◄ رانندگی در شهرهای شلوغ، کابوس رانندگان کامیون
رانندگان خودروی سواری در هنگام تغیر لاین یا در ترافیک سنگین از پرکردن فضای خالی جلوی کامیونها پرهیز کنند.
یک راننده کامیون معتقد است به دلیل رفتارهای ترافیکی نسنجیده برخی رانندگان خودروهای سواری، رانندگی در شهرهای پرتردد به کابوس رانندگان کامیون، تبدیل شده است.
به گزارش تین نیوز، رضا خزائی این مطلب را در شبکههای اجتماعی نوشت و افزود: روی این اعداد کمی فکر کنید؛ وزن یک کامیون بین 18 تا 26 تن و وزن یک کشنده معمولاً بین 38 تا 44 تن بوده و تقریباً بین تمام کامیونهای سنگین یک تقسیم قانونی و استاندارد وجود دارد و آن تقسیم وزن بین محورهاست.
وی بیان کرد: در واقع، معمولاً به جز محور فرمان، بقیه محورها وزنی بالای 12 تن را تحمل میکنند (یک محور 12هزار کیلوگرم چیزی بالغ بر 14 عدد خودروی پراید فقط روی محورهای دیفرانسیل).
او تاکید کرد: هر چرخ در بهترین شرایط یک سیستم ترمز دارد، یک سیستم ترمز برای وزنی بالغ بر چندین هزار کیلوگرم. پس یک کامیون برای به حرکت درآوردن این سیستم استهلاک بسیار بالایی را متحمل میشود و در مقابل برای نگه داشتن این وسیله هم به همین نحو و نکته مهم آن است که این وسیله نقلیه، مانند یک پراید قادر نیست توقف ثانیهای و مجدد شتابگیری سریع داشته باشد.
این راننده کامیون تاکید کرد: بر این اساس لازم است رانندگان خودروی سواری در هنگام تغیر لاین یا در ترافیک سنگین از پرکردن فضای خالی جلوی کامیونها پرهیز کنند.
او اضافه کرد: در مقابل رانندگان کامیون هم باید سعی کنند مراقب خودروهای سبکتر باشند و فاصله قانونی را رعایت کنند.
به گزارش تین نیوز این راننده کامیون اظهار کرد: همچنین رانندگان کامیون باید در استفاده از آزادراهها لاینهای سمت راست را برای تردد انتخاب کنند تا هم دیگر خودروها تردد راحتتری داشته باشند و هم دید جلوی خودروهای سبک، مختل نشود.
وی افزود: ضمن اینکه لازم است همیشه تغییر لاینها توسط کامیونها با استفاده از راهنما مشخص و در زمان توقف در ترافیک سنگین یا پشت چراغ قرمز، فاصله طولی رعایت شود که موجب آزار دیگران نگردد.
خزائی گفت: رانندگان خودروهای سبک نیز باید بدانند تردد کامیون و تریلر از آخرین لاین آزادراهها و بزرگراههای دارای سه لاین یا بیشتر ممنوع است پس در این زمینه مراعات کنند.