◄ نظر رانندگان کامیون در مورد نحوه تخصیص سهمیه گازوئیل: اشتباهی فاحش
مصرف سوخت گازوئیل هر کامیون و تریلی چقدر است و مقامات مسئول در هنگام تخصیص سهمیه سوخت ناوگان سنگین باری باید به چه موضوعاتی توجه کنند؟
مصرف سوخت گازوئیل هر کامیون و تریلی چقدر است و مقامات مسئول در هنگام تخصیص سهمیه سوخت ناوگان سنگین باری باید به چه موضوعاتی توجه کنند؟
بیشتر بخوانید:
بریلی شدن سود ریلی های بورس تهران!
جیب رانندگان کامیون صندوق ذخیره ارزی نیست!
کمربندی شهرضا ترمیم نشد اما دو تقاطع خطرناک به آن اضافه شد
به گزارش تین نیوز، یک فعال بخش حمل و نقل کالا در پاسخ به این پرسش به خبرنگار ما گفت: باید دقت داشت مصرف کامیون را باید به دو قسمت Basic و functional تقسیم کرد. مصرف Basic مربوط به کارکرد در شرایط خیلی عادی مانند جاده تخت است و مصرف Functional شرایط جاده نظیر سربالایی، باد، گل و لای و جاده شنی را لحاظ می کند.
وی افزود: در زمینه Basic باید مطالعه بیشتر شود. اطلاعات مطالعه شخصی و مصاحبه ای بنده که همراه با کار با کامیون های مختلف و پرسش از هم سرویس ها و مرتب deep زدن بوده است، این اطلاعات را می دهد:
Basically
- خانواده بنز خاور به جز ۸۱۳ ، به میزان ۱۸ لیتر
- خاور جدید، ۱۴ لیتر
- تک نوزده بیست و یک، ۲۵ لیتر
- تک نوزده بیست و چهار، قطعا بالاتر است
- ولوو جفت توپ سوزنی TD100 ، به میزان ۳۲ لیتر
ولوو کشنده ان ده توپ شرکت نفتی TD101، به میزان ۴۰ لیتر
- ولوو ان دوازده و اف و کلا خانواده TD121، به میزان ۵۰ لیتر الی ۵۵
- ماک ۲۵۰ و بنز ده سیلندر، ۵۵ الی ۶۰ لیتر
اف اچ جفت، ۴۵ الی ۵۰ لیتر
او اظهار کرد: حال نحوه محاسبه مصرف functional که بسیار از موارد basically بالا مهمتر است و بدون توجه به آن تمام موارد بالا بی اعتبار است.
به گفته آرش جلیلی، برای مثال می توان گفت: در مسیر اردکان به نایین ارتفاع اردکان از سطح دریا ۱۰۰۰ متر است.ارتفاع نایین از سطح دریا ۱۵۰۰ متر و اختلاف ارتفاع ۵۰۰ متر است.
وی عنوان کرد: فرمول انرژی پتانسیل ارتفاعی نیز به شرح زیر است:
E=M*g*h
E=44000*10*500= 220000000
او تاکید کرد: به بیان ساده کامیون ۲۲۰ مگاژول انرژی functional از اردکان تا نایین مصرف می کند.
این راننده کامیون گفت: حال به بررسی گرمای سوخت دیزل می پردازیم.
او افزود: انرژی حاصل از سوخت کامل گازوئیل استاندارد معادل 44Mj/kg میباشد و هر کیلوگرم گازوئیل (لیتر نیست) ۴۴ مگا ژول.
جلیلی تاکید کرد: حال با توجه به اینکه بازدهی موتور دیزل در حالت بهینه و رینگ و بوش تازه تعمیر حدود ۴ دهم در تبدیل انرژی سوخت به چرخش میل لنگ است, رابطه زیر را به بیان مگاژول داریم:
۲۲۰÷۴۴÷۰/۴=۱۲/۵
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای ادامه داد: پس مشاهده می شود که در یک مسیر کوتاه اردکان نایین مصرف functional حدود ۱۱ لیتر از مصرف Basical بیشتر است (در شرایط کاملا استاندارد).
وی افزود: بنابراین باید در یک کار مطالعاتی تک تک مسیر ها را با درنظر گرفتن پروفایل مسیر محاسبه نمود.
