◄ وزیر راه و شهرسازی و مشکلات رانندگان کامیون
_آیا وزیر محترم می دانند تعیین حق توقف کامیون ها پس از صدور رای دیوان عدالت اداری از وظایف شورای مزبور (شورای عالی هماهنگی ترابری) است؟
محسن متقین:
_آیا وزیر محترم راه و شهرسازی می دانند که مصوبه شماره ۱۶۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور موضوع تفویض اختیار غیرقانونی تعیین حق توقف کامیون ها به دو تشکل صنفی در تاریخ ۱۵/ ۱۱ /۱۴۰۱ توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است؟!!! ( رای دیوان عدالت اداری)
پاسخ وزارت راه و شهرسازی را به این یادداشت در لینک زیر بخوانید:
◄ پاسخ وزارت راه و شهرسازی به مطلب اولین اشتباه وزیر در دعوت از تشکل های غیرمرتبط
_آیا وزیر محترم می دانند تعیین حق توقف کامیون ها پس از صدور رای دیوان عدالت اداری از وظایف شورای مزبور (شورای عالی هماهنگی ترابری) بوده که با گذشت ۲ سال از آن تاریخ, ترک فعل وزارتخانه در این خصوص موجبات سرگردانی ورود خسارت و گاهی ایجاد تشنج آشفتگی روابط میان رانندگان و صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل شده است؟!!
گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:
◄ نخجوانی زیر ذره بین نقد؛ فرودگاه ها در 14 ماه اخیر پیشرفت داشته اند یا عقبگرد؟
◄ خانم هواشناس روی صندلی نقد؛ از عملکرد تاجبخش در سازمان هواشناسی رضایت دارید؟
_ مقام محترم وزارت مطلع هستند که در دعوت برگزاری اولین جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری با حضور ایشان و با دستور جلسه (تصمیم گیری در خصوص تعیین مرجع حق توقف) دقیقاً از نمایندگان همان شخصیت های حقوقی سلب اختیار شده برای حضور در جلسه و مشورت دعوت به عمل آمده است؟!!!( فایل دعوتنامه)
_آیا سرکار خانم صادق مطلع هستند که در طول دو سال گذشته همین تشکل ها سلب اختیار شده با هماهنگی کامل سازمان راهداری تمامی تلاش خود را برای ابطال دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری موضوع ابطال تفویض اختیار تعیین حق توقف مصوبه ۱۶۵ شورای هماهنگی را با برگزاری کمیته راهبردی و تنظیم صورت جلسه در سازمان راهداری به کار گرفتند اما به فضل الهی موفق به این کار نشدند؟!!!
_و آیا مقام محترم وزارت مطلع هستند که مدیریت حقوقی وزارتخانه متبوع در طول دوره رسیدگی به شکایت خواهان در دیوان عدالت، تمام قد در پشت تشکل های صنفی کارفرمایی ذینفع ایستاد و چشم خود را بر حقایق و ظلم تحمیل شده بیست ساله به کلیه رانندگان کشور در تعیین حق توقف به وسیله گروه خاص و ذینفع بستند؟!!
با توجه به دعوتنامه شماره ۹۰۰ ۸۷۵۷۹ مورخه۱۴۰۳/۶/۱۱ برای تشکیل جلسه ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی کشور در مورخه۲۰/ ۶/ ۱۴۰۳ که ظاهرا اولین جلسه حضور مقام محترم وزارت در تشکیل جلسات شورای مذکور در هیئت دولت فعلی است ظاهرا مباحثی مهم به زمین مانده در خصوص حمل و نقل کالای جاده ای در دست رسیدگی بوده است که از آن جمله:
- بازنگری شرایط عمومی حمل و نقل کالای داخلی
- تصمیم گیری در خصوص مرجع تعیین ضوابط حق توقف ناوگان حمل و نقل داخلی بین المللی کالا
و بررسی طرح اصلاح سامانه پرداخت آنلاین کرایه حمل در دستور جلسه قرار داشته است.
