◄ درخواست چندساله رانندگان اجرایی می شود؟/ آغاز پیگیری تصویب سختی کار شغل رانندگی
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.
به گزارش تین نیوز، محسن جلالی به خبرنگار ما گفت: در جلسه مشترک روز دوشنبه 22 فرودین 1401 نمایندگان کانون های رانندگان حمل و نقل عمومی و تعدادی از اعضای کمیسیون مجلس، درخواست قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به مجلس ارایه خواهد شد.
وی افزود: با ثبت این درخواست، بار دیگر موضوع سختی کار رانندگان مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد و با توجه به پیش بینی منابع مالی مورد نظر برای تامین هزینه های این اقدام، انتظار می رود در دولت مردمی سیزدهم با نظر مثبت مسئولان مواجه شود.
بیشتر بخوانید:
چرا رانندگی ناوگان عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست؟
جلالی در مورد چگونگی تامین مالی برای قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: پیشنهاد شده است مبلغ نیم درصد از بارنامه برای این کار در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: هزینه بارنامه توسط رانندگان پرداخت می شود که پیشنهاد شده نیم درصد از آن برای تامین منابع مالی این کار مورد استفاده قرار گیرد.
قابل ذکر است، عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور نیز روز 17 فرودین به تین نیوز گفته بود: به دلیل اینکه شغل رانندگان حمل و نقل جاده ای دارای پوشش بیمه ای خویش فرمایی است و مشمول قانون کار نمی شود، در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرد.
احسان روشن روز، افزود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل موجود برای عدم تصویب سختی کار شغل رانندگی، عدم تعریف کارفرما در شغل رانندگان و متعاقب آن عدم پرداخت 4 درصد سختی کار و 3 درصد بیمه بیکاری در پرداخت حق بیمه توسط رانندگان است.
روشن روز افزود: احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جادهای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.
وی اظهار امیدواری کرد این مهم که خواسته عامه جامعه رانندگان حمل و نقل جادهای کشور است در دولت مردمی و جهادی سیزدهم و مجلس انقلابی یازدهم به سرانجام برسد.
به گزارش تین نیوز، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز هفته گذشته عنوان کرد: متأسفانه علیرغم سختی کار رانندگان، حوادث جادهای و دوری از خانواده، شغل رانندگی ناوگان سنگین جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود.
مابقی هشت سال سنوات72تا80راهم باارایه راهکاری مثل سربازی وگرفتن ازراننده هشت سابقه راکامل نماید ودردستورکارجلسه قراربدهید
هیج کاری نشد نداره!
فقط یک مسئول دلسوز میخواد و اتحاد شاکیها...
هر چند بسیاری از کسانی که اون ۸ سال بهشون اجحاف شد بازنشسته شدند و این مسئله رو به خدا واگذار کردند!
ای کاش دولت محترم برای شغل رانندگی ارزش قائل بود
البته دولت بعدا چوبِ این بیتدبیریها رو در مورد رانندگان خواهد خورد
من به شخصه بعد چند سال رانندگی از عید ، عطای اینکار رو به لقایش بخشیدم و دیگه با تریلی کار نمیکنم ، مگر اینکه ارزش کارِ رانندگی و جان دادن ما رو در بیابان ، دولت بفهمه! والا بخدا قسم الان یکهفتهست رفتم توی تاپسی! الحمدالله هم همیشه پیش زن و بچهم هستم و هم دیگه دقدقهی بار و کامیون مردم و بارِ صاحب کالا رو ندارم و حتی دیگه ترس از دزدی بینراهی و چپ شدن کامیون هم تو ذهنم نیست!تازه یکماهه میفهمم من هم میتونم مثل مابقی مردم ، غذای سالم بخورم!
تازه حساب کردم اگه بیمهی خویش فرما هم بشم بازم هزینهم از اینی که الان حدود ۱۸۰۰ دارم میدم کمتر میشه...
رانندگی قدیم خوب بود که هم مشکلات کمتر بود و هم امنیت جادهها بیشتر....