این راننده کامیون گفت: عدم استفاده از مصرف functional و تنها استناد کردن به مصرف Basical اشتباه فاحشی است.
با سلام خدمت کلیه دوستان و همکاران عزیز
در کنار نظر بسیاری از دوستان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که موارد متعدد دیگری هم در افزایش مصرف سوخت موثر است که اینجانب به یکی دو مورد از آن اشاره میکنم در زمانی که یک کامیون با بار فرضآ کانتینر ودر شرایط آب وهوای طوفانی در تردد است وشدت باد دقیقا همانند یک بازدارنده برا کامیون عمل می کند که دقیقا بالای ۵۰درصد در مصرف سوخت موثر بوده ومصرف را افزایش داده ویا مواردی که یک کامیون بخواب خورده وبدلیل خواب کامیون در پارکینگ یا گمرک جهت جلوگیری از کار افتادن باطریها ویا استفاده از کولر در جا یا بخاری در جا مجبور به کار بودن وروشن بودن دائم کامیون هستید با توجه به اینکه کامیون در حال تردد نیست ولی مجبور به مصرف سوخت است و.....دیگر که در این مهم موثر است تعیین کننده در سهمیه سوخت که باید در نظر گرفته شود
باسلام خسته نباشیدرانندگانی که بارمیووتربار میبرن مثل تک وخاور که گازایل نمیفروشن چون دوروزوشب بایدتوراه باشن تابه مقصدبرسن تازه گازایل کم میارن ومجبورن گازایل بخرن لطفا رسیدگی کنیدببینیدکجا چه خبرهست رانندگانی که گازایل دارن ووقت استراحت ووقت خواب قدر نمیدونن وگازایل میفروشن دودش توچش همه میره....به خداقسم من که رانندی تک هستم گازتیل کم میارم ومیخرم ...لطفارسیدگی کنید که ترو خشک باهم نسوزه
سلام خدایی عالی گفتین
سلام بنز ۱۹۲۱ صدی ۳۵ مصرف دارد
با سلام من از سال ۵۰ قبل از انقلاب با کامیون سنگین و اتوبوس لودر وجرتقیل کار میکنم هنوز بیاد ندازم یگ کیلومتر استفاده شخصی از اینها کرده باشم یا گازوئیل یگ لیتر. برای استفاده غیر ازوسیله نقلیه به کسی داده باشم جهت شوسته شوی فیلتر خودرو ویا قطعه کامیون درحد یگ لیتر فقط بوده حساب سوءاستفاده کننده هار جدا کنید ازبقیه
بعضی از بارها مثل تربار انتقال بمرزهای کشور کامیون باید خالی برگردد و بسوخت نیازدارد چگونه راه برگشت سوختش محاسبه نمیشود راننده بایدازاد بخرد از کجا وچگونه
هر کی بوده قشنک حساب کرده.من جک دارم.کفی بابار وکولر13.5میخوره.سینه طولانی مثل ملااحمد یا همین نایین اردکان بادنده 42دقیق24میخوره.بعد کلا صدی18شارژ میشه
ممنون از تین نیوز که پیگیر مشکلات ما است
سلام من خودم راننده کامیون تک ۱۹۲۴هستم هر ۱۰۰کبلومتر ۴۰لیتر بی بروبرگرد روهم سربالایی سراشیبی میسوزونه یعنی هر ۱۰۰لیتر ۲۵۰ کیلومتر بعد یه مسیر که من میرم از اصفهان تا گرگان رفت برگشت و برابارزدن هم که معمولا ۲۰۰کیلومتر رفت برگشت چه مبدا چه مقصد برابرگشت هم میریم ۲۲۰۰کیلومتر میریم یعنی ۸۸۰لیتر برایه سرویس رفت وبرگشت تقریبا سه روز یا۴روز میسه بریم برگردیم بعد درماه ۸تاسرویس رفت وبرگشت دست کم میانگین ۸ضرب در ۸۸۰لیتر میشه حدود ۷هزار و خورده ای لیتر سوخت بعد دولت محترم بمن هر۱۵روز۱۱۰۰لیتر شارج میکنه ماهی ۲۲۰۰ لیتر یعنی من ماهی سه روزبرم کار یه سرویس درماه برم بارببرم و۲۷روزشم ماشین یابخوابه جلو خونه یا گازاییل لیتری ۷هزارتومن بخرم که نمیصرفه وگیرم نمیاد حالا شمابگید من با سه روز کهر درماه ایا میتونم کرایه خونه و هزینهای زندگی خودم وخاتوادم وقسط وغیره رابدم ممنکن
