بازدید سایت : ۱۰۸۳۲۲

◄ درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری

در جایی که وزیر محترم راه چهار معاون به ریاست این چهار سازمان [و شرکت] نهاده است هیچ ضرورتی برای وجود حوزه پر هزینه معاونت حمل و نقل با داشتن وظایف موازی در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد.

درخواست حذف معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی از سوی فعالان صنف حمل و نقل جاده ای مسافری
تین نیوز |

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر کشور در یادداشتی در شبکه های اجتماعی این پرسش ها را مطرح کرد که ضرروت وجود معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی چیست؟ وظایف معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی چیست؟

به گزارش تین نیوز، رضا خادمی زاده افزود: در حالی که چهار گروه حمل و نقلی حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل ریلی و حمل و نقل دریایی که به امر حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند و هر چهار گروه دارای سازمان و ساختار اداری مجزا بوده و ریاست هر کدام از این سازمان‌ ها با عنوان معاون وزیر، مسئولیت کار را به عهده داشته و فعالیت می‌کنند این سوال مطرح است، زمانی که هر کدام از این سازمان‌ ها مستقل و فعالیت خاص خود را دارند ضرورت معاونت من درآوردی حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی چیست؟

او تاکید کرد: این همه هزینه برای درست کردن یک معاونت موازی و اضافه چیست ؟ معاونتی که در سال‌های گذشته ته تنها راهگشا و حلال مشکلات نبوده بلکه خود به علت موازی کاری و دخالت در کار سایر سازمان‌ های حمل و نقلی و نبود شرح وظایف دقیق باعث بروز مشکلات عدیده ای که گاهی از مواقع به معضل تشکیل شده اند بوده است. 

خادمی زاده ادامه داد: سرکار خانم صادق مالواجرد وزیر محترم راه و شهرسازی خواهش می شود با حذف این معاونت زائد و هزینه بر کمک کنید تا موضوعات مربوط به این چهار معاونت در پروسه معاونت من درآوردی وزارت راه معطل و لاینحل باقی نماند.

وی گفت: در جایی که وزیر محترم راه چهار معاون به ریاست این چهار سازمان [و شرکت] نهاده است هیچ ضرورتی برای وجود حوزه پر هزینه معاونت حمل و نقل با داشتن وظایف موازی در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان

    اشتباه مي فرمايند. براي كنترل و نظارت تخصصي و براي تلفيق امور چهار شيوه ترابري حتما چنين معاونتي لازم است.

  • ساسان

    خانم وزیر لطفا در سیمای جمهوری اسلامی با مسئولین صنفی ترابری جاده ای چه باری چه مسافری مناظره ای برگزار کنید و حرف دل و خواسته بجای همه رانندگان کشور را بشنوید الحق ترابری جاده ای مهمترین و استراتژیک ترین شغل هر کشوری محسوب میشه ...

  • رسول دهقان راننده تریلی فعال در حوزه حمل ونقل

    با سلام و احترام
    فقط به داد حمل ونقل برسید خرج و دخل با هم جور در نمیاد تعمیر موتور کردم 400 میلیون خرجم شده اخه چند تا بار ده میلیونی ببرم تا بشه چهارصد تومن . برای دو سال خوب بود تا اینکه ترابرنت امد سر کار الان حق راننده از طریق این برنامه به جیب دلال ها میرود فقط کمی همت میخواهد و بس لطفا به دادمون برسید در مرحله ورشکستگی هستیم

  • رضا

    سرکار خانم وزیر. خواهشا به بدترین و کم کارترین و بی مسولیت ترین و بی تفاوت ترین استان تحت وزارتخانه تان حتما سر بزنید در اولین سفرتان. و به چشم خودتان این بی انگیزگی را ببنید. ببنید که چطور این اداره نسبت به تصرف حریم جاده نه تنهاوبی تفاوت است. بلکه همکاری هم می‌کنند بازرسان این اداره. واین استان. استان خراسان شمالی .ومحور بجنورد به اسفراین. بخصوص بجنورد تا بش قارداش. لطفا ولطفا اولین سفرتان این استان باشد. واولین عزل مدیر کل هم از این استان. چشم براه شمایم.

    • احمدزاده

      برخی شواهد از رفتارهای متناقض مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان خراسان شمالی خبر میدهد‌. کمی دقت و پیگیری درخواست دوست محترم متقاضی، بنظر دارای اهمیت می باشد‌

    • ناشناس

      متاسفانه ایشان دارای سابقه در حوزه حمل و نقل و در حوزه ساختمان نیستند .

    • ناشناس


      سابقه ایشان در امور مالی و بودجه است و از فرزندان یکی از افراد متنفذ می باشند.

  • محمد عی قرلو

    باسلام با توجه به اختیارت قانونی چهار سازمان عدم وجود معاونت حمل تاثیر در ساسیت های حمل ونقل نخواهدداشت

  • a

    مملکت شده بازیچه یه عده ادم بیسواد

  • مالک ..

