا شما هیچ اطلاعی و درکی از این شغل نداری فقط زیر کولر گازی از روی حسادت و خودخواهی ی حرفی زدی

      ماشین اگر گران شده که قطعا ما موافق نبودیم و نیستیم ای کاش همان ب قیمت قبل می‌ماند شما باید بری از مسئولان بپرسی چرا گران شده ؟
      شما فعلا برو تحقیق گن ک چرا پراید شده ۴۰۰ و ۲۰۷ چرا ۱ میلیارد شده بعدا بیا اظهار نظر بی مورد انجام بده

    • ناشناس

      یکی نیست جواب این احمق رو بده.....
      راننده که راننده بوده و از قبل ماشین داشته و الانم داره
      اونایی که تو صف خرید هستن
      کارمند فولاد
      کارمند بانک
      فرهنگی
      طلا فروش
      دامدار
      معدن کار
      و .و.و....همه ی اینایی که خودمون داریم می‌بینیم
      طرف کارمنده خونه شو فروخته اومده ماشین خریده داده دست شوفر
      میخاستین بهتر از این بشه!!!

    • ناشناس

      خب مهندس میشه بفرماین چرا قیمت سواری هم همینطور نسبت به ماشین صفر ودست دوم خارجی دو وسه برابره تو کشورمون
      حتما اونا هم درآمد میلیاردی دارن یا شایدم باید یکم بیشتر فکر کنیم بعد .........

    • ناشناس

      بزرگوار اگه قیمت کشنده فرسوده داخل کشور ما از قیمت کامیون صفر در اروپا بیشتره به این دلیل هست که دلال این قیمت نجومی را بر روی این کشنده ها گذاشته که باعث متضرر شدن رانندگان و همچنین سیستم حمل و نقل ما شده در ثانیا لطفاً اگر اطلاعات کاملی ندارید اظهار فضل نکنید، قیمت اجناس از سال گذشته تا الان افزایش صد درصدی داشته و و با افزایش 30درصدی نرخ حمل این هزینه ها به هیچ وجه قابل پوشش نیست و اگر اعتراضی شکل نگرفته بخاطر این هست که چرخ اقتصاد کشور مختل نشه و شما و امثال شما که از مشکلات رانندگان بیخبر هستید کمبودی را احساس نکنید...

    • هادی زارع

      سلام بنده راننده هستم پدرم هم راننده بوده العان بازنشست شده برادران دامادها عموها وکل فامیل راننده این دوستی که نضر داده درمورد راننده بیاد عزیزان کارش دارن

    • ظفرعظیمی مهر

      خدمت رفیق ناشناس اینکه شلوغی نمایشگاهه یعنی بازارکار ودرآمدکامیون خراب است بیشتر از ناچاری مجبور به فروش ونمایشگاه هم جانیست وبرخی هم بخاطر ترس از ارزش پول متاسفانه کامبون میخرند دایی خود بنده پنج دستگاه اف اچ خریده پارک کرده داخل مرغداری تا سرمایه ش حفظ بشه ویک روز هم کامیونداری نکرده فقط میخرد ومیخواباند پس از دوسال میفروشد.هرزمان دیدی نمایشگاه کامیون خلوت است آن زمان بدان کار وبار ودرآمدکامیون رونق دارد شلوغی نمایشگاه دلیل دلالان وارداتی هاست هیچ آدم عاقلی کامیون نمیخرد برای درآمد کاذب.درود برشما

    • ناشناس

      شما فک رو ببند و تو کاری که وارد نیستی دخالت نکن

    • ناشناس

      شما خارج از گود هستی خواهشا نظر غیر کارشناسی نده
      کارشناس هامون که مثلا سرشون میشه چه گلی به سرمون زدن که شمایی که از هیچی ماشین و خرجاش در نمیاری داری نظر میدی ما اصلا راضی به گرون شدن ماشین و قطعات نیستیم اینم از بی کفایتی مسئولاس

  • حامد پاسخ


    ظلم تا کجا!!!کارشناس بوده واقعاً!بیاید با هم جلسه بزاریم ببینیم توی یکسال گذشته آیا قیمت کامیون و قطعات کمتر از ۳۰۰ درصد گران شده! متاسفم واقع این شغل دیگه به مو رسیده ،اقایون بی سواد که معلوم نیست از کجا مدرک کارشناسی شما رو بهتون هدیه کردن از خدا بترسید

  • محمد پاسخ

    در اولین اقدام مجلس باید سختی شغل رانندگان رو تصویب وبرای اجرایی شدن به دولت ابلاغ کنه .دومین اقدام واردات کامیونهای با سن پنج سال از اروپا بدون دریافت هیچگونه عوارض گمرکی ودیگر هزینه ها وبعدا رسیدگی به وضعیت کرایه ها وپرداخت در محل تخلیه رسیدگی به قیمت لوازم یدکی ولاستیک .رسیدگی به وضعیت سوخت .اینها مشگلات اصلی کامیونداران خود راننده یا رانندگان بیابان هست

  • ناشناس پاسخ

    تا کی باید صبر کنیم که دولت وحاکمیت بداند که ما رانندگان مشکل داریم. مگر دولت نمیبیند من رانند بیکار شدم دارم بدبخت میشم من ایرانی هستم دولت باید بفکر من باشد چرا ماشین افغانی وپاکستانی وووو داخل کشور باری که متعلق به من است حمل میکند جلوی اینها را بگیرد وبعد اگر کرایه حداقل 150درصد افزایش پیدا کند تازه ما بااین تورم میشه گفت فقط اصطلاک وحقوق خودمون که حمالی میکنیم درمیاد.