دورود بر شرفت حرف دل همه راننده های سنگین سوار رو زدی
ما کشنده داریم تو گرمای بندر اسکله کار میکنین هر سرویس تقریبا 50کیلومتر رفت برگشته اما تخلیه وبار گیری روهم هر سرویس 3ساعت طول میکشه تا نوبت بشه آیا تو گرمای بندر میشه بدون کولر وتونوبت ماشین و خاموش کرد
بنده روزی یکبار خالی از امام زاده عبدالله آمل به جاده کرج قزوین رفته بارگیری کرده از مسیر فیروزکوه به آمل. برگشته چون هراز تریلی ممنوع هست تریلی باید از مسیر فیروزکوه کوه رفت آمد کند بنده حدود 810 کیلومتر با کامیون برای حمل یک بار در یک روز راه رفته ام وقتی بار نامه از کرج صادر میشه کیلومتر پیمایش هست 250کیلومتر آخه مهندسی که تو شرکت نفت نشستی برای شیرین جلوه دادن خودت جلوی مدیرت پیمایش من را هوایی میزنی 250 کیلومتر پس برای 600کیلومتر دیگه من وامسال کن از کجا سوخت تهیه کنیم که هر 15روز یکبار کارت بنده 1800الی 2000گازییل شارژ میشه این سوخت برای مصرف 4سرویس یک سر خالی هست لااقل پیمایش مارا درست بزنید فقط فکر کردن سهمیه کامیون نباشید هر مسیر مقدار مصرف آن مشخص هست اما مسئولان مربوطه چه میفهمند که هراز تریلی ممنون هست اما سوخت تریلی را از پیمایش مسیر هراز حساب میکنند ...
مصرف کامیون آمیکو جدید vhi بیشتر از تک های قدیمی قدرت موتور زیاده حالا اومدن نمیدونم به چه محاسباتی سهمیه رو کم کردن ماشین یخچال داره تمام کامیونهای من تو این ماه کم شارژ شده مجبور شدیم کامیونهارو بخوابونیم با این وضع نمیشه بار های ما اکثرا یه سر خالی ویا تو فاصله بار برگشت یه مسیر بدون بار طی میکنه اینها همشون عذاب دادن به کامیوندارهاست اوضاع سهمیه بندی درست کنید اگه اینطوری بمونه خودبخود شما اعتصاب به کامیونها تحمیل میکنید
پس چرا بنزین هم ارزان هم آزاد فراوانی هرچی بخایی بزن هر روز از هر خانواده چند دستگاه سواری تک سر نشین میزنه بیرون راه خیابانان میبندند اکثرشون بیکارند تو خیابونا دیگه نمیشه رانندگی کنی بعد کامیون کم بارمیخاد ببره گازوئیل نمیکنند چرا برعکسه کار شما
جالب بدونین من سالها با ماشین الات سنگین کار میکنم و کارشناسان مثلا ناشی ناکارامد شرکت پخش میگویند بیش از ۸ ساعت ماشین کار کند راندمان ان پایین میاید در صورتی که وقتی راننده شیفت عوض کند هیچ ربطی ندارد و خیلی از دلایل من دراوردی که هیچ دلیل و محاسبات علمی ندارد
نوع کاربری شرایط جاده برای کشنده ها حتی نوع بار در مصرف سوخت متفاوت هست البته جزئ
سلام ،دقیقا حرف ما رانندها رو زدی
باسلام اینها همه کلاف سردرگم کردن است باید سوخت آزاد باشد و هرکس احتیاج دارد مصرف کند ویارانه ان به نو سازی توسعه پالایشگاه وبقیه ان به تمام مردم تعلق بگیرد صدتا کاغذ بازی و رانت درست شده تاکسی رانی شورای شهر ها برایش کیسه دوختهاند باید چند میلیون فقط به این دو در سال بدهی برای کارت فعالیت تا سوخت به شما تعلق بگیرد به اضافه رشوه کلان دیگر بروید کسانیکه مسیولیت دارند در این بخش چه پول های بجیب میزنند
