◄ دریافت رشوه های 500 تا 5 میلیونی برای ارایه بار به رانندگان ترانزیت
در حال حاضر رانندگان به دلیل نبود مکانیزم درست نوبت دهی و مشخص نبودن کرایه پایه، مجبور هستند با پرداخت رشوه های کلان از 500 هزار تومان تا پنج میلیون تومان، برای بارگیری کالا اقدام کنند.
رئیس انجمن کارگری رانندگان حمل کالای شهرستان دهگلان و دبیر کانون انجمن های رانندگان کردستان گفت: وضعیت کرایه حمل بار ترانزیت از مبدا بندر عباس به مقصد کشورهای همسایه از جمله عراق و ارمنستان و سایر کشورها بی نهایت بغرنج و بی قانون بوده و به محلی برای سواستفاده دلالان تبدیل شده است.
به گزارش تین نیوز، محمد جعفر امیری افزود: در حال حاضر رانندگان به دلیل نبود مکانیزم درست نوبت دهی و مشخص نبودن کرایه پایه، مجبور هستند با پرداخت رشوه های کلان از 500 هزار تومان تا پنج میلیون تومان، برای بارگیری کالا اقدام کنند.
وی با تاکید بر این که این اقدام موجب ضایع شدن حقوق رانندگان بخش ترانزیت می شود، از متولیان امر درخواست کرد اقدامات لازم برای تعریف و تعیین نرخ کرایه پایه برای بار به مقصد خارج کشور صورت گیرد تا بدین وسیله دست دلالان از این مجموعه بزرگ کوتاه شود.
بیشتر بخوانید:
امیری فراهم شدن محلی برای اخذ نوبت بارگیری کالا برای رانندگان ترانزیت در بندرعباس را اقدامی ذکر کرد که می تواند دست دلالان را از بارهای ترانزیت کوتاه کند.
به گزارش تین نیوز، موضوع دلالی بار مشکل جدیدی برای رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا نیست.
در چند سال گذشته و به طور عمده از سال 1397 تا کنون، حذف دلالان بار یکی از خواسته های مهم رانندگان بوده است چرا که به اعتقاد آنان، وجود دلالان در پایانه های حمل و نقل کالا موجب بی ثباتی وضعیت نرخ کرایه می شود.
به باور رانندگان دلالان بار با دور زدن قانون و خراب کردن نرخ های حمل بار در شبکه حمل و نقل اخلال ایجاد می کنند که ضرر اصلی این اقدام متوجه راننده و کامیوندار بوده و برنده نیز خود دلالان هستند.