  • صلاح پاسخ

    سلام اول باید تناژ بیاد پاین .حداقل کرایه ۶۰ درصد بربالا.تا کامیون دار بتواند چرخش بچرخد.

  • محمد پاسخ

    با این وضعیت جاده ها و هزینه سنگین لوازم یدکی فعلا داریم سرمایه خود را خورد میکنیم فکر میکنیم درآمد داریم. حداقل این همه کمسیون که باربری و راهداری میگیرن ای کاش یک درصدش را خرج جادها می‌کردن. با این وضعیت چند سال دیگه نه جاده داریم نه کامیون.

  • ناشناس پاسخ

    کلا دولت رییسی و مسولین فکر میکنن صاحب کشورن و توهمه چیز باید نظر خودشون باشه،،،

  • صادق پاسخ

    درود ب همه
    کامیون دار فقط داره واسه لوازم فروش میکانیک لاستیک فروش و امسال اینا کار میکنه همه چی گرون شده کرایه کمترم‌ شده کسی ک دست فرمون نگرفته درک نمیکنه

  • ناشناس پاسخ

    سلام آقا محترم اقتصاد مریضه فکر شما هم مریضه آیا برا کسی که ۲۰ سال این شغلش بوده راهی دیگه هست مگه قیمت کامیون دس رانندست گمرک مافیا یکی مثل امثال این آقا هستن فرافکنی میکنن

  • Ashkan پاسخ

    باسلام
    همیشه به حق راننده ظلم شده الان دوماهه از سال جدید میگذره
    ورانندها ومالکین بدون هیچ گونه چشم داشتی دارن به فعالیت خودشون ادامه میدن وای ظرفیت یه لیوان اندازه خودشه وظلم بیشتر باعث سرریز شدن صبر در این صنف میشه وقطعا عواقبش بر عهده تصمیم گیران ناشایست هست چون منافع صنف براشون مهم نیست
    باتوجه به تورم افسار کسیخته در کشورهیچ کس بیشتر از راننده تابحال متضرر نشده
    شغل رانندگی یکی از سخت ترین شغلهای کشور بلکه دنیاست
    وکسی که توی این شغل فعالیت نداشته باشه عمرا بتونه لحظه ای راننده را درک کند
    توصیه بنده به عنوان یکی از اعضای این شغل به دوستان که نظر میدهند این است که وقتی در این شغل نیستید الکی نظر ندهید یا کاری نکنید که باعث بد بینی نسبت به جامعه بشند
    امیدوارم که مسئولین اول درک موضوع را داشته باشن بعد اقدامی انجام دهند

  • ناشناس پاسخ

    با سلام ب مسولین ک بخواب رفتن یا خودشون ب خواب زدن سوال دارم ایا چشاتون فقط ب کامیوداران بستین یا ب کل خرج ومخارج این قشر مظلوم زحمتشکش ی زحمتی ب خوتون بدین از صندلیتون پا شید و ی نگاهی ب بازاریدکی سر بزنید

  • احمدرضا پاسخ

    با سلام خدمت تمامی همکاران عزیز و قانون گذارانی که ۹۰ درصد آنها جای خود ننشسته و با تصمیمات اشتباه مملکت عزیزمان را به عقب میبرند همان عقبی که آیندگان را نابود میکند اینجانب ۲۰ ساله شوفرم و فقط این را میدانم که با وضعیت گرانی استحلاک فقط و فقط در امد ۶ دانگ ماشین حوق ماهیانه شوفرش هم نمیشود و در فکرم با چه دلی صاحبان کامیون به این شغل ادامه میدهند شاید فقط خدا خواسطه به این واسطه زن و بچه ما مایحتاج بگذرانند آن هم در حد زنده بودن و نفس کشیدن پس زن و بچه خودشان چه میشود .....

  • محمود کاوسی نژاد پاسخ

    موضوع اطلاع داشتن از سرمایه رانندکان است یا نرخ کرایه که با لوازمات و دیگر اقلام مصرفی نامتعارف هستند
    تشریف ببرید تو معازهای موتور فروشی جهت خرید موتور که ۵ میلیون بوده الان ۱۵۰ میلیون نیست که جهت اسنپ موتوری ...
    یاخودتان خودرو سواری جهت رفاه زندگی چه قیمت میخرید
    خوب گیریم رانندگان کامیون نخرند
    مشکل حمل و نقل با نخریدن حل میشود
    شما برای هزینه خرید وقت نگدارید
    جهت نگهداری شغل مردم راه کار ارائه کنید
    تاکسی افزایش کرایه اول شروع سال را همیشه دارند
    شما چرا دنبال قیمت خرید کامیون هستید
    چرا جهت مشکلات شغل رانندگان نیستید

  • قاسم عباسی پاسخ

    سلام بر همکاران ارجمند
    خداوند سلامتی به آقای نویید خیرمند بدهد که الحق والنساف حرف دل رانندگان وهمکاران رازدند
    انجمن صنفی ودستندکاران که جرعت مطالبگری از این صنف رادارند که اگر داشتند این حال وروز ما نبود مثل اینکه در این کشور زندگی نمی کنند واز این همه گرانی وبی عدالتی خبر ندارند ؟