البته واضح و مبرهن است که مشکلات واقعی و استراتژیک حمل و نقل کالای جاده ای با محوریت خود مالکی در گرو حل چند موضوع دیگری نیز هست که در طول پنج ساله گذشته بارها و بارها توسط فعالان صنفی رسانه ای شده است و گوش شنوایی برای حل آنها پیدا نشده است،
- تشکیل صندوق حمایت و ذخیره رانندگان و کامیونداران کشور با هدف قطع دست رانت خواران و دلالان و تصدی انجام امور اقتصادی رانندگان مانند بیمه تکمیلی و رفع نیازهای جامعه بزرگ رانندگان توسط صندوق پیشنهادی
- ایجاد و به کارگیری درگاه ملی اعلام بار و نظام مندی تخصیص بارهای عمده با هدف خاتمه دادن به دلالی و واسطه گری و بی عدالتی های مرسوم و حمایت شده
- تعیین مدیریت و تعریف جایگاه سازمانی در سازمان راهداری برای ارتباط با تشکلات صنفی کارگری و کارفرمایی بخش حمل و نقل با هدف شناخت کامل از تشکلات مردم نهاد و جایگاه و حدود اختیارات و وظایف آنها و نظام مند شدن روابط میان متولی حمل و نقل جاده ای و بخش خصوصی و جلوگیری از توزیع رانت های احتمالی در واگذاری امور اقتصادی و درآمد زا به گروه های خاص تحت پوشش تشکل ها
این سه موضوع به عنوان نمونه های از سرفصل های اصلاحات لازم برای ساماندهی وضعیت حمل و نقل جاده ای کشور خواهد بود.
مسلما تشکیل جلسه ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با دستور جلسه مرتبط با حمل و نقل جاده ای در کوتاه ترین زمان استقرار وزیر محترم نور امیدی در دل این قشر زحمتکش و بی ادعای کشور خواهد بود.
اما مهم ترین موضوعی که در برگزاری جلسه ۲۲۹ شورای مذکوربه چشم می خورد این است که با ابطال مصوبه شماره ۱۶۵ شورا که طی دادنامه ۲۷۰۸ مورخه ۲۵ -۱۱- ۱۴۰۱ در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است وظایف تعیین حق توقف از تاریخ ابطال مصوبه به عهده همین شورا قرارگرفته که با گذشت قریب به دو سال از آن با ترک فعل وزارتخانه، موجبات ورود خسارت های مادی و معنوی فراوان به رانندگان و کامیونداران کشور فراهم گردیده است.
اهمیت موضوع دوچندان خواهد شد وقتی ملاحظه می گردد که اتفاقاً نمایندگان همان تشکل هایی که بیش از ۲۰ سال موجب تضییع حقوق رانندگان و کامیونداران شده بودند و عهده دار انجام وظیفه تعیین (رانت گونه) حق توقف کامیون های کشور بودند و با رای دیوان عدالت اداری به این ظلم پایان داده شده، دقیقاً جهت مشاوره و حضور در این جلسه شورا از آنها دعوت به عمل آمده است.
و عجیب تر از آن اینکه همه افراد تیم هایی که با انتخاب نام های دهان پرکن برای تشکل های ایجاد شده توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران دور هم جمع شده اند و (تشکل اقتصادی) زیر نظر اتاق را در سایه تشابه اسمی به عنوان (تشکل صنفی) به وزارتخانه و متولی حمل و نقل قالب نموده اند در این جلسه حضور خواهند داشت.
این (تشکل های اقتصادی ) نه تنها هیچ رابطه حقوقی با رانندگان و کامیونداران و خودمالکان کشور ندارند بلکه تضاد منافع و پول و ثروت آنها در طول مدت ۲۰ سال گذشته همواره موجبات تضییع حقوق رانندگان کامیون را فراهم ساخته است.