الان هر ماه بابت خلافی باید کلی پول از جیبم بدم و صاحبماشین هم افزایش حقوق منو منوط به افزایش کرایهها کرده !
رانندگی بیابون فقط واسه کسی خوبه که کامیون واسه خودش باشه ! نه جماعت بدبختی که مثل من هر روز شوفر یکی باشی و هیج امنیت شغلی و جانی در جاده هم نداشته باشی!
انشالله که تمام همکارانم موفق و پیروز باشن
کاش یه مسئول سختی ها شغل رانندگی را از نزدیک لمس میکرد تا متوجه میشد که واقعا سختی کار حق راننده میباشد انشاا که هر چه زودتر تو این دولت ما به حقمون برسیم
هر وقت یادم میفته که خبرنگاران و شغل خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب شده و هنوز رانندگی جزو مشاغل سخت محسوب نمیشه ، سرم سوت میکشه!یعنی تبعیض و پارتی بازی و باج دادن به خبرنگار بابت درج اخبار موافق دولتیها ، اینقدر تابلو؟؟؟خدا جای حق نشسته!
راستی! انتخابات مجلس کی هست تا باز چندتا نماینده و نامزد مجلس ، واسه رای جمع کردن بیان بین رانندهها و بگن اولین کاری که میکنیم قرار دادن شغل رانندگی در مشاغل سخت و زیان اور است....
اون دسته از مسئولینی که سنگ اندازی میکنن که از ورود این شغل به گروه مشاغل سخت جلوگیری کنند،،یا نمیفهمن که پیشنهاد استعفا دارم یا اگر هم میفهمن وانجام نمیدن بازهم متاسفم که خودشون رو مدیون هزاران نفر در طول سالها سختی وزحمت میکنن،،،اونا هم باید استعفا بدن،،،باید اون مسئول با یه ماشین ۳۰ سال کار تابستون گرما ببری بندر عسلویه تا ببینیم ،،پول ودرآمد چه کسی حلال وپاک هس،،،،تا بدونن کار کی حیاتی هس برا اقتصاد مملکت،،،خدا لعنت کنه اون مسئولی که خودشه به خواب زده وفقط فکر جیب خودشه
متاسفانه یکسری از کامیونداران خودراننده ، از ترس بازنشستگی اجباری بعد از ۲۰ سال و ابطال کارت هوشمندشون، نه تنها پیگیر این قضیه نیستند بلکه حتی چوب لای چرخ دوستانی که پیگیر هستند هم میزارن و متاسفانه بعضی از همین افراد با این طرز فکر در سندیکاهای رانندگان مدیر و مسئول شدند که بیشتر بر ضد قانون مشاغل سخت کار میکنند
انشالله که خداوند این جماعت رو هم سر عقل بیاره و بفکر رانندگان بدون کامیون هم باشند ، نه منافع شخصی خودشون....
به خدا خسته شدیم شغل ما سخت هست با یک اشتباه هم جان وهم مال ما در معرض خطر میباشد فکری به حال ما کنید ممنون
از آقای رئیس جمهور تقاضا میکنیم نسبت به تآیید و تصویب مشاغل سخت و زیان آور رانندگان پایه یکم بینشهری اقدام عاجل و دلسوزانه ای داشته باشند