فقط،تورا خدا زودتر یه کاری بکنید هرروز ما عذاب داریم باشما آخه اینم شد انسانیت یه روز آزاد یه روز سهمیه یه روز قطعه یه روز ۳ مرحله ای
این چه راننده کامیونی هست که در این سطح محاسبه بلده نه داداش این راننده اصل نیست در ضمن مصرف انواع ماشین های که گفته غلط است مثلاً نوزده بیست و یک صدی ۳۵ مصرف دارد بعد تفاوت اون با نوزده بیست و چهار فقط تو گیربکس هست
این مملکت صاحاب نداره و فقط به فکر این هستند چطور رانت بخورن و دزدی کنند در غیر اینصورت میبایست کرایه بر اساس نرخ جهانی و همچنین گازوئیل هم به نرخ جهانی باشه تا نه قاچاقی صورت بگیره و نه کسی بخاطر گازوئیل ماشین بخره این قانون باید در مورد همه صنوف اجرا بشه تا همه مث آدم زندگی کنن و بساط اینهمه رانت و دزدی جمع شه
خدا خیر نده هر کسی رو که گازوئیل رو اینطوری سهمیه بندی کرده ، همیشه باید گرفتار باشیم ، نمیدونیم دنبال بار باشیم یا گازوییل، به احمقانه ترین شکل ممکن سهمیه بندی شده
به خدا که همه آقایون محاسبه گر میدونن که گازوئیل رو کی میفروشه فقط برای اینکه از سر خودشون باز کنن میندازن گردن راننده کامیون با هزینه خودمون چرخ صنعت حمل ونقل کشور رو میچرخونیم راهداری درآمدش از جیب ما عوارض جاده ای از جیب ما مالیات از جیب ما راهنمایی رانندگی از جیب ما شرکت نفت هم که میخواد گازوئیل خودمون رو به خودمون بده باز منت میزاره آخرش بازهم ما بدهکار میشیم .....
داداش چرا گذاشتین دستگاه سیپاد فرو کنن به ما الان سوخت نمیریزید ..چرا مث قبل نمیکنید یا ازاد راحت بشیم ماشین داری ۱۰میلیارد گازییل نداری کار کنی
اقایون مسولی که گازویل شارژ میکنید برای ما رانندهای ماک سوار که تانکر قیر داریم همیشه بارگیری هامون از پالایشگاه هست و یک سر خالی هستیم یا نمیفهمید که بعید میدونم یا میفهمید شارژ نمیکنید یا خودتون می دوزدید خیلی خوشکل اشکار به ریش همه رانندها هم میخندید. میگن شهر که شلوغ میشه قورباغه هم هفتیر کشی میکنه حکایت ما رانندها با شما مسولینه
آقای محترم که ادای یک عمر فعالیت در حوزه حمل ونقل داری الان ده درصد از خانواده خاور بنز اونم معلوم نیست تعمیرکارش خوب بوده والا نود درصد دیگه صدی بیست بیست دو مصرف میکنن یکیش خودم کلی خرج پمپ کردم گفتم زیر بیست تنظم کنه بازم صدی بیست یک میسوزه بعدشم بار زدی برای شهرک صنعتی اشتهارد 150کیلومتر تخلیه میکنی میای پایانه 150کیلومتر باز باراز همون اشتهارد میخوره 150 تابیای تهران 600کیلومتر راه رفتی اسمشم خیلی ساده میگن بارتهرانه دیگه هیچ جا از حق راننده دفاع نمیشه همیشه حقش ضایع میشه
سوخت باید گران شود وسهمیه ای نباشد
به شتر گفتن چرا گردنت کجه گفت کجام صافه که گردنم درست باشه. کدوم مشکل این صنف حل شده؟؟؟ با کی وبا کجا وتا کی باید جنگید؟؟؟؟ باربری ؟ دلال پایانه؟ قطعه بی کیفیت وگران؟ خودروی از رده خارج؟ خودروی بیکیفیت وگران؟ کرایه پایین؟ ناکافی بودن سوخت؟؟ جاده واتوبان های داغون؟ و.... جز خداحافظی با این شغل راه دیگه ای برای این صنف نمونده