وکلام آخر
مقام محترم وزارتخانه
رانندگان کامیون کشور همگی می دانند اتاق بازرگانی و سیاهی لشکر تشکل های ساخته دست آنها با هر نامی که باشد نماینده آنها نیستند، یکی از نشانه های نماینده واقعی رانندگان کامیون چشم های پف کرده بیداری های شبانه بر اثر خیره شدن به جاده است.
* فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا
سوال آیا وزیر محترم راه و شهرسازی می دانند که مصوبه شماره ۱۶۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور موضوع تفویض اختیار غیرقانونی تعیین حق توقف کامیون ها به دو تشکل صنفی در تاریخ ۱۵/ ۱۱ /۱۴۰۱ توسط هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است؟
جواب: نه نمی داند اما کارشناسان مرتبط در وزارت راه می دانند ولی به ایشان نمی گویند. چون طرفدار همان دو تشکل هستند.
باسلام
بهتر است و زیر محترم اول فکری به حال قانون شکنی ها در سازمان. راهداری بکند
در ۳ سال اخیر ۴ فقره دادنامه ی هیات عمومی دیوان در مورد ابطال مصوبات شورای عالی برای بیمه تکمیلی صادر شده که کسی گوشش بدهکار نیست
باسلام
تشکلات صنفی حاضر در جلسه نیز چندان ناراضی از این ترک فعل نیستند، چون با اینکار در اذهان رانندگان چنان القا میکنند که آقای متقین مسبب زمین ماندن تعیین حق توقف طی ۲ سال اخیر است و اگر خود ما طی روال ۲۰ سال گذشته تعیین کننده حق توقف میبودیم امروز همه چیز در این مورد گل و بلبل بود !!
در صورتی که به اعتقاد بنده جناب متقین بزرگترین لطف را به رانندگان کرده و تعیین حق توقف توسط ۲ تشکل صنفی که از لحاظ قانونی نمیتواند برای ذینفعان الزام آور باشد را به مرجعی صالح که تمکین از تصمیماتش برای ذینفعان و حتی مراجع قضایی حجت است، بازگردانیده است.
بهتر است تشکلات صنفی بجای لجبازی با صنف برای اثبات خود، از وزیر محترم چرایی ترک فعل سازمان را طلب کنند و برای اثرگذاری و حفظ نقش خود در تصمیم گیری ها پیشنهادات قیمتی ( البته نه نرخ کدخدامنشی و غیرکارشناسی همچون گذشته) خود را بصورت مکتوب و صریح به سازمان راهداری ارائه نمایند.
نه وزیر راه از کجا میداند فقط شما خبر دارید ماشالله
خانم وزیر ، خواسته های رانندگان رو از نمایندگان قانونی صنف باری و مسافری بشنوید و دستور پیگیری و رفع موانع را بدهید ، بخاطر سهل انگاری شاید هم غرض ورزی مسئولین قبل طی سالها رانندگان از این شغل مآیوس شده و تغییر شغل دادند و طبق آمار حدود ده هزار راننده پایه یک کم هست ،،سختی کار ، سنوات شغلی ، حقوق بازنشستگی در حد یک متخصص نه کارگر ساده ، امتیازات شغلی دیگر مشاغل گوشه ای از خواسته های بجا و بحق رانندگان است
سلام
وزیر محترم راه وشهرسازی تخصص ساختمانی وشهرسازی دارد وقطعا تصمیم گیری در حیطه مسائل حمل ونقل و راهسازی درتخصص ایشان نیست
همانطور که مسائل ساختمان درحیطه وتخصص اصحاب حمل ونقل وراهسازی نیست
اینجا است که لزوم تفکیک این وزارتخانه مهم وعریض وطویل مشخص می گردد
وزارت خانه راهسازی و راه آهن
وزارتخانه مسکن وشهرسازی
وزارت خانه بنادر و کشتیرانی
وزارتخانه هوانوردی
وزارت امور حمل و نقل بار ومسافر