پیشتراز سی سال راننده تریلی هستم و این شغل از پدر به من ارث رسیده متاستفانه بین سالهای 72الی79که ببمه ما بدست گاراژها بود ناجوانمردانه پرداخت نشد هرچند 4درصد از گل کرایه حق بیمه پرداخت میگردیم که در زمان خودش مبلغ قابل توجهی بود.وبا اینکه در مجلس نهم موافقت شد که 25سال سابقه 55سال سن ولی باز اجرائی نشد.حتی بیمه بیکاری برای ما انجام نمیشه ما حاضریم 4درصد بیشتر هم پرداخت کنیم و سختی کار به ما تعلوغ بگیره پی که شغل ما سخت و طاقت فرسا هست که حداقل 10سال از سن خود پیرتر هستیم فقط به این قشر زحمتگش همکاری کنید تا دعا خیر راننده گان بدرقه زندگی تون باشه با تشکر
اگه سختی کاررانندگان تصویب نشودحق این قشر ضایعه شده در بعضی از کارگاه به آبدارچی وکارگرخدماتی سختی کارخورده ولی این شغل پراسترس که ازدست دزدان درامان نیستیم ودرسرمااگه پنچرکنی دستانت به تالیور میچسبداگه در تابستان باشددستت رامین سوزاند احتیاج به گفتن نیست همه می دانند که این شغل سختترین شغل است اگه در طول مدت کارت تصادف نکنی زنده بمانی در دوران بازنشستگی نه چشم داری نه پا نه کمرنه کوش لذا ما رانندگان تقاضا داریم از نمایندگان مجلس شورای بااین سختی کاررانندگان موافقت فرمایند
با سلام احترام خدمت ریاست محترم حمل ونقل ی کمی به فکر رانندگان پایه یک باشید که سختی کار ما را احمدی نژاد بی عرضه قطع کرد از جناب آقای ریسی کمک عاجزانه داریم برا سختی کار رانندگان
سلام با این جادهای غیر استاندار رانندکان بعد از چندین سال به دیسک گردن و کمر مبتلا میشونند خرابیهای ماشین و یخ و برف و گرما راننده چه گناهی کرده که چرخ مملکت تو دستش باشه ولی هیچ ارزشی نه خودش داره نه شغلش این آخر بی انصافیه
مهمترین علت تصویب نشدن مشاغل سخت رانندگان برونشهری ، مافیای چنبره زده بر ترابری کشور است ، راننده برای مالک و مالک با قرارداد برای شرکت کار میکند و سود دهها میلیونی میبرد و بر سرمایه میافزاید
سلام حالاکه بهیارپرستار سرپرستا وغیره...رادرمشاغل سخت وزیان آورقراردادن چرارانندگان بیابان این قشر مظلوم وبی پناه راقرارنداده وهنوز پادرهواوچشم انتظارگذاشنن واقعا حق راننده این نیست . من بعنوان راننده یادم نیست کی یه دست لباس تمیز تو تن داشتم ماهم آدمیم حداقل باتصویب سختی کارراننگان موجبات اینکه یه چندسالی نمیگم درکنار خانواده باشیم ودردهای بدنی که نه استخوان نه چشم نه گوش ...برامون نمانده التیام بدیم ممنون وسپاسگزارم
سلام بیمه رانندگان برون شهری با توجه به کار سخت رانندگی در جاده ها با وجودسرما و گرما در بیابان و کوهستان با خطرات بسیار تهدید کننده و..سوال ما اینه چرا بیمه رانندگان برون شهری مشمول سختی کار نمیشه؟؟؟
این ظلم و بی عدالتی در حق رانندگان برون شهری است خواهشمندیم مسئولین مربوطه و نمایندگان محترم مجلس پیگیری بفرمایند تا بیمه رانندگان برون شهری مشمول سختی کار بشود.