مرز هارو مدیریت کنید و ببندید که سوخت قاچاق نشه سوختو آزاد کنید
1921حداقل صدی سی لیتر الا سی و پنج لیتره
سلام من خودم رانندام یک تک دارم سهمه ای که میدی برای یک ماه دو سرویس متونم باهاش کارکنم
با سلام بسیار حرف علمی وبه حق است تعرفه کرایه هم باید فرمول داشته باشد ۱کیلومتر ۲تناژ ۳ شرایط راه ۴وجود وعدم با در مقصد ۵ارزش و بیمه بار ۶زمان تخلیه وبارگیری بار هرکدام با درصد مناسب در محاسبه کرایه درنظر گرفته شود
بخدا هرماه خیلی کم میارم باید ازاد بخرم
واقعا خیلی بیرحمن ،چرخ اصلی این مملکت بدست رانندگان محترم میچرخه
چجوری محاسبه ای انجام دادن من مسیر 220کیلومترجیرفت کرمان رفت و برگشت 120لیتر بیشتر مصرف سوختم میشه اونم کامیونت مدل 402
من 22 ساله توی باربری کار میکنم هنوزم مستاجر هستم ولی توی این 22 سال تمام راننده هایی که می شناسم همشون حداقل توی شهر خودشان 5 تا خونه و دو سه سواری خارجی دارند من هنوز بیمه خودم را نمی تونم پرداخت کنم حالا ببینید درآمد کی کی بیشتره راننده یا متصدی چرا دارید دروغ میگید70% راننده با یک خاور شروع به کار کردن الان صاحب چندتا تریلی و خونه و مغازه شدن اگر درآمد رانندگی کم هست پس چرا این شغل را رها نمیکنید برید سراغ یک شغل دیگه
سلام این متصدی باربری که کرایه رو با راننده نصف میکنه مگه مجبوری دروغ بگی تو با یه تلفن این همه پول میبری ولی راننده هم جونش میره هم سرمایش
واقعا همه همکاران درست میگن سوخت کمه بعضی ها کم میارن ماشینشون میخابونن از بی گازوئیلی صرفم نمیکنه گازوئیل آزاد بخرن کار کنن ولی مشکل اینجاست که این همه بندر زاهدان سوخت میفروشن از کجا میاد همشم از باک میکشن میفروشن ماشینهایی که گازوئیل میفروشن از کجا میارن پمپ گازوئیل ها که گازوئیل آزاد میفروشن از کجا کارت میارن گازوئیل آزاد میفروشن اینا دولت میبینه این همه قاچاق سوخت دنبال منبع میگرده میاد میرسه به یه بنده خدا که خاور یا بنز تک داره که سوخت خودشم نمیری نه میگه حتما کارت سوختها مال اینا هست که زیاد میارن میفروشن ولی واقعا این همه سوخت قاچاق که تو بندر میارن از کجا هست ما شما که کم میاریم پس این کارت سوخت تو پمپ گازوئیل ها آزاد لیتری هفت هشت هزار میفروشن مال کدوم ماشینها هست دولتم خودش توش مانده واقعا از کجا میاد از اون طرفم میاد سهمیه سوخت کم میکنه که یعنی ما نفروشیم ولی نمیدونه ما سهمیه خودمون تا آخر برج نمیره آخر برج باید ماشین بخوابونیم تا کارتها شارژ بشه از اون طرف استانهای مرزی روزانه چقدر سوخت قاچاق میشه از یه طرف شده منبع درآمد یه عده که همین حالا هم که ما میگیم ناراحت میشن میگن به شما چه دولت تریلی تریلی میفروشه حالا ما یه باک میفروشیم شما ناراحت هستین ولی یه عده هم واقعا سوخت کم میارن مجبور هستن ماشین بخوابو نن تا کارت شارژ بشه که با این مخارج واقعا ظلم میشه به بعضیها که تو خرج خونشون ماندن با یه خاور یا بنز تک ماشین مدل پایین
بااین سوخت کمی که میدهندپدرمارادراورده اند
