◄ 3 مشکل بزرگ پایانه بار بندرعباس از دیدگاه فعالان جادهای
رانندگان و کامیونداران در بندرعباس، با مشکلاتی همچون بارفروشی، توزیع بار خارج از نوبت و دریافت کمیسیون اضافه مواجه هستند.
یک فعال حملونقل جادهای با انتقاد از وضعیت فعلی پایانه بار بندرعباس گفت: بندرعباس بزرگترین بندر صادرات و واردات و تجارت کشور و محل تردد اکثر کامیونها و فعالیت اغلب رانندگان کشور است؛ اما متاسفانه شاهد سودجویی برخی شرکتهای حملونقل در این بندر تجاری هستیم.
به گزارش تیننیوز، سید دلاور موسوی با بیان این مطلب در شبکههای اجتماعی گفت: رانندگان و کامیونداران در بندرعباس با این همه استعداد تجارت و حملونقل، با مشکلاتی همچون بارفروشی، توزیع بار خارج از نوبت و دریافت کمیسیون اضافه مواجه هستند.
وی افزود: در هفت ماه گذشته و بعد از اعتراضات خرداد ماه رانندگان تاکنون هیچ اقدامی نیز برای اینکه حداقل یک درصد در این پایانه شرایط تغییر کند، صورت نگرفته و حتی یک کارمند هم در بندرعباس جابجا نشده است.
پیش از این نیز، رانندگان در فراخوانی که در شبکههای اجتماعی داده بودند از همکاران خود خواستند در مورد مشکلات پایانه بار بندرعباس سکوت نکنند و از طریق راههای ارتباطی با سازمان راهداری و حملونقل کشوری بهصورت تلفنی و مکاتبهای شکایت خود را از آنچه خود «فساد گسترده پایانه بار بندرعباس» عنوان کردند؛ مطرح کنند و همچنین با گرفتن فیلم و عکس از متخلفان توزیع و حمل بار و انتشار آن در شبکههای اجتماعی در جهت حل این مشکل گام بردارند.
سلام عرض ادب
امید واریم مسئولین برای این مشکلات هرچه زودتر اقدام کنند باتشکر
با سلام و تشکر از دست اتدر کاران نشریه تین نیوز .
ضمن تایید فرمایشات اقای موسوی .
بندر شهید رجایی یکی از قطبهای اصلی صادرات وواردات کالاست که طبیعتا از نقطه نظر اقتصادی برای کامیونداران جایگاه ویژه ای دارد ومیطلبد که مسئولین با نگاه ویژه مشکلات این نقطه استراتژیک را واکاوی وبر طرف کنند .به طور سنتی از دیرباز همه نگاهها از طرف دیگر بنادر و جایگاههای برخوردار به سوی این بندر معطوف بوده واز قوانین این بندر خط ومشی میگرفتند پس لازم وضروریست که این پایانه با مدیریت کاملا فرا منطقه ای کنترل وساماندهی شود تا دست سود جویان وفرصت طلبان کوتاه شود وعدالت به ان برگردد .
سلام. فرمایشات اقایون صحبح. این مشکل را خود مسئولین بوجود اوردن چطور دادن کامیون به ااقساط بلند مدت و زیاد تریلی دادن با ماهی هفت هشت ملیون قسط پول اولیه خرید هم ازمردم گرفتن بین پنج تا هفت سال اول هم که عمر مفید کامیون هست کار کنند و قسط بدهند به لیزینک یا دولت و بانکها
خود به وجود اورنده هرج و مرج در صنعت حمل و نقل شدن برای سود بیشتر و در این میان سود جویان و دلالها هم بی نصیب نمانده و نهایت سو استفاده را میکنند
بی جهت حرص نخورید
خود کرده را تدبیر نیست
بسمه تعالی
پس از عرض سلام و احترام
وضعیت نابسامان توزیع بار و کامیونهای ملکی و شرکتی که تماما سوری میباشند باعث گردیده تا تعداد کثیری از رانندگان بحق و زحمت کش در پایانه بار بندر عباس هفته ،هفته در انتظار بار بمانند
این در حالی هست که مسولین مربوطه در پایانه بندر عباس بی عدالتی را به اوج رسانده و بارها توسط دلالان بار بصورت غیر قانونی واگذار میشود
رییس پایانه بندر عباس در جواب رانندگان و اعتراض نسبت به وضع موجود میفرمایند تا چند روز آینده اعلام بار تعطیل و تمامی رانندگان با مراجعه به باربری ها باید اقدام کنند
اگر قرار بر این دارند که اعلام بار را بر خلاف میل رانندگان منحل کنند چرا نوبت پیامکی که هزینه های زیادی برای رانندگان دارد را متوقف نمیکنند
روزانه هزاران ماشین نوبت پیامکی میزنند و بار از راه های غیر قانونی توزیع میگردد
از مسولین امر خواهشمندیم برای تعیین تکلیف رانندگان سر گردان در بندر عباس اقدامی نمایند با تشکر
از طرف تعدادی از رانندگان در انتظار بار در پایانه بندر عباس
در تایید فرمایشات جناب اقای موسوی ما رانندگان منتظر در پایانه بندر عباس عاجزانه تقاضای رسیدگی فوری داریم
برخی مسئولین حمل ونقل درجهت خلاف سیاستهای نظام وحاکمیت جهت ضربه زدن به اصل حاکمیت وامید واعتماد مردم حرکت میکنن واین حرکت اصل شایسته ومورد قبول عوام وصنف کامیونداران نیس