  • رسول کیخا پاسخ

    آقای تنظیم بازار شما به جای کرایه رانندگان .یه سری به لوازم فروشان بزن.من یه جنت سوپر خریدم ۶۰۰هزار ۵تا مغازه اونطرف تر همون مارک و مدل را می‌داد ۴۰۰هزار..همه دارن از جیب کامیون دار میدزدن هیچکس نظارت نمیکنه

  • حمید پاسخ

    چون که من شوغل دیگری بلد نیستم وخانه ام را فروختم وکامیون خریدم تواطلاع نداری ازهیچ نظرهم نده

  • ناشناس پاسخ

    از رو دوشمان پائین نمیان مفتی ضرر از جیب بار تجار میرسانیم نوبت بندر بزنید ولی بارای داخلی خودتان جابجا کنید سر گرم کنید تا کرایه بندر درست بشن

  • هاشم کامرانی نژاد پاسخ

    همچی چن برابر شده تنظیم بازار کجا بوده استهداک ومخارج هرثانیه گرون میشه کجا بودن اینا ،قیمت ماشین دلال برده بالا راننده از رو ناچاری واینکه ماشین گرون میخره نمیخاد هر روز تو جاده اسیربشه یه دونه چرخ بلبریگش خراب میشه کل کرایه با اونهمه مسیبت بارگیری ودست انداز وشب بیداری وگرماو همه مکافاتش کفاف خرابی چرخ نمیکنه

  • مهدی پاسخ

    سلام تا کیه شما پول مفت بگیرید ما دامداران سه سال بدون سودتولید کردیم شما خورید حالا شما کرایه کم بگیرید تا مردم بخوره اگه سود نداره یه کامیون بنز در روز 10میلیون کرایه میگیره رفت برگشتش

    • ناشناس

      شما هم غلط کردی که سه سال مفتی دامداری کردی! اگه نمیصرفید خوب ول کن برو دیگه!!! با آدم بیشعور باید به زبون خودش حرف زد.

    • ناشناس

      شاعر میگه
      وصف خورشید را زخفاش مپرس

      شما چه میدونی کامیونداری یعنی چی

      چه میدونی تو سرما وگرما پنچری وتعمیر کامیون یعنی چی

      شما نتونستید حق تون رو بگیرید بی عرضه بودید به ما چه ربطی داره

      اما ما عرضه شو داریم حق مون رو میگیریم

    • ناشناس

      پول مفتا تو گرفتی که اینجور هار شدی

    • ظفزعظیمی مهر

      شما دامداران جرآت ندارید از تاجری که نهادهای دامی وارد میکند وهرجور دوست داره با دامدار حال میکنه و اگر جیک بزنید تیک قرمز جلو اسمت میزنه وتحریم میشی آمدی دق دلت را سر راننده خالی کنی جرآت داری بگو مدلل 😂

  • مرتضی براتی پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشی خدمت همکاران گرامی صحبت های همکار گرامی حرف دل تمام رانندگان باری کشور میباشد

  • امیر سجاد پاسخ

    سلام.با نخریدن کامیون بمدت2 ماه همه مشکلات حل خواهد شد.درغیراینصورت روزبروز بدترمیشه

  • رضا پاسخ

    سلام یکی به این بنده خداکه به اسم ناشناس نظرداده بفهمونه این ماشینها همان قیمت قبل است این چیزی که میبینه ازقیمتهای فعلی قیمت لاستیک وقطعات که گرون شده وقیمت ماشنهارابالابرده مثل قیمت پرایدکه شده نزدیک ۴۰۰ملیون صرفه اقتصادی نداره ولی مجبوری بخری

  • ناشناس پاسخ

    سلام کسانی که میگن کامیون‌داری دراین زمانه به صرفه است لطف کنن یکماه بیایند کامیون‌داری کنن تا بدانند ماچی میکشیم حال ما بگویم صرف نمیکندبا شیرین شیرین گفتن دهانت شیرین نمیشود باید شیرینی خورد آقایی که فتوا میدی بیا جلو با هم برویم سرویس تا بدانی ۰۰۰۰

  • محمد اسماعیل ملکی پاسخ

    با سلام
    خدمت کلیه سروان و تک تک افراد جامعه بخصوص قشر زحمت کش صنف رانندگان ومسئولان ومتولیان امر با توجه به تورم افسار گسیخته موجود در جامعه وکاهش ارزش پول ملی در کدام بخش جامعه اقدام به نگهداری سرمایه بصورت وجه نقد می کند که در صنف حمل ونقل چنین کاری انجام دهند وهر شخصی در هر صنفی که هست با ترس از دست دادن بخشی از سرمایه خود مجبور به حفظ ارزش سرمایه خودبصورت کالای سرمایه ای می نماید که در صنف رانندگان هم راننده بصورت نگهداری وحفظ مکانیزم خودسرمایه اش را حفظ می کند چه این شیوه صرفه اقتصادی داشته باشد چه نداشته باشد.این یک قانون حاکم بر جامعه شده پس مختص قشر رانندگان یا قشر خاصی نیست ومسآله دیگر که موضوع اصلی میباشد اینکه دفاع از حقوق خود بصورت افزایش کرایه می باشد که با توجه به تورم موجود در جامعه رانندگان هم مجبور به تلاش جهت پوشش دادن هزینه های خود بصورت افزایش کرایه هستند پس چگونه‌ وبا چه منطقی با توجه‌ به‌ تورم ایجاد شده بالای۱۰۰درصد در برخی هزینه ها چگونه به ۳۰در صد افزایش کرایه رضایت دهد ومتولیان امر چه توجیهی بر این موضوع دارند .