وزارتخانه هایی است که بهتر است راه و شهرسازی به آنها تفکیک شود
سازمان بنادر و دریانوردی صحیح است
خانم و زیر محترم اول مهمتر بیاید ببینید چه فسادی در حوزه ساخت مسکنی که در رابطه با مدیران بنیادمسکن و مدیران بانکها دارد پیش میآید و تهسیلات ساخت مسکن روستایی را در گرو بانک نگه میدارند وهمیشه امروز و فردا میکنند برای به جیب زدن سود های روز شمار مگر قرار نبود خیلی صریح در مطالبات مردم با عدالت پاسخگو باشید و حتی بنده حاضرم شهادت دهم که کارهای آنها ایراد دارد وحتی از طرف سپاه پاسداران هم پیگیر کار ما شدند ولی اینها تا مسعول آنها وریس آنها نباشد هیچ کس نمیتواند آنهارا قانع و بترساند
سلام خانم صادق کسی که حدودادودهه خون رانندگان راتوشیشه کردوبازوروکت اجراکنندگان کمیسیون چندبرابر می گرفت وامروزبارانت و حمایت مسئولین رئیس کمیسیون رانندگان اتاق بازرگانی شدوسن رئیس جمهورراباکامیون مثال می زد وتمامی دوستانی که باعث رشدش شدن رایکی یکی سربه نیست کرد وشهروندی بریتانیارادرکارنامه اش دارد رایلی مواظب باشید چون اینجورافرادنه کشورونه مسئولیت براشان مهم نیست اینهارانوعی ابزارهای بالاتررفتن وچپاول منافع کشوری دانندمتاسفانه دراستان هم تمامی نمایندگان وام دارش هستن حتی بالاترین شخص حاکمیتی استان مازندران
سلام وعرض ادب
انتظاری که سرکار خانم صادق مالجوردی بعنوان وزیر محترم راه وشهرسازی در جلسات شورای عالی هماهنگی هست وکما اینکه در این اولین جلسه شورا بود ،اینکه توجه ایشان به مالکیت در حمل ونقل ورفتن به سمت تخصصی شدن را مد نظر داشته باشند،سرکار خانم کدام تشکلاتی که شما ازشون دعوت بعمل آوردید در حمل ونقل ادعای مالکیت دارند ،مالکین اصلی حمل ونقل رانندگان خود مالک هستند که بنا به آمار خود سازمان محترم راهداری ۹۷٪حمل ونقل را شامل میشوند ،
حالا چطور میشود تصمیمات کلیدی وتخصصی حمل ونقل را یک عده افراد اقتصادی از تحت پوشش اتاق بازرگانی رقم بزنند؟
مادامی که نفوذ افراد در تصمیم گیری های شورا برای عدم لجستیکشدن وتخصصی شدن حمل ونقل ادامه داشته باشد هر مصوبه وهر طرحی در حمل ونقل باشکست روبرو خواهد شد .
چرا که اصل مالکیت که در حمل ونقل کشور ما خود مالکی هست را نادیده گرفته ایم ..
موفق وپیروز باشید
با سلام.
وزیری که هیج برنامه ای از قبل نداشته.
وزیری که بجز قوانین و مقررات تغییر کاربری، هیچ آگاهی از حوزه عظیم راه و شهرسازی ندارد.
ایشان تازه در اولین جلسه شورای معاونین دستور داده بروند بررسی کنند چطور مشکل مسکن حل گردد؟؟!!
آیا هر شخصی که وزیر میشود، نباید حداقل آگاهی یا برنامه ای داشته باشد؟ بجز کلی گویی که با یک سرچ ساده از اینترنت هم میشود یادگرفت و گفت، دیگر چه دارند برای گفتن؟
آیا ایشان یا اصلاً کسی در وزارت راه میتواند،موضوع
تامین مالی جهش تولید مسکن را طبق قانون برنامه هفتم توسعه، بدون نیاز به حتی یک ریال اعتبار از بودجه عمومی کشور، طرحی و محاسبه عملیاتی نماید؟ بنده با ۲۹سال سابقه تخصصی مرتبط این طرح تامین مالی را تدوین و آماده اجرا نموده ام. اما چون فقط شهرستانی هستم، دولتها اهمیت نمیدهند. کسی هزاران شهرستانی نخبه جوان شهرستانی را نمی بیند.
