◄ انتقاد یک فعال حملونقلی از نبود قدرت تصمیمگیری در تشکلهای صنفی
کانون نیز تشکیل شده از همین انجمنهاست که میتوان گفت آنهم قدرتی ندارد و اگر کسی به کانون انجمنهای صنفی امیدی داشته باشد سخت در اشتباه است.
یک فعال بخش حملونقل کالا با انتقاد از عملکرد تشکلهای صنفی گفت: در کشور ما تنها چیزی که انجمنها ندارند قدرت تصمیمگیری و اجرایی است.
به گزارش تیننیوز، عباس لیلآبادی با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی، افزود: در واقع میتوان گفت مسئولان به انجمنها فقط برای خالی نبودن عریضه اجازه تاسیس میدهند که در جوامع بینالمللی محکوم به عدم توجه به گروههای کارگری و بهطور کلی اصناف نشوند.
وی در خصوص عملکرد کانون انجمنهای صنفی رانندگان نیز اظهار کرد: کانون چیست و چه وظیفهای دارد؟ کانون نیز تشکیل شده از همین انجمنهاست که میتوان گفت آنهم قدرتی ندارد و اگر کسی به کانون انجمنهای صنفی امیدی داشته باشد سخت در اشتباه است اگرچه شاید در برخی اوقات کانون بتواند یک خودنمایی نسبی از خود نشان دهد.
این فعال بخش حملونقل جادهای کالا با بیان اینکه مشکلات رانندگان با اتحاد و همدلی مرتفع میشود، تاکید کرد: انجمنها و کانون که جای خود دارد در وضعیت فعلی، دولت نیز یک صاحب کالای بزرگ است و هرگز نباید از یک صاحب کالای بزرگ انتظار کمک داشت.
به گزارش تیننیوز، بر اساس آنچه یکی از فعالان بخش حملونقل کالا در شبکههای اجتماعی منتشر کرده است، روز 13 آبان علی رغم مخالفت صریح وزارت کار، تعدادی از انجمنهای صنفی در کنار انجمنهای صوری تهران[بهزعم نویسنده]، در محل تالار صدا و سیمای ایران در تهران گرد هم آمدند و مجمع غیر قانونی تشکیل داده و تعداد 5 نفر از اعضای فعلی هیئت مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور را عزل و از بین خودشان اعضای هیئت مدیره را مشخص کردهاند.
سلام
انجمن یا کانون. کدام. قدرت اجرایی شناخته شده از طرف قانون هستند؟
کجا. از انها در تصمیمات مهم صنفی نظر خواستند وکجا گوش به نظر ورای انها داده اند بعد اجرا عملی در صنف کرده اند؟؟
مطلب مهمتر صلاحیت کانونها وانجمن ها وشکل انتخابشان است
تا زمانی. انتخابات انها به صورت علم روز وانفورماتیک. توسط رانندگان کل کشور نباشد
هیچ. زمانی کانون ها وانجمن ها نماینده واقعی. رانندگان وصنف نیستند چون. انتخاب فعالان صنف نیستند..
میتوانند اول. انتخابات را با توجه این مورد که شماره تماس تمام رانندگان وشماره هوشمند انان را دارند به صورت. یک اس دادن. ساده رای گیری کنند واول اصلحیت خودشان را ثابت کنند
بعد بحث کنیم تازه در این مورد که انجمن وکانونی که قدرتی واجازه قانونی نداشته باشد پس نباشد بهتر است از بودنش ..
چرا که شکل کنونی انها فقط یک سرگرمی هست برای راننده و اینکه راننده درد دلی کند به جایی مبادا که دق کند..
پس ممنونم از اینکه جاییی هست. عقده دلمان خالی شود
ولیک بایست بگویم. در واقع وقتی به انجمنی میروی وقدرت ضعیفش میبینی سنگکوب میکنی. نه دق
چون هیچ قدرتی ندارند وقانون در مجلس بایست اجازه دهد اول شکل انتخابات انها شفاف شود
بعد هر تصمیم صنفی در وزارت با رای ونظر کارشناسان یک گروه درون صنفی که کاملا درصنف فعال هستندو از زیر وبم کار اگاهند اجرا شود
تقریبا یک کارگروه علمی تجربی تحقیقی از درون صنف. کم داریم.
انجمن وکانون هیچ سودی ندارد ونخواهد داشت ..
والسلام