بازدید سایت : ۶۵۸۶۹

◄ اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان

فعالان حمل و نقل جاده ای کالا با اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان، اظهار امیدورای کردند مسئولان دلسوخته کشور، قبل از نابودی این صنعت به میدان آمده و برای آن فکر اساسی کنند.

تین نیوز |

فعالان حمل و نقل  جاده ای کالا با اعلام خطر در مورد نابودی حمل و نقل جاده ای کالا و امکان توقف اجباری ناوگان، اظهار امیدورای کردند مسئولان دلسوخته کشور، قبل از نابودی این صنعت به میدان آمده و برای آن فکر اساسی کنند.

به گزارش تین نیوز ، سید فخرالدین شریعتی راننده کامیوندار و فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این مورد گفت: به دنبال اعتراضات رانندگان در سال 1397،  سرانجام پس از سال ها که رانندگان تحت ظلم کرایه توافقی، قرار داشتند، با پافشاری آنان پرداخت کرایه حمل کالا به صورت توافقی، منسوخ شد.

 

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: پس از آن، مقرر شد هزینه حمل کالا مطابق پارامترهای تعریف شده و به صورت قانونی محاسبه شود اما متاسفانه در همان زمان با توافق برخی اعضای تشکل‌ ها و در جهت منافع نامشروع آنها و سرمایه داران، با گنجاندن یک ضریب نامتعارف این موضوع به بیراهه کشیده شد.

شریعتی افزود: این ضریب نامتعارف موجب ضرر انباشته کامیون داران طی سال های گذشته تا کنون گشت و اکنون شرایط به گونه ای شده است که روز به روز صنعت حمل و نقل جاده ای کالا را به توقف ناخواسته نزدیکتر می کند.

این راننده کامیون اظهار کرد: جدیدا هم سازمانی به عنوان سازمان حمایت از مصرف کننده وارد گود شده است که به نظر می رسد این سازمان بیشتر به مانند سازمان حمایت از سرمایه داران عمل می کند تا حمایت از مصرف کنندگان و همین امر نیز به افزایش سرعت نابودی این صنعت و به خطر افتادن منافع ملی کشور و صنف رانندگان و کامیونداران منجر شده است.

به گفته شریعتی،  این سازمان با  اقدامات خلاف و غیر کارشناسی خود  موجب تسریع در نابودی این صنعت و به خطر افتادن امنیت اقتصادی کشور خواهد شد.

وی با طرح این پرسش که چرا سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات به بازار لوازم یدکی، لاستیک، روغن و ... که لوازم مورد نیاز کامیونداران است و با افزایش چشمگیری همراه بوده است، ورود نمی کند، گفت:  اگر تن کیلومتر برآمده از پارامترهای کارشناسی و واقعی کامیونداران است چگونه و چرا باید این سازمان در این زمینه دخالت کند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    کامیونها دیگر ازپس مخارج روزمره برنمیان و قطعات و تعمیرات صدو دویست میلیونی با این چندرغاز کرایه های پس از رسید جبران نمیشود .دیزل آباد هم تعطیل شده هیچ کامبونی برای تعمیرات مراجعه نمیکند.

  • رضا پاسخ

    با سلام ،مطلبی هست که گفتنش خالی از لطف نیست ،بنده حقیر راننده ترازیتم ،چون داخلی کار نمیکنم و بار های بین المللی کار میکنم و با کارته تیر بار میزنم سهمیه گازوییلم خیلی ناچیز هستش با هزار مکافات گازوییل آزاد لیتری ۵۰۰۰ میگیرم وقتی از مرز خارج میشم(بازرگان) به استشناء۵۰۰ لیتر برای مابقی به ازاءهر لیتر ۳۵ هزار تومن جریمه میدم،نکته جالبش اینجاست در کشور ترکیه هر ماشینی بار صادرات کشور را به خارج حمل کنه،چه پلاک ترک باشه چه پلاک اروپا در گمرکات خروجی این کشور گازوییل ارزان میگیره که قیمتش نسبت به عرف پمپ های داخل کشور یک سوم کمتره،،ما هم صادرات کشورمان را به اروپا حمل میکنیم ،با هزار مکافات لیتری ۵۰۰۰ تومن گازوییل میگیریم و در گمرک برا هر لیترش ۳۵ هرار تومن جریمه میدیم!!!!!!!!!!!به این میگن مشوق صادرات!!!!!!!!!