    • ناشناس

      بله دقیقا همینه که آقای ملکی فرمودن

  • فلاح پاسخ

    این که میگن راننده می‌برد دروغ محض است خود شرکت‌های حمل و نقل است مثل باربری جهانگیر بار که حق باربری بی ظابطه درخواست می‌کند برای 4 کارتن 8 کیلویی 450 هزار تومان طلب می‌کند. و اعلام می‌کنند بار اگر برای بانک و ارگان‌های دولتی باشد باید 30 درصد اضافه پرداختی باشد. کجای دنیا اینجوری است

  • قاسم پاسخ

    بدبخت شدیم رفت مداخل ب ریال
    مخارج ب دلار
    حالا نظرات مسئولین ناعادل هم نمک بر زخم ما

  • داریوش یسلیانی پاسخ

    تا وقتی دلالان شیره جان ما رو میکشن و ما رانندگان سکوت کردهایم و ونظر معجزه هستیم باید این چنین باشد
    به ما به راحتی تو نظرها توهین میکنن که مظلوم نمایی میکنیم یا دروغ میگیم
    حقمان است واقعا حقمان است
    یک سری دلال خودرو ماشین. بار شیره جان راننگان سنگین دارن میخورن و هیچ کس به فکر ما نبست
    اقایان تو رو خدا به داد برسین والا نابود شدیم کمک کنین

  • مجتبی ملکی پاسخ

    چرخ کل مملکت کامیون میچرخونه صنعت خودرو سازی شورای رقابت داره از پارسال تا الان گفته نمیصرفه خودروهاش ۱۵۰درصد والی بیشتر هم گرون کرده دوست عزیزی که به صورت ناشناس میگی میصرفه و...یکماه راننده ها کار نکنن همون شما و امسال شما نان شب هم ندارین بخورین دلال ها پوستتون میکنن با گرونی رانند ها عمر و جان و مالشون تو کف دستشونه تو جاده دولت محترم هم باید حمایت کنه و قدر دان باشه و علاوه بر کرایه قانونی کلیه قطعات با احتساب یارانه کمکی به کامیوندارها بفروشن تمام شرکت های دولتی و ...یارانه میگیرن و به قیمت آزاد میفروشن محصولاتشون راننده ها شدن منبع کاسبی برای باربری سوپر مارکت رستوران پمپ بنزین راهداری و شرکت های که براشون بار میبرن صفر تا صد ملت ایران از صنف رانندگان دارن نان شب و روز زن و بچه هاشون میبرن سر سفره ها یه راننده هم حق زندگی تفریح آرامش داره با این تورم و هزینه ها و حقوق کم و کرایه کم هیچ دلخشویی که نداریم سطح کفیت زندگیمون اومده منفی شرمنده زن و بچه شدیم مسیولین محترم به گوش باشین اگه اینجوری پیش بره فکری به حال کرایه ها نکنید چرخ مملکت فلج میشه و همین امر خودبخود باعث تعطیلی تمامی شرکتهای داخل ایران میشه و باعث هرج و مرج و بی قانونی میشه. امیدوارم فکری اساسی بکنید و تمام جوانب در نظر بگیرید طوری که نه سیخ بسوزه نه کباب وسلام

  • م ه پاسخ

    باسلام شماکه درمو رد راننده‌ها قضاوت ناحق میکنی دلیل اینکه دیروز ظهردرتاریخ27/2لاستیک رابه من راننده لاستیک فروشی گفت 25میلیون ودرهمان روز عصرزنگش زدم دوجفت بفرست همان لاستیک راگفت 33میلیون بله میصرفه کامیون داری فعلآ کام زندگی برای هم سال شماهاست که قضاوت میکنید وازهمه خرجها بی اطلاعی

  • ابراهیم پاسخ

    جنس ولوازم ثانیه گران به دلارکرایه ۲ماه به ریال

  • محمد عبدلاباد پاسخ

    سلام کسی نیست به این قشر زحمت کش برسد پس خودمان کم کاری می کنیم

  • راننده پاسخ

    ازسال72تا80دیدید باچشم خود که چگونه شرکت های حمل ونقل حق بیمه راننده بدبخت راگرفتند وبالا کشیدند وآخ سازمان که بی طرف بود چگونه درآمد وخودش رابه بی خیالی زد پس بدانید که راننده تنها است درایران وحامی ندارد از نجابت راننده سواستفاده می نمایند چونکه اگر درک داشتند الان سختی کار وهشت سال بیمه72تا80به سرانجام رسیده بود فقط بلدند چهار درصد خودشان رابه نه درصد برسانند وسریع اجرایی نمایند تابه حال کدام جاده را درست نموده اند اعلام نمایند همه بدانند جاده ها ببینید روز به روز خراب تر شده وراننده باید تاوان بدهد وزیر وبند ماشین را درست نماید از97به بعد چقدر قول دادند وعمل ننمودند

  • رضا پاسخ

    کرایه هاراببریدبالاخرج ودخل بهم نمیخوره بقران

  • علیرضا سالاری پاسخ

    یعنی واقعا هیچ کس به فکر این قشر زحمت کش نیست تمام هزینه ها سر به فلک کشیده وچند برابر شده ولی کرایه ها ثابت.
    نه درصد کمیسیون بارنامه ها مستقیم به خزانه راهداری واریز می‌شود ولی خداوکیلی دویست متر آسفالت سالم توجاده ها نیست نه روکش آسفالتی نه مرمتی .باهمین مبلغ نه درصداز موقعی که اجرایی شده تا الان کل جادهای کشور روکش شده بود