سلام واقعا وقتی میگویند هرکاری کارشناس خودش رامیخواهداین اقا دقیقا سوخت هرکامیون رادرست گفتنداین اقای راکه دولت گذاشته برای سهمیه اگرشخص است یاگرو واقعا ازنظر سهمیه بندی سوخت. چیزی سرشان نمیشود وواقعا بی عدالتی قوقا مکندمن شخصابابرگ ردمکنم وتلاشم وکامیون ده چرخ دارم روزی رویهم ۷۰لیتر گازلیل شارژ میشوداین کارشنا راباید چی بهش بگی خداوکیل نکنید بیایدتوپوپ بنزین ببینید برای ۲۰لیتر گازایل مردم چه میکشندبایدیک لیتر گ بخری ۷هزاتومان گیرتم نمی اید خوب چرا
من ده چرخ کمپرسی دارم ده روز در هر ماه سوخت ندارم
با سلام و احترام به توصیه تخصیص مصرف بهینه نیاز هر کامیون، در بررسی تخصیص فعلی سوخت هدف تشویق سرمایه گذاری جدید، مدیریت مصرف، و نوسازی نهفته است لذا بجز افت مدل کامیون که سوخت بیشتری لحاظ می گردد ولی در خصوص وضعیت جاده و شیب مسیر تفاوت قائل نشده اند.
ناوگان عمومی ایران شامل سبد متنوع از انواع کاربری و فناوری روز و دهه های قبل است لذا در راستای منافع سرمایه گذار و منافع ملی ضرورت دارد در مورد کاربری و پیمایش برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد بنحویکه پیمایش کمتر با ناوگان پر مصرف و مسیرهای دور با ناوگان کم مصرف استفاده گردد.
نرخ حمل در جدول تعرفه به میزان پیمایش نیست بلکه مسیرهای کوتاه تن کیلومتر بالاتر دارند ، نتیجه اگر کسی مایل به تردد بالای سیصد کیلومتر تا پانصد کیلومتر دارد و بخواهد ماهی بالای دوازده تا بیست هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد باید ناوگان خود را به روز نماید، بخش قابل توجه نرخ حمل به روابط حمل و نقل در مدیریت زمان نوبت گیری، بارگیری، مهار و ایمنی، و تخلیه نهفته است.
میگم چرا زمان شاه ما این مشکلات را نداشتیم
محاسبه اینکه بعضی از مسیرها راننده بعد از تخلیه بار،مجبور میشه کل مسیر تا مبدا رو خالی و بدون بار برگرده رو همباید حساب کرد
با سلام
دزد جای دیگر است و کارت سوخت کامیون دارن و تریلی داران عزیز و زحمت کش در جاده ها و سختی کار و هزاران مشکلات دیگر گازوییل هم به آن اضافه شد . کارت سوخت این قشر باید مرتب بدون درد سر شارژ شود . یاعلی مدد
اون راننده کامیون... که گفت خاور جدید صدی 14 میسوزونه
با سلام.من یه کاویان چهار چراغ مدل پایین دارم با همین کل خرج خونوادم رو میدم.از خونه تا پایانه شهرکرد ۴۵ کیلومتر باید برم چون تو روستا هستیم.حد اقل یک هفته باید برم و برگردم و نوبت تمدید کنم تا بار گیرم بیاد و خیلی هم مث من از اطراف شهرکرد میان پایانه و برمیگردن.اون یک هفته هم که عرض کردم حداقل هست بعصی وقتا ده روز هم بیشتر طول میکشه تا یه بار بهمون بخوره.بیشتر گازوییل صرف همین رفت و برگشت خونه تا پایانه میشه.یکی بگه ما چه گناهی داریم د باید چه کنیم که همیشه بیست لیتری گدایی دستمونه
من به هیچی کار ندارم یارانه سوخت گازوئیل رو برا ماشین سنگین اجرا کنید مال خودمون هست همه مردم هم راضی هستن دولتی که نمیدونه مثلاً ماشین تانک یک سر پر هست برا برگشتش باید چیکار کنه الان همه راننده ها ۱۰روز گازوییل کم میارن