با تشکر
یک کلام ختم کلام،رانندگان بی عرضه هستن که تا حالا نتونستن سختی کار رو برای شغل خودشون بگیرن
سلام خدمت همگی دوستان و مسئولان دلسوز !بنده به عنوان راننده ماشین سنگین که ۱۸ سال در جاده ها هستم بخدا قسم یاد میکنم که هیچ شغلی سخت تر از رانندگی نیست زیرا یک لحظه در رانندگی نمیشه غفلت کرد و این حق همه رانندگان زحمت کش است که شب و روز در جاده و دور از خانواده هستند بنده گوشهام مشکل داره درست نمی شنوم زانو و درد و هزاران بدبختی این مدت به سراغم آمده چرا نباید رانندگان عزیز و بزرگوار که چرخه مملکت به دست این عزیزان هست جز سختی کار قرار نگیرند این چه بی عدالتی است چرا رسیدگی نمیشود
درخواستم همسرم راننده ترانزیتی وبشدت سختی کار الان فقط ۴ملیونو نهصد بهمون میدن اثلا بخرجمون نمیرسیم لطفاً رسیدگی کنید مستاجرم زندگی خیلی سخته شده الان الطفاً رسیدگی کنید همه چی گرون شده فقط بانون خالی هم نمیشه لطفا رسیدگی کنید
سلام. ضمن خسته نباشین. به خدا خیلی سخته آقای مسول میتونی یه ماه از خانوادت دو باشی؟! میتونی توی سرما زنجیر چرخ بیندازی؟! میتونی شبها بی خواب باشی؟! وووووووووو؟؟!!یه کم به فکر این رانندگان بدبخت باشین و سختی کار رانندگان رو ردیف کنین
سختی کار باید به ۲ قسمت درجه بندی شود. ۱.شدید ۲.متوسط. اگر شغلی در زیرمجموعه شدید قرار گرفت با ۲۰ سال وبدون شرط سنی و با ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود واگر شغلی زیر مجموعه متوسط قرار گرفت با ۲۵ سال وبدون شرط سنی وبا ۳۰ سال حقوق ومزایا بازنشسته شود وهمچنین کلا سقف سابقه بیمه در مشاغل سخت وزیان اور باید ۳۰ سال باشد چه شدید و چه متوسط وباید سقف سابقه بیمه ۳۵ سال در مشاغل سخت برداشته شود وهمچنین باید قانونی وضع شود که اگر شخصی تا ۲۸ سال سابقه بیمه در شغلی داشته باشد دیگر نباید با قانون مشاغل سخت وزیان اور بازنشسته شود وتا دو سال دیگر کار کند وبا ۳۰ سال سابقه بازنشسته شود چون شخصی که تا ۲۸ سال در شغلی دوام اورده و ۲ سال دیگر ۳۰ سال را پر میکند حتما شغلش سخت نبوده که توانسته ۲۸ سال در ان شغل بماند.
. مشکل اینجاس که به ان شغلی که نباید واقعا در ردیف مشاغل سخت قرار بگیرد سختی کار میدهند مثل مهماندار هواپیما وچون تعداد انها زیاد بشود و فشار مالی روی دولت و تامین اجتماعی بیاید انوقت به فکر اصلاح قوانین میروند ولی اگر به ناحق به شرکتها سختی کار ندهند در نتیجه بی حساب تعداد انها بالا نمیرود تا فشار به منابع مالی دولت و تامین اجتماعی بیاید و مجبور شوند قوانین را عوض کنند ایا شغل مهماندار هواپیما سخت تره یا مثلا شغل کارگر معدن یا کارگرغسالخانه یا کارگر بارانداز یا رانندگان سنگین زحمتکش.......به دلایل زیر شغل مهماندار هواپیما نه تنها سخت نیست بلکه بسیار اسان و لاکچری و هیجان انگیز و مفرح میباشد: رانندگان زحمتکش این متن را تا میتوانید پخش کنید و به ان استناد کنید .برسد به رییس محترم سازمان تامین اجتماعی. در شعبه ۱۷ تامین اجتماعی.در مدیریت قبلی شعبه ۱۷ تامین اجتماعی. ۲ شرکت هواپیمایی برای مهماندارانشان سختی کار گرفته اند در صورتیکه مهمانداری جزو مشاغل لوکس میباشد دلیل واضح وقدرتمند اینکه دست وپا زدن دخترها وپسرهای جوان برای این شغل است. در صورتیکه شغلهای دیگری میباشند که واقعا سخت میباشند ولی جزو مشاغل سخت قرار نمیگیرند وایا این عدالت است . اکثر مهماندارها برای راحتی این شغل و پز دادن به اطرافیان که مثلا من در فلان شرکت هواپیمایی کار میکنم ومجانی با هزینه شرکت به شهرهای مختلف در هتلهای ۴ستاره