  • علی عرب پاسخ

    آخه آن احمقی که میاد ۳۰ درصد افزایش میده لاستیک

  • رسول سپاهیفر پاسخ

    باسلام آقایی که معلوم نیس چکاره هستی اولا سرمایه اکثر راننده مربوط به حال نیس دوما شما چیزی حلیت نیس که یک راننده وقتی پارو رکاب ماشین می‌گذاره اولین چیزی که جلوشیشه میذاره جونش هست پس بدان که میلیاردها ارزش جونشه وفراموش که بدست میاره دربرابر جونش هیچ ارزشی نداره سوای سرمایه اش ماباشرافتیم واین درآمدها پول خونوادم نمشه

  • مهدی پاسخ

    سلام علیکم ، اولا ماشین ۱۰ میلیارد کمتره ،۲ الی ۳ میلیارد بیشتر بهت انداختن ، تنها ماشین های وارداتی ک گرون شده ا اون هم راننده گرون نکرده تو وامثال تو بی سواد باعثش شدین ، بنز مدل ۴۹ را همین اقایون ک اسمشونا گذاشتن ستاد تنظیم بازار باعث گرونیش شدن ،چرا پراید ۷میلیونی شده چند صد میلیون ،بله ادم عاقل جایی ک صرفه اقتصادی نداره سرمایه گذاری نمیکنه ،اون ماشین هایی را هم ک میبینی تو بنگاهها خوابیده چون صرفه اقتصادی نداشته گذاشتن برای فروش ، بعدم اف اچ را شما بخر همون ۱۸۰۰ ک میگی پراید هم بخر ۷ میلیون برای ما ، راننده دلش میخاد ماشینش ارزون باشه و قطعات و خدمتش ارزون ، شما بعرماین کرایه ها اضافه نشه قطعات و لوازم و لاستیک و غیره را برگردنن ب همون قیمت اول سال ۱۴۰۱ ، ممنون میشیم ازت ، در ضمن شما مشخصه ک این متن و بهت گفتن ک نوشتی چونکه ن سوادشا و ن علم و تجربه و ن سنت ب انجاها میخوره ک در رابطه با این شغل اظهار نظر کنی ، زیرا اگه سنت قد میداد میدونستی ک این رانندگان زحمتکش همونهایی هستند ک تو جنگ و تحریم و کرونا و دیگر مشکلات کشور جون و مالشون و گذاشتند کف دستشون تا تو و امثال تو راحت باشن و الان بیان اظهار نظر کنند ، من الله التوفیق

  • ناشناس پاسخ

    قیمت لوازم یدکی ولاستیک رو خواهشا کنترل ونظارت کنین هرکی دلش بخواد قیمت رو بالا میبره تا الان شده یکی از فروشندگان لوازم یدکی رونظارت یا جریمه یا پلمپ کنن

  • محسن پاسخ

    با سلام خدمت. همکاران. حرف اون مسئولی که اینقدر تو این مملکت نیست که خیلی راحت پشت تریبون میگه اگر کرایه افزایش پیدا کنه تورم ایجاد میشود یکی نیست بگه بابا دو ساله کرایه که تکون نخورده حتی مجلس هم که قانون تن بر کلیومتر گذاشته درست اجرا نمیشه پس چرا همه اقلام توی این مدت ۱۰۰برابر افزایش داشته اخه مگه کرایه ما چقدر توی تورم تاثیر داره

  • ابراهیم علیاری پاسخ

    باسلام و عرض ادب

    ما رانندگان و کامیون‌داران کسانی هستیم که مسالمت آمیز و قانونی حق و حقوقمان را مطالبه میکنیم و به وقتش هم در چارچوب قانون برای استیفاء حقوق مبارزه میکنیم و مظلوم نیستیم و مظلوم نمایی نمیکنیم.
    فکر نمیکنم ما رانندگان شریک ارث پدرتان باشیم که شما از دیدن ما ناراحت بشید.

  • ظفرعظیمی مهرنانوایی پاسخ

    نانوایی ها هم آرد دولتی میگیرند هرسال با تورم قیمت نان را افزایش میدهند ما رانندگان که نان سنگک دو هزار تومانی را به علت دسترسی نداشتن باید ده هزارتومان بخریم قبض انجمن صنفی دوبرابر شده قبض پارکینگ پایانه ها صددرصد افزایش قیمت داشته معاینه فنی صد درصد افزایش قیمت داشته کارت سلامت صددرصد افزایش قیمت داشته یخ سیصد درصد افزایش قیمت داشته قطعات یدکی چندین برابر شده لاستیک سرسام آور‌شده روغن موتور هفتصد هزار تومانی یک میلیون پانصد هزار تومان تمام این نیازهای روزانه یک کامیون است‌ همه از صد درصد تا بیشتر هم افزایش داشته اند کامیونها همه تعمیرموتور لازمند درآمد نیست و مجبورند با روغن سوزی ادامه دهند مدیران اگر دلسوز مملکت هستند باید بفکر چاره باشند مگر‌ اینکه هدفی غیراز خدمت به مردم را دنبال کنند.الله واعلم.