بخدا سوگند یاد میکنم، این طرح تامین مالی را که بنده بدون احتیاج به اقتصاد کشور و درآمدهای نفتی، با محاسبات دقیق اجرایی، تدوین نموده ام، اگر کسی از این مدیران مرکز نشین نصفش رو طراحی میکرد، سرمایه ملی لقب میگرفت. اما افسوس که کسی امثال ما را نمیبیند.
آفرین
سلام اول ما باید بدانیم که خانم وزیر در جریان هستن که شغل رانندگان تفریحی هست یانه
سلام درود به جناب مقیمی و همکارانش شرکت تین نیوز والله ۳۰ ساله ما با این حمل نقلها نتوانسته ام کنار بیاییم حق کشی خودشون مافیا شدن بار تمدن اگه هرف بزنیم مکه بار مال این شرکتهاست وبومیگری همه را زیر سوال میبرد متشکرم رسیدگی شود
سلام بازگشت به قوانین لازم اجراء و اتباع در موضوع خدمات عمومی حمل و نقل جاده ای کالا و تفکیک آن از موارد اختصاصی حقوق قرارداد اعم از مقدم معوق و ماخر برنامه هفتم بجای اعمال سلیقه و گزینش فعلی اجتناب ناپذیر است .
تسری مدیریت بهینه از موضوع عرضه ناوگان و توزیع و تقسیم با تعرفه گذاری دستوری خدمات حمل و نقل و حمایت یارانه ای از زیر مجموعه صمت به مدیریت بهینه تقاضای خدمات حمل و نقل و آمایش با هدفمندی حمایت و رقابت بوسیله تغییر در نحوه تخصیص و توزیع سوخت از وضعیت فعلی به دادن سهمیه برای صاحبان کالای بازار هدف یعنی جدول حمایت و رقابت انواع کالا و صنایع بنا به نیاز و مصالح نظام.
یعنی سوخت حمایتی یارانه ای مستقیم به کامیوندار تخصیص نیابد بنا به نوع محموله و نیاز کشور به صمت توزیع گردد ، برای این مهم دولت از اقتصاد خودش شروع نماید، معضل قاچاق هم تعدیل می گردد و حاشیه مابه تفاوتش کاهش می یابد
حمل ونقل بایستی قانونش بین المللی شود تمامي حقوق حمل ونقل رعایت شود وامنیت راهی وبهداشت رانندگان رعایت شود ماشين هاي بيش ازسی سال جایگزین شودوحمل ونقل مااعم ازماشین وانسانی وجاده وپارکینگ وبهداشت بابری وازهمه مهمتر هزینه ها خسته وبادنیا خيلي فاصله دارد
8۷
عرض سلام و احترام بزرگترین بی عدالتی توزیع نا عادلانه بار در پایانه بندرعباس و دیگر نقاط کشور است بخصوص قضیه بومی گرایی که بزرگترین بی عدالتی در کشور است کسی هست به گوش مسیولین برساند در شهر و منطقه ما هیچ باری نیست بنده سی سال است مسیرم فقط بندرعباس هست در نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون دهها هزار شهید است این چه عدالتی است که با شرایط کم بار فعلی عدهای دو روزه بار بزنند و بقیه هر بیست روز یک بار هم به زور استدعای همۀ رانندگان این است به گوش مسیولین محترم برسانید تا برنامه و تصمیمی قاطع برای این موضوع اتخاذ کنند که این همه ظلم در حق رانندگان آن هم در حکومت اسلامی روا نگردد
چه عرضه نماییم ایشان نیامده میخواد کشور عراق را اتوبان و گلستان نماید که در دنیا بی نظیر باشد اما جادهای ایرانهمه مرگبارند..هر کس میاد میخواد عراق که همه ماها رو دست بسته زنده به گور کرده آباد کند ما دیگه چه بگوییم