    راست میگه هر کسی برا خودش دستور میده غلط زیادی میکنن ضرر مال ماشین داره وهمه دارن اسقاط میکنن چند سال دگه باید ماشین از کشورا دیگه اجاره کنن با هزینه صدبرابر تو کشور فکر چندسال دیگه را نکردن خون مردم تو شیشه کردن خدا لعنتشون کنه نه به ماشین دار و راننده کمکی نمیکنن حتی جلو سوخت میگیرن کارت سوخت قضایی میکنن این کارت سوختم یه معضل دزدی برا شرکت نفت شده حق ماشین دار میخوره صباست ...نه لاستیک نه روغن نه امتیاز نه بیمه مجانی نه شرکت تعاونیا کمک میکنن همه اذیت میکنن ماشین خاب باشه بهتر از منت یه مشت شغالی بکشن خدا نترسن همش همجا اذیت میکنن اداره را و ش نفت و تعزیرات مندارودی از خدا بی خبر/b>

  • دهه شصتی سوخته

    خانم وزیر، معاون حمل ونقل اصفهان رودریاب یه آدمی که ظالم روتمام وکمال معرفی میکنه باپیمانکارهاساخت وپاخت داره براحق خوری ازکارگرمظلوم،شراین ظالم روبکن تورو خدا

  • احسان متقی فر

    نمیشه بجای معاونت حمل و نقل، شورای حمل و نقل متشکل از چهار معاون مربوطه ایجاد بشه؟

  • دادخواه

    با احترام برای این عزیزان ، البته بوروکراسی تقلیدی از بیگانگان باعث شد تا معاونت حمل و نقل ابتر گردد، چون اصولا نظارتی رخ نداده است و عملا نمایشی بوده، مطلوب است با تفکیک وزارت راه و شهرسازی به سه وزارتخانه های حمل و نقل ، آبادانی و توسعه شهری و روستائی و بالاخره مسکن ، با ابعادی کاملا کوچکتر کارهای کلیدی انجام شوند و اینهمه شرکتها و سازمانهای دولتی بیحاصل موجود حذف گردند. معاونتهای نمایشی مانند حمل و نقل و تحقیقات فقط هزینه زا هستند و در ۴۵ سال اخیر همواره ابتر مانده اند. اصلاح ساختار باید به متخصصین کاربلد حرفه ای و نه حقوق بگیران دولتی سپرده شود. هیچکس برای درمان سرطان به رمال مراجعه نمی کند ، بلکه به متخصص پزشک رجوع می کند دوستان !!!!!! از متخصصین مستقل بی جناح و محفل و غیر خویشاوند ! بهره ببرید!

  • رهنما

    درود وقتی بامنحل کردن وزارت راه و ترابری می خواهیدحمل ونقل وراننده رادرمملکت بی کس وکاروبه دلا ورانت تقدیم کنید نتیجه خوبی نخاهیدگرفت

  • پیمان ابراهیمی

    به نظر من باید معاونت لاین بندی وخط کشی جادههاونصب تابلوها درجادهها راتاسیس کنند بزرگترین ضعف راه داری عدم توجه به خط کشی استاندارد جادههاست بصورت مداوم

  • سید امیر حاج محمدی اصل

    باعرض سلام وخداقوت
    از وزیر محترم ابتدا می‌خواهیم این رانت بازی های قدیم درهمین سازمان‌ها جمع کنند مثلا تشریف ببرند به سازمان راهداری ببینید چطور مشاور و روابط عمومی را به ریس مرکز مدیریت راه یا معاونت های مالی وبرنامه ریزی به یک معاونت دیگه همش رانت و دوستی های که زحمت بقیه به چشم هیچوقت نبوده هست توی سازمان راهداری باکمی پایش متوجه می‌شوید چطور اشخاص را دارند به عنوان ریس های مرکزی پست میدهن. بخاطر منفعت های خودشان بنظرم ابتدا تمامی معاونت های وزیر که ریس سازمان ها هستن باید دراسرع وقت تغییر کند بعد تغیرات بعدی
    انشاالله حق دوستانیکه نادیده گرفته شد در سازمان واداره کل های سازمان ها توسط درایت خانم وزیر حق به حق دار برسد

  • محمد

    با سلام و احترام
    خواهشمند است بجای ترابر نت بدون مسولیت و پشتوانه بار پین در کل کشور اجرایی شود تا بخشی از مشکل حمل و نقل کاسته شود.

  • یک حمل ونقلی

    خانم وزیر حرف های جناب خادمی واقعیت بخش مسافر که دیگه سرمایه‌گذار نداره ازبس هرروز بخش نامه های مختلف وارکی صادر شده وهرکس باخودش رئیس الان مدیر فنی یک موازی کاری وهزینه روشرکتها وقتی ناوگانی معاینه داره این مدیر فنی باز چه صیغه ای پس معاینه فنی هارو جمع کنید دوم خط سیر سوم کارخانجات که همه ناوگان اتوبوسی اونجارفتن خ. اهشا واقعاَ ی به استان خراسان شمالی بزنید 25ساله مدیر حمل ونقل تغییر نکرده حمل ونقل مرده

  • جهانگیر

    در کشورهای دیگر وزارت حمل و نقل داریم وحتی وزیر حمل و نقل در مواقع خاص کفیل ریاست جمهوری میشود ، حالا ما این معاونت حمل و نقل را هم منحل کنیم برود.

  • ناشناس

    این نظر کاملا درسته و هیچ نیازی به وجود چنین معاونتی در وزارت راه نیست و از همه مهمتر اینه که بهتره مسکن مثل گذشته از راه جدا بشه و بشه همون وزرات راه و ترابری تا این وزارت خونه بتونه بهتر به وظایفش عمل کنه واقعا قابل درک نیست که چطور دولتمردان قبلی این ادقام رو انجام دادن و اون ساختار وزارت راه و ترابری که یکی از مهمترین وزارتخونه بود رو با این ادقام غیر کارشناسی از هم پاشوندن .بهتر بود مسکن با وزارت کشور و شهرداری ها ادقام میشد تا وزارت راه