  • Hamed پاسخ

    با سلام
    کار از درصدی اضافه شدن کرایه ها گذشته
    همه چی با ما به دلار حساب میشه لاستیک روغن لوازم یدکی اجرت و دست مزد مکانیک حتی کارگر برای تخلیه بارگیری میگه دلار گرون شده انعام ما هم باید بیشتر بدین
    اون وقت کرایه ما رو به ریال میدن
    باید کرایه بشه برای ۲۲ تن بار هر کیلومتری یک دلار به غیر از این نمیصرفه

  • مهدی پاسخ

    اینا‌ همه‌ دروغ‌ میگن‌ پول‌ دارن ‌‌۱۰ میلیارد‌ بدن‌ ماشین ‌بخرن‌

  • نادر پاسخ

    رانندگان هم مثل کشاورزان قربانی طمع دولتمردان شده اند . .

  • شهروند پاسخ

    در عوضش سوخت هم تقریبا رایگان

    • ظفرعظیمی مهر

      سوخت دولتی نمیخوایم تقاضا داریم سوخت را قیمت جهانی کنند کرایه ها را هم دلار تصویب کنند.

  • مصرف کننده پاسخ

    آره اگر بیفته دست یک سری راننده وذینفعان که فقط به فکر سود بیشتر وخالی کردن جیب مردمند خیلی عادلانه وکارشناسانه واسلامیه!!!

  • ارش پاسخ

    فقط راه نجات اعتصاب است تا دولت بفهمد با کی طرفه. هیچ کس از یه ماه بیکاری نکرد

  • امین پاسخ

    خوب کارندارد‌. مادروغ میگیم تو بیا ده میلیارد بده ماشین به ببین درامد چه قدر ببین سود بانکی ده میلیارد بیشتر یا درامدت درامد ماشین راست ی کارمند شهرداری تهران که دارد 106میلیون در ماه میگرد نیست اصلأ مگه کازییل گیر میاد که ماشین بار ببرد یچیزی بگو که بگنجه .vسواری پژو پارس صدvمیلیونی شد یک میلیارد ی کامیون آف هاش نباید بشد پنچ میلیارد گرونی کامیون ربطی به درآمد ندارد دست معافیا واردات خودرو هست تو چیزی که علم نداری نظر نده

  • امینی پاسخ

    کشور رو به پرتگاه اقتصادی بردید و صدای ملت رو درآوردید و هر کس هم انتقاد میکنه برچسب اختشاش گر و منافق به آن میزنید

  • امینی پاسخ

    تاباد چونین بادا

  • جابرنوروزی پاسخ

    سلام خدمت همکاران عزیز.والا وقتی از رئیس پایانه هایی چون بندرعباس و کارمنداشون هرکدام بیش از 8تا تریلی دارن چه انتظاری میره که دولت کارشو در حق رانندگان درست انجام بده .زمانی که مالک مدل 50داره کار میکنه و نتونستن حمل و نقل رو به روز کنن نتونستن نسبت به اصتحلاک و مخارج بالا نرخ کرایه ها رو محاسبه کنن چه انتظاری داریم.فقط زمانی این شغل درست میشه که از 4تا راننده باتجربه استفاده کنن و اونی که از این کار سر درمیاره استفاده کنن.طرف ماهی گیر بوده کشاورز بوده شالیکار بوده نمیدونم مهندس معماری بوده مهندس عمران بوده اوردن توی این شغل استفاده کردن معلومه درست که نمیشه هیچ بدتر هم میشه

  • رضا پاسخ

    عرض کنم یه دوسالی میشه توفکر کامیون هستم وکرایه ها روپیگیرهستم متاسفانه دراین مدت هیچ گونه افزایش نیست بلکه کاهش هم هست که دلیلش زیادبودن ماشین وبعضی برنامه هامثل اعلان بارهست که صاحب بارتعیین کرایه میکنه تبریزبه تهران ۳تن بار۲تومن بارنامه پای راننده ینی کیلومتری۲هزارتومن اگه مقصدمثلن ورودی غرب تهران باشه وبعضن هم راننده ها تن به این کرایه میدن.که حتی هزینه خودماشین رو نمیتونه پاسخگو باشه.بنده تواین دوسال الان به این نتیجه رسیدم که اسنپ کارکنم خیلی با صرفه تره شب هم پیش خونوادمم شایدیک سوم درآمدم باشه اما نه سرمایه ملیاردی گذاشتم نه هزینه بالاتر میدم اون حداقل دوملیارد رو روی سکه وزمین بخابونم بهترتره .خلاصه با این کرایه هامن که عقلم اجازه نمیده پشت فرمون تریلی بشینم ..خدا حفظتون کنه سفر همه راننده ها بیخطر درامان خدا باشید

  • مصطفی پاسخ

    آقا حق دارن راننده ها ماشین ۱۰ میلیاردی کل سرمایشون تو جاده گذاشتن تا باهاش نون حلال دربیارن و بزارن تو سفره شوم از شب بیداری بیخوابی و... قیمت قطعات قیمت روغن اینا همه رو ببینید ن ماشین رو ب ماشین هیچ اعتمادی نیست چون خراب میشه خراب بشه حد اقل خرجش ۲ میلیون الا ۳ میلیون خواهشن کسایی که از این صنف اطلاعی ندارن چیز های مزخرفی نگن