متاسفانه جناب رئیس محترم جمهور بنا به دلایل متقن وشخصی که کارشناسی نشده بود وبیشتر از روی حب وبغض و کینه نشات گرفته بود این خانم را به سمت وزیر وزارت خانه ای تعیین کرد که حتی مردان آهنین نیز به سختی از عهده آن بر میامدند خانم ها بیشتر بهدرد وزارت خانه هایی مثل آموزش وپرورش یا بهداشت ودرمان وآموزش پزشکی ویا درهمین ردیف ها که مستلزم فعالیت بهمراه کار بدنی نیستند میخورند همین انتخاب این خانم موید عدم التزام رئیس محترم جمهوربه کار کارشناسی که خودش بارها عنوان کرده میباشه مطمئنا این خانم محترم بیش از یکسال در وزارت راه ومسکن وشهرسازی دوام نخواهند آورد نه از باب اینکه خانم هستند بلکه از باب توانایی شخصیتی وبدنی وهمچنین زودرنج بودن ذاتی خانم ها که توان تصمیم گیری درست وصحیح را از آنها سلب میکنه
با سلام ، وزیر محترم راه و شهرسازی ، از شما خواهشمندم با اتحادیه صنف کامیونداران کرج نیز در خصوص مشکلات حمل و نقل ، مکاتبه داشته باشید ، در همه جای دنیا حمل و نقل را بعنوان صنعت میشناسند، ولی متاسفانه در کشور ما بیشتر تلاشگران این عرصه در حال حاضر با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستند ، که ناچار مجبور ب فروش ماشین یا جمع آوری دفتر حمل و نقل بار شده اند ،
جاب پزشکیان هیچ کار اولش گفت آقا انتخاب کرده
آخه زن توچه میدونی وزیری چیه مشکلات مردم وجامعه چیه بشین خونت ظرفهاتابشور
تمام آنچه در این گزارش بیان شده کاملا درسته اما آنچه که نادرست و توهین آمیزه وجود این خانم بعنوان وزیر راه وترابری که هیچ اطلاعاتی درین مورد نداره که بخواد صاحب نظر باشه
با سلام مجدد.
اول: اینکه،خالصانه از شبکه وزین "تین نیوز" تشکر و سپاس را دارم.اولین مرتبه و اولین شبکه خبری و رسانه ای است که دیدم،مطالب را بدون هیچگونه خواهش و تمنا منعکس و منتشر نموده است.بنده بعنوان کسی که با ۴۸ سال سن، ۲۹سال است که در حوزه حمل و نقل و مسکن کار میکنم، این چنین رسانه ای ،که خارج از گرایشهای سیاسی،موضوعات را صرفاً تخصصی،نقد علمی و منصفانه منتشر نماید،به این شکل ندیده بودم.امیدوارم بتوانم ۱۳ طرحی که در مقیاس ملی بصورت اَبَر پروژه،که حاصل مطالعات پژوهشی اینجانب است را با کمک شبکه وزین شما جهت کمک به کشور عزیزمان و "برای ایران" منتشر نماییم.
دوم:چون فکر نمیکردم مطالبم منتشر شود،خلاصه گفته بودم،اما جهت تکمیل مطلب منتشر شده قبلی،علاوه بر مسکن،در دومیم طرح پژهشی-عملیاتی ظرف مدت ۲سال، ۸۰۰ کیلومتر آزادراه یا معادل ریالی آن راههای اصلی و روستایی در کشور احداث خواهد شد.تاکید میکنم،تامین مالی این پروژه بدون نیاز به حتی یک ریال اعتبار و تخصیص از بودجه عمومی کشور،یا تهاتر نفت یا هر محل و ردیف اعتبار دیگر میباشد.
