بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
پیشنهاد مالکان اتوبوس بین شهری به دولت:

◄ اتوبوس های ما را خریداری کنید از ادامه راه ناتوانیم

در حالی که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر بین شهری در شبکه های اجتماعی با موجی از نارضایتی فعالان این بخش مواجه شده است، جمعی از سرمایه گذاران و فعالان این بخش در نامه ای به وزیر کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به نرخ مصوب بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر جاده یا اعلام کردند.

تین نیوز |

در حالی که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر بین شهری در شبکه های اجتماعی با موجی از نارضایتی فعالان این بخش مواجه شده است، جمعی از سرمایه گذاران و فعالان تشکل های صنفی در نامه ای به وزیر کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به نرخ مصوب بلیت اتوبوس و کرایه حمل مسافر جاده  ای اعلام کردند.

برای دریافت سریعتر اخبار و گزارش های مرتبط با تولید و قیمت اتوبوس و کامیون، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز، یکی از فعالان این صنف در گفت و گو با خبرنگار ما در این مورد عنوان کرد: علیرغم درخواست افزایش 100 درصدی نرخ، توسط صنف و ۶۰ درصدی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار فقط با ۲۹ درصد افزایش موافقت کرد که ۲۵ درصد آن نیز در پایان سال ۱۴۰۱ اعمال شده بود و در واقع مجوز افزایش ۴ درصدی  افزایش نرخ صادر شد.

او گفت: این درصد افزایش به شدت مورد مخالفت تشکل ها و مدیران شرکت های مسافربری به خصوص بخش اتوبوسرانی قرار گرفت و اکثرا اعلام نمودند که خواهان صدقه نیستند و ۴ درصد مذکور را به نوعی تحقیر خود تلقی کرده و از اعمال آن خودداری نمودند. 

این راننده ناوگان سواری کرایه افزود: بر همین اساس نامه ای از جانب مدیران شرکت ها و مالکان اتوبوس ها در اعتراص به این نوع نرخ گداری دستوری  از سوی دولت به وزیر کشور نوشته شده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، در بخشی از متن این نامه که در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته با اشاره به انصراف از ادامه سرمایه گذاری در بخش مسافری و درخواست فروش ناوگان اتوبوس های بین شهری به دولت به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه های نگهداری آن، خطاب به احمد وحیدی  وزیر کشور آمده است:

اینجانبان امضا کنندگان ذیل نامه از سرمایه گذاران صنف مسافر بین شهری و مالکان اتوبوس که سابقه خدمتگذاری مان از قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس و پوشش کلیه مراسم های بزرگ ملی از جمله حماسه اربعین همیشه بعنوان پیش قراول ثبت شده به استحضار می رساند بدلایل ذیل قادر به ادامه فعالیت و تامین هرینه های نجومی نگهداری اتوبوس نبوده لاکن نظر به تعهدی که به نظام مقدس و کشورمان داریم پیشنهاد می دهیم دولت محترم با محوریت جنابعالی نسبت به خرید کلیه اتوبوس های ما وفق شرایط قیمتی که در کشور حاکم شده مساعدت نمایند. بدیهی است در جهت همدلی با دولت آماده هرگونه همکاری در خصوص مدیریت اتوبوس ها به لحاظ تامین راننده و نگهداری آن می باشیم که خدشه ای به ادامه خدمات به مردم عزیز وارد نشود.

ا - افزایش جهشی روزانه قیمت قطعات لاستیک، مشتقات سوختی، عوارض بین راهی و مطالبات دولتی ، دستمزد خدمه و .....

۲ - افزایش نجومی قیمت اتوبوس حسب حاکمیت انحصار مافیا و عدم تولید طی 6 سال گذشته، حذف کلیه تسهیلات مصوب ارزی و یارانه های بانکی در حوزه قانون حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی

۴ - فاصله بسیار زیاد تناسب نرخ بلیت با هزینه نگهداری اتوبوس

در ادامه این نامه عنوان شده است:

در جلسات عالی ترابری کشور در بهمن ماه سال گذشته پس از بررسی کامل و آنالیز مشخص گردید پوشش هزینه های مترتب به نگهداری اتوبوس نیازمند افزایش سیصد درصدی (۳۰۰) بلیت می باشد لاکن با رعایت حال مردم درخواست تشکل های صنفی مسافری بنظور تامین بخش کوچکی از هزینه های مزبور افزایش صد درصدی ( ۱۰۰ درصد نرخ بلیت در نیمه اول سال بود که این افزایش با در نظر گرفتن منافع ملی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شصت ( ۶۰ درصد ) منظور و مقرر بود ابلاغ آن از اول خرداد ماه سال جاری انجام پذیرد و در کنار آن مجوز واردات اتوبوس جهت تنظیم نیاز کشور و قیمت نجومی آن عملیاتی شود.