  • سعید غیور بستان آباد پاسخ

    سلام تا دوماه قبل برای من گازوییل خوب شارژ میشد قشنگ تاسربرج مصرف میکردم،تو خط مشهد به تبریز کار میکنم هر هفته نزدیک ۴هزار کیلومتر راننده گی میکنم ولی دوماهه فقط ۱۵ روز سوخت میریزن تو کارتم واسه چند تا از دوستانم هم این مشکل هست ،چرا حال راننده‌ها رو درک نمیکنید همه ی ما بدهکاریم قسط پشت قسط خرجها گرون مسولانی که کارت سوخت گازوییل رو شارژ میکنن با چه حساب کتابی شارژ میکنن ،چرا آزار واذیت میدهند واسه قشر زحمت کش که هزار جور مشکل داریم لااقل کمی هم گازوییل آزاد شارژ کنید که راننده بدبخت تو شهر غریب آواره نمونه که بخواد گازوییل گدایی کنه بابار تره بار ،هر کامیونی تو هر شبانه روز تقریبا ۸۰۰ کیلومتر راه رو طی می‌کنه ،ولی با سوختی که شارژ میشه فقط مال ده روز کاری تموم میشه هر ماه با حساب کتاب سوخت هر کامیون رو شارژ کنید،،چرا همیشه به مشکل میندازید راننده‌ها رو ،راننده باری نباشه سفرهای همه خالیه آقای مسول خواب آلود مشکل سوخت همه‌ی راننده ها رو اذیت می‌کنه نخوابید کامیون نچرخه اقتصاد کشورمیخوابه حواستون کجاس نصف ماه رو مجبور میکنید طرف بیکار بمونه به خاطر گازوییل،،،، مشکل راهها ،اسفالت جاده‌ای که کلا داغون شده همه جا و امنیت جاده ها که زیر صفر است بماند حالا ،،،

  • علیرضا شیرازی پاسخ

    ماکه داریم بازنشست میشم وای به حال آیندگان

  • علی پاسخ

    ۲۵سال پیش من از ورامین یک سر خالی بار تره بار واسه تبریز بارگیری می کردم و به غیر از مخارج با کرایه فقط همون سرویس یک جفت لاستیک با نوار وتیوپ ژاپنی می گرفتم ...وکالت باید ۶سرویس باید بروی تازه اگر گازوییل پیدا کنی وسایل یدکی تقلبی بهت قالب نکنند و باربری سر کمسیون باهات ارث پدری نصف به نصف تقسیم نکنه و تو راه با این چاههای عمیق یا موج گیر و... تصادف نکنی
    و...

  • ارش پاسخ

    نه‌با‌زبان‌خوش‌انگار‌فایده‌نداره

  • افشین پاسخ

    من خودم مدتی راننده بودم و کارت هوشمند داشتم که دیگه شارژ نکردم. در اینکه این شغل به دلایل متعدد انتخاب میشه درست هست اول اینکه درصدی مریض جاده هستند و‌کلا عاشق این شغل. دلیل دوم دسته بزرگ دیگه اصلا کار دیگه ای بلد نیستند البته با عرض معذرت. دلیل سوم هم درآمد این شغل هست که برخلاف فرمایشات همه عزیزان چندان بد هم نیست و کلا ما طایفه بنی هندل عادت داریم که همیشه بنالیم.
    اما کلا زیاد کردن کرایه یعنی بالا رفتن نرخ تورم در همه کالاها که البته درصدش پایین هست. اما همکاران گذشته اگر خیلی مرد هستید و زبان برای انتقاد و گرفتن حق خودتان دارید چرا فقط زورتان به مردم و دولت میرسه؟؟؟
    چرا نزدیک پنجاه درصد از کرایه را به باربری هدیه میکنید و به صاحبش میگید سرت به سر رستم میمونه؟؟
    چرا وقتیکه باربری اعلام بار می‌کنه و کرایه رو صافی با شما توافق می‌کنه و زمان دادن بارنامه شما باید اضافه کرایه بارنامه رو کارت بکشید و نقدی بدید اعتراضی نمیکنید؟؟؟ اونجا که قربون صدقه باربری هم میرید؟؟ اصلا چرا از باربریهای این مدلی شکایت نمیکنید؟؟ چرا شکایت جمعی نمیکنید؟؟ البته همه حتما میدونید که همه این صاحبان باربری در گذشته راننده بودن درست مثل نمایشگاههای خودروهای سنگین. از همه بدتر در زمان انتخابات مدیران اتحادیه یا اصلا رای نمی‌دید یا به همینها رای میدید و بجای اینکه حق را از ظالمش بگیرید دیواری کوتاهتر از مردم و دولت پیدا نمیکنید!!!!!!
    عزیزان این راهش نیست. همین جماعت بنی هندل در روزگار جنگ‌ با یک درخواست امام بندرها و کشتیها رو در چند روز خالی کردن. در جنگ با ماشین حاضر شدند و شهیدان عزیزی تقدیم این ملت کردند. الآنم با تمام مشکلات و بی مهری ها باز نمیزارند باری بر روی زمین بماند. ما در جنگ اقتصادی و تخریم هستیم. طرف غلط میکند که بدون سرمایه گذاری و هیچ اصطحلاکی و هیچ خطری و هیچ هزینه ای چهل تا پنجاه درصد درآمد شما را به جیب بزند. اگر خیلی تردید که هستید و خیلی زبان دارید برای گرفتن حق خودتان در این جنگ اقتصادی و تخریمها بجای فشار به مردم و دولتی که یک ویرانه را تحویل گرفته و دنبال آباد کردنش هست خقتات را از کسانی بگیرید که علنا از شما می‌خورند و نم پس نمیدهند.
    از چه راهی؟؟ بگردید و راهش را پیدا کنید. این مردم هم همیشه ممنون خدمات قشر حمل و نقل هستند.