نمیگویم اگر نشد،گردنم زده شود،اما تعهد رسمی و حقوقی میدهم ظرف سه ماه پیشرفت پروژه ها قابل لمس باشد.در غیر اینصورت بنده به جرم ترک فعل و تشویش اذهان عمومی و یا هر جرم مرتبط با این موضوع محکوم شوم.
با تشکر مجدد از شبکه علمی،تحلیلی وزین تین نیوز.
عرض ادب..
میطلبد که وزیر محترم راه و شهرسازی قبل از شروع فعالیت در وزارتخانه و حضور در جلسات راهبردی شورای هماهنگی ترابری و برای حصول نتیجه و خروجی هر چه بهتر و رضایت بخش از این جلسات با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی باید قبل از هر اقدام و دستوری بدنبال یک راهکار و مکانیسمی باشند که میزان صداقت و درستکاری صاحب منصبان بخش حمل و نقل عمومی در شرایط ساختگی برای اجتناب از فساد و رانت به بوته آزمون در بیایند.
برای ادعاهایی که در مورد مالکیت و نمایندگان واقعی سرمایه گذاران واقعی حمل و نقل)خود مالکین دارند و برای روایت ها و اظهاراتی که از شرایط و بحران های ساختگی (راننده هراسی) ارائه میکنند.
اشخاصی که در این جلسات بعنوان نمایندگان سرماه گذاران واقعی (خود مالکین)حضور پیدا میکنند باید از چند زاویه راستی آزمایی شوند که معلوم شود که واقعا مالک چند درصد از ناوگان فعال در بخش حمل و نقل داخلی و خارجی میباشند.
ما از جلسات سیاست گذاری مقامات وزارت خانه و سازمان راهداری و دیگر سازمانهای دولتی و اشخاص حقوقی و حقیقی در شورای راهبردی ترابری با موضوعات مختلف آگاهی نداریم ،اما آنچه از عملکردشان از اواخر سال ۹۷به بعد می بینیم و شاهد هستیم نشان میدهد که آنها در مسیر تنش زایی گام بر میدارند ،اما نمیخواهند در صحنه تنش حضور داشته باشند.
چرا سه دهه کمکاری را به وزیر جدید ربط می دهید؟ آن وزرای قبلی مذکر چه کردند؟ معاونتهای موجود باقیمانده از قبل باید بروند. تفکیک به دو وزارت الزامی است.
فقط مسؤلین محترم به فکر گازوئیل رانندگان باشید یکدفعه دیدید اعتصاب شروع شد وهمه چیز گران مسئولیتش باشمااست
گروه بحران ساز ومدیریت بحران برسرمیز جلسه وزیر
اخه عزیزان از کی وکجا باید گفت که هیچی سر جای خودش نیست که این حال وروز مردم شریف ونجیب ایران است ان راه وترابری چرا جلوی مافیای صدور بارنامه را نمیگیرند ایا میدانید باید حق بارنامه چند درصد باشد وچند درصد از راننده دریافت میکنند وخیلی چیزخای دیگر ویا تبیعض بین بازنشتگان مثل بازنشتگان رانندگان چه ازاد وچه اجباری چرا رانندگان اتبوس شهری سختی کار دارند وبفیه که شب وروز در بیابان با هزاران خطر واتفاقهای پیش بینی نشده دست وپنجه نرم میکنند وزیر محترم یک هفته با یک تریلی بنز ویا ایوکو مدل پایین همراه بشن این جادها پایانه ها باربری ها وغیره انوقت تصمیم گیری کنند
با سلام و خسته نباشید به همه نظر دهندگان اول اینکه بعضی دوستان نوشتند که وزیر خانم نمیتواند مشکلات ما را حل کند . این جمله بنظر بنده اشتباه است چون همه اطلاع دارند که در کشورهای خارجی رایس جمهور خانم هست و وزیر هم همچنین چرا خارجیها از این حرفها استفاده نمیکنند . وزیر آقا یا خانم هیچ فرقی ندارد فقط ما باید حق و حقوق خود را مطالبه کنیم و پیگیر مشکلات باشیم