در این نامه همچنین تاکید شده است: در یک اقدام شوک بر انگیز میزان ۲۹ درصد افزایش بلیت اعلام شده که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد، لذا در صورتیکه به جای اعمال افزایش حداقلی شصت درصدی کماکان اصرار بر این افزایش غیر کارشناسی می باشد بدینوسیله انصراف خود مبنی بر پایان سرمایه گذاری در بخش مسافری اتوبوس را تسلیم و آماده فروش ناوگان خود به هر شخص و یا نهاد حقوقی و حقیقی مدنظر دولت می باشیم .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    بله همه داریم تو این اوضاع میسوزیم یه نگاه به کرایه های اسنپ هم بندازن آقایان مسئول بر چه مبنایی با این هزینه نگهداری خودرو اسنپ نرخ تعیین میکنه ، یک راننده بنا به هشت ساعت کار سخت طبق قانون خود کشور باید ماهی هشت میلیون بیشتر درآمد داشته باشد، که به علاوه هزینه سوخت ،روغن ،لاستیک، بیمه و استهلاک کلی و افت خودرو و پولی که بابت خودرو خوابیده ، میبایست حداقل ماهی بیست و پنج میلیون درآمد داشته باشد ، لازم به ذکر است سیصد میلیون بزاری بانک(پولی که بابت خودرو خوابیده) ماهی هفت میلیون و پانصد سود پول هست

  • ناشناس پاسخ

    اول نامه کلا چاپلوسی هستش بدم آمد یک نوع تبعیض را در جامعه عادی سازی کرده

  • شاهو پاسخ

    بنده قاطعانه عرض میکنم تا یک سال اینده ناوگان دقیقا به نصف حالت فعلی میرسه با این هزینه های نجومی و افزایش ۲۹ درصدی نمیشود ماشین داری کرد

  • ناشناس پاسخ

    اگر دولت این حمل نقل توجاده بیاورد تو ریل هرسال هر گامیون و اتوبوس بیش ۵۰۰ملیون تومان یارانه سوخت می‌گیرد کدام به نفع کشور چرا یک عده منافع شخصی خودشان واردات گامیون واتوبوس به خطوط ریلی ترجیح می‌دهند چه خیانت به کشور به خاطر منافع شخصی انجام می‌دهند راصی هستند چند ده ملیارد دلار به کشور ومردم صرر بزند تو سودی گیر خودشان بیایید

  • سامانی. بختیاری پاسخ

    بلد نیستی حرف نزن نادان . مشرامردم توان بیشتر خرید بلیط را دارند خرف مفت میزنی . دلیل این رکود اقتصادی دولت و شرایط موجود ‌‌بودجه مملکت هرج کشورهای دیگه میشه پ بدبختی مال مردم

  • محمدرضا پاسخ

    این صاحب ماشینای اتوبوس دیگه ... شدن این همه کرایه رفتو برگشن ۴۰میلیون بیشتره یعنی ۲روز ۴۰میلیون من خودم رانندم واین صاحب ماشینای جهنمی اصلا سیر نمیشن وانتظار دارم رباط بدون حقوق براشون کار کنه ؟مسافر توراهی وبار قاچاق وبار تعاونی وحتی ساکهای مسافراهم جدیدن کرایه میگیرن !! واز موقعی که این دستگاه سپهتند پلیس از کار افتاده با یه راننده ویه شاگرد دلقک کارشونو راه میندازن !!! پایانها وپلیسراه باید جدی باشن وبه این قشره صاحبماشینای اتوبوس رحم نکنن😟

  • اقا قر با نملی دشت پیما پاسخ

    ما شین اتو بو س است که چنن نفر ما زند گی می کنم دلیل ندارد

  • رضا پاسخ

    من روزانه اتوبوس برام بسته از تهران میاره بسته یک کیلویی اونم کالای قانونی نه قاچاق 250تا300تومن کرایه میگیره اتوبوس هر سروبس فقط درآمد جعبه هاش بالای بیست میلیونه حالا اگه بار قاچاق باشه کرایش چندبرابر.

  • باربری پرند بارا پاسخ

    دیگه همه چی گرون شده

  • مراد پاسخ

    دولت توانایی کنترل قیمت پیاز رو نداره،اون وقت شما انتظار دارید به داد شما برسه!!!؟
    دولت ذلیل و پست و حقیر

  • محمد پاسخ

    کسی هست در این مملکت که از اوضاع و احوال راضی باشد ؟بی انصافها کمی به فکر مردم باشید !