    • ناشناس

      سلام
      اکنون اجرای بخشنامه 4/14

      همان حقی است که گفتید و ما به دنبال

      اجرایی آن هستیم

      واین بخشنامه باید توسط مسئولین اجرا شود

  • ناشناس پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشین خدمت تمام رانندگان سنگین
    مطلبی خوندم بر این اساس که رانندگان مظلوم نمایی میکنن و قیمت بالای خودروها را میپردازن ولی میگن نمیصرفه
    به ان دسته از دوستان که اینگونه فکر میکنن عرض میکنم که مگه پراید۳۵۰میلیون می ارزه پس چرا میخرن لطفا بی تحقیق حرف نزنین و بی احترامی نکنین
    رانندگان مجبورن مدل پایین بخرن چرا که هر چی صبر میکنن فیمت بالاتر میره
    یک سری سرمایه دار کامیونهای خوب رو میخرن و شیره جان رانندگان دربه درو میکشن و به سود میرسن چرا که هم درامد دارن هم دستگاه قیمتش بالاتر رفته ولی بقیه تقریبا همه کسانی که شغلشون رانندگی با این دستگاتها وبا این قیمت قطعات و لاستیک متضررا ولی باور نمیکنن تا وقتی زمین میخورن و تو خرج ماشبن میمونن
    به هر حال دستگاه دیگه با این وضع و کرایه صرفی نداره و هر کی میگه سود داره از روی بیاطلاعی حرف میزنه
    اقایان مسؤل به داد رانندگان برسین تا از هم نپاشیدن
    خواهش میکنم به دادمان برسین والاهه کم اوردیم از دست دلالان

  • یوسف عابدی پاسخ

    این همه سرو صدا برا ۳۰ درصد بود این ۳۰ درصد هم باربری ها میخورن این قشر خود بدبخت کرده را آقا ی مسئولان از این بیشتر بی نوا نکنید انگار در ست بچه بستنی دادن باعث شرم است که مارا آنقدر ۰۰۰۰۰۰۰

  • منوچهر پاسخ

    مردم ناشکری داریم ،کدوم دولتی میتونه اینقدر قدرتمندانه سالیان سال میزان یارانه رو کنترل کنه ؟هان اگه سراغ دارید به ماهم بگید

  • مهدی پاسخ

    سلام علیکم
    داداش اگه جلوی باربری ها رو بگیرن
    کرایه ها درست میشن
    یه مشت گرگ گشنه که سیرمونی ندارن
    با کمسیونهای نجومی که حق راننده هست مثل آب خوردن می خورن
    مشکل راننده ها کرایه نیست
    مشکل از باربری هاست که هیچ قانونی جلوش نمی تونه واسته
    کرایه زیاد بشه کمیسون مفت خورا زیاد میشه
    اعتصاب اصلا بی معنی
    وقتی ماشین اسقاط تو جاده هست
    ماشین وارداتی به دلاها دادن نجومی رانت می کنن
    راننده داریم ۲۰سال تو جادس آیا ماشینش به روز کرده نه خداشاهده
    حق به حق دار نرسید
    حق راننده رو دلالها و باربری ها
    می خورن
    راننده ها کجای کارید
    این دلالها و باربری ها اتکمون و پتک کردن
    نمیدونید بدونید

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    دلخوش به این مقدار نباشید

  • حمید پاسخ

    من اسکانیا دارم قیمش شده 9میلیارد من که نمیتونم 9 میلیارد و دندون کنم من دوست دارم قيمت بشه 300میلیون چون الان اصلا نمیصرفه 30% افزایش فکر نکنی خیلیه نه داداش راننده تو گرما و سرما دلتنگی خانواده خرابی ماشین تو جاده دزدی تو جاده نا امنی بعضی مناطق واسه راننده این ها رو میتونی تصور کنی حتی تصورشم سخته
    ولی من میگم سلامتی هرچی سنگین سواره که داره با همه چی می جنگه تا یه لقمه نون حلال سر سفره زن و بچه اش ببره پس الباقی حرف ها از روی شکم سیری.

  • ناشناس پاسخ

    احثنت ما ۳۰ سال کامون داشتیم یه سواری نتونستیم بخریم حلا ترف با ۳ دانگ کامیون سالی یه خونه میسازه ودوماهی یک بارماشبن عوض میکند بقدی که تواین ۵ سال کامیون وکرایش گرون شد جون آدم نشوه ادم سیراتی نداره جون میبینن دولت ترس داره سوع استفاده میکنن میوه سرزمین به حمل کرایش نمیخوره بیارن مردم استفاده کنن

  • رجب پاسخ

    سلام واقعا خجالت نمکشید این چه وضع درست کردین مخارج سنگین کرایه مفت هرچقدرم فتوا میدین کرایه افزوده شده باربری ها ودلال وصاحبان کالا همه ازکرایه راننده میزنن

  • محمد پاسخ

    همه چی دس خود راننده وقتی پشت همو نگیرن میخان اون مسئول بیاد حقتون بگیره بابا حق گرفتنیه . چطور عوارضی ی شب تغیرر کرد لاستیک روغن و همه چی الا قیمت کرایه حمل تن خدا لعنت کنه اون مسئول ک مثل خرس قطبی خوابه و از همه چی بیخبر