  • Leila پاسخ

    سلام
    باتوجه به تورم موجود در کشور همه حقوق ها و دستمزد ها افزایش پیدا کرده به جز کرایه های حمل و نقل
    قیمت لاستیک ۳برابر رشد پیدا کرده اما کرایه ها راکد موندن اگه یه وقت افزایش هم پیدا کنه به جیب دلال ها میره

  • حسن پاسخ

    حتما باید یک اتفاق رخ دهد که هم به ضرر راننده وهم به زیان مردم ودولت باشه تا مسئولان یه نظری هم به این قشر زحمت کش بندازن بندازند؟

  • ناشناس پاسخ

    کامیون‌داران فقط دارن تحمل میکنن که دولت اقدام بکنه واگرنه شرایط درآمد باخرج هیچ گونه برابری ندارد انشاالله که دولت قبل از نابودی واقعی فکری به حال این قشرزحمت کش بکنه

  • پنجعلی عارفی پاسخ

    با سلام هم گرانی قطعات هم کمیسیون‌های نامتعارف نبود گازوئیل وافعا کارسخت کرده

  • راننده پاسخ

    اگر می خواستند کاری انجام دهند تاکنون انجام شده از97چقدر قول دادند ازارزانی لوازم ولاستیک تا اجرایی شدن سختی کارودرست شدن هشت سال بیمه 72تا80دربرنامه صف اول چند روز پیش رییس سازمان حتی اشاره ای به مشکلات راننده گان ننمود چقدر آقای امانی به فکر راننده گان بود فقط مشکل فرسوده بودن رامطرح نمود وبه خیال خودش دلسوز راننده است اگر بود تاکنون هشت سال بیمه72تا80راننده که پایمال شد رااحیا وسختی کاررااجرایی می نمود قبلا حرفش راهم می زد والان دیگر یادش هم نیست راننده پشت وپناه ندارد تک وتنها کاری به جلو برده نمی شود

  • میثم پاسخ

    سلام . اگر فکر اساسی به حال رانندگان و کامیونداران نشه ، به ناچار و با توجه به افزایش شدید قطعات و لوازم مصرفی ، بیش رانندگان قادر به ادامه فعالیت نیستند .
    برید بازار لاستیک رو نگاه کنید .
    قیمت سیالات رو نگاه کنید .
    قیمت خدمات پس از فروش را نگاه کنید
    خود قیمت کامیون را نگاه کنید .
    مشکلات جاده ها و کهنگی آسفالت جاده ها رو نگاه کنید .
    نبود قطعات و لوازم اصلی و وجود قطعات و لوازم تقلبی و بی کیفیت در بازار بیداد می‌کنه .
    همه این عوامل باعث میشه چون کرایه ها خیلی کمه و ناعادلانه و کمسیون های وحشتناک و تاخیر واریز کرایه ، بیشتر سبب دلسردی و عدم علاقه به فعالیت میشه .
    از مسئولان و دست اندکاران تقاضا میشه هر چه سریعتر این معضلات رو حل و امید و تلاش رو به قشر زحمتکش که واقعا روزی حلال به خونه میبرند برگردونه.

  • رضا پاسخ

    توی این مملکت هر کسی به فکر خودشه کاش مسئولین‌ می دونستند‌ ما رانندگان چ‌ بدبختی‌ می کشیم

  • ناشناس پاسخ

    بابا بودجه نیست گازوئیل نیست لاستیک نیست کشور تو بحرانه داره میره تو ابر تورم نمیدانی بر بپرس تا بهت بفهمانند من خودم راننده هستم نخرید فروختم دارم کاری دیگه انجام میدم

  • محسن پاسخ

    نمایندگان فعلا با شاستی بلند سرقتی از مال مردم دور دور میکنن شاید بعد از کنار یک کامیون خراب تو جاده رو بشن بگن یک فکری بکنیم ولی مطمئنم یادشون نماد از بدبختی راننده بیچاره

  • حمید پاسخ

    لعنت به این اقتصاد

  • عیسی پاسخ

    جاده ها ویران،قیمت لوازم یدکی هر سال چندبرابر،دستمزدها چندبرابر، کمیسیونهای ۵۰درصد،روغن موتور گران،کمبودبار با کرایه های چند سال قبل.مثل اینکه به قولی صدای شکسته شدن استخوانهای حمل ونقل به گوش میرسد

  • آرش پاسخ

    عرض سلام
    با تورم53درصدی ودلار60تومان چندین بار نرخ لوازم یدکی (قطعات.روغن.لاستیک ولوازم مصرفی) چندبار وچندین درصد رشد کرده
    این گرانی ها باعث شده از ۶دانگ حدود۵ دانگ نو فروش وتعویض روغنی شریک کامیون دار بشه وفقط ۱ دانگ میمونه واسه مالک کامیون
    از نبود زیر ساخت جاده ایی که کرایه حمل را یا باید خرج زیر بند وشاه فنر کامیون بکنیم یا خرج دیسک کمر راننده
    وارادات‌وتولید مازاد کامیون بدون اینکه کامیون فرسوده از رده خارج بشه...اینها اینقدر بی سواد هستند که صنعت حمل ونقل را دارن به نقطه بحران‌میرسونن اگر تدبیری اندیشه نکنن فروپاشی اقتصاد از صنعت حمل ونقل استارت میخوره