  • قربانعلی پاسخ

    مگر مردم چقدر درامد دارند که اتوبووس صد درصد افزایش قیمت داشته باشد البته همه اینها برمی گردد به عدم توان مسولین در اداره کشور چون با توجه با گرانی لوازم یدکی انها هم حق دارند مردم هم حق دارند که بیست درصد افزایش حقوق ودرامد داشته اند .

  • قربانعلی پاسخ

    تنها راهش اراعه واستفاده رانندگان از خدمات وحمایت دولت بابت لوازم یدکی به صورت دولتی است چون مردم واقعا توان بیشتر از این را ندارند

  • ناشناس پاسخ

    شخص بلیط هواپیما،اتوبوس،قطارمیگیره بروز...استفاده میکنه وحرفم نمیزنه ولی
    اسنپ داخل شهرکه میگیره میگه خیلی کرایه های اسنپ بالارفته.۵ت ۱۰ت...دیگه کرایس؟!

  • ناشناس پاسخ

    وقتی به کارمند و بازنشسته۲۰ درصد افزایش حقوق دادن کسی ناراحت نشد و بحث صدقه نبود،حالا چطور شد؟

  • ناشناس پاسخ

    از این خوشتر مگر جهنم خوش می گذرد برای ملت ایران به به خ ج

  • ناشناس پاسخ

    کاش دولت مردان منافع ملی مان را برای مردمان هزینه می کردند

  • سعید اقاجانی پاسخ

    درامدی که اتوبوس داره دکتر نداره صاب ماشین خونه خوابیده صندلی ی چهل نفری شده بیست نفر با دوبل کرایه روزی یه سرویس از تهران بره شهرستان برگرده نزدیک بیست ملیون واسش میندازه اونم اتوبوس ده سال حتی مدل هشتاد هم هست تو بعضی شهرستان دیگه چی میخوایین چرا سیر نمیشین. اگه بده چرا قیمت نجومی داره؟ یه کاغذ از تهران واسم اورد صدهزارتومن گرفت کارگر صبح تا شب جون میکنه دویست تومن. تو ایام تعطیلات پنجاه درصد افزایش هم دارین عیدو تابستون. بخدا سواری خالی بری تهران برگردی ارزونتر میفته. صاحب ماشین یه راننده میگیره هم شاگرده هم راننده پلیس راه هم که خوابه

  • پسر هوشیار پاسخ

    اتوبوس خارجی دسته دوم وکامیون وکامیونت دست دوم درحد نوپنج سال کاربدون دریافت گمرکات باید اونقدربریزن توبازار که قیمتها به یک دهم برسه این کار کارمربوط به حاکمیته نه اینکه نون مردمو سنگ میکنن

  • ناشناس پاسخ

    گرانی بیداد میکنه فقط اتوبوس نیست که مشکل داره تمام ملت ایران در آتش گرانی میسوزند.

  • ناشناس پاسخ

    اتوبوسا44صندلی داشتن باحقه بازی کردنش 20صندلی معجزه شدتویه سال همه اتوبوساشد بهقول خودشون v l p تودوزی باهم همه نوشد صندلی هاشون اول مثل تخت می‌خوابید الان دیگه نیم خواب میشه توبعضی ازمسیرا نهار میدادم توهمه مسیرا به کیک به بیسکویت کوچک وچند شکلات بصورت بسته بندی ویک آب معدنی کوچک میدادم که مسافر بدبختی که قرار پول دوتا صندلی روز بده اعتراظ نکنه الان شده فقط یه آب میوه

  • علی تهرانی پاسخ

    حرف الکی نزن و شلوغش نکن، تو هم برو گازوییل تو بفروش ، کار نکن کار که لنگ نمی مونه، بشین با اتوبوسات ی قل دو قل بازی کن

  • شهرام پاسخ

    سرمایه گذاری درصنف اتوبوس بزرگترین اشتباه محضه چراکه مردم ومسافربی شعور دویست هزارپول کرایه داده و اومده روصندلی نشسته وهم پاهایش را ازکفشهاش درآورده هم چشم چرانی می کنه هم بادش را درمی کنه هم حساب کتاب مال ودرآمدماشین رامی کنه هم نمی دونه چقدرماشین هزینه اصتحلاک داره هم نمی دونه چقدرشرکت کمسیون وعوارض وغیره برمی داره ..به والله چنین سرمایه ایی که برای اتوبوس گذاشته ایم بانک باکمترین سودسه برابر درآمدماهیانه می دهد....

  • ایرانی پاسخ

    کثافت ترین شغل اتوبوس داری درمملکت جمهوری اسلامی می باشد..
    کامیون یک پیچش ارزش داره به اتوبوس.