◄ شرکت های حمل و نقل کمیسیون خود را کاهش دهند
یک مقام صنفی مربوط به کانون کامیونداران از شرکت های حمل و نقل خواست، برای کمک به تولید کنندگان و صاحبان کالا میزان کمیسیون دریافتی خود را کاهش دهند.
در حالی که رانندگان و کامیون داران می گویند یک مقام صنفی مربوط به کانون شرکت های حمل و نقل اصفهان در گفت و گو با یک رسانه بر ناتوانی صاحبان کالا در پرداخت کرایه حمل تاکید کرده و رانندگان را در افزایش کرایه ها مقصر دانسته است، یک مقام صنفی مربوط به کانون کامیونداران این استان از شرکت های حمل و نقل خواست، برای کمک به تولید کنندگان و صاحبان کالا میزان کمیسیون دریافتی خود را کاهش دهند.
به گزارش تین نیوز، سعید قاسمی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و گفت: سوخت یکی از عوامل تاثیر گذار بر کرایه حمل است و با افزایش آن مطمئنا افزایش کرایه حمل را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: ضمن این که تن-کیلومتر هنوز در مرحله اول خود باقی مانده و یکی از دلایل اینکه رانندگان به حمل بار با مسافت نزدیک رغبت بیشتری نشان می دهند همین موضوع است و اگر مناطق گرمسیر؛ سردسیر؛ صعب العبور و.....در تن بر کیلومتر لحاظ و ضریب آن اجرایی شود این مشکلی نیز برطرف خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
این مقام صنفی یکی دیگر از مشکلات حمل و نقل جاده ای کالا را عدم اجرای بخشنامه تاریخ 14 تیرماه سال 1399 سازمان حمل و نقل با امضای مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان ذکر کرد و گفت: زمانی که مقام سازمان راهداری شرکت های حمل و نقل را به اجرای بخشنامه ذکر شده مکلف کرد، شرکت های حمل و نقل صدور بارنامه را تعطیل کردند و با این کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را به گروگان گرفتند و موجب عدم اجرای این بخشنامه قانونی شدند.
قاسمی در مورد ناتوانی صاحبان کالا در پرداخت کرایه حمل که از سوی این مقام صنفی کانون شرکت های حمل و نقل مطرح شده بود نیز عنوان کرد: به نظر می رسد ایشان به دلیل زندگی خارج نشینی، افزایش دلار از ۳ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان و به دنبال آن افزایش قیمت کالاها تاحدود ۳۰۰ درصدی، افزایش قیمت لوازم و قطعات؛ بیمه ها؛ لاستیک و... را نمی بینید.
وی افزود: اگر شرکت های حمل و نقل در نظر دارند به صاحبان کالا کمک کنند بهتر است نسبت به میزان کمیسیون دریافتی خود تجدید نظر نمایند.
چه جوریه پول برای راننده ها خوبه برای شرکتها سرطان