  • مسعود پاسخ

    خوب کرایه هم سرسام آور رفته بالا سرمایه دار ودلال هم وارد بازار خرید کامیون شدن وخیلی از کامیونداران بیکار شدن علت گران شدن کرایه حمل بود که سرمایه رو وارد این صنف کرده یا یارم کارخانه داره بعلت گرانی کرایه خودش کامیون خریده کرایهبرای خودش بمونه یارو کار گاه بتن وشن وماسه داره قبلا عده ای کامیوندار آنجا کار میکردن الان خودش سی دستگاه کامیون کمپرسی برایحمل ماسه وکامیون حمل بتن خریده تماما خودش داره هیچکس رو قبول نمیکنه انجا کار کنه

  • حمید پاسخ

    کامیون کامیونت و تریلی چون قیمت خریدش بالا هست همه فک میکنند خیلی پول دارن 2دانگ هر وسیله نقد اول می‌ره توجیب باربری ها 2دانگ دیگه استعلاک و راننده و خود ماشین 2دانگ دیگه که کلی سرمایه خوابیده درآمد ناچیز با این کرایه ها و نبود گازوئیل ووضع خرابی راه ها که اگه مقدار آسفالتی که واسه ساخت سرعت گیر حرام میکند چاله ها رو پرکنند حداقل جاده صاف باشه

  • ناشناس پاسخ

    یکی پیدا نمیشه یه فکری به حال آسفالت جاده ها بکنه هرچی در میاریم باید بدیم جلوبندی

  • ناشناس پاسخ

    سلام بخدا موتور خاور تعمیرکردم ۷۰ملیون هزینه کردم بااین کرایه ها کم باکمسیونها نجومی اگه ۱۰۰تومن کرایه اضافه بشه ۸۰تومن شو باربری و کارخونه به اسم بارگیری از راننده میگره تنهایان نیست هرسه ماه باید ۳۰۰هزارتومن برای معاینه بدیم سالی یک بار باید پول شارژ کارت هوشمند بدیم سالی یکبار باید کارت سلامت بگیریم سالی یک بار ماشین بیمه کنیم ماهی ۲ملیون بیمه تامین اجتماعی بدیم سالی یه جفت لاستیک بگیریم تعویض روغن .تعمیرات ماشین وخرج خونه وقسط و.... شما مسئول که بالا نشستی اصلا به فکر نیستی که من راننده چطور روزگار رد مکنم سالی یک‌بارهم که کرایه اضافه میکردید امسال یادتون رفته اگه شما ۳۰درصد اضافه میکردید باربری ۲۰درصد اعمال می‌کرد

  • کیان پاسخ

    سلام خدایی دیگه داریم له میشیم کار دیگه ای هم نیست بریم دنبالش بخدا هیچکس بفکر ماشین وراننده نیست روزی صدتا کشنده میاد تو جاده نه کارش هست ونه کرایه، واقعا یکی بداد ما برسه

  • صاحب سیف الهی پاسخ

    درکشوری که بیش ازنود درصد حمل ونقل کالا ومسافر درجاده انجام شود(یعنی یکی از چهار چرخ اقتصادش حمل ونقله) باید ناوگان حمل ونقل وجاده را ازهرجهت حمایت ،نوسازی وارج دهند،اما حکومت ما چه کرد:
    دولت سازندگی گفت کاری میکند که سه راننده دربندرعباس حسرت یک دیزی بکشند،که شد
    دولت احمدی نژاد گفت:شغل تفریحیست وسختی کار رانندگان حذف شد،ولی مفت خورهایی مثل ایران خودروییها سختی کار گرفتند
    دولت حاضر هم تریلی را ده میلیارد کرد وهزینه ها رو برد آسمان!

  • محمود پاسخ

    خیلی راهت میتوانیم مثل خارجیها یک تیم کارشناشی تشکیل دهیم که تخصص لازم در براورد هزینه ها را داشته باشند سپس مبلغ کرایه را تعیین کنند

  • ناشناس پاسخ

    به جهنم چه طور ماگاوداری هم ورشکست شدیم خبری نبود.

  • حسن پاسخ

    اقا نگید راننده بیچاره فلان، یعنی چی خودتون رو میارید پایین، دولت وکشور باید منت راننده رو بکشه و اگرم کاری نکنه خود دولت گرفتار میشه، اونا به راننده و حمل و نقل نیاز بیشتری دارن، برعکس صحبت نکنید،خب چاره نکنه خود دولت و کشور گرفتار میشن،

  • ناشناس پاسخ

    هرجا شما پا گذاشتین تومسائل راننده قویا گند زدین به شغل رانندگی باعث شدین کامیون ۶برابر قیمت دلارو طلا افزایش پیدا کنه

  • فرشاد پاسخ

    اینقدر این قشر زحمت کش مشکلات دارن که نمیدونم از کجا شروع کنم ، پایین بودن کرایه ، گرانی سرسام اور قطعات ، لاستیک و روغن ، پرداخت نکردن کرایه از طرف صاحب کالا ، جادهای فرسوده ، نا امنی جاده بطوری که راننده تا صبح باید نگهبانی ماشین و بار بده

  • محمدحسین ابراهیمی پاسخ

    به نظر من راننده باسابقه ۳۰ سال تجربه باید بازرس نامحسوس سری به باربری ها بزن تانحوه کمسیون گرفن راببیند