فکری به حال رانندگان کنید نه ماشین دارها راننده ها بیشتر ن تا صاحب ما شینها
هر کی از راه میرسه فقط از راننده درخاست پول میکنه خواهشن به فکر مسکن طیف رانندگان جاده ای هم باشین
این خانم نمیتونہ مشکل مسکن وحل کنہ میخاد مشکل کامیون دارا راحل کنہ چقدر ما مردم ایران بدبختیم
وقتی خانم وزیر با سفارش {....} بیاد سر کار بهتر از این نمیشه سفارش و پارتی و ... شرعا حرام و فساد است مبارزه با فساد مبارزه با سفارش و پارتی و غیره است
از ریس جمهور تا برسه وزیر وحتی فرماندار وقتی سوار برشاسی بلندهستن چطور می خوان درد راننده های سنگین سوار وشب بیدار رو بدانن
اینها دارن حکومت می کنند
بیمه سخت کار بزرگترین ارزوهای زخمت کسان جادهاست لطفا پیگیری کنید
بیمه مشکلات گمرگها مشکلات و بی احترامی به رانندگان عزیز زحمت کش در خارج از کشور عمده ترین مشکلات امروزی رحمت کشان مباشد
وقتی. هم خدا. میخواد. هم. خرما. مشکلات. تمام شدنی نیست.
خانم وزیر خسته نباشید یه فکری هم به رانندگان کامیون فرسوده کنید فقط عذاب میکشن هرچی کار میکنن خرج خود کامیون میشود یه راهی برای نجات این قشرزحمت کش بی ادعا کنید فقط عدالت
سلام بنده به عنوان یک راننده ماشین سنگین از وزیر محترم راه عاجزانه درخواست دارم جاده قدیم تهران به قم که محل عبور ماشینهای سنگین است و مایحتاج ضروری کشور را به تهران منتقل میکنند را دو خطه کنید تا رانندگان ماشینهای سنگین اینقدر عذاب نکشند ممنونم
باسلام خواهشا فکری بحال بیمه راننده کنید اینکه راننده جدید ۳۵۰۰حق بیمه میگرند رانندهقدیم نرخ پایین تر ۱۲۰۰ بعد از اون سختی کار راننده هم برداشته شده آخه چه گناهی کردن رانندها به غیر از بی احترامی که به راننده میشه . زن ومرد فرقی نمیکنه حالا وزیر زن باشه یا مرد مهم مشکلات رانندهرانندهاست که این یکیشون هست هزارتا مشکل دیگه هست . البته ناگفته نماند ما از وزیر مردش هم خیری ندیدیم تا چه برسه به ....
سلامنهراهترابرینهانجمنصنفینباربریهاهیچکسبهفکررانندهنیستفقطچشمهمهبدسترانندهودستشونتوجیبرانندهاستاونازوضعجادهاموناونمازگرفتنکمسیوننجومیباربریهایزنچمیدونهرانندهچسختیهاومشکلاتیدارهبایدوزیرراهیرانندهباشهتابدونهرانندهچیهامیکشهبهدریارفتهمیداندمسیبتهایتوفانرا
الان ۴روز ماشينم ازبی گازوئیل درخونه خوابيده که بنظرم بخوابه بهتره چون هرچی بار میبریم تابرسیم خانه چیزی دیگه نداریم از دست جادهای خراب یدکی بی کیفیت بیمه خدا تومن لاستیک دولتی که با آزاد هیچ فرقی نداره فقط بزار قسطی میدن دولتی باید نقد بدی خانم وزیر تورا قرآن تورا به همه مقدسات قسم میدیم به داد این قشر ضعیف بدبخت برس بخدا شرمنده خانوادمون شدیم هرچی کار بی خوابی خفت ازمیدان دار پلیس غیره میکشیم هیچ هیچ ته کارمون نمیمونه تورا خدا یه فکری کن به دادمابرس ما سیم اخریم