سلام من یه کامیونت 6 تن فورس دارم الان این ماشین در جاده عادی و روال معمول 18 لیتر مصرف میکنه ماشین مثلاً جدیده. خوب من خط مشهد تهران کار میکنم و بارنامه هم دارم میانگین در پانزده رو اول برج 6 سرویس میرم اما متاسفانه 700 لیتر برام میریزن که این میزان فقط در یک مسیر مشهد به تهران400 لیتر مصرف ماشین من میشه . خوب آقای که شما حساب کتاب میکنی من چطوری باید کار بکنم چطوری باید خرج زندگی و اقسام رو بدم نه قاچاق میکنم و نه فروش گازوئیل دارم الان یک هفته خوابیدم چون سوخت ندارم شما یه راهکار بده که من یا امثال من کار بکنم . خوب الان که کار نمیتونم بکنم چطوری بارنامه بگیرم که باز برج دیگه چطوری گازوئل باید از این دولت بگیرم ... چرا دردی از مردم پرست نمیکنید فقط بلدید دردی به دردا اضافه کنید
من راننده نیستم ولی چرا باید به رانندگان زحمتکش اینهمه ظلم شود ؟
سلام راننده تریلی هستم برای ایران خودرو بدنه حمل میکنم درماه ۱۰ تا۱۲ سرویس شیرازبه تهران رفت وبرگشت انجام میدم وباتوجه به کاربری یدک باید یکسرخالی برم تهران تا۳ماه پیش گازوئیل کم میاوردم لیتری ۵ هزارازادمیخریدم با گندی که مجدد به سهمیه زدن الان لیتری۹ هزارتومان گیرم نمیاد میرم پمپ بنزینهای که شرکت نفت برای گازوئیل ازادمشخص کرده میگن باید ازشرکت نفت نامه بیاری تا۱۰۰لیتر بدیم حالا سوال اینجاست من که گازوئیل ندارم برم به مقصدبرسم چطورشرکت نفت تو بیابون پیدا کنم برای نمونه جایگاه سپهر۴۰کیلومتر بعدازشهرضا به سمت شیراز
احسنت به شما واقعا عالی بود
توی کشور ما هر کاری که خواسته باشید درقبال سوخت انجام دهید آخرش هم سوخت قاچاق میشه توسط راننده های کامیون
همهش دزدی
تنها راهش این ک ماشین رو بفروشیم باربری همش هزینه مالیات و عوارض و کرایه ها پایین جریمه راهور هیچ کس ب فکر راننده زحمت نیست ماشین داری دیگه فایده نداره بدترمیشه و درست نمیشه چرا مقصر خودمون هستیم
دوستان اگر دستت به فرمان هست حرف بزن وقتی ماشین میر سرویس فقط کیلومتر نگاه می کنی توفک راننده نیستی که مجبور دوروزیابیشترماشین روشن بماند منطز تخلیه یابارگیری شود تو گرمای 57درجه
به نظر من سهمیه بندی گازوئیل یه نوع توهین هست به رانندگان کامیون. اگه یه عده دزد وخاعن دارن به مملکت خیانت میکنند و گازوئیل قاچاق میکنند دلیل نمیشه که دودش تو چشم همه رانندگان زحمتکش که جونشون گذاشتن تو کف دستشون .اگه اتحاد بین ما باشه همه چیز بر وفق مراد میشه. این وضیفه صنف هست کبه این جور سهمیه بندی ها به دولت اعتراض بکنه واز حق راننده دفاع کنه .
سلام معلومه که شما هیچ اطلاعات ندارید از مصرف سوخت کامیون
مصرف زیر ۲۰ لیتر نداریم
با فروشندگان سوخت باید بر خورد سخت شود نه اینکه سوخت را کم کنند کارگران جایگاه خیلی راحت دارن خرید فروش میکنن
فقط راه برون رفت قیمت سوخت با کشورهای دیگه یکسان وقیمت واقعی کامیون روز دنیا والسلام مملکت ما همیشه منزل قاچاق وفلان وبیسان داره ماشین خوب وارد بشه گازوئیل وبنزین قیمت جهانی وارائه هم بر مبنای دلار که با هم همخوانی داشته باشه
من بنز تک دارم کلی هم بدهی دارم هر ماه حداقل یک هفته برای نداشتن گازوییل ماشین جلوی خانه خوابیده