و۵ستاره میروم همچنین ماشین شرکت مرا از در خانه تا دم در ترمینال میبرد ومی اورد وهیچ دغدغه ایاب وذهاب ندارم و حتی یک مدیر هم همچنین مزایایی ندارد وهزارتا مزایای دیگر. در نتیجه باید جلو ی سختی کار این دو شرکت گرفته شود که اگر گرفته نشود تمام شرکتهای هواپیمایی به تبعیت از این دو شرکت سختی کار برای مهماندارانشان میگیرند واین بیعدالتی نسبت به مشاغل دیگر است که حق سختی کار دارند ولی به جای انها این مهمانداران باید سختی کار بگیرند وهم فشار مالی روی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بیاید.ودلیل دیگر که این شغل جزو مشاغل سخت نیست وحتی جزو مشاغل لوکس وخیلی راحته این است که خلبانان تا ۶۵ سالگی میتوانند پرواز کنند طبق قوانین بین المللی و سازمان هواپیمایی کشوری ایران. یعنی اگر شخصی دو سال خدمت برود و در سن ۲۰ سالگی خدمتش تمام شود ودر سن ۲۱ سالگی وارد دانشکده خلبانی بشود ودو سال بعد فارغ التحصیل بشود چون دوره میانگین اموزش خلبانی ۲ سال است میشود ۲۳ ساله و این شخص ۴۲ سال دیگرمیتواند تا ۶۵ سالگی خلبان باشد طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و بین المللی. در صورتیکه همان شرایط محیطی و کاری که برای مهمانداران هست برای خلبانان حتی بیشتر هست مثل استرس و اشعه خورشید که در کابین خلبانان، شرکت سازنده هواپیما به خاطر مسایل ایمنی اصلا کاور پنجره تعبیه نمیکنه ولی در کابین مسافر که محل کار مهمانداران است تمام پنجره ها کاور پنجره دارند همچنین مهمانداران هواپیما اصلا بار سنگین جابجا نمیکنند چون برای بالا بردن وپایین اوردن هر چیزی از بالابر ونفرات خدمات پای پرواز استفاده میشود منظور این است که چطور خلبان با همان شرایط محیطی مهمانداران حتی پر استرس تر و با مسوولیت بسیار بیشتر باید تا ۶۵ سالگی کار کند با سابقه ۴۲ سال ولی مهمانداران باید سختی کار بگیرند و با سابقه ۲۰ سال بازنشسته شوند که این بیعدالتی میباشد در حق مشاغل دیگر که واقعا سخت هستند وجزو مشاغل سخت باید باشند ولی نمیتوانند سختی کار بگیرندهمچنین یکی از دلایلی که این شغل نباید جزو مشاغل سخت قرار بگیرد به خاطر بودن بیش از نیمی از شاغلان زن در این شغل میباشد چون طبق قانون خانومها نمیتوانند در مشاغل سخت و زیان اور استخدام شوند در صورتیکه بیش از نیم وحتی بیشتر، از شاغلان این شغل خانومها هستند. ولی برای رانندگان ماشینهای سنگین زحمت کش که به تعداد انگشتان دست راننده خانم در انها وجود دارد سازمان تامین اجتماعی استناد میکند به دلیل اینکه خانوم در این شغل مشغول به کار میباشد پس جزو مشاغل سخت قرار نمیگیرد.
رانندگی باماشین سنگین بیش از ۲۰ سال ممنوع است راننده توان خود راازدست داده برای اینکه ادامه بیشتر به رانندگی بدهد باید محتاد شود
پیگیری سختی کارراننگان سنگین واستثنا قرارگرفتن رانندگانی مثل من دوبار سکته مغزی کردم وقادربه کارنیستم
با عدم تصویب سختی کار رانندگان سنگین ایاخانومها می تواانند25سال متناوب فقط به شغل رانندگی سنگین ادامه بدهند؟ ضمانتی دارن یا برای خودشیرینی و تفریح خود حاضر میشوندکه حق اقایان راضایع کنند و بهانه بدست نمایندگان مجلس بدهند؟
درود ... یقینا دستهایی پشت پرده هست که نمیگذارند سختی کار رانندگان بتصویب برسد ، هیچ مسئولی نمیتواند بگوید رانندگان طبق قانون کار بین المللی ۸ ساعت کار میکنند! هیچ مسئولی نمیتواند ادعا کند برای رانندگان غیر از کمک هزینه پرداخت بیمه کاری کرده است در صورتی که مهمترین شغل کشور که همه مشاغل و رفاه مردم به آن بستگی دارد رانندگی ست